abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72572790
quote:
Driss D, een van de vier mannen die op 24 juli in Kenia werden aangehouden op verdenking van terroristische activiteiten, is van plan een schadeclaim in te dienen bij justitie. Ook wil hij excuses.

Terreurverdachte eist excuses en gaat een schadeclaim indienen
Dat heeft zijn advocaat, Bart Nooitgedagt, dinsdag gezegd tegen tv-programma Nova.

Vrije voeten
De 21-jarige Marokkaanse Nederlander D. werd samen met drie leeftijdgenoten (twee Marokkaanse Nederlander en een Somalische Nederlander) opgepakt en kwam vorige week vrijdag weer op vrije voeten, na een verblijf van enkele weken in de terroristenvleugel van de gevangenis in Vught. Het viertal, dat vooralsnog verdachte blijft, woont in Den Haag.

Volgens justitie was het viertal op weg naar een trainingskamp voor terroristen in Somalië. Daar is geen sprake van geweest, zei D. zelf in Nova, onherkenbaar in beeld.

Volledig artikel Elsevier

www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/245453/Terreurverdachte-eist-schadevergoeding-en-excuses.htm?rss=true
Tja, onschuldig tot het tegendeel is bewezen maar dit geeft toch wel
een hele nare smaak in de mond.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  woensdag 9 september 2009 @ 06:44:28 #2
263811 frastanz
verdammt weit weg.
pi_72572857
Dit was al precies wat ik had verwacht. Het zal me helemaal niks verbazen als hij het nog krijgt ook, om zn terreurnetwerkje lekker te vergroten en te financieren.
pi_72572889
Een vergoeding lijkt me hier eerlijk gezegd wel op zijn plaats ja, precies genoeg om een enkele reis Marokko te bekostigen. Opzouten met die vuilnisbak.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_72572915
-edit- op verzoek verwijderd

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 09-09-2009 18:55:00 ]
pi_72573005
Laat me raden, die schadeclaim komt in gekke-henkie-land en niet in Kenia?
censuur :O
pi_72573029
Worden de Christenen ook keihard aangepakt die zich vrijwillig melden in het fascistisch en bloeddorstige leger van Israel?

Nederlandse vrijwilligers in het leger van Israël

Er zijn echter ook mensen die zich niet laten afschrikken en zich zelfs als vriijwilliger melden voor het Israëlische leger. Waaronder dit jaar alleen al zo'n honderd Nederlanders, de meesten niet eens van joodse afkomst. Ze dienen in het leger van Israël, maar verrichten geen gevechtstaken. Bart van der Velden, een 27-jarige godsdienstleraar uit Nijkerk, is zo'n vrijwilliger. Deze week vertrok hij - voor de vierde keer - naar een militaire basis in Israël.

http://www.novatv.nl/page(...)t+leger+van+Isra%EBl

Marianne de Jager en Leenard Fieret van de solidariteitsmissie van Christenen voor Israël tussen een groep Israëlische soldaten.
Geen sig.
pi_72573036
Weg met de rechtstaat dus. Jullie hebben geen terrorist nodig om die te vernietigen.
Here we are now, entertain us.
pi_72573041
Nederlanders liever in leger Israël dan in kibboets
Van een onzer verslaggevers

Het aantal Nederlandse vrijwilligers dat uit solidariteit werkt op militaire bases in Israël, neemt sterk toe. Vertrokken er in 1998 nog ruim 60, nu zijn het er al 65 in de eerste zes maanden van dit jaar. Ruim 100 Nederlanders stapten in 2001 naar het Israëlische leger.

Het zijn voornamelijk christelijke en joodse vrijwilligers die voor gemiddeld zes weken afreizen naar het land, zegt voorzitter Arpels Lezer van de Amsterdamse vestiging van Sar-El. Deze stichting bemiddelt wereldwijd voor burgers die in het leger of in de verpleging in Israël willen werken. Daar krijgen ze kost en inwoning. Ze werken op legerbases en in ziekenhuizen. ,,In nood tonen de vrienden van Israël zich betrokken'', aldus Lezer. ,,De vrijwilligers voelen dat het land hen nodig heeft.'' In totaal zijn dat er via zijn organisatie ongeveer 10.000 per jaar wereldwijd.

