Vrije tijd is een modegril, danwel tijdelijk iets?quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:25 schreef Renesite het volgende:
In mijn ogen komt het over als een modestudie. Tegenwoordig heb je ontzéttend veel studies die zijn gebouwd op een modegril en een tijdelijk iets. Zo komt het op mij over.
Nee, zo kan je het opvatten, maar ik zie het als een tijdelijk iets dat wij onze vrijetijd moeten laten managen danwel indelen door iemand die er voor 'geleerd' heeft. Vroegah kon men zelf bedenken hoe een feest georganiseerd moest worden, of bedacht men zelf dat een personeelsuitje/teambuilding op de hei in schubbekutteveen erg leuk is met als activiteiten touwtrekken en een estafette.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:33 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Vrije tijd is een modegril, danwel tijdelijk iets?
Dat terzijde, het is natuurlijk een laffe opleiding.
Prachtig, wat 'n onzin.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, zo kan je het opvatten, maar ik zie het als een tijdelijk iets dat wij onze vrijetijd moeten laten managen danwel indelen door iemand die er voor 'geleerd' heeft. Vroegah kon men zelf bedenken hoe een feest georganiseerd moest worden, of bedacht men zelf dat een personeelsuitje/teambuilding op de hei in schubbekutteveen erg leuk is met als activiteiten touwtrekken en een estafette.
Nu dat niet wordt gedaan door de bedrijven zelf hebben ze 'leisure managers' nodig.
Omdat hij enorm gegroeid is in een klap en iedereen het enorm interessant vindt om daar wat mee te doen is er - in mijn ogen - een te kleine markt om de hoeveelheid studenten te huisvesten. Omdat er in een klap enorm veel studenten zijn vind ik het een modegril.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:30 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Prachtig, wat 'n onzin.
De vrijetijdsindustrie is gigantisch gegroeid in de laatste decennia. En dat zal zij blijven doen. De vrije tijd van de moderne mens is hem of haar steeds kostbaarder, dus is het een zeer interessante markt.
Natuurlijk is het debiel om te veronderstellen dat eenieder die Vrijetijdskunde studeert die markt wel eventjes gaat rulen, maar dat neemt niet weg dat jij het belang en de impact van 'vrije tijd' lijkt te onderschatten.
Dikke onzin is datquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:24 schreef RRGJL het volgende:
HBO en MBO staan sowieso niet meer ver van elkaar qua niveau, is mijn ervaring. Natuurlijk weer mitsen en maren, maar ik heb het over het algemeen
Alhoewel ik zelf niet veel ervaring met het HBO zelf heb, vind ik die opmerking toch een beetje te simpel doorgetrokken. Naar mijn mening is het HBO qua 'moeilijkheid' enorm gevarieërd. Veel makkelijke opleidingen die eigenlijk niet veel beter zijn dan MBO 3/4 opleidingen, zoals 'leisure management' - ik ben echter zeker van mening dat er ook pittige opleidingen tussen zitten, zoals de bèta studies en sommige paramedische opleidingen (fysiotherapie, ergotherapie).quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:24 schreef RRGJL het volgende:
HBO en MBO staan sowieso niet meer ver van elkaar qua niveau, is mijn ervaring. Natuurlijk weer mitsen en maren, maar ik heb het over het algemeen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |