Je kan je dan ook hardop afvragen of ze niet in een verzorgingsflat thuis horen, waar ze meestal meerdere liften hebben, met vaak ook wat betere (lees duurdere) service- en onderhoudscontracten. En hoe moeten ze gecompenseerd worden, ze kunnen, hoeveel geld ze ook krijgen, nog steeds die lift niet gebruiken?quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:40 schreef Keiichi het volgende:
Even TS's z'n probleem in een andere context plaatsen.
In het appartementen complex waar ik woon, wonen veel ouderen die gewoonweg geen trap kunnen lopen. Tevens is er maar 1 lift aanwezig.
Kunnen die mensen dan ook niet gecompenseerd worden oid?
Dan moet je je afvragen of de mensen daar wel goed wonen. Los daarvan neem ik aan dat ze rekening houden met dit soort mensen als er onderhoud aan een lift moet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:40 schreef Keiichi het volgende:
Even TS's z'n probleem in een andere context plaatsen.
In het appartementen complex waar ik woon, wonen veel ouderen die gewoonweg geen trap kunnen lopen. Tevens is er maar 1 lift aanwezig.
Kunnen die mensen dan ook niet gecompenseerd worden oid?
Ah iemand was me net voorquote:Op dinsdag 8 september 2009 08:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je kan je dan ook hardop afvragen of ze niet in een verzorgingsflat thuis horen, waar ze meestal meerdere liften hebben, met vaak ook wat betere (lees duurdere) service- en onderhoudscontracten. En hoe moeten ze gecompenseerd worden, ze kunnen, hoeveel geld ze ook krijgen, nog steeds die lift niet gebruiken?
Wij hebben het in onze VvE ook, maar welke mensen stemmen dan wel weer tégen een eenmalige bijdrage voor de vervanging van de liftbesturing? Juistem, diezelfde oude mensen, want ach en wee, dat kunnen ze niet betalen van hun pensioentje.
Het enige wat ik ergens over flats en huren terug kan vinden, is dat een huurwoning 4 hoog zonder lift goedkoper zou moeten zijn dan een huurwoning op 1 hoog zonder lift. En als het met lift is, dat er weer geen (of nauwelijk) verschil meer hoort te zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan moet je je afvragen of de mensen daar wel goed wonen. Los daarvan neem ik aan dat ze rekening houden met dit soort mensen als er onderhoud aan een lift moet gebeuren.
Dus nee, ik zou niet weten waarom deze mensen compensatie zouden moeten hebben.
Als jij er voor kiest om 4 hoog te gaan wonen terwijl je weet dat er geen lift is, zie ik niet in waarom dat goedkoper zou moeten zijn. Aanwezigheid van een lift zal wel meer punten opleveren of zo.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:32 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Het enige wat ik ergens over flats en huren terug kan vinden, is dat een huurwoning 4 hoog zonder lift goedkoper zou moeten zijn dan een huurwoning op 1 hoog zonder lift. En als het met lift is, dat er weer geen (of nauwelijk) verschil meer hoort te zijn.
Hoezo "natuurlijk" niet? Als TS servicekosten betaalt voor de lift, is het niet vreemd om daarvoor ook te verwachten dat het spel marcheert.quote:Op maandag 7 september 2009 18:33 schreef Anchor het volgende:
Nee natuurlijk niet! Wees blij dát ze de lift repareren.
Omdat je betaalt voor een werkende lift misschien?quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:37 schreef karr-1 het volgende:
Kom op zeg, geld terugvragen omdat de lift het niet doet. Hoe komt het uberhaupt in je op?
Dat zou bij huren inderdaad zo bepaald kunnen zijn door de verhuurder, echter in het geval van een koopappartement is de splitisingsakte leidend, en de aandelen in de VvE die hierin staan, en die dus de bijdrage bepalen, zijn bij gelijke grootte ook even hoog, ongeacht de locatie van het appartement. Daar had ik het dus over. Maar als jij als eerste huurder in een flatgebouw zit, zal je huur sowieso het laagste zijn van allemaal.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:32 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Het enige wat ik ergens over flats en huren terug kan vinden, is dat een huurwoning 4 hoog zonder lift goedkoper zou moeten zijn dan een huurwoning op 1 hoog zonder lift. En als het met lift is, dat er weer geen (of nauwelijk) verschil meer hoort te zijn.
Dat zal een deel van de servicekosten zijn inderdaad. Wat je dus voorstelt, is dat het deel van de servicekosten wat in 1 maand op gaat aan het onderhoud v/d lift teruggestort zou moeten worden? Zeg een 5 a 10 euro?quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat je betaalt voor een werkende lift misschien?
Zoiets zal het zijn ja.quote:Op woensdag 9 september 2009 08:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zal een deel van de servicekosten zijn inderdaad. Wat je dus voorstelt, is dat het deel van de servicekosten wat in 1 maand op gaat aan het onderhoud v/d lift teruggestort zou moeten worden? Zeg een 5 a 10 euro?
Klopt en om hem te laten werken zal je onderhoud moeten plegen, ook daar betaal je voor. En het zal hooguit een paar euro zijn dus echt de moeite niet waard.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is helemaal waar, maar het blijft een feit dat de vraag niet vreemd is.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt en om hem te laten werken zal je onderhoud moeten plegen, ook daar betaal je voor. En het zal hooguit een paar euro zijn dus echt de moeite niet waard.
Niet vreemd nee, maar als je voor een paar euro al zo'n vraag gaat stellen vraag ik me af waar je op uit bent.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is helemaal waar, maar het blijft een feit dat de vraag niet vreemd is.
TS had wellicht geen idee er van dat het een paar euro was. Daarom de vraag. Duh.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet vreemd nee, maar als je voor een paar euro al zo'n vraag gaat stellen vraag ik me af waar je op uit bent.
Als er nou geen reparatie aan de lift werd gedaan heb je gelijk. Echter zijn ze bezig met de reparatie van de lift, en vind ik niet dat de verhuurder de huurder hiermee tekort doetquote:Op maandag 7 september 2009 22:57 schreef klipper het volgende:
Waarom vindt iedereen het vreemd dat de ts huurverlaging wilt voor de periode dat ze de lift niet kan gebruiken.
De beheerder van het gebouw moet ervoor zorgen dat zijn huurders ongestoord woongenot kan hebben, en daar hoort een werkende lift bij.
Vragen aan de verhuurder voor een tegemoetkoming in de huur voor de periode dat de lift niet gebruikt kan worden is dus niet zo vreemd.
Daarom, en ik weet uit mijn VvE ervaring dat vooral de onderdelen van oude liften enkel nog op bestelling gemaakt worden, en om ze te kunnen bestellen moet je soms echt het oude (defecte) onderdeel demonteren en als voorbeeld opsturen, iets wat nou eenmaal veel tijd kost. Ter info voor de TS, wij zouden in ons complex ook 2 weken zonder lift zitten als we doorgaan met het geplande groot onderhoud en vervanging van de besturing,dat zijn ramingen van 3 verschillende offertes, dus dat kost gewoon veel tijd.quote:Op woensdag 9 september 2009 11:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Als er nou geen reparatie aan de lift werd gedaan heb je gelijk. Echter zijn ze bezig met de reparatie van de lift, en vind ik niet dat de verhuurder de huurder hiermee tekort doet
Betaal je niet voor het gebruik ipv het onderhoud?quote:Op woensdag 9 september 2009 14:46 schreef bijdehand het volgende:
Je betaalt toch voor onderhoud enzo. Wordt ie onderhouden, ja je nog zeiken
Bij gebruik hoort ook onderhoud, dit is wettelijk ook verplicht, en zal links- of rechtsom ook betaald moeten worden. Maw, een personenlift zonder onderhoud mag niet volgens de wet, ergo het is een integraal onderdeel van de kosten voor het gebruik van zo'n ding.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:06 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Betaal je niet voor het gebruik ipv het onderhoud?
Ga je bij je huurwoning ook klagen als ze iets herstellen aan je huis?quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |