abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72550347
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef Loohcs het volgende:
Wel grappig dat iemand die 2,5 maand geleden nog moest vragen wanneer hij moest schakelen nu doet alsof hij 't allemaal weet.



en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet
pi_72550369
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Goed, mensen die op de rechter rijbaan rijden vallen dus niet onder de noemer 'alle weggebruikers'? Ik zal het onthouden.
Je wilt het echt niet snappen hè

Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde:
quote:
RVV = Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens Artikel 54
Bestuurders, die een bijzondere manoeuvre willen uitvoeren, moeten het overige verkeer vóór laten gaan.
Bijzondere manoeuvres zijn:

Wegrijden
Achteruit rijden
Van een uitrit de weg oprijden, of van een weg een inrit oprijden. (voorkeur verdient: de bestuurder die uit de uitrit komt, vóór laten gaan)
De doorgaande rijbaan=autosnelweg via de invoegstrook oprijden en de doorgaande rijbaan via de uitrijstrook verlaten.
Wisselen van rijstrook (daarom altijd goed over de schouder kijken en in de 'dode hoek')
Keren (dit geldt dus ook bij de uitvoering van de bijzondere verrichting)
Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als je op de snelweg expres je snelheid aanpast aan een invoeger en hem daarmee verhindert in te voegen, is artikel 5 inderdaad van toepassing. En als het druk is en iemand wil vlak voor of achter je invoegen en je geeft 'em wat ruimte is daar natuurlijk ook niks mis mee. Maar het slaat echt nergens op om met artikel 5 aan te komen zetten als jij gewoon je snelheid houdt en er verder ruimte genoeg is om in te voegen. Dan ligt alle verantwoordelijkheid bij de invoeger. Hij doet een manoeuvre, dus hij moet zorgen dat 'ie uitkomt. Klaar als koek.
pi_72550420
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Jeej het volgende:

[..]

T wordt ook jouw probleem als je door je waardeloze rijgedrag met 100 per uur in een botsing terechtkomt terwijl je kinderen op de achterbank zitten
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor!
Ik ga zelfs nooit een baan naar rechts als er op de baan naast de baan waar ik heen wil nog iemand rijdt.
pi_72550449
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je wilt het echt niet snappen hè

Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde:
[..]

Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:
[..]


Jij wil ook nog steeds niet snappen dat deze discussie niet om regeltjes gaat...
pi_72550525
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef rival het volgende:


en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet
Heb er inmiddels 18000 km opzitten en zeg nergens dat ik een 100% goede rijder ben, iedereen maakt zijn fouten. Maar ik hoop niet dat ik over pakweg 10 jaar net zo aan het rijden ben als de gasten die ik vandaag tegen kwam, want het lijkt er niet op dat mensen die langer het rijbewijs hebben beter gaan rijden, althans niet hier op de weg.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:29:49 #206
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72550527
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef rival het volgende:

[..]



en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet
Is een half miljoen kilometers, waarvan 160.000 km in de laatste 3 jaar, wel voldoende.
Gelukkig dit jaar wat minder, maar in 2007 en 2008 reed in resp 80.000 en 60.000 km.
Zonder grote ongelukken.
Mijn laatste echt bijna grote ongeluk was toen een vrachtwagen plotseling naar links ging op de A28
Natuurlijk om een andere vrachtwagen te laten invoegen op de snelweg.
En ik was 'm net aan het inhalen en alleen door fllink te remmen, met 2 mijn linkerwielen in de middenberm, kon ik nog voorkomen dat ik van de weg werd gedrukt.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 14:50:38 #207
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72551093
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je wilt het echt niet snappen hè

Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde:
[..]

Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:
[..]


Zucht, in de Randstad in de spits rijden is niet te vergelijke met 'een normale situatie' zoals Tijn die schetst. Op de A4/12/13/16/20/44 etc etc etc dien je dus wel rekening te houden met je mede weggebruiker, ook als degene een bijzondere verrichting uitvoert, dwz. je hebt je dan dus wel te houden aan artikel 5.

En gut, egocentrische a-holes maken nooit een foutje he?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 14:51:12 #208
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72551109
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeld Dus als je dan ruimte wil geven voor een invoeger, kan het niet eens

Klopt, op de A1 door Hilversum/Bussum bijvoorbeeld
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:54:14 #209
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72551180
In de randstad spits is dit probleem niet aan de orde! Daar staat iedereen stil en hoef je dus geen gang te maken om in te voegen!

Hoewel sommige mensen nog moeten leren de hele strook te gebruiken en hem, ook tijdens files, niet aan het begin meteen de schuin derin te parkeren.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 14:55:48 #210
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72551209
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:54 schreef SicSicSics het volgende:
In de randstad spits is dit probleem niet aan de orde! Daar staat iedereen stil en hoef je dus geen gang te maken om in te voegen!

Hoewel sommige mensen nog moeten leren de hele strook te gebruiken en hem, ook tijdens files, niet aan het begin meteen de schuin derin te parkeren.
Daar ben ik het dan ook weer mee eens. Maar er zijn gewoon gevallen waarbij geen ruimte wordt gegeven om in te voegen (bumper op bumper rijden bijna) en waar mensen dus wel door moeten rijden op de vluchtstrook. Ik zie het bijna dagelijks gebeuren. Zelf ben ik nogal proactief en ram ik mijn bak in een ruimte als ik er één zie, ook al is deze te klein/
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72551605
Mensen die denken dat ze naar links moeten om een invoeger ruimte te geven kunnen al net zomin rijden als degene die op de invoegstrook verkeerd uitkomen.

Wat ook altijd wel grappig is zijn van die mensen die koste wat kost voor het einde van de invoegstrook op de autobaan willen zitten. Want die denken namelijk dat er bij elke invoegstrook in Nederland een agent staat die ze meteen op de bon slingert voor over de vluchtstrook rijden. Terwijl het juist mag als je aan het einde van de invoegstrook het niet haalt. Die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_72551738
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:10 schreef r8ality het volgende:
Wat ook altijd wel grappig is zijn van die mensen die koste wat kost voor het einde van de invoegstrook op de autobaan willen zitten. Want die denken namelijk dat er bij elke invoegstrook in Nederland een agent staat die ze meteen op de bon slingert voor over de vluchtstrook rijden. Terwijl het juist mag als je aan het einde van de invoegstrook het niet haalt. Die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
Mensen die de verkeersregels niet kennen, die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
pi_72551936
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:15 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Mensen die de verkeersregels niet kennen, die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
Dus jij twijfelt aan de verkeerskennis van mijn examinator. Oke.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:23:41 #214
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72551949
Hier en nou kappen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72552670
Examinator had het dus fout. Redelijk kansloos. Desalniettemin zal geen agent je een boete geven. Al denken al die lieve schattige schaaprijdertjes dat .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_72553104
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeld Dus als je dan ruimte wil geven voor een invoeger, kan het niet eens
Das vrij kansloos
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72553501
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:21 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nee.
Jawel.
Ik ben nu bezig met mijn rijlessen (JAWEL MENSEN, IK BEN NU BEZIG, DUS IK WEET HET BETER DAN JULLIE ALLEMAAL).
Ik moet snelheid maken op de invoegstrook en netjes blijven wachten tot ik kan invoegen. En kan ik niet invoegen en ben ik op het einde van de strook, moet ik WACHTEN tot ik kan invoegen.
Naar links gaan omdat iemand wil invoegen, is vaak gevaarlijker voor de linkerstrook.
pi_72553543
Wachten aan het einde van invoegstrook is inderdaad veeeel veiliger . Dan kan je tenminste met 30km/u invoegen .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:28:36 #219
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72553744
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zucht, in de Randstad in de spits rijden is niet te vergelijke met 'een normale situatie' zoals Tijn die schetst. Op de A4/12/13/16/20/44 etc etc etc dien je dus wel rekening te houden met je mede weggebruiker, ook als degene een bijzondere verrichting uitvoert, dwz. je hebt je dan dus wel te houden aan artikel 5.

En gut, egocentrische a-holes maken nooit een foutje he?
Ik rij dagelijks op het merendeel van die wegen, in de spits. De grootste opstoppingen worden veroorzaakt door medeweggebruikers die "ineens" van baan wisselen om invoegers er tussen te laten. Dat terwijl er makkelijk ruimte is voor invoegers om in te voegen.
Om die reden zie je ook vaak op die wegen dat het gros van de auto's links rijdt en het rechts bijna leeg is.
Wanneer ze namelijk naar links opschuiven voor een invoeger, vergeten ze weer lekker terug te gaan naar de rechterbaan en verstoppen de linkerbaan....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Redactie Frontpage dinsdag 8 september 2009 @ 16:35:53 #220
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72553957
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:28 schreef error_404 het volgende:

[..]

Ik rij dagelijks op het merendeel van die wegen, in de spits. De grootste opstoppingen worden veroorzaakt door medeweggebruikers die "ineens" van baan wisselen om invoegers er tussen te laten. Dat terwijl er makkelijk ruimte is voor invoegers om in te voegen.
Om die reden zie je ook vaak op die wegen dat het gros van de auto's links rijdt en het rechts bijna leeg is.
Wanneer ze namelijk naar links opschuiven voor een invoeger, vergeten ze weer lekker terug te gaan naar de rechterbaan en verstoppen de linkerbaan....
Daarom moet je ook met 120 kmu over de rechterbaan langs die lutserdts die 70kmu op de linkerbaan rijden scheuren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72555443
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:35 schreef JeMoeder het volgende:
Daarom moet je ook met 120 kmu over de rechterbaan langs die lutserdts die 70kmu op de linkerbaan rijden scheuren.
Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan

Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:52:56 #222
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72556168
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:25 schreef TNA het volgende:

[..]

Ach, als ik een hele rij auto's achter elkaar aan zie komen om in te voegen en ik hinder niemand ermee, ga ik ook wel even naar links. Per se nodig? Nee. Sociaal? Ja.
Wat TNA zegt, als iederen zich wat socialer zou gedragen ook de weg zou het een stuk beter worden.
Het is maar een kleine moeite.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:54:25 #223
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72556205
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan

Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven.
Rechts inhalen is een reactie op langzaam rijgedrag op de linker baan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_72556264
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:27 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan

Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven.
En dan prop ik em alsnog ertussen .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:58:23 #225
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72556323
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:20 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Jawel.
Ik ben nu bezig met mijn rijlessen (JAWEL MENSEN, IK BEN NU BEZIG, DUS IK WEET HET BETER DAN JULLIE ALLEMAAL).
Ik moet snelheid maken op de invoegstrook en netjes blijven wachten tot ik kan invoegen. En kan ik niet invoegen en ben ik op het einde van de strook, moet ik WACHTEN tot ik kan invoegen.
Naar links gaan omdat iemand wil invoegen, is vaak gevaarlijker voor de linkerstrook.
Welke VOLSLAGEN ZAK HOOI gaat er nou WACHTEN aan het einde van de invoegstrook?
Benut dan de vluchtstrook, Kennelijk net je eerste les gehad.en er zullen nog veel nodig zijn
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')