Onzin zeg je? Ik ben wel benieuwd wat jouw hobby is, eigenlijk.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:00 schreef DjinN het volgende:
wat een onzin om duizenden euro's uit te geven aan zoiets...
Maarja..ik had wat dat betreft dan weer geluk gehad..ik vond mijn stereosysteem (eentje van Panasonic) op straat, nog in de doos en gloedjenieuwafstandsbediening zat zelfs nog in het plastic..het enige wat er niet aan werkte was de cdspeler, en dat heb ik verholpen door de lens schoon te maken
![]()
Na 2 jaar werkt ie nog steeds perfect en komt er een geluid uit waar je U tegen zegt
ja ik mag het toch onzin vinden of niet ? tenslotte leven we in het land van vrije meningsuitingquote:Op donderdag 10 september 2009 22:05 schreef sinadO het volgende:
[..]
Onzin zeg je? Ik ben wel benieuwd wat jouw hobby is, eigenlijk.
Omdat je iets veroordeelt zonder het te begrijpen. Het zit eigenlijk niet in mijn aard maar I'd like to return the favour.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:09 schreef DjinN het volgende:
[..]
ja ik mag het toch onzin vinden of niet ? tenslotte leven we in het land van vrije meningsuiting![]()
Ik snap niet helemaal wat MIJN hobbies ermee te maken hebben...?
Duizenden euro's lukken nog wel, en ja die zijn dan ook zinvol besteed. Denk aan goede luidsprekers die met mooi fineer afgewerkt zijn, een degelijke versterker, een mooie CD/DVD-speler, goede koperen bedrading. Niet te vergelijken met stereosetje van Panasonic, dat klein is en voornamelijk uit plastic bestaat. Echter audiofielen gaan nog veel verder, zij geven geld uit aan zaken waarvan niet vermoed kan worden dat het ook maar enige merkbare invloed heeft op het geluid dat men hoort.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:00 schreef DjinN het volgende:
wat een onzin om duizenden euro's uit te geven aan zoiets...
Hoeveel geef jij uit aan hobby's? Als een percentage van je inkomen.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:09 schreef DjinN het volgende:
[..]
ja ik mag het toch onzin vinden of niet ? tenslotte leven we in het land van vrije meningsuiting![]()
Ik snap niet helemaal wat MIJN hobbies ermee te maken hebben...?
En juist DAT is de reden dat mensen veel vinyl luisteren, daar hoor je geluid die je op cd's/mp3's niet zult horen.quote:Op donderdag 10 september 2009 02:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ook nogal bizar zijn, die CD's zijn zo ontzettend slecht afgemixt, dynamiek gaat verloren omdat het vooral hard moet klinken.
Maar daarvan is het dynamisch bereik sowieso al lager, dus dat probleem verhelp je er niet mee.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:19 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En juist DAT is de reden dat mensen veel vinyl luisteren, daar hoor je geluid die je op cd's/mp3's niet zult horen.
Ik ben er al een tijdje hoor.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:20 schreef Weezy.F.Baby het volgende:
[..]
Ik dacht al waar blijft ie.![]()
.
Wat bedoel je daar nu weer mee?quote:
Da's voor mensen die geen cavia's, hamsters of konijnen in huis hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Saekerhett het volgende:
http://www.mitcables.com/(...)3-speaker-cable.html
¤ 27.000,- voor een fucking kabel![]()
Edit: o wacht: 30.000,- :
http://www.mitcables.com/(...)e-speaker-cable.html
Tja audiofielen...quote:Op woensdag 9 september 2009 22:32 schreef Cahir het volgende:
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poepkom op.. verschil hoor je amper
Interessante opmerking, je hebt wel een punt. Het zijn vrijwel altijd mannen; ik ben nog maar zelden een vrouw tegengekomen in het wereldje. Zou daar een logische verklaring voor zijn?quote:Op donderdag 20 januari 2011 01:57 schreef San_Andreas het volgende:
grappige is dat het altijd mannen zijn, ben nog nooit een vrouwelijke audiofiel tegen gekomen.
oh ja, klasse topic, inlijsten
Dit.quote:Op donderdag 10 september 2009 22:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Duizenden euro's lukken nog wel, en ja die zijn dan ook zinvol besteed. Denk aan goede luidsprekers die met mooi fineer afgewerkt zijn, een degelijke versterker, een mooie CD/DVD-speler, goede koperen bedrading. Niet te vergelijken met stereosetje van Panasonic, dat klein is en voornamelijk uit plastic bestaat. Echter audiofielen gaan nog veel verder, zij geven geld uit aan zaken waarvan niet vermoed kan worden dat het ook maar enige merkbare invloed heeft op het geluid dat men hoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |