abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72525844
In een nieuw samen te stellen pc wilde ik 6gb geheugen. Echter, het moederbord ondersteunt geen triple channel geheugen. Wat kan ik het beste doen? 3 losse strips van 2 gb, toch voor de tri kit gaan of its meer uitgeven en 2 duo kits van 4 gb erin stoppen?

Of mn verlies nemen en een enkele duo kit van 2x2gb?
pi_72526141
Waarom neem je geen ander mobo?
:-)
pi_72526187
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:40 schreef Dartanion het volgende:
Waarom neem je geen ander mobo?
Omdat ik niet weet waaraan ik kan zien welke triple channel wel ondersteunt zonder in een extreme prijsklasse te komen. Is dat een bepaalde chipset of niet?
pi_72526206
Dat klopt, tot welke prijsklasse wil je gaan voor een mobo? Ik wil je best helpen zoeken
pi_72526433
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:42 schreef Dartanion het volgende:
Dat klopt, tot welke prijsklasse wil je gaan voor een mobo? Ik wil je best helpen zoeken
Ik ben via alternate een systeem aan het samenstellen, daar zit ik nu naar moederborden te kijken tussen de 100 en 150 euro.

Voor de rest zit er een Amd Phenom x4 955 in, een Radeon 4870 1gb ddr5 en wil er dus 6gb geheugen, en als dat niet mogelijk is verneem ik graag mijn andere opties.

Dit mobo zit er nu overigens 'virtueel' in

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/productDetail.html?searchClass=mainboard&artno=GDEG02&cn=1&tn=BUILDERS
pi_72526555
AMD ondersteunt nog geen triple channel

Dus vandaar dat je het niet kan vinden. Als je gebruik wil maken van triple channel dan zul je een Intel Core i7 moeten nemen+bijbehorend mobo.

Wat je op dit moment hebt, is lang geen slecht systeem hoor!
pi_72526627
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:54 schreef Dartanion het volgende:
AMD ondersteunt nog geen triple channel

Dus vandaar dat je het niet kan vinden. Als je gebruik wil maken van triple channel dan zul je een Intel Core i7 moeten nemen+bijbehorend mobo.

Wat je op dit moment hebt, is lang geen slecht systeem hoor!
En wat zou je me dan aanraden met betrekking tot het geheugen?
pi_72527101
Ik denk dat 6gig op dit moment wel the best bang for your buck geeft. Maar dan gebruik je geen dual channel meer.

Dual channel geeft je niet 2x zo veel bandbreedte maar wel 25% snelheids winst..

Om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat de beste beslissing zou zijn.
pi_72528319
triple channel geeft geen snelheidsverbetering tov dual channel. intel stapt dan ook af van 3channel op hun nieuwe 1156 socket.
Koop imo gewoon 4 GB is ruim voldoende
pi_72530363
Wil je meer, koop dan over een jaartje als ddr3 goekdoper is. heb je nu toch nog niks aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')