Robin Williams is ijzersterk als Sy, je voelt de eenzaamheid gewoon door de beeldbuis heen. Het is erg spannend, vooral omdat je niet weet of je Sy nu wel of niet aardig moet vinden.
Netherlands 31 October 2002. Ik ben alleen bang dat het een direct2video wordt, de film is in de VS volgens mij ook nog niet eens groots uitgebracht en dat is jammer.
Er waren wel wat vreemde dingen aan de film. Er is namelijk filmmuziek gebruikt uit verschillende films. Zo is de theme van het vliegende zakje uit American Beauty gebruikt en dat finalemuziekje met die violen uit Requim for a dream. Ook in de finale van deze film.
Misschien is er wel meer muziek gebruikt uit bestaande films, maar deze twee herkende ik. Ook meende ik vaag ergens iets van T2 te horen.
De vrouwelijke hoofdrol wordt gespeeld door Connie Nielsen, die ik graag wat meer zie in de toekomst.
Ik zag de werkprint, dus misschien is dat in de uiteindelijke versie nog veranderd. Ben er wel benieuwd naar.
8/10 voor OneHourPhoto. En net als bij films als Se7en, FIGHT Club en Requim for a dream is dit een film die je bij blijft, een film die blijft hangen en je nog eens wilt zien .
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 22-04-2002 04:27]
quote:In Death to Smoochy speelt hij ook al een idioot.
Op maandag 22 april 2002 08:15 schreef MikeyMo het volgende:
Gaat hij nu na al die tijd z'n reputatie opvijzelen na die vreselijke kinderlijke rollen in Jack en Bicentennial man
quote:...na jumanji neem ik die man niet meer serieus...
Op maandag 22 april 2002 08:15 schreef MikeyMo het volgende:
Ben benieuwd, Robin Williams schijnt ook al erg op dreef te zijn als een psychopaat waarin hij het opneemt tegen politieman Al Pacino. Gaat hij nu na al die tijd z'n reputatie opvijzelen na die vreselijke kinderlijke rollen in Jack en Bicentennial man
Dead Poets Society, Awakenings, Good Morning Vietnam, the world according to Garp en Good will hunting. om er maar een paar te noemen. en Mork & Mindy natuurlijk
quote:Lekker antwoord
Op maandag 22 april 2002 17:26 schreef SunChaser het volgende:Een videoregisseur.
The biggest surprise of all may have been the $45,000-per-theater opening of Fox Searchlight's One Hour Photo. The film, which opened in seven theaters in New York, Los Angeles, Chicago and Toronto, received mostly ecstatic reviews on Friday with star Robin Williams being singled out for special praise. Roger Ebert in the Chicago Sun-Times said that Williams plays a smiling madman in the film "so well you don't have the slightest difficulty accepting him in the role." Jan Stewart in Newsday wrote that "Williams pulls the rug out from under his career and his longtime fans in this nervy and nerve-rattling thriller, submerging his manifold antic faces to disappear completely into the skin of an invisible man." Lou Lumenick commented in the New York Post that "Williams gives such a chillingly controlled performance in the deeply disturbing One Hour Photo that he erases all memory of his reign as king of schmaltz." Claudia Puig in USA Today wrote: "It is a rare performance when one of the world's most recognizable stars can disappear completely into a character on the screen." And Michael Wilmington in the Chicago Tribune said of Williams: "He creates a truly memorable character, as sympathetic as he is scary, as vulnerable as he is menacing."
Robin Williams scored big with the limited-release debut of the creepy drama One Hour Photo which grossed an estimated $315,000 from only seven theaters in five cities for a sparkling $45,000 average per site. Fox Searchlight will expand into 21 additional cities on Friday putting the R-rated film in about 140 theaters over the holiday weekend. Cume since its Wednesday bow is $354,000.
[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 26-08-2002 22:05]
quote:Volgens mij had ie Insomnia toen al gedaan, ook al komt deze later uit in Nederland en Death To Smoochy was ook al een stuk eerder als deze, daarin speelt ie al behoorlijk andere rollen dan in eerdere films...
Op woensdag 18 september 2002 15:44 schreef Duiveltja het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar deze film vooral omdat Williams zo'n rol nog niet heeft gespeeld
alledrie trouwens errug goede films...
maar ja, bij mij kan Williams vrij weinig verkeerd doen....
nou ja...
er zijn natuurlijk wel wat titels waar ie wat langer over na had moeten denken voordat ie de klus aannam...
Als ie voor OHP niet genomineerd wordt, of laten we dit zeggen, niet wint, dat moet het Insomnia maar worden dan.
Ik hoop alleen dat het One Hour Photo wordt want daar is ie nou eenmaal geniaal in én in de hoofdrol. Tuurljik die Good Will Hunting Oscar was gaaf, maar nu nog een voor best acteur in de hoofdrol! Die verdient ie en eigenlijk had ie er al minstens 1 moeten hebben (fisher king, Dead Poets Society of Good Morning Vietnam).
Kan niet wachten tot 11 February. Ja, dat is toevallig ook m'n verjaardag, maar nog leuker....het is de dag dat ik te horen zal krijgen Robin genomineerd is! (dus de dag dat alle genomineerden bekend gemaakt worden, om 15:30 onze tijd)
maarre, heb je Insomnia al gezien?
En over Robin in Insomnia: Hij is zo rustig relaxed, DAT maakt hem zo creepy. "Normaal" is hij erg druk (behalve dan in sommige dramas enzo) , maar in Isnomnia is ie zo'n creep!
Wel kijken als ie uit komt he, 7 november (als het goed is heb ik dan de DVD al in huis liggen, want hij komt op DVD uit op 15 oktober in de US. Toch ga ik nog 1 of 2 keer naar de bios, want een film hoor je op het grote scherm te zien en eer dat RW weer op het scherm verschijnt ka nog wel even duren)
One Hour Photo voor de duidelijk is al in de sneak, en komt officieel op 10 oktober.
Wat goed zeg!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |