abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2002 @ 08:21:37 #1
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_3916164
Goeiedag,
ik ben bijna afgestudeerd MBO-er ICT en nou wordt het tijd om me af te vragen wat ik kan gaan verdienen.
Ik heb een 4 jarige MBO opleiding TI gedaan, na eerst HAVO en een half jaar HBO, maar die opleiding was niks cvoor mij.
Ik heb wel HBO denkniveau, maar geen zin om nog vier jaar te blokken. Ik doe liever de nodige cursussen of zo.

Nu is de vraag dus:
Wat is een redelijk instaploon voor een:
- systeembeheerder
- programmeur (ASP / SQL / Java / C++)

????????????????¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿??????????????????????

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_3916221
geen ervaring? +-f2300 over (per maand)

Als je maar zeker weet dat je per jaar f250,- omhoog gaat (sorry denk nog in guldens)

Free people own guns! Slaves do not!
pi_3916283
quote:
Op maandag 22 april 2002 08:21 schreef alien8ed het volgende:
Goeiedag,
ik ben bijna afgestudeerd MBO-er ICT en nou wordt het tijd om me af te vragen wat ik kan gaan verdienen.
Ik heb een 4 jarige MBO opleiding TI gedaan, na eerst HAVO en een half jaar HBO, maar die opleiding was niks cvoor mij.
Ik heb wel HBO denkniveau, maar geen zin om nog vier jaar te blokken. Ik doe liever de nodige cursussen of zo.

Nu is de vraag dus:
- systeembeheerder

Afgestudeerd MBO-ER?? weer een nieuwe uitdrukking :p

Slaat echt nergens op mbo is geen studie!!! Denk dat je blij mag zijn met 800 euro per maand.
En dat verhaal van een HBO opleiding is niets voor mij dat heb ik al eens eerder gehoord. Zeg gewoon eerlijk dat je het niveau niet aankon!!!

You only live once
pi_3916284
quote:
Op maandag 22 april 2002 08:21 schreef alien8ed het volgende:
Goeiedag,

Nu is de vraag dus:
- systeembeheerder

Afgestudeerd MBO-ER?? weer een nieuwe uitdrukking

Slaat echt nergens op mbo is geen studie!!! Denk dat je blij mag zijn met 800 euro per maand.
En dat verhaal van een HBO opleiding is niets voor mij dat heb ik al eens eerder gehoord. Zeg gewoon eerlijk dat je het niveau niet aankon!!!

You only live once
pi_3916295
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:02 schreef kezmania het volgende:

[..]

Zo zo wel een grote mond voor een newbie, ff dimmen met je opmerkingen. Waarom zit je iemand af te zeiken. Dubbelposten is ook erg irritant
¤ 800,- kan je bij de AH ook verdienen en daar heb je geen MBO voor nodig, idd MBO is geen studie. Je kan wel rekenen op zo'n ¤ 1000,-. Het zijn geen vette bedragen maar wel normaal voor een beginnende ITer. Als je een beetje je best doet met wat cursussen kan je binnen een jaar of 2 a 3 het dubbele verdienen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dubbeldrank op 22-04-2002 09:11]

Powered by Janetje®
pi_3916296
quote:

[..]

HBO is ook geen studie dan. Alleen universiteit.
800 euro? ligt aan je leeftijd.. en het niveau van de hbo niet aan? welk niveau? tsss
er bestaan echt mensen die dat niks aan vinden.. ja het kan hoor..

ik zie het al in je profiel, je doet zelf hbo en nu heb je het ego er gratis bij gekregen? NEWBIE

pi_3916315
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:06 schreef vexz het volgende:

[..]

800 euro? ligt aan je leeftijd.. en het niveau van de hbo niet aan? welk niveau? tsss
er bestaan echt mensen die dat niks aan vinden.. ja het kan hoor..

ik zie het al in je profiel, je doet zelf hbo en nu heb je het ego er gratis bij gekregen? NEWBIE

Gelukkig heb ik nooit gezegd dat ik studeer
Je moet het ook allemaal een beetje kunnen relativeren
You only live once
  maandag 22 april 2002 @ 09:10:10 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3916316
Volgens www.intermediair.nl verdient een netwerkbeheerder (is dat hetzelfde als systeembeheerder?) als basissalaris 2114 Euro. Onder de voorwaarde dat je HBO of Universiteit hebt gedaan.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_3916325
quote:

Oeh, de arrogantie van de HBO-student...

Magoe, 1000 euro netto is het minimum, ik denk dat je rond de 1250 euro netto ook nog moet kunnen halen ...

pi_3916329
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:10 schreef Barb het volgende:
Volgens www.intermediair.nl verdient een netwerkbeheerder (is dat hetzelfde als systeembeheerder?) als basissalaris 2114 Euro. Onder de voorwaarde dat je HBO of Universiteit hebt gedaan.
Netwerkbeheerder is toch wel weer een stapje hoger.. Die verdienen meestal wel wat meer...
pi_3916342
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:10 schreef kezmania het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik nooit gezegd dat ik studeer
Je moet het ook allemaal een beetje kunnen relativeren

Geslacht Man
Beroep Computer Klooier
Studierichting hbo E-technology
Hobbies en intresses Voetbal,basketbal,cabaret,lezen,politiek
Signature You only live once
jouw profiel, toch?
pi_3916345
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:10 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

Oeh, de arrogantie van de HBO-student...

Magoe, 1000 euro netto is het minimum, ik denk dat je rond de 1250 euro netto ook nog moet kunnen halen ...

Hangt van de leeftijd af die ¤ 1000,- en hij heeft geen ervaring, maar als je een goede babbel hebt en bij een leuk bedrijf terecht komt kan je die ¤ 1250,- wel halen.
Powered by Janetje®
pi_3916361
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:14 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Hangt van de leeftijd af die ¤ 1000,- en hij heeft geen ervaring, maar als je een goede babbel hebt en bij een leuk bedrijf terecht komt kan je die ¤ 1250,- wel halen.

en naar verloop van tijd groeit je loon weer, doet het dat niet, gewoon verder solliciteren.
pi_3916376
You only live once
pi_3916388
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:17 schreef vexz het volgende:

[..]

en naar verloop van tijd groeit je loon weer, doet het dat niet, gewoon verder solliciteren.

Tja ik ben begonnen op ¤ 1300,- netto maar dat was in de goede tijden der ICT. Daar kun je nu niet meer van uit gaan van zo'n salaris. Ondertussen ben ik wel doorgegroeid naar systeembeheerder met een bijpassend salaris Maar ja een mens wil meer dus ben maar weer verder gegaan aan de nodige cursussen.
Powered by Janetje®
pi_3916414
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:20 schreef kezmania het volgende:
Het verschil tussen mbo en hbo!!!

http://www.interpooling.nl/VacSysteem-enNetwerkBeheerderUtrecht.html

zie dat ze alleen HBO werk en denk niveau vragen en daar kan je als mbo'er ook gewoon op solliciteren. en was nu het verschil? tsss
Maar het kan zeker geen kwaad om verder te leren. Kheb alleen een pesthekel aan mensen die hbo doen en er dan een ego van een jewelste bij ontwikkelen.. (ps die komen meestal later op de wel koffie..)
  maandag 22 april 2002 @ 09:43:41 #17
20300 Mouse25
enjoying life
pi_3916492
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:29 schreef vexz het volgende:

[..]

zie dat ze alleen HBO werk en denk niveau vragen en daar kan je als mbo'er ook gewoon op solliciteren. en was nu het verschil? tsss
Maar het kan zeker geen kwaad om verder te leren. Kheb alleen een pesthekel aan mensen die hbo doen en er dan een ego van een jewelste bij ontwikkelen.. (ps die komen meestal later op de wel koffie..)

Dat van die te grote ego's die sommige HBO-ers hebben ben ik het helemaal mee eens. Niet normaal dat er lui bij zitten die denken dat omdat ze HBO doen ze dan ook per definitie zichzelf *beter* vinden dan een MBO-er oid.

Andersom zijn er trouwens ook zat MBO-ers die geen HBO doen, maar wel continu te pas en te onpas roepen dat ze wel HBO-werk en denkniveau hebben. Als je dat zo belangrijk vind dat mensen dat van je denken, doe dan gewoon die opleiding.... maar hou op met roepen.
Robert

USER IS VERTROKKEN NAAR BETERE OORDEN
pi_3916516
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:43 schreef Mouse25 het volgende:

[..]

Dat van die te grote ego's die sommige HBO-ers hebben ben ik het helemaal mee eens. Niet normaal dat er lui bij zitten die denken dat omdat ze HBO doen ze dan ook per definitie zichzelf *beter* vinden dan een MBO-er oid.

Andersom zijn er trouwens ook zat MBO-ers die geen HBO doen, maar wel continu te pas en te onpas roepen dat ze wel HBO-werk en denkniveau hebben. Als je dat zo belangrijk vind dat mensen dat van je denken, doe dan gewoon die opleiding.... maar hou op met roepen.
Robert

haha die heb je er ook.. maar roepen heeft nooit geen zin.. laten zien dat je het een en ander kunt wel..
pi_3916573
quote:

[..]

Robert

Helemaal met die laatste opmerking eens!!!
You only live once
pi_3916644
Om maar eerst even te reageren op de topic-starter: het instaploon varieert heel erg en is ook nog eens afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden bij dat bedrijf. Denk hierbij aan laptop, telefoon, auto, pensioen, etc. Maar als MBO'er, net klaar (afgestudeerd klinkt toch een beetje raar voor een MBO-studie, sorry) ben je nog relatief jong dus ik denk dat een bedrag rond de ¤ 1250,- redelijk in de buurt ligt. Onderhandelen en goed rondkijken is hier het sleutelwoord maar bedenk goed: beter een baan die je leuk vindt dan een waarbij je een paar Euro's meer verdient.

Om nog even te reageren op de off-topic discussie HBO/MBO:
De term denkniveau is er ingeslopen toen de arbeidsmarkt erg overspannen was, met als gevolg dat personeel moeilijk te krijgen was (vooral in de IT). Voor werkgevers werd het dus noodzakelijk om de eisen wat te verlagen en dus werden ook MBO'ers met 'HBO denkniveau' aangenomen. Het blijft voor de werkgever echter moeilijk te meten, dus als je zelf vindt dat je dat denkniveau hebt, waaro heb je dan die opleiding niet gedaan?!?!

Overigens: dat ego van HBO-studenten vind ik een beetje onzin: ik ken meer mensen met een enorm ego dat helemaal niets (juist niet, volgens mij) met hun opleiding te maken heeft, dus om nu HBO-studenten een ego aan te praten...

pi_3916678
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:53 schreef kezmania het volgende:

[..]

Helemaal met die laatste opmerking eens!!!

alleen die laatste? misschien omdat die eerste op jou van toepassing is?
Ik ben het namelijk met allebei de opmerkingen eens, het mes snijdt meestal aan twee kanten..
maar misschien komt dat omdat ik zowiezo een hekel heb aan ego's.
pi_3916713
quote:
Robert
En als een MBO opleiding nou beter aansluit op het werk dat je wilt gaan doen? Dan ben je slimmer als je een MBO opleiding doet. Ik ken er genoeg die HBO hebben gedaan en nou een klotebaan hebben, omdat ze voor dat werk wat ze zouden willen doen gewoonweg te duur zijn (en omdat er voor MBO-werk geen HBO-ers aangenomen mogen worden).
pi_3916721
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:01 schreef mgbruin het volgende:
Om maar eerst even te reageren op de topic-starter: het instaploon varieert heel erg en is ook nog eens afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden bij dat bedrijf. Denk hierbij aan laptop, telefoon, auto, pensioen, etc. Maar als MBO'er, net klaar (afgestudeerd klinkt toch een beetje raar voor een MBO-studie, sorry) ben je nog relatief jong dus ik denk dat een bedrag rond de ¤ 1250,- redelijk in de buurt ligt. Onderhandelen en goed rondkijken is hier het sleutelwoord maar bedenk goed: beter een baan die je leuk vindt dan een waarbij je een paar Euro's meer verdient.
...
1250 euro is een mooi bedrag om mee te beginnen. kijk ook heel erg goed naar wat voor cursussen je eventueel mag gaan volgen. en je sec arbeidsvoorwaarden zijn ook heeel belangrijk.. dat heb ik zelf gemerkt als ik mijn nieuwe baas met mijn oude vergelijk
pi_3916722
quote:

De term denkniveau is er ingeslopen toen de arbeidsmarkt erg overspannen was, met als gevolg dat personeel moeilijk te krijgen was (vooral in de IT). Voor werkgevers werd het dus noodzakelijk om de eisen wat te verlagen en dus werden ook MBO'ers met 'HBO denkniveau' aangenomen. Het blijft voor de werkgever echter moeilijk te meten, dus als je zelf vindt dat je dat denkniveau hebt, waaro heb je dan die opleiding niet gedaan?!?!

Overigens: dat ego van HBO-studenten vind ik een beetje onzin: ik ken meer mensen met een enorm ego dat helemaal niets (juist niet, volgens mij) met hun opleiding te maken heeft, dus om nu HBO-studenten een ego aan te praten...

Eindelijk iemand met een coole kijk op de zaken
You only live once
pi_3916740
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:12 schreef kezmania het volgende:

[..]

als je kon lezen dan had je ook gelezen dat ik niet gezegt heb dat ALLE hbo'ers dat hebben, maar dat je ze er tussen hebt zitten.. en ik kan het niet laten om degene aan te vallen die mbo de grond in probeert te stampen..
SanderThomas heeft een punt, komt ook genoeg voor..
  maandag 22 april 2002 @ 10:22:15 #26
20300 Mouse25
enjoying life
pi_3916826
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:11 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

En als een MBO opleiding nou beter aansluit op het werk dat je wilt gaan doen? Dan ben je slimmer als je een MBO opleiding doet. Ik ken er genoeg die HBO hebben gedaan en nou een klotebaan hebben, omdat ze voor dat werk wat ze zouden willen doen gewoonweg te duur zijn (en omdat er voor MBO-werk geen HBO-ers aangenomen mogen worden).

Huh?

Als een MBO opleiding beter aansluit op het werk dat je doet dan een HBO opleiding.. dan werk je dus toch op MBO niveau ? Waarom zou je dan gaan roepen dat je wel HBO werk en denk niveau doet? Volgens mij snap jij het niet helemaal.....

maandag 22 april 2002 @ 10:22:49 #27
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_3916832
Hebben we het hier over bruto of netto bedragen per maand?

PS:
Ook mensen met mavo kunnen omhoog vallen net als HBO'ers
Btje toetsenboord rammen is niet zo moeilijk,dus HBO/Mavo...ach..zolang je baas er maar intrapt

[<knip Censuur op Fok!>]
  maandag 22 april 2002 @ 10:25:55 #28
20300 Mouse25
enjoying life
pi_3916864
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:22 schreef nossio het volgende:
Hebben we het hier over bruto of netto bedragen per maand?

PS:
Ook mensen met mavo kunnen omhoog vallen net als HBO'ers
Btje toetsenboord rammen is niet zo moeilijk,dus HBO/Mavo...ach..zolang je baas er maar intrapt

Als je het voor elkaar krijgt met MAVO... petje af! Kan inderdaad wel... maar is erg moeilijk om zowiezo een kans te krijgen om je te kunnen bewijzen...

Ik ken inderdaad een aantal lui die met een MAVO opleiding erg goed te tercht zijn gekomen. Zijn trouwens wel erg goed in hun werk...

pi_3916990
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:22 schreef Mouse25 het volgende:

[..]

Huh?

Als een MBO opleiding beter aansluit op het werk dat je doet dan een HBO opleiding.. dan werk je dus toch op MBO niveau ? Waarom zou je dan gaan roepen dat je wel HBO werk en denk niveau doet? Volgens mij snap jij het niet helemaal.....

ik snap het nut niet van het schreeuwen dat je dit of dat niveau hebt.. Lijkt me alleen nodig met een sollicitatie als ze hbo werk en denk niveau vragen.. Je solliciteerd op een functie waarvan dat jij denkt dat jij die kunt volbrengen. Je wordt meestal aangenomen op een basis van je diploma's werkervaring en de indruk die je bij het desbetreffende bedrijf achter laat.. En daarna mag je je pas gaan bewijzen dat je echt de juiste persoon bent voor de functie.. en ach het boeit niet echt wat voor niveau naam ze eraan meegeven, als je het maar naar je zin hebt. Als er maar betaald wordt.. en betaald wordt naar de functie die je hebt.
pi_3917110
quote:
mbo de grond in probeert te stampen..
Ik vind het zoal schandalig om willekeurig wie de grond in te stampen, de behoefte om te leren en de behoefte om te werken zijn voor mij al genoeg indicatie om die persoon niet te bevooroordelen op die gronden. Kijk, als het nou een eikel is...
quote:
En als een MBO opleiding nou beter aansluit op het werk dat je wilt gaan doen?
Tsja, helemaal mee eens. Heel eerlijk gezegd vraag ik mij echter af of iemand met HBO denkniveau zich echt thuis zou voelen als hij onder zijn niveau werkt, maar misschien is dat iets persoonlijks. HBO denkniveau houdt naar mening namelijk in dat je wil groeien en een HBO-opleiding biedt in het algemeen meer groeiperspectief dan een MBO-opleiding (NB hard werken is natuurlijk ALTIJD goed, ik bedoel hier de kansen).

Nog even op de vraag of het hier bruto- of nettobedragen betreft: bij dit soort zaken is het in 99,9% van de gevallen bruto, aangezien het Netto-bedrag per persoon kan verschillen.

pi_3917174
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:48 schreef mgbruin het volgende:

[..]

Ik vind het zoal schandalig om willekeurig wie de grond in te stampen, de behoefte om te leren en de behoefte om te werken zijn voor mij al genoeg indicatie om die persoon niet te bevooroordelen op die gronden. Kijk, als het nou een eikel is...
[..]

Tsja, helemaal mee eens. Heel eerlijk gezegd vraag ik mij echter af of iemand met HBO denkniveau zich echt thuis zou voelen als hij onder zijn niveau werkt, maar misschien is dat iets persoonlijks. HBO denkniveau houdt naar mening namelijk in dat je wil groeien en een HBO-opleiding biedt in het algemeen meer groeiperspectief dan een MBO-opleiding (NB hard werken is natuurlijk ALTIJD goed, ik bedoel hier de kansen).

Nog even op de vraag of het hier bruto- of nettobedragen betreft: bij dit soort zaken is het in 99,9% van de gevallen bruto, aangezien het Netto-bedrag per persoon kan verschillen.

Mooi. Hier kan ik het mee eens zijn..
  maandag 22 april 2002 @ 11:08:50 #32
26057 buum
Wie? Ik?
pi_3917321
Huh? Krijg nou wat, ik heb een kloon... hee, mgbruin, jij hoort al gedelete te zijn???

(tsja, het is moeilijk, leven met MPS )

[url=http://duck.ath.cx/got/system/index.php?usr=125]Specs[/url] - Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!
pi_3917354
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:22 schreef Mouse25 het volgende:

[..]

Huh?

Volgens mij snap jij het niet...
Je kunt MBO-werk ook op hoger niveau uitvoeren, meer diepgang, meer specialisatie e.d...
HBOers hebben over het algemeen iets meer diepgaande kennis en inzicht, dat kun je als MBOer ook hebben, maar dan nog kun je er voor kiezen om een MBO opleiding te doen, als dat beter aansluit op je werkzaamheden.
  maandag 22 april 2002 @ 13:30:47 #34
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_3919206
Toen ik vorig jaar begon met ongeveer dezelfde opleiding als jij, ook MBO dus, verdiende ik 2750,- bruto met een onkostenvergoeding van 50,- netto en een auo van de zaak (mazda 323).

Na een paar maanden verdiende ik al 3250,- bruto met een onkostenvergoeding van 150,- en een mobiele telefoon.

Dus op zoiets moet jij ook kunnen rekenen. Je moet er voor zorgen dat je in ieder geval eerst aan het werk komt. Als je werkt is het nl. makkelijker om bij een eventuele nieuwe werkgever eisen te stellen.

Groeten,

bansheeboy

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_3924003
quote:
Op maandag 22 april 2002 10:12 schreef kezmania het volgende:

[..]

Kezmania, ga jij eerst eens naar een baantje solliciteren ipv hier 10 posts per dag (onder werktijd) te sturen. Bovendien zeik je hier mensen af, en doe je je voor als HBO-er. In tal van posts van jou wemelt het van de taalblunders......ik schat je in op een afgehaakte MAVO-scholier.

Dus mondje dicht en morgen netjes naar het arbeidsbureau. Misschien betalen zij ook nog wel een LOI-cursus Nederlands voor je.

Succes.

woensdag 24 april 2002 @ 08:42:38 #36
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_3943209
quote:

Ik denk dat ik hier het meeste aan heb. Het zat ook in de richting waar ik aan zat te denken.

Aan alle miereneukers (ja, met maar één N anders ben je antofiel): Jezus, wat kunnen jullie zeuren over een term, ik mag net zo goed het woord afgestudeerd gebruiken dan HBOërs. Het is puur een term om aan te geven dat ik bijna klaar ben met met opleiding.
Ik heb verder niks tegen HBOers, maar er zijn er wel nog al wat die MBO zeer veel minder waard vinden en dat ook TE duidelijk laten merken.
Okee, het niveau ligt duidelijk lager, maar wat dan nog..
Ik heb er bewust voor gekozen om MBO te gaan doen, omdat deze studie mij wel wat leek, terwijl mijn HBO studie niet dat was wat ik zocht. Te veel programmeren, te weinig beheer.

Anywayz, bedankt voor de info allemaal.

hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_3943274
quote:
Op maandag 22 april 2002 09:06 schreef vexz het volgende:

[..]

Onzin, Sommige universitaire studies stellen toch ook helemaal niks voor
http://www.snowzone.nl
  woensdag 24 april 2002 @ 15:26:31 #38
3967 Orac
So far so Good
pi_3948208
quote:
Op woensdag 24 april 2002 08:50 schreef micko het volgende:

[..]

Onzin, Sommige universitaire studies stellen toch ook helemaal niks voor

Kom op he! Als je MBO doet zit je gewoon zelfs nog op school, je bent @#$%$ een #$%-scholier man!

Damnnnn

Realiteit is wat ik zie
pi_4027963
quote:
Op woensdag 24 april 2002 15:26 schreef Orac het volgende:

[..]

Kom op he! Als je MBO doet zit je gewoon zelfs nog op school, je bent @#$%$ een #$%-scholier man!

Damnnnn

Misschien moet je beter lezen. Het was een reactie op
"HBO is ook geen studie dan. Alleen universiteit."

je bent @#$%$ een #$%-eikel die niet goed leest!!!!

http://www.snowzone.nl
pi_4027970
Het is nu niet de tijd om de ict in te stappen ,je krijgt en kan nu veel minder eisen , dan 2 a 3 jaar geleden

Gelukkig heb ik mezelf er leuk tussengelult verleden jaar

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 1 mei 2002 @ 18:01:13 #41
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_4028062
Afgestudeerde hbo mensen gaan wel heel erg vaak werk doen wat een mbo persoon ook doet.

Mijn gedachten:

Sommige personen zijn geestelijk sterk en zullen het maken.

Andere ook afgestudeerde mensen zullen het nooit redden want hun persoonlijkheid werkt hun tegen.

En wat je het meeste ziet op topfunkties: Niet gestudeerde mensen

pi_4028216
Er wordt nogal denigrerend gedaan over bepaalde opleidingen. Dat is naief want of je nu MBO HBO of universiteit hebt gedaan, als je net klaar bent met je studie kun je nog haast niks. Je leert pas echt wat als je werkt.

Ik ken mensen die met MBO zijn begonnen en nu in zeer zware functies zitten (met bijbehorend salaris). Gewoon een kwestie van jezelf omhoog werken, cursussen doen etc.

Ik moet wel zeggen dat beginnen met een hoge opleiding een makkelijker weg is dan dat 'omhoog werken', want je start gewoon hoger, je uitgangspositie is beter. Ik zou daarom ook iedereen aanraden dat als je het aankunt, start dan gelijk met een goede opleiding, ook al is dat een tijdje afzien. Later zul je blij zijn dat je het hebt gedaan.

Btw: zelf Elektrotechniek afgestudeerd aan de TU.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')