quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:52 schreef Loohcs het volgende:
Wel grappig dat iemand die 2,5 maand geleden nog moest vragen wanneer hij moest schakelen nu doet alsof hij 't allemaal weet.
Je wilt het echt niet snappen hèquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:18 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Goed, mensen die op de rechter rijbaan rijden vallen dus niet onder de noemer 'alle weggebruikers'? Ik zal het onthouden.
Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:quote:RVV = Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens Artikel 54
Bestuurders, die een bijzondere manoeuvre willen uitvoeren, moeten het overige verkeer vóór laten gaan.
Bijzondere manoeuvres zijn:
Wegrijden
Achteruit rijden
Van een uitrit de weg oprijden, of van een weg een inrit oprijden. (voorkeur verdient: de bestuurder die uit de uitrit komt, vóór laten gaan)
De doorgaande rijbaan=autosnelweg via de invoegstrook oprijden en de doorgaande rijbaan via de uitrijstrook verlaten.
Wisselen van rijstrook (daarom altijd goed over de schouder kijken en in de 'dode hoek')
Keren (dit geldt dus ook bij de uitvoering van de bijzondere verrichting)
quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je op de snelweg expres je snelheid aanpast aan een invoeger en hem daarmee verhindert in te voegen, is artikel 5 inderdaad van toepassing. En als het druk is en iemand wil vlak voor of achter je invoegen en je geeft 'em wat ruimte is daar natuurlijk ook niks mis mee. Maar het slaat echt nergens op om met artikel 5 aan te komen zetten als jij gewoon je snelheid houdt en er verder ruimte genoeg is om in te voegen. Dan ligt alle verantwoordelijkheid bij de invoeger. Hij doet een manoeuvre, dus hij moet zorgen dat 'ie uitkomt. Klaar als koek.
Je hoeft mij niet te overtuigen hoor!quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Jeej het volgende:
[..]
T wordt ook jouw probleem als je door je waardeloze rijgedrag met 100 per uur in een botsing terechtkomt terwijl je kinderen op de achterbank zitten
Jij wil ook nog steeds niet snappen dat deze discussie niet om regeltjes gaat...quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je wilt het echt niet snappen hè
Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde:
[..]
Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:
[..]
Heb er inmiddels 18000 km opzitten en zeg nergens dat ik een 100% goede rijder ben, iedereen maakt zijn fouten. Maar ik hoop niet dat ik over pakweg 10 jaar net zo aan het rijden ben als de gasten die ik vandaag tegen kwam, want het lijkt er niet op dat mensen die langer het rijbewijs hebben beter gaan rijden, althans niet hier op de weg.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef rival het volgende:
![]()
![]()
en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet
Is een half miljoen kilometers, waarvan 160.000 km in de laatste 3 jaar, wel voldoende.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef rival het volgende:
[..]
![]()
![]()
en dan denkt ie nu met zijn 5000 km rijervaring dat ie het allemaal wel weet
Zucht, in de Randstad in de spits rijden is niet te vergelijke met 'een normale situatie' zoals Tijn die schetst. Op de A4/12/13/16/20/44 etc etc etc dien je dus wel rekening te houden met je mede weggebruiker, ook als degene een bijzondere verrichting uitvoert, dwz. je hebt je dan dus wel te houden aan artikel 5.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je wilt het echt niet snappen hè
Ik zal eens quoten uit de wegenverkeerswet. Diezelfde wegenverkeerswet waarmee je mij om de oren wou slaan, maar daarin ook al faalde:
[..]
Bij jouw artikel 5 argumentatie is al een hele goede uitleg gegeven, namelijk deze:
[..]
Klopt, op de A1 door Hilversum/Bussum bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeldDus als je dan ruimte wil geven voor een invoeger, kan het niet eens
Daar ben ik het dan ook weer mee eens. Maar er zijn gewoon gevallen waarbij geen ruimte wordt gegeven om in te voegen (bumper op bumper rijden bijna) en waar mensen dus wel door moeten rijden op de vluchtstrook. Ik zie het bijna dagelijks gebeuren. Zelf ben ik nogal proactief en ram ik mijn bak in een ruimte als ik er één zie, ook al is deze te klein/quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:54 schreef SicSicSics het volgende:
In de randstad spits is dit probleem niet aan de orde! Daar staat iedereen stil en hoef je dus geen gang te maken om in te voegen!
Hoewel sommige mensen nog moeten leren de hele strook te gebruiken en hem, ook tijdens files, niet aan het begin meteen de schuin derin te parkeren.
Mensen die de verkeersregels niet kennen, die horen ook bij de eerder genoemde categorie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:10 schreef r8ality het volgende:
Wat ook altijd wel grappig is zijn van die mensen die koste wat kost voor het einde van de invoegstrook op de autobaan willen zitten. Want die denken namelijk dat er bij elke invoegstrook in Nederland een agent staat die ze meteen op de bon slingert voor over de vluchtstrook rijden. Terwijl het juist mag als je aan het einde van de invoegstrook het niet haalt. Die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
Dus jij twijfelt aan de verkeerskennis van mijn examinator. Oke.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:15 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Mensen die de verkeersregels niet kennen, die horen ook bij de eerder genoemde categorie.
Das vrij kansloosquote:Op dinsdag 8 september 2009 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Gooi heb je van dit soort strepen, maar dan gespiegeldDus als je dan ruimte wil geven voor een invoeger, kan het niet eens
Jawel.quote:
Ik rij dagelijks op het merendeel van die wegen, in de spits. De grootste opstoppingen worden veroorzaakt door medeweggebruikers die "ineens" van baan wisselen om invoegers er tussen te laten. Dat terwijl er makkelijk ruimte is voor invoegers om in te voegen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zucht, in de Randstad in de spits rijden is niet te vergelijke met 'een normale situatie' zoals Tijn die schetst. Op de A4/12/13/16/20/44 etc etc etc dien je dus wel rekening te houden met je mede weggebruiker, ook als degene een bijzondere verrichting uitvoert, dwz. je hebt je dan dus wel te houden aan artikel 5.
En gut, egocentrische a-holes maken nooit een foutje he?
Daarom moet je ook met 120 kmu over de rechterbaan langs die lutserdts die 70kmu op de linkerbaan rijden scheuren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:28 schreef error_404 het volgende:
[..]
Ik rij dagelijks op het merendeel van die wegen, in de spits. De grootste opstoppingen worden veroorzaakt door medeweggebruikers die "ineens" van baan wisselen om invoegers er tussen te laten. Dat terwijl er makkelijk ruimte is voor invoegers om in te voegen.
Om die reden zie je ook vaak op die wegen dat het gros van de auto's links rijdt en het rechts bijna leeg is.
Wanneer ze namelijk naar links opschuiven voor een invoeger, vergeten ze weer lekker terug te gaan naar de rechterbaan en verstoppen de linkerbaan....
Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaanquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:35 schreef JeMoeder het volgende:
Daarom moet je ook met 120 kmu over de rechterbaan langs die lutserdts die 70kmu op de linkerbaan rijden scheuren.
Wat TNA zegt, als iederen zich wat socialer zou gedragen ook de weg zou het een stuk beter worden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Ach, als ik een hele rij auto's achter elkaar aan zie komen om in te voegen en ik hinder niemand ermee, ga ik ook wel even naar links. Per se nodig? Nee. Sociaal? Ja.
Rechts inhalen is een reactie op langzaam rijgedrag op de linker baan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan![]()
Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven.
En dan prop ik em alsnog ertussenquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dat had ik net, ik op de linkerbaan met 130 en word ik ingehaald door een clio'tje met 140 en mevrouw rijdt zich vervolgens klem achter een vrachtauto op de rechterbaan![]()
Vind het altijd wat link die gasten die rechts inhalen, iedereen op de linkerbaann denkt dan: ik moet die persoon er niet tussenlaten en gaat bumperkleven.
Welke VOLSLAGEN ZAK HOOI gaat er nou WACHTEN aan het einde van de invoegstrook?quote:Op dinsdag 8 september 2009 16:20 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jawel.
Ik ben nu bezig met mijn rijlessen (JAWEL MENSEN, IK BEN NU BEZIG, DUS IK WEET HET BETER DAN JULLIE ALLEMAAL).
Ik moet snelheid maken op de invoegstrook en netjes blijven wachten tot ik kan invoegen. En kan ik niet invoegen en ben ik op het einde van de strook, moet ik WACHTEN tot ik kan invoegen.
Naar links gaan omdat iemand wil invoegen, is vaak gevaarlijker voor de linkerstrook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |