abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72577826
Eerste bericht, kunstenaar opgepakt voor bedreiging
quote:
Kunstenaars opgepakt voor bedreiging Wilders
DEN HAAG - Vier studenten van de Haagse Kunstacademie zijn in Den Haag aangehouden vanwege bedreiging van PVV-leider Geert Wilders.

Het gaat om drie vrouwen en een man die betrokken zouden zijn bij een project bij het Centraal Station. Daar was een pop aan een galg gehangen, met een zak over het hoofd. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders gestoken, met nepbloed er omheen. Het kunstproject trok veel bekijks en het gebied is zelfs enige tijd afgezet door de politie.

De Kunstacademie laat weten het om een kunstproject van een eerstejaars ging. 'Een statement maken is op zich goed, maar dit was een onhandige en naïeve actie,' aldus de academie.

Het Openbaar Ministerie neemt de zaak uiterst serieus. Geert Wilders heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie.
quote:
Jonge kunstenaars op vrije voeten

DEN HAAG - De vier studenten van Haagse Kunstacademie die dinsdag waren aangehouden wegens bedreiging van PVV-leider Geert Wilders zijn weer op vrije voeten.

De drie vrouwen en een man zouden betrokken zijn bij een kunstproject waarbij een pop aan een galg was gehangen bij het Centraal Station in Den Haag. Op de borst van de pop was met een mes een portret van Geert Wilders vastgemaakt, met nepbloed erbij.

Het kunstwerk zorgde voor veel ophef in de omgeving. Eén student wordt nog als verdachte gezien. Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
Bron: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/34283

Leuk kunstprojectje!!! creatief
NAP + 0,12
  woensdag 9 september 2009 @ 12:11:57 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72578191
Toen ik het bericht zo las, dacht ik eerder aan een (uitgebeelde) aanslag vanwege Wilders, dan een (uitgebeelde) aanslag óp Wilders... Anders hadden ze z'n foto wel op dat hoofd geplakt

Maar goed, het gebrek aan creativiteit spat er vanaf natuurlijk. Sowieso het hele idee dat het de taak van de Kunstwereld moet zijn om de samenleving op te schudden, vind ik een beetje uit de tijd...
pi_72578194
quote:
Geert Wilders heeft aangifte gedaan tegen de studenten.
Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
pi_72578245
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
pi_72578266
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:12 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat een jankerd is het toch ook. Dat moet ook nog eens een vechter voor het vrije woord voorstellen.
Ongelooflijk.

Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting. Jij bent echt van het padje af.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72578270
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:14 schreef fratsman het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang ze vast hadden gezeten als die pop de profeet Mohammed voor had moeten stellen.
In ieder geval zou Wilders dan voor vrijspraak hebben gepleit, denk ik.
pi_72578301
quote:
Niet natuurlijk. !
pi_72578325
quote:
Profeet Mo zou iig geen aangifte doen!

+1 4 tha Prophet!

Wilders
pi_72578339
quote:

[..]

Dat is hij dan ook helemaal niet. Hij wil alle Moslims ook de mond snoeren namelijk.

Verder, eerste jaars? Een paar weken bezig, en nu al zoiets. Prachtig
pi_72578367
quote:
Waarschijnlijk helemaal niet, want dat is geen bedreiging. En voor godslaster wordt al decenia niemand meer gestraft.
pi_72578388
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ongelooflijk.

Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting. Jij bent echt van het padje af.
In welk opzicht is dit een doodsbedreiging dan
pi_72578413
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:15 schreef Sachertorte het volgende:
Volgens Meh7 valt een doodsbedreiging dus onder de vrijheid van meningsuiting.

"Doodsbedreiging", jij bent echt van het padje af.
pi_72578475
quote:

[..]

Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_72578491
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Net zoiets als lopen te janken om een gemonteerde documentaire over aanslagen, die gepleegd zijn door moslim fundamentalisten?
Nog erger.
pi_72578564
quote:

[..]

Ik vind de actie ook gewoon te ver gaan. Goed dat het weggehaald is.

WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen, met kunst te maken?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72578579
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:23 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Volgens mij is hij daar ook niet voor opgepakt. Echter was dat wel een onjuiste voorstelling van zaken. Dat is niet verboden, maar wel onwenzelijk.
pi_72578587
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:20 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

In welk opzicht is dit een doodsbedreiging dan
Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72578590
Überhaubt dat kunststudenten hun politieke overtuiging zo mogen uiten, dmv van 'kunst'.
Lijkt mij ook wel eens een uitdaging, om een negerslaafpop op te hangen als protest tegen het imperialistische verleden van Nederland in bv Suriname
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_72578600
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:

[..]

WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen met kunst te maken?
Het waren eerste jaars he, ze moeten nog leren
pi_72578618
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het kan zo worden opgevat.
Dat ligt dan vooral aan de lange tenen van Wilders (:r).
pi_72578632
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:26 schreef paddy het volgende:

[..]

WTF heeft trouwens een zak stro ophangen, wat een pop voor moet stellen, met kunst te maken?
En wat heeft dit Vernielde ambulance blijkt 'kunst'
met kunst te maken?
  woensdag 9 september 2009 @ 12:30:12 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72578646
Als straf moeten er poppen komen met foto's van de studenten. Oog om oog, opgehangen pop met foto om opgehangen pop met foto.
Géén kloon van tvlxd!
pi_72578669
quote:

[..]

Het kan zo worden opgevat. En dat zou jij ook doen als er 's ochtends opeens een soortgelijk 'kunstwerk' aan je voordeur gespijkerd was.
Ja, alleen werd de pop niet aan zijn voordeur gespijkerd...
pi_72578676
quote:

[..]

Owh.. woont Wilders op het station tegenwoordig? Hij gedraagt zich wel een beetje als een dronken zwerver inderdaad.

En hoe iets kan worden opgevat doet er niet toe. Dat heeft Wilders zelf ook meerdere malen gezegd in zijn zogenaamde strijd voor het vrije woord. Waar hij eigenlijk mee bedoelt dat hij alles mag zeggen wat hij wil, maar mensen die het niet met hem eens zijn niet.
pi_72578680
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:30 schreef Montov het volgende:
Als straf moeten er poppen komen met foto's van de studenten. Oog om oog, opgehangen pop met foto om opgehangen pop met foto.
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')