quote:Kunstenaars opgepakt voor bedreiging Wilders
DEN HAAG - Vier studenten van de Haagse Kunstacademie zijn in Den Haag aangehouden vanwege bedreiging van PVV-leider Geert Wilders.
Het gaat om drie vrouwen en een man die betrokken zouden zijn bij een project bij het Centraal Station. Daar was een pop aan een galg gehangen, met een zak over het hoofd. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders gestoken, met nepbloed er omheen. Het kunstproject trok veel bekijks en het gebied is zelfs enige tijd afgezet door de politie.
De Kunstacademie laat weten het om een kunstproject van een eerstejaars ging. 'Een statement maken is op zich goed, maar dit was een onhandige en naïeve actie,' aldus de academie.
Het Openbaar Ministerie neemt de zaak uiterst serieus. Geert Wilders heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/34283quote:Jonge kunstenaars op vrije voeten
DEN HAAG - De vier studenten van Haagse Kunstacademie die dinsdag waren aangehouden wegens bedreiging van PVV-leider Geert Wilders zijn weer op vrije voeten.
De drie vrouwen en een man zouden betrokken zijn bij een kunstproject waarbij een pop aan een galg was gehangen bij het Centraal Station in Den Haag. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders vastgemaakt, met nepbloed erbij.
Het kunstwerk zorgde voor veel ophef in de omgeving. Eén student wordt nog als verdachte gezien. Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.quote:Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
In ieder geval zou Wilders dan voor vrijspraak hebben gepleit, denk ik.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
Niet natuurlijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
Profeet Mo zou iig geen aangifte doen!quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Dat is hij dan ook helemaal niet. Hij wil alle Moslims ook de mond snoeren namelijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
Waarschijnlijk helemaal niet, want dat is geen bedreiging. En voor godslaster wordt al decenia niemand meer gestraft.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
In welk opzicht is dit een doodsbedreiging danquote:Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ongelooflijk.
Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting. Jij bent echt van het padje af.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting.
Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nog erger.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens mij is hij daar ook niet voor opgepakt. Echter was dat wel een onjuiste voorstelling van zaken. Dat is niet verboden, maar wel onwenzelijk.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:20 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In welk opzicht is dit een doodsbedreiging dan
Het waren eerste jaars he, ze moeten nog lerenquote:Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.
WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen met kunst te maken?
En wat heeft dit Vernielde ambulance blijkt 'kunst'quote:Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.
WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen, met kunst te maken?
Ja, alleen werd de pop niet aan zijn voordeur gespijkerd...quote:Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
Owh.. woont Wilders op het station tegenwoordig? Hij gedraagt zich wel een beetje als een dronken zwerver inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef Montov het volgende:
Als straf moeten er poppen komen met foto's van de studenten. Oog om oog, opgehangen pop met foto om opgehangen pop met foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |