abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72552416
Sinds een jaar werk ik bij een nieuw opstartend bedrijfje dat huiswerkbegeleiding aan middelbare scholieren geeft. Hier verzorg ik de exacte vakken.

Nu is het een ontzettende leuke, uitdagende en goed betaalde baan! Ook de collega's en de oprichtster zijn erg aardig. Nu heb ik al een paar keer gehad dat mijn salaris wat later werd uitbetaald dan beloofd maar omdat het zo leuk werk was en een beginnend bedrijf is bleef ik werken zonder te klagen.

Nu heb ik voor de vakantie in mei en juni gewerkt en tot op heden hiervoor het salaris niet ontvangen. Inmiddels heb ik talloze mails gestuurd en belletjes gepleegd maar meestal kreeg ik geen reactie en soms: Je hebt gelijk, ik maak het nu over waarna ik vervolgens wederom niks ontving.

Inmiddels heb ik mijn ontslag ingediend maar mijn geld nog steeds niet ontvangen. Het gaat om een bedrag van rond de 600 euro(= veel voor een student) en heb gewoon een contract.

Wat zijn nu mijn opties zodat ik mijn zuurverdiende centjes toch nog ontvang?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_72552714
Deur intrappen of advocaat in de arm nemen. Veel meer keus heb je niet
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72552762
Probeer uit te vinden of ze het geld wel hebben. Zo ja, gerechtsdeurwaarder inschakelen om het loon + loonvertragingsrente + wettelijke rente te laten incasseren. Zo nee, uitzoeken of er andere gedupeerden zijn en samen met hen het faillissement aanvragen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:52:44 #4
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72552774
Dit boek:

http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:01:39 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72553013
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef Alicey het volgende:
Probeer uit te vinden of ze het geld wel hebben. Zo ja, gerechtsdeurwaarder inschakelen om het loon + loonvertragingsrente + wettelijke rente te laten incasseren. Zo nee, uitzoeken of er andere gedupeerden zijn en samen met hen het faillissement aanvragen.
En die rente is ondertussen opgelopen tot 50% van het openstaande bedrag.
censuur :O
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:05:21 #6
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_72553099
Achterstallig salaris over Mei ? Ik zou niet verder twijfelen en meteen het faillisement van de werkgever aanvragen en bij het UWV een failliesements uitkering aanvragen.

Kans is wel dat je het salaris over mei al kwijt bent omdat dit langer dan 13 weken voor een evt failliesement open staat en het UWV keert dan (in principe) niet uit.

Niet langer aan het lijntje laten houden maar snel acties ondernemen
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:32:25 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72557185
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:05 schreef faustkern het volgende:
Achterstallig salaris over Mei ? Ik zou niet verder twijfelen en meteen het faillisement van de werkgever aanvragen en bij het UWV een failliesements uitkering aanvragen.
dan moet er wel en steunvordering zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72601284
Kan je niet aan je collega's vragen of zij ook nog geld te goed hebben? Zo ja, dan even overleggen om gezamenlijk op te treden en je achterstallige salaris te claimen. Als je dat met meer mensen doet dan hebben jullie steuneisen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:57:11 #9
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72648290
ga er even langs en haal voor 600 euro aan meubels en div uit de tent...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72649279
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt is dit het moment om ze te bellen (eigenlijk in mei al, maar vooruit)

Je zult officieel moeten sommeren om te betalen. De meningen lijken verdeeld te zijn of dit 1 of 2 keer moet, dus doe het 2 keer voor de zekerheid. Dit betekend dat je een brief stuurt waarin je je geld eist voor een bepaalde datum.

Heb je dit gedaan, dan kun je een kort geding aanspannen via de rechtbank.
Formulier hier:
http://www.rechtspraak.nl/aanvraagkortgeding/theform.aspx

Als je gelijk hebt, dan zal de rechter een vonnis in jouw voordeel uitspreken. De organisatie moet betalen. Doen ze dit alsnog niet, dan kun je met dit vonnis naar een gerechtsdeurwaarder en die haalt het geld voor je.

Dit kun je doen met, maar ook zonder advocaat......
pi_72649674
Voordat je ze voor de rechter sleept, deuren intrapt, failliet laat verklaren of een advocaat in dienst neemt kun je ook eerst naar een incassoburo gaan.
pi_72654263
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:38 schreef Duikelaar het volgende:
Voordat je ze voor de rechter sleept, deuren intrapt, failliet laat verklaren of een advocaat in dienst neemt kun je ook eerst naar een incassoburo gaan.
Wat is daar de meerwaarde van?
pi_72654641
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:49 schreef Light het volgende:

[..]

Wat is daar de meerwaarde van?
Omdat TS een claim (rekening) heeft die niet is betaald. Een incassoburo kan die claim innen en verder helpen indien de betaling uitblijft.
pi_72654726
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:59 schreef Duikelaar het volgende:
Omdat TS een claim (rekening) heeft die niet is betaald. Een incassoburo kan die claim innen en verder helpen indien de betaling uitblijft.
Wat kan een incassobureau dan wat TS zelf niet kan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72654791
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat kan een incassobureau dan wat TS zelf niet kan?
??

De rekening betaald krijgen. Daar zijn ze goed in. Dat heeft TS nog niet voor elkaar gekregen.
pi_72655007
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:03 schreef Duikelaar het volgende:
De rekening betaald krijgen. Daar zijn ze goed in. Dat heeft TS nog niet voor elkaar gekregen.
Rekening betaald krijgen? Als TS het niet lukt, gaat een incassobureau het ook niet lukken.
Of andersom: als een incassobureau de vordering kan innen, kan TS het zelf ook.

Een incassobureau heeft echt niet meer (of andere) rechtsmiddelen dan TS zelf tot zijn of haar beschikking.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72656201
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Rekening betaald krijgen? Als TS het niet lukt, gaat een incassobureau het ook niet lukken.
Of andersom: als een incassobureau de vordering kan innen, kan TS het zelf ook.

Een incassobureau heeft echt niet meer (of andere) rechtsmiddelen dan TS zelf tot zijn of haar beschikking.
En waarop baseer jij dat?

TS geeft aan dat ie een student is en heeft niet de ervaring die een incassobureau heeft in het innen van uitstaande schulden.
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:51:39 #18
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_72656465
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:44 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

En waarop baseer jij dat?

TS geeft aan dat ie een student is en heeft niet de ervaring die een incassobureau heeft in het innen van uitstaande schulden.
"De ervaring"? En dat is het? Daar betaal je dan je geld voor? Omdat zij vaker en harder "Oi! Betalen joh!" gezegd hebben tegen iemand? Want veel meer dan harder blaffen doen ze niet he...
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_72658066
Met een incassobureau kom je er niet. allereerst werken incassobureaus niet "no cure no pay' , Die zul je dus altijd moeten betalen, of jij je geld krijgt of niet.

Als je de werkgever voor het gerecht daagt, dan kun je de kosten wel altijd verhalen op de tegenpartij. Bij een incassobureau is dat vaak niet zo.

Daarnaast is bij een incassobureau succes niet gegarandeerd, of je nu gelijk hebt of niet. Het is een papieren tijger... als de werkgever echt niet wil betalen, dan kan een incassobureau ook niets en zullen ze je uiteindelijk terugverwijzen naar de rechtbank en de gerechtsdeurwaarder.... en de kosten die je dan gemaakt hebt, kun je niet meer terugvorderen.
pi_72659519
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:34 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Met een incassobureau kom je er niet. allereerst werken incassobureaus niet "no cure no pay' , Die zul je dus altijd moeten betalen, of jij je geld krijgt of niet.

Als je de werkgever voor het gerecht daagt, dan kun je de kosten wel altijd verhalen op de tegenpartij. Bij een incassobureau is dat vaak niet zo.

Daarnaast is bij een incassobureau succes niet gegarandeerd, of je nu gelijk hebt of niet. Het is een papieren tijger... als de werkgever echt niet wil betalen, dan kan een incassobureau ook niets en zullen ze je uiteindelijk terugverwijzen naar de rechtbank en de gerechtsdeurwaarder.... en de kosten die je dan gemaakt hebt, kun je niet meer terugvorderen.
Waar haal je die informatie vandaan?

De meeste Incassobureaus werken op no cure no pay basis. Het kost TS dus niets.

Bij wanbetaling zal het incassobureau namens schuldeiser (TS) gaan dagvaarden of een betalingsregeling proberen te treffen. Ook deze kosten zijn verhaalbaar op de schuldenaar volgens artikel 6:96 BW

Overigens moet TS wel eerst een schriftelijke aanmaning sturen.

Misschien even naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassokosten kijken voordat je weer iets zegt?
pi_72660823
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:15 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Waar haal je die informatie vandaan?

De meeste Incassobureaus werken op no cure no pay basis. Het kost TS dus niets.

Bij wanbetaling zal het incassobureau namens schuldeiser (TS) gaan dagvaarden of een betalingsregeling proberen te treffen. Ook deze kosten zijn verhaalbaar op de schuldenaar volgens artikel 6:96 BW

Overigens moet TS wel eerst een schriftelijke aanmaning sturen.

Misschien even naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassokosten kijken voordat je weer iets zegt?
Een incassobureau kan niet dagvaarden. Daarvoor moeten ze een deurwaarder of advocaat inschakelen. Er is dus geen enkele noodzaak om een incassobureau in te schakelen, TS kan direct door naar een deurwaarder of advocaat, al dan niet in overleg met rechtsbijstandsverzekering.

Je had http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassobureau natuurlijk ook gelezen.
pi_72661463
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:55 schreef Light het volgende:

[..]

Een incassobureau kan niet dagvaarden. Daarvoor moeten ze een deurwaarder of advocaat inschakelen. Er is dus geen enkele noodzaak om een incassobureau in te schakelen, TS kan direct door naar een deurwaarder of advocaat, al dan niet in overleg met rechtsbijstandsverzekering.

Je had http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassobureau natuurlijk ook gelezen.
Ja, je hebt gelijk hoor.

TS kan zelf de hele procedure doorlopen voorafgaand aan een deurwaarder of een advocaat in dienst nemen voor een claim van euro 600.... Die procedures zijn inderdaad niet zo complex, mits TS vaker met dat bijltje gehakt heeft.

Of.... simpelweg de schuld overhandigen aan een incassobureau en dit bureau alles laten regelen - deze hebben vaak deurwaarders en advocaten in dienst.

Het is maar wat TS makkelijker vindt.
pi_72662560
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 23:14 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk hoor.

TS kan zelf de hele procedure doorlopen voorafgaand aan een deurwaarder of een advocaat in dienst nemen voor een claim van euro 600.... Die procedures zijn inderdaad niet zo complex, mits TS vaker met dat bijltje gehakt heeft.

Of.... simpelweg de schuld overhandigen aan een incassobureau en dit bureau alles laten regelen - deze hebben vaak deurwaarders en advocaten in dienst.

"De hele procedure doorlopen voorafgaand aan een deurwaarder" = hooguit 2 keer een aanmaning sturen en that's it. Een beetje student plukt een voorbeeldbrief van internet en weet dit heel goed zelf te regelen.
.
pi_72663649
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 23:14 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk hoor.

Als de kosten van een incassobureau verhaalbaar zijn, zie ik niet in waarom de kosten van een advocaat of deurwaarder dat niet zijn. Daarbij heeft TS het wel over 600 euro, maar het is niet duidelijk of dat het bedrag met of zonder verhoging volgens BW 7:625 is. Indien zonder dan is het bedrag inmiddels opgelopen tot zo'n 900 euro.

Een incassobureau is misschien handig voor bedrijven, maar ik zie het voordeel voor TS echt niet. Omdat een incassobureau geen wettelijke bevoegdheden heeft en iedereen een incassobureau kan beginnen, maakt een brief van een incassobureau vaak niet zoveel indruk. Een brief van een deurwaarder is toch alweer anders.
pi_72666284
TS, ik hoop dat je het geld nog binnenkrijgt. Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')