abonnement Unibet Coolblue
pi_72588579


Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op het Linux-besturingssysteem en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Het open source platform zal beschikbaar zijn onder de Apache-licentie.

De eerste fabrikanten van mobiele telefoons die gebaseerd zijn op Android zijn Motorola, HTC, Samsung en LG.



Momenteel is Android 1.5 (Cupcake) in gebruik. Deze versie bevat diverse verbeteringen zoals: video's opnemen, direct uploaden naar YouTube/Picasa, software keyboard, nieuwe widgets, optimaliseringen.

De volgende versie zal Android Donut zijn. Over het versie nummer is volgens recente uitspraken nog niks bekend. Die wordt later pas erbij bedacht.


Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google experience (with Google). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar telefoons mogen dan niet meer 'with Google' dragen. HTC is de eerste die dit gedaan heeft voor de HTC Hero, met de aangepaste versie genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash ondersteunt. Het nadeel is dat men niet draadloos Android kan updaten. Als het goed is komt Sony Ericsson ook met een aangepaste versie van Android.



  • Telefoons die al uit zijn:

    T-Mobile G1 HTC Magic HTC Hero

  • Telefoons die nog uit komen:

    Samsung Galaxy/i7500 Sony Ericsson Rachael/X3 HTC Click
    Motorola Morrison Motorola Sholes Samsung Q



  • De geruchten gaan dat Android Donut eind zomer uit zal komen. Wat hiervan waar is is echter niet zeker.
  • Android Donut zal een paar leuke verbeteringen hebben: universal search, text-to-speech, optimaliseringen en vast en zeker meer.
  • Een tijdje ging het gerucht dat Donut multi-touch en gestures zou bevatten. Dit is tot nu toe ontkracht door 2 Android engineers.
  • HTC zal haar Sense UI ook verspreiden onder haar andere Android toestellen, behalve de toestellen met de Google experience
  • Er komen dit jaar nog zo'n 15 tot 20 Android toestellen uit
  • Dit jaar komen er waarschijnlijk nog twee updates: een grote en een kleine. De grote is naar alle waarschijnlijkheid Donut.
  • De updates die na Donut volgen zijn Eclair en Flan. Donut, Eclair en Flan moeten meer sociale mogelijkheden met zich meebrengen. Er komen ook nieuwe methoden voor developers om geld te vragen voor apps.
  • Er wordt gewerkt aan een alternatief voor de Hyve app. Het zal HyveDroid gaan heten en maakt gebruik van de Hyves API in plaats van gewoon een browser te zijn.



  • Pandora komt ook naar Android
  • Aloqa is uit (helaas alleen nog maar voor de VS en Duitsland)
  • Mobypicture werkt aan een Android app
  • Met de Tweakers Pricewatch scanner kan je makkelijk prijzen vergelijken
  • De Hyves Android applicatie is in Beta te downloaden
  • Met Flits Alert ben je altijd op de hoogte van het flitsgevaar
  • Met Android World Reader blijf je op de hoogte van de laatste Android nieuwjes


    Vorig topic: Algemeen Android-topic #4
    De OP vind je hier
  • I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_72588595
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 17:34 schreef -J-D- het volgende:
    Weten jullie een goed programma ipv de huidige wekker op mijn HTC Hero?
    Ik wil er eentje waarbij het geluid langzaam oploopt en dat kan volgens mij bij de standaard wekker niet.
    Even mijn vraag herhalen aangezien het de laatste post was
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_72589174
    Yay, daar zijn wij weer.

    Weet je, dat "andere toetsenbord" wat veel mensen en ik hier op hun Magic geďnstalleerd hebben, hebben meer gebruikers gehad dat hij weleens crasht? Ik heb het 2x in 2,5 maand gehad, dus zó choquerend vind ik het niet verder, maar ben benieuwd .
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_72589562
    TVP

    Nog 1 maand en ik mag een nieuwe phone uitzoeken
    Website: Sneaker-forum.nl
      woensdag 9 september 2009 @ 18:12:53 #5
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_72589741
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 17:53 schreef Witchfynder het volgende:
    Yay, daar zijn wij weer.

    Weet je, dat "andere toetsenbord" wat veel mensen en ik hier op hun Magic geďnstalleerd hebben, hebben meer gebruikers gehad dat hij weleens crasht? Ik heb het 2x in 2,5 maand gehad, dus zó choquerend vind ik het niet verder, maar ben benieuwd .
    Wat is eigenlijk het voordeel van het alternatieve virtuele toetsenbord vergeleken met het originele van de Android-developers?
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_72589927
    .
      woensdag 9 september 2009 @ 18:38:05 #7
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_72590500
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 18:12 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Wat is eigenlijk het voordeel van het alternatieve virtuele toetsenbord vergeleken met het originele van de Android-developers?
    ik denk dat witchfynder ook een orginele android bedoelt, die van de HTC Hero.. die is een stuk beter te tippen, bij de orginele magic mis je ze nog wel eens,

    en een ander tb kan hadig zijn als je graag andere vormgeving wilt..
    pi_72590650
    'k Vind de manier waarop de Hero mijn typfouten corrigeert echt briljant. In feite kan ik gewoon wat op het toetsenbord rammelen en de uitkomst is meestal prima. Ook erg handig dat ie vaak al het lange woord weet te voorspellen als je nog maar een paar letters hebt getypt.
    pi_72591717
    Is Android op dit moment al functioneler dan de iPhone? Zo nee, zal Android dat in de nabije toekomst worden?
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      woensdag 9 september 2009 @ 19:17:57 #10
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_72591779
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 18:42 schreef DennisMoore het volgende:
    'k Vind de manier waarop de Hero mijn typfouten corrigeert echt briljant. In feite kan ik gewoon wat op het toetsenbord rammelen en de uitkomst is meestal prima. Ook erg handig dat ie vaak al het lange woord weet te voorspellen als je nog maar een paar letters hebt getypt.
    idd
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 19:16 schreef MoneyTalks het volgende:
    Is Android op dit moment al functioneler dan de iPhone? Zo nee, zal Android dat in de nabije toekomst worden?
    momenteel typ ik wel es wat op de iphone, die is gewoon sneller, reageert beter op wat je doet. (dit vergeleken met HTC Magic)
    pi_72592053
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 19:16 schreef MoneyTalks het volgende:

    Is Android op dit moment al functioneler dan de iPhone? Zo nee, zal Android dat in de nabije toekomst worden?
    Voornaamste kritiek die je online zult vinden voor de HTC Hero is de 'traagheid'. Maar die schijnt dus met de binnenkort te verschijnen nieuwe firmware zo goed als opgelost te zijn.

    De Android store heeft nu zo'n 10.000 apps las ik.
    Android is multitasking. De HTC Hero heeft gewoon flash in de browser. Alles is heerlijk geďntegreerd met Google spul.

    Dus tja, wat versta je onder 'functioneler'?
    pi_72592461
    Die Sony Ericsson Rachael/X5 ziet er wel erg mooi uit. Jammer dattie geen fysieke toetsenbordje lijkt te hebben.


    Ideaal zou een Android phone zijn met xenon flash, uitschuifbaar qwerty toetsenbord, en groot multitouch display, en dat uiteraard zo dun mogelijk Eind juli 2010 kan ik telefoon verlengen, hopelijk is er tegen die tijd een mooie Android phone op de markt die aan mijn eisen voldoet
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_72594091
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 19:35 schreef MoneyTalks het volgende:
    Die Sony Ericsson Rachael/X5 ziet er wel erg mooi uit. Jammer dattie geen fysieke toetsenbordje lijkt te hebben.


    Ideaal zou een Android phone zijn met xenon flash, uitschuifbaar qwerty toetsenbord, en groot multitouch display, en dat uiteraard zo dun mogelijk Eind juli 2010 kan ik telefoon verlengen, hopelijk is er tegen die tijd een mooie Android phone op de markt die aan mijn eisen voldoet
    Dan kunnen ze maar 1 goede telefoon verkopen in plaats van 10 minder goeden

    En de OP is gedateerd
      woensdag 9 september 2009 @ 20:27:22 #14
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_72594634
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 17:35 schreef -J-D- het volgende:

    [..]

    Even mijn vraag herhalen aangezien het de laatste post was
    ik ben nu bezig met een alarm ding te installeren, k heb em gelijk ff geupload, haal em hier maar vandaan:

    http://cid-26fcfdb4d1f491(...)lock%20^52.1.2^6.rar
    k weet dus niet of het een goede of niet is, ik laat het zo wel ff weten


    edit:

    het geluid kan je laten oplopen ja!
      woensdag 9 september 2009 @ 20:34:40 #15
    10710 gday
    propria cures
    pi_72594910
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 19:35 schreef MoneyTalks het volgende:
    Die Sony Ericsson Rachael/X5 ziet er wel erg mooi uit. Jammer dattie geen fysieke toetsenbordje lijkt te hebben.


    Ideaal zou een Android phone zijn met xenon flash, uitschuifbaar qwerty toetsenbord, en groot multitouch display, en dat uiteraard zo dun mogelijk Eind juli 2010 kan ik telefoon verlengen, hopelijk is er tegen die tijd een mooie Android phone op de markt die aan mijn eisen voldoet
    Ik denk ook dat ik gewoon een jaartje doe met mijn Hero en hem dan doorschuif naar mijn vriendin als er over een jaar betere toestellen zijn met Android. Ik had hiervoor een Sony Ericsson met goede camera en xenon flash en die mis ik toch wel ... de camera van de Hero is echt het grootste minpunt.
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 20:14 schreef elfzesendertig het volgende:

    [..]

    En de OP is gedateerd
    Idd, de OP is gedateerd. Sowieso is de Galaxy inmiddels toch al een tijdje uit.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_72594937
    Ik vind het nooit erg om een leuke OP te fabriceren, maar loop hier nog maar net mee. Heb nog amper ervaring met Android enz. Ik sla dus even over
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
      woensdag 9 september 2009 @ 23:33:33 #17
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_72601678
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 20:34 schreef gday het volgende:
    ... de camera van de Hero is echt het grootste minpunt.
    Daar ben ik het wel mee eens. Jammer dat ze daar niet een iets betere lens en een iets gevoeligere ccd in hebben gestopt.
    Life is what you make it.
    pi_72605073
    quote:
    Op woensdag 9 september 2009 18:38 schreef makkie88 het volgende:

    [..]

    ik denk dat witchfynder ook een orginele android bedoelt, die van de HTC Hero.. die is een stuk beter te tippen, bij de orginele magic mis je ze nog wel eens,

    en een ander tb kan hadig zijn als je graag andere vormgeving wilt..
    Yep, die ja. Die doet nog weleens raar.
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_72606914
    Eens met TT

    NDrive is trouwens een goed werkend navigatiepakket.
    MOKUM XXX RATED
    pi_72607645
    Ze moeten gewoon Google Maps eens laten werken met 't kompas, dat zou voor mij als voetganger ook prima zijn.
    pi_72609298
    -J-D-, klaxon is een goede wekker app.. niet helemaal gratis.
    Immer.
    pi_72614163
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 11:30 schreef Firenzo het volgende:
    -J-D-, klaxon is een goede wekker app.. niet helemaal gratis.
    Ga we eens bekijken! Thanx
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 09:41 schreef dronkeykong het volgende:
    Eens met TT

    NDrive is trouwens een goed werkend navigatiepakket.
    Idem!
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 10:16 schreef DennisMoore het volgende:
    Ze moeten gewoon Google Maps eens laten werken met 't kompas, dat zou voor mij als voetganger ook prima zijn.
    Ow dat kompas heb ik nog niet bekeken. Dat moet ik nog eens doen.
    Zit dat er standaard op?
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
      donderdag 10 september 2009 @ 15:44:40 #23
    39631 GoeRoe86
    Libera eas de ore leonis!
    pi_72614300
    Ik ga wellicht mijn iphone verruilen voor een HTC Hero maar een aantal vragen

    2) Wat is de grootste sd kaart die er in kan. 32 gb heb ik nodig
    3) Is er een soort Simplify Music voor android of kan ik spotify krijgen in Nederland?
    5) Hoe zit het met exchange ondersteuning?
    6) Kan ik nieuwe events op mijn home screen laten tonen (bv aankomende afspraken)
    pi_72614362
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 15:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
    Ik ga wellicht mijn iphone verruilen voor een HTC Hero maar een aantal vragen

    2) Wat is de grootste sd kaart die er in kan. 32 gb heb ik nodig
    3) Is er een soort Simplify Music voor android of kan ik spotify krijgen in Nederland?
    5) Hoe zit het met exchange ondersteuning?
    6) Kan ik nieuwe events op mijn home screen laten tonen (bv aankomende afspraken)
    2) 32gb kan, groter weet ik niet
    3) geen idee.
    5) ja
    6) ja
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_72614496
    quote:
    Op donderdag 10 september 2009 15:34 schreef -J-D- het volgende:

    Ow dat kompas heb ik nog niet bekeken. Dat moet ik nog eens doen.
    Zit dat er standaard op?
    Een kompas-app is niet standaard. Maar er zit in de Hero dus een digitaal kompas (heeft lang niet iedere smartphone). Probeer voor de lol maar eens Streetview uit van Google Maps, da's echt leuk (maar niet zo nuttig)!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')