De werkvakanties naar de kibboetsen hebben daarentegen met tanende belangstelling te kampen, meldt Sar-El. Ook het CIDI, het Centrum Informatie en Documentatie Israel, herkent die trend. ,,Je ziet een verschuiving van de vroeger populaire kibboets naar werk op de eerste hulp en de legerbasis'', zegt CIDI-directeur R. Naftaniel. Of dit met de opgelaaide strijd in het land te maken heeft, kon hij niet bevestigen.

http://www.sar-el.nl/leger.html
Geen sig.
pi_72573180
http://www.nrc.nl/binnenl(...)enia_vast_in_Brussel

die gast Driss werd in 2005 ook al tijdens vakantie opgepakt in Azerbajdzjan

volgens zijn broer Mimoem had Driss geen baan en opleiding en leefde van een uitkering
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_kennen_ze_Driss_wel

die gast gaat wel ver op vakantie met een uitkering.
-
pi_72573818
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:51 schreef concac het volgende:

volgens zijn broer Mimoem had Driss geen baan en opleiding en leefde van een uitkering

Moslim, geen baan, geen opleiding, uitkering trekken van de hardwerkende nederlandse burger, naar Tsetjenie (op vakantie) naar Somalie (op vakantie) en vervolgens de staat aanklagen voor nog meer geld.

Jammer dat de gemiddelde moslim op dit forum dit probeert goed te praten ipv te veroordelen.
Dat is waar het fout zit, dit soort parasieten verdedigen is de reden van stigmatisering door mensen die WEL rechtschapen zijn en gemengde gevoelens hebben bij het belonen van parasiteren op de samenleving.

Jammer dat zo weinig geloofsgenoten van deze mensen zich hierover uitspreken en dit veroordelen.
Dat veelbesproken respect moet je namelijk verdienen, niet krijgen.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_72574228
Weet iemand waar je je aan kunt melden om vrijwilligerswerk te doen voor of in Israel?
  woensdag 9 september 2009 @ 09:25:57 #12
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_72574305
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:32 schreef Knudde het volgende:
Worden de Christenen ook keihard aangepakt die zich vrijwillig melden in het fascistisch en bloeddorstige leger van Israel?

Nederlandse vrijwilligers in het leger van Israël

Er zijn echter ook mensen die zich niet laten afschrikken en zich zelfs als vriijwilliger melden voor het Israëlische leger. Waaronder dit jaar alleen al zo'n honderd Nederlanders, de meesten niet eens van joodse afkomst. Ze dienen in het leger van Israël, maar verrichten geen gevechtstaken. Bart van der Velden, een 27-jarige godsdienstleraar uit Nijkerk, is zo'n vrijwilliger. Deze week vertrok hij - voor de vierde keer - naar een militaire basis in Israël.

http://www.novatv.nl/page(...)t+leger+van+Isra%EBl

Marianne de Jager en Leenard Fieret van de solidariteitsmissie van Christenen voor Israël tussen een groep Israëlische soldaten.
Die Marianne ziet er best fraai uit
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_72574324
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

Die Marianne ziet er best fraai uit
Beter dan die palestijnse haatbaarden met hun testosteron in ieder geval.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:42:57 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72574614
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:51 schreef concac het volgende:

Dat doen studenten ook. Geen cent te makken maar dan toch per se naar Australië. Niks nieuws onder de zon.

Ik vind het een heel vaag verhaal. Niet alleen van de drie "naïeve vakantievierders" maar zeker ook van het OM. Dat lijkt de aanklacht te hebben gebaseerd op louter vooronderstellingen en indirecte aanwijzingen. Vooralsnog zie ik drie jongens (oe, ze hebben een kleurtje! Het zijn allochtonen! ) die het avontuur opzoeken. En nee, onder "avontuur" versta ik niet meteen jihadtrainingen in de wildernis. Zij wel dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 09-09-2009 09:48:34 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72574678
quote:
Op woensdag 9 september 2009 06:44 schreef frastanz het volgende:
Dit was al precies wat ik had verwacht. Het zal me helemaal niks verbazen als hij het nog krijgt ook, om zn terreurnetwerkje lekker te vergroten en te financieren.

Moet je ook geen mensen op pakken en opsluiten zonder bewijslast.
pi_72574777
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:

Moet je ook geen mensen op pakken en opsluiten zonder bewijslast.
iedereen zag een nieuw debacle van het OM al van verre aankomen inderdaad.

Aangezien het marokkanen waren hadden ze zich er niet mee moeten bemoeien. Behalve een nederlands paspoort is er niets bij die marokkanen wat nederlands is.
pi_72574814
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:51 schreef Gareelloper het volgende:

[..]

iedereen zag een nieuw debacle van het OM al van verre aankomen inderdaad.

Aangezien het marokkanen waren hadden ze zich er niet mee moeten bemoeien. Behalve een nederlands paspoort is er niets bij die marokkanen wat nederlands is.
Erg inhoudelijk
pi_72574901
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:53 schreef Chadi het volgende:

Erg inhoudelijk
Waarom heeft de marokkaanse staat de heren niet opgepakt? Of zou koning mohammed van marokko het er stiekem wel mee eens zijn?
pi_72575089
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:57 schreef Gareelloper het volgende:

[..]

Waarom heeft de marokkaanse staat de heren niet opgepakt? Of zou koning mohammed van marokko het er stiekem wel mee eens zijn?
Natuurlijk, net als Beatrix, Obama en ik.
pi_72575189
Het OM had de bewijslast beter rond moeten krijgen, alvorens deze 4 jongemannen op te pakken. Nu kunnen ze -terecht- claimen dat ze gewoon op vakantie waren (ben ik afgelopen jaar ook geweest, in de Kaukasus, maar toch echt niet om jihadtraining te ondergaan of raketten te kopen) en dus ook terecht een schadevergoeding eisen voor hun tijd in -naar later bleek onterecht- voorarrest.

Terroristen oppakken, prima.
Maar doe dat wel je huiswerk goed, AIVD.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 september 2009 @ 10:19:35 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_72575363
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:10 schreef El_Matador het volgende:
Het OM had de bewijslast beter rond moeten krijgen, alvorens deze 4 jongemannen op te pakken. Nu kunnen ze -terecht- claimen dat ze gewoon op vakantie waren (ben ik afgelopen jaar ook geweest, in de Kaukasus, maar toch echt niet om jihadtraining te ondergaan of raketten te kopen) en dus ook terecht een schadevergoeding eisen voor hun tijd in -naar later bleek onterecht- voorarrest.

Terroristen oppakken, prima.
Maar doe dat wel je huiswerk goed, AIVD.
Of men had gewoon tegen de Kenianen moeten zeggen ze maar aan Marokko uit te leveren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_72575395
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Of men had gewoon tegen de Kenianen moeten zeggen ze maar aan Marokko uit te leveren.
Als Driss D. ook een Marokkaans paspoort heeft, dan had dat inderdaad ook gekund. Maar omdat ze in Nederland woonden, zal dat meestal het land zijn waar ze naar teruggestuurd worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 9 september 2009 @ 10:33:49 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72575663
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

M.a.w.: men begaat een fout en laat anderen het vuil opruimen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72576803
Volgens mij spreekt die Driss D voor zijn beurt en is hij op dit moment nog steeds verdachte. Pas als vaststaat dat die verdachtmaking onterecht was, kan er over een schadevergoeding worden gesproken.

Maar of het allemaal wel zo onterecht is, valt te bezien. Iemand die niks te verbergen heeft, gaat niet onherkenbaar in beeld op televisie, maar schroomt niet om gewoon zijn gezicht te tonen.
pi_72576947
quote:
Op woensdag 9 september 2009 11:21 schreef isogram het volgende:
Iemand die niks te verbergen heeft, gaat niet onherkenbaar in beeld op televisie, maar schroomt niet om gewoon zijn gezicht te tonen.
Ja, geweldig idee! Ik zou ook gelijk volledig herkenbaar op TV verschijnen als ik van terrorisme verdacht werd in een land waar zo'n beetje de helft al duidelijk aangeeft dat de verdenking alleen al genoeg zou moeten zijn om je weg te laten rotten in één of andere middeleeuwse cel in het buitenland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')