Wat lievquote:Op maandag 7 september 2009 15:16 schreef IQM het volgende:
[..]
Niet mee eens.![]()
Als je luistert naar Nederlandstalige muziek, hoor je vaak duidelijk wat ze proberen te zeggen ("Hou me vast, leg je hoofd lief op m'n schouder"). Weinig gebruik van metaforen of andere stijlfiguren. Spinvis daarentegen vertelt verhaaltjes met een achterliggend thema.Aan jou om met jouw interpretatie en fantasie er zelf een duidelijk iets van te maken.
Neem als voorbeeld 'Limonadeglazen wodka'. Ik heb het nummer heel vaak gedraaid en mooi gevonden zonder dat ik wist waar het over ging. Maar toen ik wist dat het ging over een vriend van hem die zelfmoord heeft gepleegd, krijgen sommige dingen opeens een veel mooiere betekenis. "Wat zou je lachen om die vent met z'n cake en die foute tune, maar ik zweer je er komt een keer geheid een dag dat ie het nog een keer mag doen" begon ik opeens te snappen en ik vond het mooi hoe hij het zo verwoordt. En de titel 'Limonadeglazen wodka' werd ook gelijk een stuk duidelijker voor mij. De titel heeft iets tragisch. Blijkbaar dronk die vriend wodka alsof het niks was...
Deze reactie draag ik op aan Breathtaking.
Jordy is er toch ook van teruggekomen.quote:
WHEHEHHEHE IQM = Juicyhil.quote:Op maandag 7 september 2009 15:18 schreef IQM het volgende:
Hihi.
Ik vind 'Het Laatste Wonder' ook mooi. Ik snap de tekst niet helemaal, maar het einde.quote:Op maandag 7 september 2009 15:20 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat lievLimonadeglazen wodka is toch wel m'n spinvis favoriet, van z'n droevige nummers dan..
quote:Sprookje zoals jij, eindigt bij de zee
Eindigt bij de zee
Ik vond het stom toen ik Spinvis hoorde vertellen dat Ronnie eigenlijk nooit echt naar huis gaat, maar dat 'ie zich dat steeds inbeeldt.quote:
Da's beeldvorming en een mooie lieve uitleg over de mooie dromen die Ronnie heeft. Ik vind het lief, en veel cooler dan gewoon een willekeurig patient die weer naar huis mag.quote:Op maandag 7 september 2009 15:22 schreef IQM het volgende:
[..]
Ik vond het stom toen ik Spinvis hoorde vertellen dat Ronnie eigenlijk nooit echt naar huis gaat, maar dat 'ie zich dat steeds inbeeldt.
DU HAST SCHULD, AUSWEIS ABGEBEN UND ARBEITEN!quote:Op maandag 7 september 2009 15:23 schreef Fascination het volgende:
Oh god, ik had er nooit over moeten beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |