abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91290132
Het heeft naar mijn idee niet zoveel zin om bachelor BE met IB te combineren, dan kan je beter voor BE gaan. Wat je wel nog kan doen is een bedrijfskundige master kiezen (strategic mgmt aan de RSM) en een BE master. Daar zit ik zelf aan te denken, maar ik zit er ook aan te denken om ondernemingsrecht als master te doen. Denk niet dat het veel voordeel heeft? Maar lijkt me wel interessant en leuk.
pi_91625631
Gister McKenzie gemailed over wat eventueel goed staat op mijn CV. Een standaard human resource reactie "Doe iets wat je interessant lijkt". Daar kan ik mij toch zo aan ergeren, het lijkt wel alsof ze niks willen zeggen.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2011 @ 19:32:54 #143
230491 Zith
pls tip
pi_91625712
Het gaat vooral om je authenticiteit..
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_91626466
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:31 schreef JohnSpek het volgende:
Gister McKenzie gemailed over wat eventueel goed staat op mijn CV. Een standaard human resource reactie "Doe iets wat je interessant lijkt". Daar kan ik mij toch zo aan ergeren, het lijkt wel alsof ze niks willen zeggen.
Bedoel je McKinsey? En hun tip is de juiste, je kunt simpelweg niet zeggen wat goed staat op een CV en al zou je het kunnen, dan zou het zinloos zijn. Iets wat je enkel doet voor je CV is niks waard, het moet iets zijn wat je gewoon wilt doen. Een sollicitant hier had op zijn CV staan dat hij goochelaar was, bleek een hele profi kerel die echt hard werkte in competities enzo om het maximale uit zijn hobby te halen. Superleuk en laat zien dat hij echt een passie had. Als ik dat nu tegen jou vertel, ga jij dan goochelen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:29:50 #145
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91629229
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:31 schreef JohnSpek het volgende:
Als er een standaard profiel was dat ze willen hebben zou het ook wel saai zijn niet?
pi_91629242
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bedoel je McKinsey? En hun tip is de juiste, je kunt simpelweg niet zeggen wat goed staat op een CV en al zou je het kunnen, dan zou het zinloos zijn. Iets wat je enkel doet voor je CV is niks waard, het moet iets zijn wat je gewoon wilt doen. Een sollicitant hier had op zijn CV staan dat hij goochelaar was, bleek een hele profi kerel die echt hard werkte in competities enzo om het maximale uit zijn hobby te halen. Superleuk en laat zien dat hij echt een passie had. Als ik dat nu tegen jou vertel, ga jij dan goochelen?
Ik ben het deels met je eens, maar het is een feit dat een beta studie beter staat als een alfa of gamma studie. Waarom wordt dit niet gewoon gezegd?
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:38:26 #147
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91629730
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:30 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik ben het deels met je eens, maar het is een feit dat een beta studie beter staat als een alfa of gamma studie. Waarom wordt dit niet gewoon gezegd?
Sliding-scale argument denk ik. De volgende stap is dat mensen vragen of LR dan beter is dan TN, of dat TB ook een goede keus is?
pi_91629919
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:38 schreef dennishk het volgende:

[..]

Sliding-scale argument denk ik. De volgende stap is dat mensen vragen of LR dan beter is dan TN, of dat TB ook een goede keus is?
"Een beta studie, bijvoorbeeld wiskunde, econometrie of technische natuurkunde staat goed." "Daarnaast worden neven activiteiten als bestuur, een eigen bedrijf en topsport gewaardeerd".

Hier zou ik stukken meer mee kunnen. Als ik hun moet geloven zou ik MBO kunnen doen en nog steeds kunnen worden aangenomen. Het interesseert me tenslotte.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:48:00 #149
221561 dennishk
D_MONKEY_BALLER
pi_91630244
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:41 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

"Een beta studie, bijvoorbeeld wiskunde, econometrie of technische natuurkunde staat goed." "Daarnaast worden neven activiteiten als bestuur, een eigen bedrijf en topsport gewaardeerd".

Hier zou ik stukken meer mee kunnen. Als ik hun moet geloven zou ik MBO kunnen doen en nog steeds kunnen worden aangenomen. Het interesseert me tenslotte.
Risico wat je dan krijgt is dat als mensen hééél graag SC willen doen dit dus gaan doen, en uiteindelijk een vakgebied kiezen wat ze niet oprecht interesseert, ze het daardoor automatisch minder goed doen en dan daardoor weer niet worden aangenomen omdat ze niet uitmuntend genoeg zijn (of gewoon pech). Daar zit je dan, in een vakgebied dat je deed voor je baankansen. Zo kan je veel meer redenen geven waarom ze het niet zouden willen. Plus het is veel makkelijker, een standaardmailtje dat je "moet doen waar je passie ligt".
pi_91635177
Ik denk ook wel dat het echt waar is dat het om een totaalpakket gaat - iemand met cum laude beta en allerlei super wetenschappelijke prestaties wordt echt niet uitgenodigd op gesprek. Het is een balans tussen analytisch en sociaal, en daar is werkelijk waar geen vast profiel voor denk ik (jij zegt bijvoorbeeld dat beta beter staat, maar nog altijd heeft zo ongeveer de helft van de consultants geen beta achergrond).

Overigens denk ik ook dat je je niet zo druk moet maken! Als het bij je past ga je vanzelf dingen doen die er bij aansluiten, niet voor je baan perspectief maar omdat je het leuk vindt, en zit je zo een paar jaar later met een CV dat in hun profiel valt. En als het niet bij je past heb je straks een compleet ander CV omdat je andere dingen leuk vond, maar dan was je toch niet gelukkig geworden als strategy consultant denk ik.

Ik zie in mijn omgeving in ieder geval dat juist de mensen die er niet bewust voor hebben gekozen maar wel het passende type mens zijn erin rollen (en toevallig ook dat juist zij die het heel graag willen niet zo ver komen...)
pi_91636167
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:48 schreef dennishk het volgende:

[..]

Risico wat je dan krijgt is dat als mensen hééél graag SC willen doen dit dus gaan doen, en uiteindelijk een vakgebied kiezen wat ze niet oprecht interesseert, ze het daardoor automatisch minder goed doen en dan daardoor weer niet worden aangenomen omdat ze niet uitmuntend genoeg zijn (of gewoon pech). Daar zit je dan, in een vakgebied dat je deed voor je baankansen. Zo kan je veel meer redenen geven waarom ze het niet zouden willen. Plus het is veel makkelijker, een standaardmailtje dat je "moet doen waar je passie ligt".
Dan is zo iemand niet gemotiveerd genoeg om daar te "mogen" werken.
Vergeet niet dat jouw voorbeeld bij elke studie op gaat. Als iemand geneeskunde studeert om chirurg te worden, maar er na 4 jaar achterkomt dat hij niet al te handig blijkt te zijn met zijn vingers, zit hij in hetzelfde lastige pakket. Zit je dan met je studie geneeskunde.
Hij kan echter wel huisarts worden, net zoals iemand die afgewezen wordt bij McKinsey vast wel bij een minder bekend bureau kan worden aangenomen.
pi_91637731
quote:
Ik zie in mijn omgeving in ieder geval dat juist de mensen die er niet bewust voor hebben gekozen maar wel het passende type mens zijn erin rollen (en toevallig ook dat juist zij die het heel graag willen niet zo ver komen...)
Dat hoor ik ook vaak inderdaad. Mensen die in eerste instantie een heel ander idee hadden bij hun carriere(sommige nog niet eens een idee) en die er dan "toevallig" in rollen.
pi_91649473
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:30 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Dat is geen feit. Het feit is dat ze tussen beta studenten meer mensen vinden met het juiste profiel qua intelligentie, ambitie, sociale skills, etc... Maar een persoon zonder die zaken met een beta diploma is nutteloos voor ze. Iemand met die skills en een studie filosofie, maakt echt nog steeds kans.

