1 heel vaak (>100) in mijn hele levenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef Marthh het volgende:
Hoi,
Wij zijn Wouter en Mart en we moeten voor school een afvabak/container ontwerpen voor festivals zoals Lowlands en Pinkpop. Iedereen die op een festival is geweest mag reageren!
1. Hoevaak ben je op een festival geweest?
2. Heeft afval dat op de grond ligt een negatieve invloed op het festival?
3. Als je de mogelijkheid kreeg om afval op een festival te scheiden, zou je dat doen?
4. Vind je het beter als er biologisch afbreekbaar platsic wordt gebruikt?
5. Gooi je je afval altijd in een prullenbak op een festival? of ook op de grond?
6. Heb je verder nog oplossingen,iedeeen of concepten voor ons ontwerp probleem?
Alles is welkom!
MvG Wouter en Mart
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef Marthh het volgende:
Hoi,
Wij zijn Wouter en Mart en we moeten voor school een afvabak/container ontwerpen voor festivals zoals Lowlands en Pinkpop. Iedereen die op een festival is geweest mag reageren!
1. Hoevaak ben je op een festival geweest?3x Lowlands, diversen keren kleinere festivals (ben de tel kwijt)
2. Heeft afval dat op de grond ligt een negatieve invloed op het festival?Ligt aan de aard van het afval. Aan bekertjes erger ik me niet, blik, petflessen, etensresten wel.
3. Als je de mogelijkheid kreeg om afval op een festival te scheiden, zou je dat doen?Nee
4. Vind je het beter als er biologisch afbreekbaar platsic wordt gebruikt?Ja
5. Gooi je je afval altijd in een prullenbak op een festival? of ook op de grond?Mits er voldoende prullenbakken aanwezig zijn en deze regelmatig geleegd worden.
6. Heb je verder nog oplossingen,iedeeen of concepten voor ons ontwerp probleem?Hou het simpel, liever veel simpele afvalunits verspreid over het terrein dan weinig uitgebreide, fancy voorzieningen.
Alles is welkom!
MvG Wouter en Mart
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef TUFKAL het volgende:
Nederlanders zijn gewoon viespeuken. In het buitenland nemen ze wel de moeite even naar de afvalbak te lopen.
Ik weet niet welk festival dat is, en sowieso komen hier ook veel buitenlanders..quote:Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef TUFKAL het volgende:
Nederlanders zijn gewoon viespeuken. In het buitenland nemen ze wel de moeite even naar de afvalbak te lopen.
Ja, op Wacken werkt dat ook wel erg goed, die hardplastic statiegeld bekers.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Laatst nog in parijs bij rock en seine geweest en ook daar zag ik toch genoeg rotzooi liggen. Men had alleen voor de drinkbekers stevige bekers met 1 euro statiegeld dus die zag je nergens liggen.
Volgens mij staat dat niet zo bekend op de campingfestivals? Volgens mij scheelt dat ook wel, qua idee van hoe je er rondloopt.quote:
1. Tussen de 10-15 keerquote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef Marthh het volgende:
3. Als je de mogelijkheid kreeg om afval op een festival te scheiden, zou je dat doen?
5. Gooi je je afval altijd in een prullenbak op een festival? of ook op de grond?
6. Heb je verder nog oplossingen,iedeeen of concepten voor ons ontwerp probleem?
Alles is welkom!
Op de meeste festivals krtijg je geen glas meer mee naar binnen.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:59 schreef Marthh het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
[..]
Plastic, papier, GFT en glas.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef Marthh het volgende:
Hoi,
Minimaal 10 keer, kan een stuk meer zijn
Over het algemeen niet, het viel me pas op toen ik op Sonisphere UK was dat het daar zo schoon was, maar ik had me er op andere festivals nog niet aan gestoord
Nope
Ja. De maisbekers ofzo die ze op lowlands gebruik(t)en vind ik een erg goed initiatief
Ligt eraan hoever de prullenbakken staan, als ik bij een concert sta gooi ik het gewoon op de grond maar als ik ergens zit te eten en de bak is niet te ver doe ik nog wel een beetje moeite
Klinkt cheesy, maar maak het leuk. Alleen al een afvalbak met basketbalring + geluidje zou afval weggooien al kunnen aantrekken, en er zijn vast betere ideeën dan dat
Alles is welkom!
MvG Wouter en Mart
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |