abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91636167
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:48 schreef dennishk het volgende:

[..]

Risico wat je dan krijgt is dat als mensen hééél graag SC willen doen dit dus gaan doen, en uiteindelijk een vakgebied kiezen wat ze niet oprecht interesseert, ze het daardoor automatisch minder goed doen en dan daardoor weer niet worden aangenomen omdat ze niet uitmuntend genoeg zijn (of gewoon pech). Daar zit je dan, in een vakgebied dat je deed voor je baankansen. Zo kan je veel meer redenen geven waarom ze het niet zouden willen. Plus het is veel makkelijker, een standaardmailtje dat je "moet doen waar je passie ligt".
Dan is zo iemand niet gemotiveerd genoeg om daar te "mogen" werken.
Vergeet niet dat jouw voorbeeld bij elke studie op gaat. Als iemand geneeskunde studeert om chirurg te worden, maar er na 4 jaar achterkomt dat hij niet al te handig blijkt te zijn met zijn vingers, zit hij in hetzelfde lastige pakket. Zit je dan met je studie geneeskunde.
Hij kan echter wel huisarts worden, net zoals iemand die afgewezen wordt bij McKinsey vast wel bij een minder bekend bureau kan worden aangenomen.
pi_91637731
quote:
Ik zie in mijn omgeving in ieder geval dat juist de mensen die er niet bewust voor hebben gekozen maar wel het passende type mens zijn erin rollen (en toevallig ook dat juist zij die het heel graag willen niet zo ver komen...)
Dat hoor ik ook vaak inderdaad. Mensen die in eerste instantie een heel ander idee hadden bij hun carriere(sommige nog niet eens een idee) en die er dan "toevallig" in rollen.
pi_91649473
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:30 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik ben het deels met je eens, maar het is een feit dat een beta studie beter staat als een alfa of gamma studie. Waarom wordt dit niet gewoon gezegd?
Dat is geen feit. Het feit is dat ze tussen beta studenten meer mensen vinden met het juiste profiel qua intelligentie, ambitie, sociale skills, etc... Maar een persoon zonder die zaken met een beta diploma is nutteloos voor ze. Iemand met die skills en een studie filosofie, maakt echt nog steeds kans.

Het zou zinloos zijn dit dus tegen mensen te zeggen. Dan schrik je de goeie studenten van andere richtingen af en die heb je ook nodig...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_91649520
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:41 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

"Een beta studie, bijvoorbeeld wiskunde, econometrie of technische natuurkunde staat goed." "Daarnaast worden neven activiteiten als bestuur, een eigen bedrijf en topsport gewaardeerd".

Hier zou ik stukken meer mee kunnen. Als ik hun moet geloven zou ik MBO kunnen doen en nog steeds kunnen worden aangenomen. Het interesseert me tenslotte.
Het interesseert je, maar je moet niet je studie gaan kiezen voor een mogelijke baan bij McK later. Kies gewoon wat je graag wilt studeren, je bent er tenslotte de komende paar jaar mee bezig. Dat is 10x belangrijker dan checken wat McK er wel niet van vindt...
pi_91649598
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:47 schreef Walkerr het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook vaak inderdaad. Mensen die in eerste instantie een heel ander idee hadden bij hun carriere(sommige nog niet eens een idee) en die er dan "toevallig" in rollen.
Dat dus. Iedereen lacht zich bij de interviews ook altijd rot als er weer een kandidaat binnen komt die beweert dat hij toen hij jong was al bankier wilde worden... Ik wilde ridder worden, of boer, maar geen bankier... Meeste vrienden in banking of consulting kozen daar echt niet voor na hun VWO ofzo, die studeerden gewoon iets dat ze interessant en uitdagend vonden. Die ontwikkelden zich ook sociaal, want ze deden de dingen die ze leuk vonden en waren actief in de meest uiteenlopende activiteiten. En die hadden dus uiteindelijk bij hun interview een goed, leuk verhaal over hun achtergrond... en een baan.
pi_91655465
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat dus. Iedereen lacht zich bij de interviews ook altijd rot als er weer een kandidaat binnen komt die beweert dat hij toen hij jong was al bankier wilde worden... Ik wilde ridder worden, of boer, maar geen bankier... Meeste vrienden in banking of consulting kozen daar echt niet voor na hun VWO ofzo, die studeerden gewoon iets dat ze interessant en uitdagend vonden. Die ontwikkelden zich ook sociaal, want ze deden de dingen die ze leuk vonden en waren actief in de meest uiteenlopende activiteiten. En die hadden dus uiteindelijk bij hun interview een goed, leuk verhaal over hun achtergrond... en een baan.
Ridder worden? Hoe moet ik me dit voorstellen :P Verkleed als ridder verjaardag partijtjes langsgaan? Op het land van ooit (destijds) gaan werken? Of ben je een afstammeling van een familie van adel?

Ik heb me vroeger eigenlijk helemaal niet bezig gehouden met wat ik wilde worden. Dat kwam pas erg laat. Mede omdat er een verwachting was dat ik eventueel het familie bedrijf zou in rollen. En ik daar destijds wel vrede mee had.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91656034
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ridder worden? Hoe moet ik me dit voorstellen :P Verkleed als ridder verjaardag partijtjes langsgaan? Op het land van ooit (destijds) gaan werken? Of ben je een afstammeling van een familie van adel?

Ik heb me vroeger eigenlijk helemaal niet bezig gehouden met wat ik wilde worden. Dat kwam pas erg laat. Mede omdat er een verwachting was dat ik eventueel het familie bedrijf zou in rollen. En ik daar destijds wel vrede mee had.
Gewoon ridder. Wist ik veel dat dat helemaal niet meer bestond, daar kwam ik later pas achter...
pi_91658562
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Gewoon ridder. Wist ik veel dat dat helemaal niet meer bestond, daar kwam ik later pas achter...
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat is geen feit. Het feit is dat ze tussen beta studenten meer mensen vinden met het juiste profiel qua intelligentie, ambitie, sociale skills, etc... Maar een persoon zonder die zaken met een beta diploma is nutteloos voor ze. Iemand met die skills en een studie filosofie, maakt echt nog steeds kans.

Het zou zinloos zijn dit dus tegen mensen te zeggen. Dan schrik je de goeie studenten van andere richtingen af en die heb je ook nodig...
Volgens jou is het dus niet zo dat als student A en student B precies hetzelfde CV hebben, behalve dat student A een beta studie heeft gedaan en student B een alfa studie, dat student A eerder wordt gekozen voor een eerste gesprek?
Ik vraag dit eigenlijk niet voor mijzelf, maar voor een vriend voor me. Hij weet sinds kort dat hij bij McKinsey wilt gaan werken (2e jaars), maar baalt nu behoorlijk dat hij geen wiskunde of iets dergelijks heeft gekozen.
Hij heeft daarentegen zeker de competenties, als in intelligentie en sociaal, om bij McKinsey te werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnSpek op 21-01-2011 14:21:31 ]
pi_91658993
Als hij echt de competenties heeft, maakt hij net zoveel kans inderdaad.
pi_91659186
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:21 schreef Drive-r het volgende:
Als hij echt de competenties heeft, maakt hij net zoveel kans inderdaad.
Wat ik mij afvraag...stel Student A en B waren even sterk analytisch toen ze van het VWO af kwamen.
Heeft Student A, met een beta studie, dan niet een veel sterker analytisch vermogen (en methodieken) ontwikkeld bij de beta studie?
pi_91659405
Een analytisch vermogen kunnen je wellicht wat trainen, maar in principe wordt je ermee geboren. Grootste nadeel dat student B heeft, is dat hij uit een grotere poel komt en dus meer zijn best moet doen om op zijn cv aan te tonen hoe slim hij is.
pi_91660409
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:28 schreef Drive-r het volgende:
Een analytisch vermogen kunnen je wellicht wat trainen, maar in principe wordt je ermee geboren. Grootste nadeel dat student B heeft, is dat hij uit een grotere poel komt en dus meer zijn best moet doen om op zijn cv aan te tonen hoe slim hij is.
Dat leek mij dus ook het grootste probleem voor student B. Ik vroeg me af of je bijvoorbeeld zou kunnen vragen om een test te mogen doen om te laten zien dat je, desondanks je CV, toch over de capaciteiten bezit.
pi_91660509
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:49 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Dat leek mij dus ook het grootste probleem voor student B. Ik vroeg me af of je bijvoorbeeld zou kunnen vragen om een test te mogen doen om te laten zien dat je, desondanks je CV, toch over de capaciteiten bezit.
Dat hoef je niet te vragen. Je kunt ook gewoon van te voren een rits tests doen (gmat bijv.) en dat op je CV neer zetten om toch aan te tonen dat je kennis erg op niveau is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_91661146
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 14:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat hoef je niet te vragen. Je kunt ook gewoon van te voren een rits tests doen (gmat bijv.) en dat op je CV neer zetten om toch aan te tonen dat je kennis erg op niveau is.
Dat is ook een goed idee, ik wist wel dat het voor sommige masters vereist is maar wist niet dat bedrijven daar ook naar keken.
Top, daar zal die blij mee zijn.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:09:10 #165
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_91664095
tering wat zijn die GMAT vragen super simpel zeg. Als ik daar nou een 100% score voor haal, dat op mijn CV zet, word ik dan direct overal aangenomen ?
"Ik quote graag mezelf."
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:15:18 #166
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91664400
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:09 schreef San_Andreas het volgende:
tering wat zijn die GMAT vragen super simpel zeg. Als ik daar nou een 100% score voor haal, dat op mijn CV zet, word ik dan direct overal aangenomen ?
Uiteraard, dat is het enige dat van belang is.
Bedankt Hans.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:23:41 #167
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_91664807
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:15 schreef bascross het volgende:

[..]

Uiteraard, dat is het enige dat van belang is.
laat ik het anders formuleren, kan het middelmatige schoolcijfers compenseren?
"Ik quote graag mezelf."
pi_91665013
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:23 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

Je denkt niet dat, als het echt zo makkelijk is, de rest geen goede score haalt? Verder niet echt een goeie vraag, het is maar één test.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_91665158
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 16:23 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar zo zijn er meer dingen. In het vakgebied waar je wilt werken zijn er vast nog wel certificaten die je kunt halen en om je middelbare schoolcijfers een treetje lager op je CV te krijgen kun je ook een summer school doen op een top universiteit.

quote:
Als jij 800 op je GMAT haalt kan ik je bijna garanderen dat je qua studie en werk waarin intelligentie is vereist je overal wel een interview weet te scoren! ^O^
pi_91665639
quote:
Lees eerst maar eens over de werking van de GMAT. De echte test is een "computer adaptive" test, wat betekent dat elke volgende vraag aan je niveau wordt aangepast. Bij niemand haalt dus 100%, want hoe meer vragen je goed beantwoord, hoe moeilijker de volgende vraag wordt. Voor een Harvard MBA heb je minimaal 700-720 nodig, dan krijg je een idee. Boven de 760 krijg je een "plusje" op Harvard, dan ben je al pretty special...
pi_91667407
San Andreas,

Je maakt geen kans. Ik heb 760 gescoort op de gmat (top 1%) en het was kankermoeilijk. De test is erg lang en blijven focusen wordt steeds moeilijker. De vragen gaan snel dus je bent steeds tijd gestressed. De test is computer adaptive, dus hoe beter je doet hoe moeilijker de vragen worden, waardoor ze meer tijd nemen.

De vragen die jij makkelijk vind zijn voor een 500 score, de vragen die je moet antwoorden voor een 800 score (perfekt) zijn tientallen keren moeilijker.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:42:30 #172
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_91668138
Ah op die fiets, ik had inderdaad wat makkelijke voorbeeld vragen op internet gezien. Kijk wel wat ik doe, misschien dat ik voor de lol eens zoiets ga doen, afhankelijk van hoeveel het kost.
"Ik quote graag mezelf."
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:58:56 #173
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91671066
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:24 schreef Häagen-Nesz het volgende:
San Andreas,

Je maakt geen kans. Ik heb 760 gescoort op de gmat (top 1%) en het was kankermoeilijk. De test is erg lang en blijven focusen wordt steeds moeilijker. De vragen gaan snel dus je bent steeds tijd gestressed. De test is computer adaptive, dus hoe beter je doet hoe moeilijker de vragen worden, waardoor ze meer tijd nemen.

De vragen die jij makkelijk vind zijn voor een 500 score, de vragen die je moet antwoorden voor een 800 score (perfekt) zijn tientallen keren moeilijker.
Hoezo maakt hij geen kans? Jij kent hem persoonlijk? Misschien kan hij wel 800 scoren.
Bedankt Hans.
pi_91671998
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 18:58 schreef bascross het volgende:

[..]

Hoezo maakt hij geen kans? Jij kent hem persoonlijk? Misschien kan hij wel 800 scoren.
Zijn punt was enkel dat de internet vragen niet relevant zijn voor een 100% score. En daarbij wordt 800 volgens mij ook nooit gehaald, maar ik kan me vergissen.
pi_91674654
Een Gmat heb je soms toch ook nodig om toegelaten te worden tot een master opleiding (non-MBA), wanneer is het handig om een gmat te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')