Niet zo pessiemitsich. Die man bedoeld het goed en laat hem even zijn gang gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Toch typisch dat ook Denemarken twee plaatsen is gezakt in die lijst dan...
quote:De slecht functionerende financiële markt (slechte solvabiliteit van Nederlandse banken en afnemende dienstverlening) zien zij als voornaamste oorzaak voor de verslechterde concurrentiepositie.
De "Nederlandse regelcultuur" wordt niet gezien als de schuldige. Natuurlijk is het belangrijk dat er meer nadruk komt op innovatie, maar Nederland biedt ook op dat gebied vrij veel mogelijkheden. Dat Nederland nog geen complete kenniseconomie is, is een kwestie van tijd.quote:Nederland heeft volgens Volberda de omslag naar een kenniseconomie nog niet gemaakt.
Jammer, ik wou nog gaan posten dat de 2 landen die Nederland voorbij streven dat met 0.01 en 0.05 punten deden. Terwijl Denemarken op verschillen van 0.05 en 0.09 gezet werd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Niet zo pessiemitsich. Die man bedoeld het goed en laat hem even zijn gang gaan.
Ben toch benieuw welke landen dat zijn dus ga u gang.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jammer, ik wou nog gaan posten dat de 2 landen die Nederland voorbij streven dat met 0.01 en 0.05 punten deden. Terwijl Denemarken op verschillen van 0.05 en 0.09 gezet werd.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:30 schreef bendk het volgende:
In ben zelf ondernemer in nl geweest en nu weer in dk.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Toch typisch dat ook Denemarken twee plaatsen is gezakt in die lijst dan...
http://www.weforum.org/pdf/GCR09/GCR20092010fullrankings.pdfquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef Hoofdrubbel het volgende:
[..]
Ben toch benieuw welke landen dat zijn dus ga u gang.
Dank u ik ga kijken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
http://www.weforum.org/pdf/GCR09/GCR20092010fullrankings.pdf
Krijg hem helaas niet open, bestand is beschadigd meldingquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
http://www.weforum.org/pdf/GCR09/GCR20092010fullrankings.pdf
Nee, dat begrijp ik. Wat ik waarneem is dat juist de sterkte van de regelgeving, de impact, er 'onder' ligt en dus bepalend is voor wat daar 'boven' ligt. Het verschil tussen oorzaak en gevolg zeg maar.quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef Ryon het volgende:
Het artikel noemt twee andere oorzaken:
[..]
[..]
De "Nederlandse regelcultuur" wordt niet gezien als de schuldige. Natuurlijk is het belangrijk dat er meer nadruk komt op innovatie, maar Nederland biedt ook op dat gebied vrij veel mogelijkheden. Dat Nederland nog geen complete kenniseconomie is, is een kwestie van tijd.
Andere criteria zijn wellicht belangrijker:quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:11 schreef Tijger_m het volgende:
Toch wel typisch dat 6 van de 10 landen in de top 10 doorgaans geklassificeerd worden als sociale paradijzen met een te hoge belastingdruk waar nietsnutten geld krijgen voor niets doen (etc etc, afijn, we kennen het geblaat) en toch zulke goede resultaten op dit vlak? Goh, ik vraag mij af wat de libertariers van real world resultaten vinden.
Belangrijk voor wat?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:39 schreef axis303 het volgende:
[..]
Andere criteria zijn wellicht belangrijker:
Index of Economic Freedom
Voor wat? Voor wie. Voor 'libertariers'. De Economic Freedom index spreekt in beginsel libertariers meer aan vanwege de score in vrijheid op verscheidene terreinen.quote:
Ja precies, voor jullie fijne gevoel dus. Ik heb zelf meer met de FIFA-wereldranglijst. Maar dit topic gaat over de concurrentiepositie en daarbij speelt de mate van vrijheid wel een rol, maar geen beslissende rol.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:07 schreef axis303 het volgende:
[..]
Voor wat? Voor wie. Voor 'libertariers'. De Economic Freedom index spreekt in beginsel libertariers meer aan vanwege de score in vrijheid op verscheidene terreinen.
12de plaats, dat vind ik nogal hoog als je dat afzet tegen het gekanker van de notoire zeveraars.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:39 schreef axis303 het volgende:
[..]
Andere criteria zijn wellicht belangrijker:
Index of Economic Freedom
LOL, wat heeft dat met de concurrentiepositie te maken?quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
Tot slot valt het me op dat er landen bij zitten die pas in de jaren '60 van de vorige eeuw universeel stemrecht kennen: de VS, Australië en Canada.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |