abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72522108
Hallo,

Ik en mijn vriend wonen allebij in 1 huis, met studentenkamers. Maar ik en mn vriend krijgen altijd dikke LAG 200-300 ping als we counterstrike source spelen. Dit komt door een andere debiele huisgenoot. Hij heeft een wireless kaart in zn laptop zitte en dus heeft ie wireless internet, terwijl ik en mijn vriend kabel hebben. Als hij de laptop uitdoet, hebbe wij geen lag. Ik weet niet hoe het allemaal zit met servers/modems etc, maar ik weet wel 1 ding, als er geen manier is om zijn internet te beperken of uit te schakelen/blocken, maak ik daar handmatig wel een einde aan, dus vandaar dat ik eerst wil vragen of er een andere manier is.

alvast bedankt,

mvg!

SinX
  maandag 7 september 2009 @ 16:40:37 #2
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72522159
Manieren genoeg, log in bij de router en kijk daar eens wat je allemaal kunt doen/beperken/uitzetten m.b.t diegene.
Al kun je ook even praten met die beste huisgenoot natuurlijk.
  maandag 7 september 2009 @ 16:42:07 #3
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_72522216
gewoon zeggen dat je aangifte doet als hij doorgaat met op jouw betaalde internet mee te surfen..
is strafbaar nmlk in nederland

en misschien hoef je alleen maar t channel nummer te veranderen als hij niet je bandbreedte steelt maar toevallig op t zelfde channel zit
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_72522221
Bedankt voor je reactie!

Hoe precies moet ik inloggen op de router?
Ip in de adressbalk ofzoiets?

mvg

edit: hij surft niet met mer mee ofso, hij is nu weg, maar zn kamer zit op slot, en zijn laptop staat aan, dus heb iklag. Ik snap ook niet hoe het kan dat door de wireless verbinding van hem ik via de kabel lag kan krijgen..maar het is altijd zo geweest. Nu wil niet meer w8en totdat hij gaat slapen of zn laptop uit gaat doen zodat ik dan pas fatsoendelijk kan spelen.

bedankt voor de hulp!

mvg
  maandag 7 september 2009 @ 16:43:48 #5
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_72522275
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:42 schreef assassinx het volgende:
Bedankt voor je reactie!

mvg
gewoon iemand met verstand ervan laten doen voor je helemaal geen internet meer hebt
pi_72522321
geen uitleg mogelijk ?
pi_72522394
Zit die huisgenoot van je terecht op het netwerk, of is het van jou en lift hij gratis mee?

In het eerste geval ben je gewoon een eikel die alleen aan zichzelf denkt, in het tweede geval verdien je niet beter omdat je je router niet (goed) beveiligd hebt.
pi_72522405
quote:
Bedankt voor je reactie!

mvg

edit: hij surft niet met mer mee ofso, hij is nu weg, maar zn kamer zit op slot, en zijn laptop staat aan, dus heb iklag. Ik snap ook niet hoe het kan dat door de wireless verbinding van hem ik via de kabel lag kan krijgen..maar het is altijd zo geweest. Nu wil niet meer w8en totdat hij gaat slapen of zn laptop uit gaat doen zodat ik dan pas fatsoendelijk kan spelen.

bedankt voor de hulp!

mvg
Ja kan in plaats van gamen beter je tijd nuttig besteden en een poging doen je de Nederlandse taal machtig te maken.
pi_72522469
Gewoon de WEP/WPAkey veranderen en/of instellen.
pi_72522555
Koop een fatsoenlijke router die niet al zijn processorkracht nodig heeft om één wifi-verbinding open te houden.
pi_72522613
WEP/WPAkey veranderen of instellen? Maar ik heb geen wireless verbinding, dus om die te veranderen zou ik toch op zijn laptop moeten gaan sneuzelen?

En ik ben geen eikel, maar die jongen is een eikel, omdat door hem onze internet via kabel wordt aangetast. Het is overigens niet alleen lag in het spel, maar ook als ik aan het surfen ben, wat eerst vlotter ging, en mijn pc is helemaal 100% schoon, want daar ben ik een expert in.

Mijn taal is goed genoeg en ik game ook niet al te veel, maar daar gaat het helemaal niet om, dus hou alsjeblieft je comentaar voor je.

Bedankt voor jullie reacties en hulp.

mvg
  maandag 7 september 2009 @ 16:54:33 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72522631
Welk merk router heb je staan? Scheelt een hoop extra werk.
Waarschijnlijk (nouja, mogelijk) kun je inloggen op de pagina http://192.168.1.254, zo niet .. ja dan niet natuurlijk.

Verder kun je daar een wachtwoord zetten op de draadloze verbinding, heeft ie dus nodig voordat ie iets kan en kun je zelf rustig verder gamen.
pi_72522652
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:47 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ja kan in plaats van gamen beter je tijd nuttig besteden en een poging doen je de Nederlandse taal machtig te maken.
Nee joh, haar toetsenbord heeft ook last van lag
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72522656

sorry maar ik kan dit niet serieus nemen...
  maandag 7 september 2009 @ 16:56:51 #15
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72522704
quote:
Bedankt voor je reactie!

mvg
yep. probeer het eens met http://192.168.0.1
Dat is vaak het IP adres van de router
quote:

bedankt voor de hulp!

mvg
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72522732
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:54 schreef assassinx het volgende:
WEP/WPAkey veranderen of instellen? Maar ik heb geen wireless verbinding, dus om die te veranderen zou ik toch op zijn laptop moeten gaan sneuzelen?

En ik ben geen eikel, maar die jongen is een eikel, omdat door hem onze internet via kabel wordt aangetast. Het is overigens niet alleen lag in het spel, maar ook als ik aan het surfen ben, wat eerst vlotter ging, en mijn pc is helemaal 100% schoon, want daar ben ik een expert in.

Mijn taal is goed genoeg en ik game ook niet al te veel, maar daar gaat het helemaal niet om, dus hou alsjeblieft je comentaar voor je.

Bedankt voor jullie reacties en hulp.

mvg
Maar heeft die huisgenoot nou wel of geen recht om dat netwerk te gebruiken?
pi_72522790
En zou je niet gewoon een keer met hem gaan praten?
  maandag 7 september 2009 @ 17:00:06 #18
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_72522823
Onduidelijk verhaal zeg.

Zit de ongewenste huisgenoot op JOUW internet te lurken, of is er sprake van een internetaansluiting voor het hele studentenhuis waar iedereen 'recht' op heeft?

Met andere woorden: wordt er bandbreedte van je gestolen of heb je moeite met delen?

De oplossing zou kunnen bestaan uit een managed router waarin de bandbreedte verdeling kan worden ingesteld per verbinding. En als het 'jouw' internet is, zet dan gewoon het wifi gedeelte van je router uit.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 7 september 2009 @ 17:00:36 #19
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_72522837
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:59 schreef Shoombak het volgende:
En zou je niet gewoon een keer met hem gaan praten?
pi_72522844
Degene die dit niet serieus kunnen nemen, post a.u.b niet.
Praten lukt niemand in dit huis! Het is een nerd die opgesloten altijd in zijn kamer zit, en nooit met iemand wilt praten. En als hij zn kamer uitkomt, doet ie alles snel snel zodat ie meteen zich meteen weer op kanb sluiten, het is een nerd zeg ik je. En ja, kabel is voor iedereen in dit huis. Maar mijn vriend heeft gezegd dat hij wireless verbinding heeft, en wij kabel. Maar het is dus van ons allemaal, internet, alleen ging het eerst vlotter, en zonder lag qua spel als internet, maar nu ie een wireless verbinding heeft...

Ik heb dat al eerder gedaan, 192.168.1.254 in het adressbalk gevoerd, maar dan kom ik telkens bij de pagina van ZyXEL, en daaronder staat: P-2602HW-D1A

Dan moet ik een password iunvoeren die het niet doet. Admin of administrator is het niet, dus heeft hij het veranderd?

Bedankt.
mvg
pi_72522887
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:00 schreef assassinx het volgende:

Ik heb dat al eerder gedaan, 192.168.1.254 in het adressbalk gevoerd, maar dan kom ik telkens bij de pagina van ZyXEL, en daaronder staat: P-2602HW-D1A

Dan moet ik een password iunvoeren die het niet doet. Admin of administrator is het niet, dus heeft hij het veranderd?

Bedankt.
mvg
Het is dus niet jouw router?
  maandag 7 september 2009 @ 17:03:39 #22
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72522928
1234 is meestal het wachtwoord.
pi_72522934
Klinkt gezellig daar
pi_72522942
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:03 schreef Lastpost het volgende:
1234 is meestal het wachtwoord.

admin over het algemeen
pi_72522943
quote:
Op maandag 7 september 2009 @ 17:00 schreef assassinx het volgende:

Bedankt.
mvg
Misschien moet je gewoon even contact opnemen met de beheerder van de internetverbinding, in plaats van dat je gaat inbreken op dingen waar je geen recht toe hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')