Het zou zinloos zijn dit dus tegen mensen te zeggen. Dan schrik je de goeie studenten van andere richtingen af en die heb je ook nodig...
pi_91649520
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:41 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Het interesseert je, maar je moet niet je studie gaan kiezen voor een mogelijke baan bij McK later. Kies gewoon wat je graag wilt studeren, je bent er tenslotte de komende paar jaar mee bezig. Dat is 10x belangrijker dan checken wat McK er wel niet van vindt...
pi_91649598
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:47 schreef Walkerr het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook vaak inderdaad. Mensen die in eerste instantie een heel ander idee hadden bij hun carriere(sommige nog niet eens een idee) en die er dan "toevallig" in rollen.
Dat dus. Iedereen lacht zich bij de interviews ook altijd rot als er weer een kandidaat binnen komt die beweert dat hij toen hij jong was al bankier wilde worden... Ik wilde ridder worden, of boer, maar geen bankier... Meeste vrienden in banking of consulting kozen daar echt niet voor na hun VWO ofzo, die studeerden gewoon iets dat ze interessant en uitdagend vonden. Die ontwikkelden zich ook sociaal, want ze deden de dingen die ze leuk vonden en waren actief in de meest uiteenlopende activiteiten. En die hadden dus uiteindelijk bij hun interview een goed, leuk verhaal over hun achtergrond... en een baan.
pi_91655465
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat dus. Iedereen lacht zich bij de interviews ook altijd rot als er weer een kandidaat binnen komt die beweert dat hij toen hij jong was al bankier wilde worden... Ik wilde ridder worden, of boer, maar geen bankier... Meeste vrienden in banking of consulting kozen daar echt niet voor na hun VWO ofzo, die studeerden gewoon iets dat ze interessant en uitdagend vonden. Die ontwikkelden zich ook sociaal, want ze deden de dingen die ze leuk vonden en waren actief in de meest uiteenlopende activiteiten. En die hadden dus uiteindelijk bij hun interview een goed, leuk verhaal over hun achtergrond... en een baan.
Ridder worden? Hoe moet ik me dit voorstellen :P Verkleed als ridder verjaardag partijtjes langsgaan? Op het land van ooit (destijds) gaan werken? Of ben je een afstammeling van een familie van adel?

Ik heb me vroeger eigenlijk helemaal niet bezig gehouden met wat ik wilde worden. Dat kwam pas erg laat. Mede omdat er een verwachting was dat ik eventueel het familie bedrijf zou in rollen. En ik daar destijds wel vrede mee had.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91656034
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ridder worden? Hoe moet ik me dit voorstellen :P Verkleed als ridder verjaardag partijtjes langsgaan? Op het land van ooit (destijds) gaan werken? Of ben je een afstammeling van een familie van adel?

Ik heb me vroeger eigenlijk helemaal niet bezig gehouden met wat ik wilde worden. Dat kwam pas erg laat. Mede omdat er een verwachting was dat ik eventueel het familie bedrijf zou in rollen. En ik daar destijds wel vrede mee had.
Gewoon ridder. Wist ik veel dat dat helemaal niet meer bestond, daar kwam ik later pas achter...
pi_91658562
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gewoon ridder. Wist ik veel dat dat helemaal niet meer bestond, daar kwam ik later pas achter...
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is geen feit. Het feit is dat ze tussen beta studenten meer mensen vinden met het juiste profiel qua intelligentie, ambitie, sociale skills, etc... Maar een persoon zonder die zaken met een beta diploma is nutteloos voor ze. Iemand met die skills en een studie filosofie, maakt echt nog steeds kans.

Het zou zinloos zijn dit dus tegen mensen te zeggen. Dan schrik je de goeie studenten van andere richtingen af en die heb je ook nodig...
Volgens jou is het dus niet zo dat als student A en student B precies hetzelfde CV hebben, behalve dat student A een beta studie heeft gedaan en student B een alfa studie, dat student A eerder wordt gekozen voor een eerste gesprek?
Ik vraag dit eigenlijk niet voor mijzelf, maar voor een vriend voor me. Hij weet sinds kort dat hij bij McKinsey wilt gaan werken (2e jaars), maar baalt nu behoorlijk dat hij geen wiskunde of iets dergelijks heeft gekozen.
Hij heeft daarentegen zeker de competenties, als in intelligentie en sociaal, om bij McKinsey te werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnSpek op 21-01-2011 14:21:31 ]
pi_91658993
Als hij echt de competenties heeft, maakt hij net zoveel kans inderdaad.
pi_91659186
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:21 schreef Drive-r het volgende:
Als hij echt de competenties heeft, maakt hij net zoveel kans inderdaad.
Wat ik mij afvraag...stel Student A en B waren even sterk analytisch toen ze van het VWO af kwamen.
Heeft Student A, met een beta studie, dan niet een veel sterker analytisch vermogen (en methodieken) ontwikkeld bij de beta studie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')