Waar slaat dit nu weer op? Amerika heeft in de recente geschiedenis weinig gedaan om de betiteling 'geweldig' te verdienen. En het wegzetten van Nederland als 'belastingparadijs' onlangs getuigt niet bepaald van een speciale vriendschap.quote:Oranjes onthullen New Amsterdam Pavillion
ANP
Gepubliceerd op 09 september 2009 18:22, bijgewerkt op 18:26
NEW YORK - Prins Willem-Alexander en prinses Máxima hebben woensdag in New York samen met enkele kinderen het New Amsterdam Pavillion onthuld. Het futuristisch ogende paviljoen van architect Ben van Berkel in Battery Park - op de zuidpunt van Manhattan - is een geschenk van Nederland aan New York ter ere van vierhonderd jaar vriendschap.
Het geschenk heeft de Nederlandse overheid 2,3 miljoen dollar (1,6 miljoen euro) gekost. ‘Met het cadeau bestendigen wij de goede relatie tussen ons land en deze geweldige stad in dit geweldige land’, aldus de prins.
Het paviljoen en het omringende plein moeten een ontmoetingsplek worden voor New Yorkers, forenzen en toeristen. Dagelijks passeren 75.000 mensen de plek. Het omringende plein krijgt de naam Nieuw Amsterdam Plein.
Het New Amsterdam Pavillion is 24 uur per dag open ‘voor spontane ontmoetingen en geplande activiteiten, om iets te drinken of te eten en voor het verkrijgen van informatie.’ De vier vleugels van het paviljoen openen zich naar de omgeving en maken dat het gebouw geen voor- of achterkant heeft. ‘Het biedt de stad een plek die letterlijk en symbolisch open, toegankelijk en uitnodigend is’, aldus Van Berkel.
De werkzaamheden aan het paviljoen zijn nog in volle gang. De oplevering staat gepland voor volgend jaar.
Aan de andere kant zou een investering in ons onderwijs ook geen kwaad kunnen, zo te zien...quote:
Hm ik wist niet dat de VS de grootste investeerder in NL was. Weet je toevallig ook waar ze vooral in investeren?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:29 schreef NJ het volgende:
Het is de grootste investeerder in ons land. Een beetje paaien mag wel. En die 1,6 miljoen is natuurlijk gewoon wisselgeld.
Hoezo is Nederland niet altijd lief tegen de V.S.?quote:Op donderdag 10 september 2009 00:21 schreef Tja..1986 het volgende:
1,6 miljoen is kleingeld joh. Een kleine investering om een vriendschap te onderhouden. Wij zijn ook niet altijd lief tegen de V.S..
http://www.statistics.dnb(...)/excel/t12.6.1ny.xlsquote:Op donderdag 10 september 2009 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm ik wist niet dat de VS de grootste investeerder in NL was. Weet je toevallig ook waar ze vooral in investeren?
Gewoon een jeugdhonk.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit zou een render zijn van het gebouw. Ik heb zo het vermoeden dat de New Yorker hier niet echt van onder de indruk is.![]()
[ afbeelding ]
Ik wist het ook niet. Ik dacht dat Duitsland de grootste was en de VS op de tweede plaats kwam. Maar vanmiddag op het nieuws hadden ze het over de VS als grootste investeerder.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm ik wist niet dat de VS de grootste investeerder in NL was. Weet je toevallig ook waar ze vooral in investeren?
Amerika is dan ook een immigratieland. In feite is 99,99% van de mensen daar immigrant. En zo "voelen" de meesten zich ook (behalve de KKK danquote:Op donderdag 10 september 2009 00:36 schreef IHVK het volgende:
Ik had gehoord dat er in New York elk jaar honderden evementen zijn van mensen. Steeds weer van bewoners met een andere afkomst.
En het opvallende aan New Yorkers is dat ze heel erg in het nu en in de toekomst leven. En ze eigenlijk helemaal niet zo erg geïnteresseerd zijn in de historistische roots.
Heel anders dan Europeanen dus.
Die evenementen zijn er natuurlijk wel. Zo is bijvoorbeeld het Empire State Building elke dag een andere kleur. Maar die evenementen krijgen niet de status van een aparte week en al helemaal niet bezoek van Hillary met Bloomberg.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:36 schreef IHVK het volgende:
Ik had gehoord dat er in New York elk jaar honderden evementen zijn van mensen. Steeds weer van bewoners met een andere afkomst.
En het opvallende aan New Yorkers is dat ze heel erg in het nu en in de toekomst leven. En ze eigenlijk helemaal niet zo erg geïnteresseerd zijn in de historistische roots.
Heel anders dan Europeanen dus.
Klopt. Maar in het enige journaal waar het, net voor het weerbericht even werd vermeld is Nederland niet eens genoemd. Alleen Henry Hudson eventjes.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:49 schreef NJ het volgende:
[..]
Die evenementen zijn er natuurlijk wel. Zo is bijvoorbeeld het Empire State Building elke dag een andere kleur. Maar die evenementen krijgen niet de status van een aparte week en al helemaal niet bezoek van Hillary met Bloomberg.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 september 2009 00:24 schreef SoldMayor het volgende:
Beter 1,6 miljoen naar Amerika, als naar Zimbabwe.
Het is Amerika. Die denken echt dat ze alleen op de wereld zijn af en toe.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:56 schreef IHVK het volgende:
Maar goed als het bij de juiste mensen is aangekomen kan het inderdaad als een investering worden gezien.
Maar ik bedoelde meer dat men niet de illusie moet hebben dat heel New York nu in de ban van Nederland is ofzo.
quote:'When it opens next spring, it will serve as an emblem of our long and strong ties to the Netherlands and as well as be a striking entryway for visitors to Lower Manhattan', said Mayor Michael R. Bloomberg.
[...]
With the New Amsterdam Plein & Pavilion, we are delighted to continue our mission of design excellence, privileged to expand our connection to the great tradition of Dutch design, and honored to bring to New Yorkers and guests from around the world the joy of nature, the pleasure in community and the value of great modern architecture.'
When completed in Spring 2010, the Plein & Pavilion will be a centerpiece of the current revitalization of the historic Battery. New Yorkers will find an 'outdoor living room', and a 'gleaming white, iconic, state-of-the-art pavilion, unique among the city's many public spaces.
Waarom dacht je dat NL achter de VS aanliepen? Vanwege de blote scheur van Brittney of de mieren tietjes van Paris????quote:Op donderdag 10 september 2009 00:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaadquote:Op donderdag 10 september 2009 00:33 schreef Billary het volgende:
Hoezo is Nederland niet altijd lief tegen de V.S.?
Ja, want in amerika hebben ze het harder nodig.quote:Beter 1,6 miljoen naar Amerika, als naar Zimbabwe.
Het is geen geld bedrag dat ze sturen naar Amerika... een gebouw in Zimbabwe neerzetten gaat de uitgehongerde bevolking niet helpen. Daarbij is investeren in Zimbabwe een investering die je van je lang zal je leven niet terugkrijgt.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:52 schreef boofer het volgende:
Ja, want in amerika hebben ze het harder nodig.
Dat is omdat jij dan ook weinig snapt van politiek en politieke gebaren.quote:Ik snap ook niet echt hoe je de banden met amerika aanhaalt door ze een kunstwerk/jeugdhonk/vandalisme-hotspot in een park te geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |