abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72589645
Heee!
Ik ben net aangenomen bij de Albert Heijn, en ik ga dus werken bij een Albert Heijn dat een 'zelfstandige onderneming' is, je krijgt dus geen winstuitkering, maar ook geen all-in loon?

Weet iemand hoe dat zit?!

Danke schön!
pi_72589850
Je krijgt je vakantie geld in mei betaald en bouwt vakantie uren op. Normaal zou dit bij je loon dat je krijgt inzitten
pi_72589901
Ja, dat noemen ze dus franchise, wat betekent dat een particulier producten inkoopt bij AH en deze onder de naam van AH mag verkopen. Hij moet zich waarschijnlijk wel aan de commerciële regels van AH houden, zoals aanbiedingen e.d.
De winst die gemaakt wordt, is voor de ondernemer. Wat hij voor salarissen hanteert, zal waarschijnlijk zijn eigen beleid zijn.
Heb je wel zo'n pasje, dat je 10% van de boodschappen die je daarmee doet terug krijgt?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72589972
Gatsie, lekkâh handig. En ik maar denken dat ik een relaxed uurloon zou krijgen.
Maar ook geen winst-zooi dus?
pi_72590033
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:20 schreef crass het volgende:
Gatsie, lekkâh handig. En ik maar denken dat ik een relaxed uurloon zou krijgen.
Dat is iets wat je baas bepaalt. Vraag het aan hem hoe het zit, of lees je contract eens door
pi_72590250
Als je een 12-uur of minder contract hebt krijg je wel all-in loon. Dus per maand krijg je vakantiegeld enzo uitbetaald.
pi_72590323
@ chickenman.
't gaat om een AH die wordt gerund door een particulier, in Almere is er niemand die het loon dat aangegeven wordt op alle AH sites, krijgt betaald.
-Althans, niemand uit mijn bronnen.
pi_72590682
Wat staat er nou in je contract?
pi_72590768
Die ga ik morgen dus ophalen. Maar ik heb al een meisje gesproken die in hetzelfde filiaal werkt, sinds februari 2008. Ze is 17 en verdient 4,00. En kan zich 'niet herrineren dat ze vakantiegeld heeft gekregen'.
pi_72590856
Dat ligt dus helemaal aan je contract.
Wil je dat hebben? Eis het dan
pi_72590907
Haha yeah! Daar komt de rebelse middelbare scholier! -_-
pi_72591001
Franchise winkeliers werken inderdaard via de 'normale' manier. Je vakantieuren en vakantiegeld bouw je gewoon op. Of je een winstuitkering krijgt hangt af van de afspraken binnen het bedrijf, vaak is dit bij franchise ondernemingen niet zo. Behalve de winstuitkering krijg je niet meer of minder betaald dan bij een 'echte' Albert Heijn.

Vakantieuren en vakantiegeld zijn een wettelijk vastgesteld iets, dat krijg je dus sowieso.
pi_72591116
quote:
Hoofdstuk III. Minimumvakantiebijslag

Artikel 15

1.Uit de overeenkomst, waarop een dienstbetrekking berust, heeft de werknemer jegens de werkgever aanspraak op een vakantiebijslag ten minste tot een bedrag van 8%
Dat wil dus zeggen, dat een werkgever het niet verplicht is het te geven. Maar omdat je er aanspraak op hebt, kun je dit je werkgever alsnog verplichten te betalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72591592
Bun of Weernekers?
pi_72592401
Lees morgen je contract eens goed door en kom dan maar terug
pi_72592467
@ Rijpje.. Volgensmij Bun, maar 100 % zeker weet ik 't niet..

En ik zal 't laten horen morgen, haha =P.
  † In Memoriam † woensdag 9 september 2009 @ 19:35:53 #17
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_72592476
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:32 schreef crass het volgende:
@ chickenman.
't gaat om een AH die wordt gerund door een particulier, in Almere is er niemand die het loon dat aangegeven wordt op alle AH sites, krijgt betaald.
-Althans, niemand uit mijn bronnen.
Welke AH werk je?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_72592507
Stedenwijk =P.
  † In Memoriam † woensdag 9 september 2009 @ 19:41:43 #19
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_72592713
Oh daar kom ik nooit.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_72592877
stedenwijk is van Bun ja
heb zelf bij Parkwijk gewerkt, ook van Bun. Vakantiegeld kreeg ik altijd apart (rond mei), en winstuitkering nog nooit van gehoord.
  woensdag 9 september 2009 @ 20:24:14 #21
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72594486
De meeste AH's die franchise zijn houden zich aan de Levensmiddelen CAO Google daar maar eens op.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72594618
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:58 schreef DuTank het volgende:

[..]

Dat wil dus zeggen, dat een werkgever het niet verplicht is het te geven. Maar omdat je er aanspraak op hebt, kun je dit je werkgever alsnog verplichten te betalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit wil dus zeggen dat de werkgever dit WEL verplicht is om te geven. De werkgever kan echter kiezen:
vakantiegeld direct bij het uurloon optellen en direct uitbetalen bij de gewerkte uren, of opsparen en jaarlijks uitbetalen (meestal in mei).

Let wel: de keuze is aan de werkgever.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  Moderator zondag 13 september 2009 @ 11:09:30 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72693342
Bij een franchiser krijg je ook niet altijd de medewerkersvoordeelpas wat 300 euro extra per jaar inhoudt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Vis een optie? zondag 13 september 2009 @ 11:23:16 #24
70532 loveli
N
pi_72693614
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:20 schreef crass het volgende:
Aan het eind van de streep zou het niet uit moeten maken of je all-in krijgt of normaal. Nadeel van all-in is dat je geen uren kunt sparen. Als je wel uren mag sparen, worden die met je verjaardag opeens meer waard. En je krijgt in je vakantie gewoon doorbetaald.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')