Weet ik veel.quote:Op maandag 7 september 2009 22:07 schreef Nikstervan het volgende:
Zoals?
Ad 1: hij vindt dat nu dus nog niet nodig - maar inderdaad, misschien helpt het als ik het breng als een voordeel voor hemquote:Op maandag 7 september 2009 22:11 schreef sanger het volgende:
Allereerst goed dat je verder wilt leren
Over je argumenten:
1. Begrijpelijk, maar ik zou het anders verwoorden. Niet dat je een voorsprong wilt hebben op je collega's maar dat je als zijn assistent zijnde representatief Engels beheerst. That makes him look good.....
2. Je wilt dus studeren om straks mogelijk makkelijker en sneller aan een baan te kunnen komen. Geen goed argument bij de huidige werkgever..... Absoluut niet gebruiken dus!
3. Stip vooral aan dat je hem in EIGEN TIJD doet. Laat zien dat je gemotiveerd bent.
4. Check dit voor de zekerheid even. Niet ieder bedrijf komt hiervoor in aanmerking. Mijn werkgever bv. niet. Indien wel dan is dat misschien wel je sterkste argument.
2. wel voor de huidige baas, en die beslist eroverquote:Op maandag 7 september 2009 22:16 schreef Nikstervan het volgende:
[..]
Ad 1: hij vindt dat nu dus nog niet nodig - maar inderdaad, misschien helpt het als ik het breng als een voordeel voor hem
Ad 2: solliciteren zou binnen het bedrijf zijn, in het geval mijn huidige baan zou wegvallen; opleiding zou dus niet "verloren gaan" voor de baas
Dank je!
Mja, misschien ga ik wel met hem mee als hij naar een andere afdeling gaatquote:Op maandag 7 september 2009 22:21 schreef sanger het volgende:
2. wel voor de huidige baas, en die beslist erover
Hoe is je Engels nu eigenlijk? En financiele positie van het bedrijf? HBO is best prijzig en als je nu al goed engels spreekt dan heeft hij waarschijnlijk een kosten/batenanalyse gemaakt.
En wat is er ongewoon aan deze cursus dan?quote:Op maandag 7 september 2009 22:40 schreef Den_Haag het volgende:
waarom niet een gewone cursus business english gericht op het bedrijfsleven? kun je volgen met meerdere collega's. zijn een stuk goedkoeper.
Ik ben helemaal niet in de positie om zulke dingen te regelen. En onze afdeling heeft 1 managementassistente. Ik dusquote:Op maandag 7 september 2009 22:46 schreef Den_Haag het volgende:
De duur ervan, 10 maanden lang. En dat er overheidssubsidie voor is.
Waarom ga je niet naar je baas en zorgt dat jij deze cursus mag regelen voor meerdere mensen binnen het bedrijf die ook wat extra engels kunnen gebruiken.
Opleiding van het NCOI.quote:Op maandag 7 september 2009 22:53 schreef nelisb het volgende:
Kan je niet helpen, maar welke opleiding is het?
Zoek ook nog zoiets en met de subsidie is het zeer interessant!
Klinkt leuk en voor 300 euro zou ik dat geen probleem vinden, maar de subsidie is alleen voor werkgevers en niet voor particulieren. Dan zou ik dus het volle pond moeten betalen.quote:Op maandag 7 september 2009 23:45 schreef dddour het volgende:
dank je sherlock, dan hoef je zelf dus maar 300 euro bij te leggen zodat je niet met hangende pootjes zo'n proleet hoeft te overtuigen
Ad 2: Zoals hierboven gezegd: de subsidie krijgt het bedrijf, niet de cursist.quote:Op maandag 7 september 2009 23:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
1) doe een cursus assertiviteit als je Fok nodig hebt voor dit![]()
2) als jouw baas/ de belastingbetaler E 2700,- betaalt, is het dan niet in en in triest dat je gaat zeiken bij jouw baas om die E 300,- Betaal dat lekker ff zelf![]()
3) dat hij jou adviseert om een cursus Timemanagement te doen is een hint dat je eens wat efficienter moet gaan werken![]()
4) besef je wel dat een cursus van E3000,- buitengewoon veel is voor een secretaressetje? En dat jouw collega's cursussen krijgen die veel minder kosten? Lekker ondankbaar dit![]()
3000 duur?quote:Op maandag 7 september 2009 23:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
1) doe een cursus assertiviteit als je Fok nodig hebt voor dit![]()
2) als jouw baas/ de belastingbetaler E 2700,- betaalt, is het dan niet in en in triest dat je gaat zeiken bij jouw baas om die E 300,- Betaal dat lekker ff zelf![]()
3) dat hij jou adviseert om een cursus Timemanagement te doen is een hint dat je eens wat efficienter moet gaan werken![]()
4) besef je wel dat een cursus van E3000,- buitengewoon veel is voor een secretaressetje? En dat jouw collega's cursussen krijgen die veel minder kosten? Lekker ondankbaar dit![]()
Inderdaad. De HBO die ik ga doen kost ¤ 13.000. Overigens ook bij NCOI (of Markus Verbeek).quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
3000 duur?Het is een hoop geld om prive uit te geven maar in cursusland is dit echt niks.
Ik wil ze ook allebei doen. Sta al ingeschreven voor timemanagement. HBO-cursus is voor nu opgeschoven naar volgend jaarquote:Op dinsdag 8 september 2009 12:40 schreef Duikelaar het volgende:
Kijk, jouw baas wil dat je die cursus timemngt gaat doen. Dat vindt hij belangrijk. Jij wilt die cursus business english gaan doen.
Maak een deal en zeg dat je ze alletwee graag wil doen. Jij tevreden en je baas tevreden. Kan me niet voorstellen dat je baas een probleem heeft met een cursus die het bedrijf euro 300 kost en die je in je eigen tijd doet.
Dat zal best wel ergens doorberekend worden. Maar dan nog: als je de cursus Engels zo nuttig vindt, waarom betaal je het dan zelf niet voordat je gaat mauwen bij je baas?quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:25 schreef Nikstervan het volgende:
[..]
[quote]Ad 2: Zoals hierboven gezegd: de subsidie krijgt het bedrijf, niet de cursist.
Dus zorg eerst maar eens dat je goed functioneert voordat je cursussen gaat vragen die niet nodig zijn voor je werk. Het is geen speeltuin of zo.quote:Ad 3: Klopt, zo'n cursus is dus heel nuttig.
Wel voor een simpel secretaressetje en voor een cursus die totaal niet relevant is voor je werkquote:Ad 4: Jij vindt 3000 euro duur? Enig idee wat cursussen kosten? Die ene dag Timemanagement, die door de afdeling Opleidingen van ons bedrijf wordt verzorgd kost al een dikke 700 euro(Ja, dat vind ik ook belachelijk, maar een HBO-cursus van 10 maanden is naar verhouding dus helemaal niet zo duur. Zeker niet met die subsidie)
Met je verkeerde been uit bed gestapt of zoquote:Op dinsdag 8 september 2009 19:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat zal best wel ergens doorberekend worden. Maar dan nog: als je de cursus Engels zo nuttig vindt, waarom betaal je het dan zelf niet voordat je gaat mauwen bij je baas?
[..]
Dus zorg eerst maar eens dat je goed functioneert voordat je cursussen gaat vragen die niet nodig zijn voor je werk. Het is geen speeltuin of zo.
[..]
Wel voor een simpel secretaressetje en voor een cursus die totaal niet relevant is voor je werk
Ik begrijp je vast verkeerd. Jouw werkgever kan toch gewoon die subsidie opstrijken en als aanvulling jouw eigen bijdrage van 300 euro? Dan staat er toch 0,- onderaan de balans? ik snap het probleem niet.quote:Op dinsdag 8 september 2009 07:19 schreef Nikstervan het volgende:
[..]
Klinkt leuk en voor 300 euro zou ik dat geen probleem vinden, maar de subsidie is alleen voor werkgevers en niet voor particulieren. Dan zou ik dus het volle pond moeten betalen.
Dat + het feit dat die toestand op zaterdag is (ik neem aan in je eigen tijd)quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:44 schreef dddour het volgende:
[..]
Ik begrijp je vast verkeerd. Jouw werkgever kan toch gewoon die subsidie opstrijken en als aanvulling jouw eigen bijdrage van 300 euro? Dan staat er toch 0,- onderaan de balans? ik snap het probleem niet.
Ik weet niet of dat mogelijk is. En of ze dat willen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:44 schreef dddour het volgende:
Ik begrijp je vast verkeerd. Jouw werkgever kan toch gewoon die subsidie opstrijken en als aanvulling jouw eigen bijdrage van 300 euro? Dan staat er toch 0,- onderaan de balans? ik snap het probleem niet.
Ja, in eigen tijd. Cursus wordt op zaterdag en 's avonds gegeven op verschillende locaties. Dus het zit mijn werktijd niet in de weg.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:51 schreef Tahiti het volgende:
Dat + het feit dat die toestand op zaterdag is (ik neem aan in je eigen tijd)
In principe? Heb je daar nu wel harde afspraken over weten te maken? Anders krijg je volgend jaar weer te horen dat het niet binnen je PDP past.quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:59 schreef Nikstervan het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat mogelijk is. En of ze dat willen.
Maar in principe zou ik volgend jaar dus wel die cursus mogen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |