Compressie haalt patronen uit de code en maakt hier een algoritme van, wat je overhoudt is dat een .flac iets meer rekenkracht kost om af te spelen. Ook is niet elke codec even efficient met bitsquote:Op maandag 24 januari 2011 19:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Lossless en compressie gaan niet samen in 1 zin, punt. Zeker niet als het over muziekbestanden gaat.
Een installatieprogramma pakt zijn bestanden uit voor ze bruikbaar zijn, jouw MP3tje pakt zichzelf niet uit.
Simpelste manier om het uit te leggen is als volgt: Je krijgt 200 kleine blokjes en daarmee moet je een zo vloeiend mogelijk lopende boog maken. Met 200 blokjes moet dat wel lukken. Daarna krijg je maar 50 blokjes en moet je een boog maken die zo veel mogelijk lijkt op de vorige. Lukt dat? Nee, je zal de boog iets minder vloeiend moeten maken om hem gelijk te houden.
En zo werkt compressie ook. Er worden gewoon hier en daar bits weggehaald zonder het totale nummer te al te veel te beïnvloeden, maar het is zeker hoorbaar en absoluut zichbaar op een audiometer.
Los van dat je uitleg niet echt klopt, gaat het hier over FLAC vs WAV. Waarbij WAV in het geheel geen compressie kent en FLAC een zgn lossless compressie kent. In theorie is de output het zelfde, enige wat ik kan bedenken is dat de FLAC codec zelf nog iets uitvogelt met het resultaat - wat ik hier en daar lees is dat als je FLAC converteert naar WAV de output weer is zoals die zou moeten zijn. Daar blijk je dan weer ASIO voor te kunnen gebruiken, zodat je zeker weet dat er geen crappy codec je lossless FLAC's loopt te vernaggelen.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Lossless en compressie gaan niet samen in 1 zin, punt. Zeker niet als het over muziekbestanden gaat.
Een installatieprogramma pakt zijn bestanden uit voor ze bruikbaar zijn, jouw MP3tje pakt zichzelf niet uit.
Simpelste manier om het uit te leggen is als volgt: Je krijgt 200 kleine blokjes en daarmee moet je een zo vloeiend mogelijk lopende boog maken. Met 200 blokjes moet dat wel lukken. Daarna krijg je maar 50 blokjes en moet je een boog maken die zo veel mogelijk lijkt op de vorige. Lukt dat? Nee, je zal de boog iets minder vloeiend moeten maken om hem gelijk te houden.
En zo werkt compressie ook. Er worden gewoon hier en daar bits weggehaald zonder het totale nummer te al te veel te beïnvloeden, maar het is zeker hoorbaar en absoluut zichbaar op een audiometer.
Zoals Bolkesteijn al zei kunnen zowel open als gesloten modellen zogenaamd 'circumaural' zijn, het verschil is dat bij open modellen ook geluid naar buiten komt door de oorschelp van de koptelefoon heen heen i.p.v. alleen richting je oren, en het materiaal van de oorschelp doorgaans poreuzer en zachter is i.p.v. leer o.i.d.quote:Op zondag 23 januari 2011 16:00 schreef San_Andreas het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van een open koptelefoon in vergelijking met een gesloten koptelefoon die helemaal om je oren zit?
FLAC heeft dus niet een dergelijke lossy compressie, maar een compressie zoals de installatiebestanden die je noemde. Net zoals je bij het uitpakken van een .zip bestand de inhoud weer identiek terug hebt zoals het was voor het inpakken, is dit bij .flac ook het geval. De consequentie is gewoon dat een bestand minder sterk gecomprimeerd kan worden in vergelijking met een lossy compressiemethode, maar met .flac kan meestal vrij eenvoudig nog steeds een derde eraf gehaald worden.quote:Op maandag 24 januari 2011 19:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Behringer truth!quote:
lossy == zonder verlies van dataquote:Op maandag 24 januari 2011 19:57 schreef Henno het volgende:
[..]
FLAC heeft dus niet een dergelijke lossy compressie, maar een compressie zoals de installatiebestanden die je noemde. Net zoals je bij het uitpakken van een .zip bestand de inhoud weer identiek terug hebt zoals het was voor het inpakken, is dit bij .flac ook het geval. De consequentie is gewoon dat een bestand minder sterk gecomprimeerd kan worden in vergelijking met een lossy compressiemethode, maar met .flac kan meestal vrij eenvoudig nog steeds een derde eraf gehaald worden.
Wat uiteindelijk je versterker in gaat is exact hetzelfde in vergelijking met een .wav file.
KRK clonesquote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Behringer truth!
Leuke dingetjes:
[ afbeelding ]
Met films hoor je het verschil enigszins wel, maar als je het gewoon voor de lol doet, is er niks mee met een speaker set van 20 euro tov een speakerset van fucking 1000 euro (shit he)quote:Op woensdag 9 september 2009 22:32 schreef Cahir het volgende:
Ik schijn gek te zijn als ik mp3 op normale logitech speakers van 100 euro mooi vind klinken. Nee mp3 is het slechste wat er is! Je moet voor flac enzo gaan, en 1000 euro speakers, laminaat erin en weet ik veel nog meer poepkom op.. verschil hoor je amper
3000+ cd's meldt!quote:Op maandag 24 januari 2011 22:37 schreef Ixnay het volgende:
Het valt me op dat die zogenaamde "muziekliefhebbers" met de nieuwste hi-tec op het gebied van audio vaak een muziek collectie hebben die niet verder komt dan 20 platen met top 40 meuk.
Dan laat ik die mensen zichzelf fijn muziekliefhebber vinden en dan denk ikmet mijn eenvoudige installatie en mijn eigen muzieksmaak die niet bepaald wordt door wat op de radio komt.
Dat is onzin, hooguit een minderheid die het vooral voor de techniek doen (net als van die gitaar verzamelaars zonder dat ze kunnen spelenquote:Op maandag 24 januari 2011 22:37 schreef Ixnay het volgende:
Het valt me op dat die zogenaamde "muziekliefhebbers" met de nieuwste hi-tec op het gebied van audio vaak een muziek collectie hebben die niet verder komt dan 20 platen met top 40 meuk.
Dan laat ik die mensen zichzelf fijn muziekliefhebber vinden en dan denk ikmet mijn eenvoudige installatie en mijn eigen muzieksmaak die niet bepaald wordt door wat op de radio komt.
Man, hou toch op met je flauwekul.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:50 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
sjees ga gewoon downloaden
En hoe heb jij daar last van?quote:Op maandag 24 januari 2011 23:38 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
[..]
betalen voor iets dat gratis is
Denken dat echt alles te downloaden isquote:Op maandag 24 januari 2011 23:38 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
[..]
betalen voor iets dat gratis is
Omdat je nogal aanvallend doet, dan vraag ik me af hoe het jou schaadt dat iemand wel muziek koopt.quote:Op maandag 24 januari 2011 23:43 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
waarom zou ik er last van hebben. ok bijna alles is te downloaden zo'n 80%
fixedquote:Op maandag 24 januari 2011 23:43 schreef Ronald.Reagan106775 het volgende:
waarom zou ik er last van hebben. ok bijna alles is te downloaden zo'n 10%
Ik heb 800 cd's van 1 artiest, ik mag dus wel 4k uitgeven aan een stereo volgens jouw redenatie?quote:Op maandag 24 januari 2011 22:37 schreef Ixnay het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |