abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72549098
Door de cultuur van nederland die in hoge mate wordt bepaald door regelgeving en een uitbreiding daarvan, ondernemende mensen die nauwelijks kunnen innoveren, ontstaat er een situatie dat de vooruitgang van een land zichzelf blokkeert. Ik heb daar eerder over gepubliceerd.

In ben zelf ondernemer in nl geweest en nu weer in dk. Het verschil is vrijheid en aanmoediging om te ondernemen.

Dit is nu het resultaat in Nederland en het zal m.i. niet beter maar juist slechter worden, gelet op die aanwezige en blijvende cultuurdwang.

http://www.telegraaf.nl/d(...)crisis__.html?p=11,1
nothing will change without a rebel
pi_72549297
Toch typisch dat ook Denemarken twee plaatsen is gezakt in die lijst dan...
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_72549353
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Niet zo pessiemitsich. Die man bedoeld het goed en laat hem even zijn gang gaan.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:40:11 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72549355
Het artikel noemt twee andere oorzaken:
quote:
De slecht functionerende financiële markt (slechte solvabiliteit van Nederlandse banken en afnemende dienstverlening) zien zij als voornaamste oorzaak voor de verslechterde concurrentiepositie.
quote:
Nederland heeft volgens Volberda de omslag naar een kenniseconomie nog niet gemaakt.
De "Nederlandse regelcultuur" wordt niet gezien als de schuldige. Natuurlijk is het belangrijk dat er meer nadruk komt op innovatie, maar Nederland biedt ook op dat gebied vrij veel mogelijkheden. Dat Nederland nog geen complete kenniseconomie is, is een kwestie van tijd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_72549421
Daar kan de overheid iets aan doen maar ik zie dat nog niet snel gebeuren. Alle kennis en uitstekende leraren gaan weg omdat de conditie's in buitenland beter zijn en zitten wij hier met de brokken. Onderwijs verbeteren en richten op de toekomst.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_72549426
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Niet zo pessiemitsich. Die man bedoeld het goed en laat hem even zijn gang gaan.
Jammer, ik wou nog gaan posten dat de 2 landen die Nederland voorbij streven dat met 0.01 en 0.05 punten deden. Terwijl Denemarken op verschillen van 0.05 en 0.09 gezet werd.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_72549462
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jammer, ik wou nog gaan posten dat de 2 landen die Nederland voorbij streven dat met 0.01 en 0.05 punten deden. Terwijl Denemarken op verschillen van 0.05 en 0.09 gezet werd.
Ben toch benieuw welke landen dat zijn dus ga u gang.
pi_72549468
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:30 schreef bendk het volgende:

In ben zelf ondernemer in nl geweest en nu weer in dk.
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
pi_72549554
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

Ben toch benieuw welke landen dat zijn dus ga u gang.
http://www.weforum.org/pdf/GCR09/GCR20092010fullrankings.pdf
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:00:16 #10
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_72549815
quote:
Dank u ik ga kijken.
pi_72550273
quote:
Krijg hem helaas niet open, bestand is beschadigd melding
pi_72550333
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Ryon het volgende:
Het artikel noemt twee andere oorzaken:
[..]

[..]

De "Nederlandse regelcultuur" wordt niet gezien als de schuldige. Natuurlijk is het belangrijk dat er meer nadruk komt op innovatie, maar Nederland biedt ook op dat gebied vrij veel mogelijkheden. Dat Nederland nog geen complete kenniseconomie is, is een kwestie van tijd.
Nee, dat begrijp ik. Wat ik waarneem is dat juist de sterkte van de regelgeving, de impact, er 'onder' ligt en dus bepalend is voor wat daar 'boven' ligt. Het verschil tussen oorzaak en gevolg zeg maar.
pi_72550460
Kan iemand even de TT ontdoen van de taalfouten?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:40:05 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72550803
Oh god, daar is Bendk weer die even moet roepen hoe slecht Nederland is en wat voor paradijs Denemarken is.

Sowieso, de nummer 1 scoort 5% hoger dan Nederland, oei wat een ramp.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:41:17 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72550839
Het niveau van POL verslechterd ook met het topic dat bendk hier opent
pi_72551624
Toch wel typisch dat 6 van de 10 landen in de top 10 doorgaans geklassificeerd worden als sociale paradijzen met een te hoge belastingdruk waar nietsnutten geld krijgen voor niets doen (etc etc, afijn, we kennen het geblaat) en toch zulke goede resultaten op dit vlak? Goh, ik vraag mij af wat de libertariers van real world resultaten vinden.
pi_72552392
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
Toch wel typisch dat 6 van de 10 landen in de top 10 doorgaans geklassificeerd worden als sociale paradijzen met een te hoge belastingdruk waar nietsnutten geld krijgen voor niets doen (etc etc, afijn, we kennen het geblaat) en toch zulke goede resultaten op dit vlak? Goh, ik vraag mij af wat de libertariers van real world resultaten vinden.
Andere criteria zijn wellicht belangrijker:

Index of Economic Freedom
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:57:34 #18
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72552910
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:39 schreef axis303 het volgende:

[..]

Belangrijk voor wat?
pi_72553165
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Belangrijk voor wat?
Voor wat? Voor wie. Voor 'libertariers'. De Economic Freedom index spreekt in beginsel libertariers meer aan vanwege de score in vrijheid op verscheidene terreinen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_72553182
Je hebt af en toe weleens last in dit land van regeltjes (als ondernemer). Dat mag inderdaad wel wat minder.
Ik geloof echter niet dat dit een direct gevolg is. Want desondanks alles blijft Nederland een aantrekkelijk land voor investeerders.
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:13:41 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72553351
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:07 schreef axis303 het volgende:

[..]

Voor wat? Voor wie. Voor 'libertariers'. De Economic Freedom index spreekt in beginsel libertariers meer aan vanwege de score in vrijheid op verscheidene terreinen.
Ja precies, voor jullie fijne gevoel dus. Ik heb zelf meer met de FIFA-wereldranglijst. Maar dit topic gaat over de concurrentiepositie en daarbij speelt de mate van vrijheid wel een rol, maar geen beslissende rol.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:03:58 #22
268009 Hoofdrubbel
Pleiaden Empire
pi_72554764
Hoe dan ook ik blijf trots op Nederland. (Ben geen fan van Rita Verdonk) Ben vaak in buitenland en als ik zie wat er daar allemaal speelt.
pi_72566662
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:39 schreef axis303 het volgende:

[..]

12de plaats, dat vind ik nogal hoog als je dat afzet tegen het gekanker van de notoire zeveraars.
Je zou verwachten dat Nederland ergens onderaan bungelde, in de buurt van Noord-Korea, Cuba.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 08-09-2009 22:39:42 ]
I´m back.
pi_72569174
In de top 20 van dat lijstje van de Heritage Foundation (die naam zou al alle alarmbellen moeten doen gaan rinkelen) staan o.a. de landen Hong Kong, Singapore, Chili, Zwitserland, Bahrein en Japan. Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat het tamelijk autocratische landen zijn met op zijn minst een gebrekkige democratie (ja, ook Japan hoort daar bij). Zwitserland wordt al sinds jaar en dag bij Grondwet geregeerd door vier partijen en zo zijn er nog wel meer dingetjes waardoor Zwitserland nogal een vreemd land is.

Verder zie ik de namen Ierland, Estland, Verenigd Koninkrijk en Ijsland staan. Landen die nu diep in de purree zitten en dan met name iedereen die niet bij de happy few behoorde. 'Vrijheid' blijkt dus zijn prijs te hebben.

België, Finland, Denemarken en Nederland staan eveneens in de top 20. Vreemd genoeg, voor libertariërs althans, landen die een groot sociaal vangnet kennen of kenden (die van NL is wel snel afgebroken hoor, vergis je niet). In de top 30 zie ik bovendien ook nog Zweden, Noorwegen en Duitsland staan, toch ook bepaald geen minarchistische staten.

Tot slot valt het me op dat er landen bij zitten die pas in de jaren '60 van de vorige eeuw universeel stemrecht kennen: de VS, Australië en Canada.

Kortom: het is een lijstje van niks. Hetgeen je ook eenvoudig kon weten door te kijken wie het heeft opgesteld, de Heritage Foundation.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klopkoek op 08-09-2009 23:37:08 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72570171
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
Tot slot valt het me op dat er landen bij zitten die pas in de jaren '60 van de vorige eeuw universeel stemrecht kennen: de VS, Australië en Canada.
LOL, wat heeft dat met de concurrentiepositie te maken?
pi_72570209
Klopkoek, natuurlijk is op allerlei landen kritiek mogelijk, ook op Nederland.

Als je in die lijst van de Heritage Foundation een land aanklikt, krijg je meer informatie te zien en dan zie je inderdaad dat zij als kritiek op Nederland de hoge belastingdruk, de strenge regels op de arbeidsmarkt en de grootte van de overheid noemen.

Maar blijkbaar doen de meeste andere landen het gewoon nog slechter.
pi_72570306
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:57 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

LOL, wat heeft dat met de concurrentiepositie te maken?
LOL, wat heeft dat lijstje van de heritage foundation met de concurrentiepositie te maken?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72570378
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:58 schreef Igen het volgende:
Klopkoek, natuurlijk is op allerlei landen kritiek mogelijk, ook op Nederland.

Als je in die lijst van de Heritage Foundation een land aanklikt, krijg je meer informatie te zien en dan zie je inderdaad dat zij als kritiek op Nederland de hoge belastingdruk, de strenge regels op de arbeidsmarkt en de grootte van de overheid noemen.

Maar blijkbaar doen de meeste andere landen het gewoon nog slechter.
Het gaat me er niet om op dat op alle landen 'kritiek' mogelijk is (wat een eufemistisch woord trouwens voor mensenrechtenschenders als Singapore!) maar dat het lijstje van de Heritage Foundation niet deugt. Het deugt niet omdat het ofwel 'vrijheid' te nauw en met een te grote bias meet, ofwel die vrijheid kennelijk een prijs heeft (in het geval van Ierland, UK etcetera) of de resultaten ondersteunen niet altijd hun neoconservatieve principes.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72570534
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

LOL, wat heeft dat lijstje van de heritage foundation met de concurrentiepositie te maken?
Nou, een indicatie van onder andere de corruptie en de investeringsvrijheid lijkt me relevanter ter indicatie van economische vrijheid dan jouw obsessie met democratie.
pi_72570571
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:10 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nou, een indicatie van onder andere de corruptie en de investeringsvrijheid lijkt me relevanter ter indicatie van economische vrijheid dan jouw obsessie met democratie.
Vandaag weer Bart Jan Spruyt in de darkroom van achter gepakt?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72570606
Gebrek aan corruptie heeft overigens niets met economische vrijheid te maken, het is er eerder een onderdeel van.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72575023
Nederland wordt gewoon slechter en daarvan profiteren andere landen. Wij worden duurder en kwaliteit is niet veel beter dan de goedkopere landen. Als ik zie dat ik gordijnen heb laten maken en na een jaar alweer loslaten tja dan vind ik het niet gek. Ook kleren worden slechter van kwaliteit want na een paar keer dragen laten de naden al los. Allemaal made in Holland. China heeft die kwaliteit ook alleen is het goedkoper. Dan is mijn keus snel gemaakt lijk me zo.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:18:56 #33
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72591816
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:12 schreef Klopkoek het volgende:
Gebrek aan corruptie heeft overigens niets met economische vrijheid te maken, het is er eerder een onderdeel van.
Tuurlijk net als een nland corrupter wordt als er meer economische vrijheid is.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_72596007
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:10 schreef DrWolffenstein het volgende:
Democratie is niet zo'n zwaar punt, politieke stabiliteit echter wel.
En daar scoort Nederland de laatste tien jaar natuurlijk niet zo best meer.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_72596882
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:04 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Democratie is niet zo'n zwaar punt, politieke stabiliteit echter wel.
En daar scoort Nederland de laatste tien jaar natuurlijk niet zo best meer.
Als politici, van welke partij dan ook, 24/7 bewaakt moeten worden dan is er geen sprake meer van een democratisch land, maar van radicale inmengingen.
Het enige wat je kunt voor een herstel van de democratie is die radicale inmengingen verwijderen. Het volk kan dit zelf niet doen, wie dan wel ?
pi_72597246
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:29 schreef bendk het volgende:

[..]

Als politici, van welke partij dan ook, 24/7 bewaakt moeten worden dan is er geen sprake meer van een democratisch land, maar van radicale inmengingen.
Het enige wat je kunt voor een herstel van de democratie is die radicale inmengingen verwijderen. Het volk kan dit zelf niet doen, wie dan wel ?
Er is er toch maar 1 die 24/7 bewaakt moet worden???
I´m back.
pi_72597258
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:29 schreef bendk het volgende:

[..]

Vreemde stelling weer. Dat politici bewaakt moeten worden heeft niets te maken met de regeringsvorm van een land. Ik zie tenminste niet in hoe NL mínder democratisch is omdat Wilders bewaking nodig heeft.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_72598287
quote:
Op woensdag 9 september 2009 21:39 schreef Argento het volgende:

[..]

Vreemde stelling weer. Dat politici bewaakt moeten worden heeft niets te maken met de regeringsvorm van een land. Ik zie tenminste niet in hoe NL mínder democratisch is omdat Wilders bewaking nodig heeft.
Zodra een groep macht oefent om de bestaande beginselen die democratisch zijn en blijvend moeten zijn om ver werpt, is er geen democratie meer...
pi_72598375
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:06 schreef bendk het volgende:

[..]

Zodra een groep macht oefent om de bestaande beginselen die democratisch zijn en blijvend moeten zijn om ver werpt, is er geen democratie meer...
Dus je zegt gewoon dat een democratie zich moet beschermen tegen extremisme?
I´m back.
pi_72598523
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus je zegt gewoon dat een democratie zich moet beschermen tegen extremisme?
Nou... als het doel is om de democratie te ondermijnen
pi_72598761
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:12 schreef bendk het volgende:

[..]

Ja, op zich mee eens.
Democratie moet zich verdedigen tegen degenen die de beginselen, neergelegd in de grondwet, willen ondermijnen idd.
I´m back.
pi_72600917
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:06 schreef bendk het volgende:

[..]

Voorzover ik kan nagaan is in dit land bij lange na geen sprake van een groep die bij machte is om de democratische beginselen om ver te helpen. De groep die daar het dichtste bij is, is de PVV met hun idee om artikel 1 van de Gronwet te schrappen en de onafhankelijkheid van de rechtspraak te beperken.
pi_72601270
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:12 schreef bendk het volgende:

Dan heeft een democratie in zijn wetten en grondwet meer dan genoeg wapens om terug te vechten. Desnoods scherp je die wetten aan zoals het strafbaar maken van het voorbereiden van criminele activiteiten maar daar moet het dan wel bij blijven.
pi_72602695
quote:
[b]Op woensdag 9 september 2009 23:21 zoals het strafbaar maken van het voorbereiden van criminele activiteiten
voor een bepaalde categorie geldt ook dat de voorbereiding strafbaar is.
pi_72605098
Op het moment dat de democratie die ene 'foute' macht ervaart en het vervolgens accepteert dan schikt de de democratie in, iets wat bij de democratie ook hoort.

Maar de vraag is wat de impact is van de 'foute' macht voor de democratie en zijn aanhangers.
pi_72605840
quote:
Op donderdag 10 september 2009 06:47 schreef bendk het volgende:
Op het moment dat de democratie die ene 'foute' macht ervaart en het vervolgens accepteert dan schikt de de democratie in, iets wat bij de democratie ook hoort.

Maar de vraag is wat de impact is van de 'foute' macht voor de democratie en zijn aanhangers.
Er is maar een 'foute' macht die een democratie kan bedreigen en dat is de kiezers zelf, als de kiezers besluiten voor een partij te kiezen die de democratie wil afschaffen dan kan dat en daar kan een democratie zich niet tegen verdedigen en moet dat ook niet willen zolang dat besluit op democratische wijze wordt genomen.

Maar goed, waar doel jij nu precies op want volgens mij heb jij een bestaande 'macht' voor ogen.
pi_72607948
onze democratie heeft helemaal niks ingeschikt.
pi_72617540
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is maar een 'foute' macht die een democratie kan bedreigen en dat is de kiezers zelf, als de kiezers besluiten voor een partij te kiezen die de democratie wil afschaffen dan kan dat en daar kan een democratie zich niet tegen verdedigen en moet dat ook niet willen zolang dat besluit op democratische wijze wordt genomen.

Maar goed, waar doel jij nu precies op want volgens mij heb jij een bestaande 'macht' voor ogen.
Met dit onderwerp zit ik op een macro niveau
pi_72617631
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:31 schreef Argento het volgende:
onze democratie heeft helemaal niks ingeschikt.
Op het moment dat een burger 24-7 beschermt moet worden tegen andere burgers is er geen democratie

Dat zelfde geldt voor de regels die niet effectief gericht zijn om de democratie in stand te houden en te bevorderen.
pi_72618509
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:35 schreef bendk het volgende:

[..]

Op het moment dat een burger 24-7 beschermt moet worden tegen andere burgers is er geen democratie
Ik zie geen verband tussen de veiligheid en de mate van democratie. Bovendien zou je van bewaking kunnen zeggen, dat daardoor juist óndanks een dreiging, in ieder geval het vrije woord gewaarborgd blijft.
pi_72618922
quote:
Op donderdag 10 september 2009 17:35 schreef bendk het volgende:

[..]

Dat maakt mij nieuwsgierig: wat is jouw definitie van democratie, en waarom wordt die definitie geschonden als iemand 24/7 bewaakt moet worden?
pi_72618941
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:07 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik zie geen verband tussen de veiligheid en de mate van democratie. Bovendien zou je van bewaking kunnen zeggen, dat daardoor juist óndanks een dreiging, in ieder geval het vrije woord gewaarborgd blijft.
nee nee het gaat om de beperking van zijn mensen die opgelegd worden tgv medemensen en hun gedrag.
Immers dan zou je binnen een democratie je ongestraft kunnen gedragen, zoals je dat zelf wilt
pi_72622223
Er is geen verband tussen de mate van vrijheid en de mate van democratie. Een overheid kan heel repressief zijn in een heel democratisch systeem.
pi_72626946
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:57 schreef Argento het volgende:
Er is geen verband tussen de mate van vrijheid en de mate van democratie. Een overheid kan heel repressief zijn in een heel democratisch systeem.
Nonsens. Democratie gaat uit van het zelfbeschikkingsrecht van mensen. Daarom kan een overheid nooit repressief en onderdrukkend zijn. Dan heft zij de democratie op.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72628875
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
Democratie gaat uit van het zelfbeschikkingsrecht van mensen.
een democratie hoeft toch niet per definitie liberaal te zijn.

Als een volk ervoor kiest om haar vrijheid op te offeren in ruil voor veiligheid, dan wordt de samenleving daar op zichzelf niet minder democratisch van, noch wordt een samenleving minder democratisch enkel en alleen omdat een bepaalde groep meent iemand te moeten bedreigen. Dat laatste is 'gewoon' een strafbaar feit en zegt niets over, noch heeft het enige invloed op de bestuursvorm van dit land.
  vrijdag 11 september 2009 @ 00:07:44 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72631481
Je hebt natuurlijk nog het verschil tussen 'democratie' en 'democratische rechtsstaat'.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:43:46 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72649898
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 00:07 schreef Pool het volgende:
Je hebt natuurlijk nog het verschil tussen 'democratie' en 'democratische rechtsstaat'.
En in biede groepen is Nederland de afgelopen jaren hard op de ranglijst gedaald
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_72675923
wederom een pareltje, lees jij je eigen bronnen wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')