abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72534353
Ik ben managementassistente bij een groot bedrijf dat pas is samengegaan met een buitenlandse partner. De daadwerkelijke samenvoeging met dit bedrijf zal geleidelijk aan plaatsvinden in de komende drie jaar. De voertaal tussen de beide bedrijven is Engels (er zijn ook partners in DLD en Engeland).

Ik wil nu graag een cursus Business English volgen op HBO-niveau. Mijn manager (wiens assistente ik dus ben) vindt dat nog niet nodig. Hij wil dat ik een cursus Timemanagement ga volgen. Daarvoor heb ik me opgegeven maar er moeten voldoende deelnemers zijn - en die zijn er nu nog niet, dus wanneer de cursus plaats gaat vinden is onbekend. Hetzelfde geldt voor een andere cursus, waar ik me inmiddels al meer dan een jaar geleden voor opgegeven heb (bedrijf heeft eigen opleidingsafdeling).

Die twee cursussen vinden onder werktijd plaats en beslaan slechts enkele dagdelen. De cursus Business English duurt 10 maanden, maar vindt plaats op zaterdag (eens in de 4 weken). Ze zitten elkaar dus niet in de weg.

Morgen heb ik een gesprek met mijn manager en wil hij argumenten horen waarom ik deze cursus wil volgen.

1. Aangezien Engels de voertaal wordt binnen het bedrijf wil ik de cursus nu graag alvast doen zodat ik een voorsprong heb op andere collega's - handig als ik eventueel op een andere baan ga solliciteren binnen het bedrijf (in principe momenteel geen plannen voor maar je weet nooit, zie punt 2)

2. Het management gaat binnenkort op de schop, er gaan lagen tussenuit en mocht de laag van mijn manager ertussenuit vallen dan valt mijn baan mee

3. De cursus zit - zoals boven gezegd - de andere cursussen die ik ga volgen niet in de weg

4. Er zit overheidssubsidie op de HBO-cursus, waardoor de hele studie het bedrijf maar ongeveer 300 euro hoeft te kosten

Manager kwam nog aan met het punt dat dit niet in mijn POP (persoonlijk ontwikkelingsplan) zit, maar een POP is natuurlijk niet statisch en toen we dat maakten was er van die overname nog helemaal geen sprake. Wat mij betreft is de cursus juist door die overname werkgerelateerd.

Afijn, op papier kan ik het allemaal prachtig verwoorden en ik zal ook zeker een spiekbriefje maken, maar in de praktijk ben ik niet zo assertief en ik wil morgen niet onder de tafel gekletst worden.

Graag tips om morgen mijn gesprek zo goed mogelijk te voeren, wie helpt?

En ja, dit is een kloon
pi_72534470
Argumenten 1 en 2 zijn sowieso non-argumenten voor je manager.
Bedenk een argument waar hij ook iets aan heeft.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_72534564
Zoals?
  maandag 7 september 2009 @ 22:11:01 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72534764
Allereerst goed dat je verder wilt leren

Over je argumenten:
1. Begrijpelijk, maar ik zou het anders verwoorden. Niet dat je een voorsprong wilt hebben op je collega's maar dat je als zijn assistent zijnde representatief Engels beheerst. That makes him look good.....
2. Je wilt dus studeren om straks mogelijk makkelijker en sneller aan een baan te kunnen komen. Geen goed argument bij de huidige werkgever..... Absoluut niet gebruiken dus!
3. Stip vooral aan dat je hem in EIGEN TIJD doet. Laat zien dat je gemotiveerd bent.
4. Check dit voor de zekerheid even. Niet ieder bedrijf komt hiervoor in aanmerking. Mijn werkgever bv. niet. Indien wel dan is dat misschien wel je sterkste argument.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72534824
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:07 schreef Nikstervan het volgende:
Zoals?
Weet ik veel.
Ik ken je baas niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_72535033
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:11 schreef sanger het volgende:
Allereerst goed dat je verder wilt leren

Over je argumenten:
1. Begrijpelijk, maar ik zou het anders verwoorden. Niet dat je een voorsprong wilt hebben op je collega's maar dat je als zijn assistent zijnde representatief Engels beheerst. That makes him look good.....
2. Je wilt dus studeren om straks mogelijk makkelijker en sneller aan een baan te kunnen komen. Geen goed argument bij de huidige werkgever..... Absoluut niet gebruiken dus!
3. Stip vooral aan dat je hem in EIGEN TIJD doet. Laat zien dat je gemotiveerd bent.
4. Check dit voor de zekerheid even. Niet ieder bedrijf komt hiervoor in aanmerking. Mijn werkgever bv. niet. Indien wel dan is dat misschien wel je sterkste argument.
Ad 1: hij vindt dat nu dus nog niet nodig - maar inderdaad, misschien helpt het als ik het breng als een voordeel voor hem
Ad 2: solliciteren zou binnen het bedrijf zijn, in het geval mijn huidige baan zou wegvallen; opleiding zou dus niet "verloren gaan" voor de baas

Dank je!
  maandag 7 september 2009 @ 22:21:56 #7
65960 sanger
pi_72535276
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:16 schreef Nikstervan het volgende:

[..]

Ad 1: hij vindt dat nu dus nog niet nodig - maar inderdaad, misschien helpt het als ik het breng als een voordeel voor hem
Ad 2: solliciteren zou binnen het bedrijf zijn, in het geval mijn huidige baan zou wegvallen; opleiding zou dus niet "verloren gaan" voor de baas

Dank je!
2. wel voor de huidige baas, en die beslist erover

Hoe is je Engels nu eigenlijk? En financiele positie van het bedrijf? HBO is best prijzig en als je nu al goed engels spreekt dan heeft hij waarschijnlijk een kosten/batenanalyse gemaakt.
pi_72535705
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:21 schreef sanger het volgende:

2. wel voor de huidige baas, en die beslist erover

Hoe is je Engels nu eigenlijk? En financiele positie van het bedrijf? HBO is best prijzig en als je nu al goed engels spreekt dan heeft hij waarschijnlijk een kosten/batenanalyse gemaakt.
Mja, misschien ga ik wel met hem mee als hij naar een andere afdeling gaat Of misschien blijft zijn functie wel gewoon bestaan. Kan alle kanten op.

Mijn Engels is op zich prima (VWO), de reden dat ik de cursus wil volgen is dat deze echt op zaken doen gericht is, en aangezien we de komende jaren steeds meer met buitenlandse collega's te maken zullen krijgen lijkt me dat bijzonder nuttig. In mijn functie moet je veel bellen en mailen met mensen op managementniveau. Dan kun je moeilijk met Jip&Janneke-engels aankomen.

Voor de afdeling is er een opleidingsbudget. De cursus kost een kleine 3000 euro, subsidie is ongeveer 2650. Per saldo valt dat dus nogal mee.
pi_72536339
waarom niet een gewone cursus business english gericht op het bedrijfsleven? kun je volgen met meerdere collega's. zijn een stuk goedkoeper.
pi_72536482
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:40 schreef Den_Haag het volgende:
waarom niet een gewone cursus business english gericht op het bedrijfsleven? kun je volgen met meerdere collega's. zijn een stuk goedkoeper.
En wat is er ongewoon aan deze cursus dan?

Die ik overigens samen met een collega wil gaan volgen Zij heeft al toestemming gekregen van haar manager trouwens.
pi_72536598
De duur ervan, 10 maanden lang. En dat er overheidssubsidie voor is.

Waarom ga je niet naar je baas en zorgt dat jij deze cursus mag regelen voor meerdere mensen binnen het bedrijf die ook wat extra engels kunnen gebruiken.
pi_72536864
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:46 schreef Den_Haag het volgende:
De duur ervan, 10 maanden lang. En dat er overheidssubsidie voor is.

Waarom ga je niet naar je baas en zorgt dat jij deze cursus mag regelen voor meerdere mensen binnen het bedrijf die ook wat extra engels kunnen gebruiken.
Ik ben helemaal niet in de positie om zulke dingen te regelen. En onze afdeling heeft 1 managementassistente. Ik dus Er zijn niet meer mensen voor deze cursus. Onze eigen afdeling Opleidingen geeft geen cursussen in deze richting, die zullen sowieso buiten de deur moeten plaatsvinden.
pi_72536985
Kan je niet helpen, maar welke opleiding is het?
Zoek ook nog zoiets en met de subsidie is het zeer interessant!
pi_72538934
voor 300 euro ga jij zo door het stof? beetje jammer..

betaal die paar grijpstuivers gewoon zelf en hou de eer aan je zelf..
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_72539097
De opleiding kost 3000¤. De werkgever kan tot 2700¤ ongeveer terug krijgen.
pi_72539235
dank je sherlock, dan hoef je zelf dus maar 300 euro bij te leggen zodat je niet met hangende pootjes zo'n proleet hoeft te overtuigen
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_72539301
Precies, moet die pipo wel het papierwerk willen doen.
  maandag 7 september 2009 @ 23:50:33 #18
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72539401
1) doe een cursus assertiviteit als je Fok nodig hebt voor dit
2) als jouw baas/ de belastingbetaler E 2700,- betaalt, is het dan niet in en in triest dat je gaat zeiken bij jouw baas om die E 300,- Betaal dat lekker ff zelf
3) dat hij jou adviseert om een cursus Timemanagement te doen is een hint dat je eens wat efficienter moet gaan werken
4) besef je wel dat een cursus van E3000,- buitengewoon veel is voor een secretaressetje? En dat jouw collega's cursussen krijgen die veel minder kosten? Lekker ondankbaar dit
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_72542073
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:53 schreef nelisb het volgende:
Kan je niet helpen, maar welke opleiding is het?
Zoek ook nog zoiets en met de subsidie is het zeer interessant!
Opleiding van het NCOI.
pi_72542078
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:45 schreef dddour het volgende:
dank je sherlock, dan hoef je zelf dus maar 300 euro bij te leggen zodat je niet met hangende pootjes zo'n proleet hoeft te overtuigen
Klinkt leuk en voor 300 euro zou ik dat geen probleem vinden, maar de subsidie is alleen voor werkgevers en niet voor particulieren. Dan zou ik dus het volle pond moeten betalen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 september 2009 @ 07:24:53 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72542103
tvp
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_72542106
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
2) als jouw baas/ de belastingbetaler E 2700,- betaalt, is het dan niet in en in triest dat je gaat zeiken bij jouw baas om die E 300,- Betaal dat lekker ff zelf
3) dat hij jou adviseert om een cursus Timemanagement te doen is een hint dat je eens wat efficienter moet gaan werken
4) besef je wel dat een cursus van E3000,- buitengewoon veel is voor een secretaressetje? En dat jouw collega's cursussen krijgen die veel minder kosten? Lekker ondankbaar dit
Ad 2: Zoals hierboven gezegd: de subsidie krijgt het bedrijf, niet de cursist.
Ad 3: Klopt, zo'n cursus is dus heel nuttig.
Ad 4: Jij vindt 3000 euro duur? Enig idee wat cursussen kosten? Die ene dag Timemanagement, die door de afdeling Opleidingen van ons bedrijf wordt verzorgd kost al een dikke 700 euro (Ja, dat vind ik ook belachelijk, maar een HBO-cursus van 10 maanden is naar verhouding dus helemaal niet zo duur. Zeker niet met die subsidie)
pi_72542108
quote:
Op maandag 7 september 2009 23:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
3000 duur? Het is een hoop geld om prive uit te geven maar in cursusland is dit echt niks.
  dinsdag 8 september 2009 @ 08:51:39 #24
65960 sanger
pi_72542826
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 07:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

3000 duur? Het is een hoop geld om prive uit te geven maar in cursusland is dit echt niks.
Inderdaad. De HBO die ik ga doen kost ¤ 13.000. Overigens ook bij NCOI (of Markus Verbeek).
pi_72546261
Voor een cursusje Engels beetje prijzig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')