De facade, de hypocritie. Van regering, tot legertop tot soldaat. Één grote poppenkast. Alles wordt maar door alle partijen vegoeilijkt alsof "we" (om met MS te spreken) daar zitten om die haatbaarden, allahfanaten en papaverboeren een beter leven te geven, maar de regering heeft internationale belangen (lees: schoothondje van met name de VS), de woordvoerders van het leger moeten de schijn die de regering probeert te wekken uitdragen en soldaten zijn soldaat geworden omdat een hoop gasten het leger als een mooie toekomst zien (lekker met guns spelen, nog eens iets meemaken, veel knaken vangen wegens uitzending, etc.).
Ik ken een hoop gasten die op uitzending zijn geweest en geen van hen allen heeft het over het "beter leven geven aan de plaatselijke bevolking". Iedereen (op enkelen na) gaat daarheen vanwege de knaken, het avontuur, de beleving. Wandelen met pipa's in midden-Azië, wat stoer!
Ik vind het vreselijk dat jonge Nederlandse gasten sterven voor die rotzooi daar, maar mijn klacht is toch echt de flauwekul waarmee de deelname in die zandbak door alle Nederlandse partijen wordt vergoeilijkt. Ik zeg wegwezen en van de kaart vegen die hap!