quote:
Je ex is wettelijk gezien hoofdelijk aansprakelijk voor de helft van de hypotheeksom. Die zal ze dus gewoon moeten blijven betalen, zeker als ze zelf geen huuronkosten heeft. Als ze wel huurkosten heeft dan deze samen met de hypotheeklasten 50-50 betalen lijkt mij het eerlijkst, maar volgens mij is dit laatste niet verplicht.
Klopt, dit laatste heb ik destijds door een advocaat laten uitzoeken en het is verplicht (komt het iig op neer middels jurisprudentie)
quote:
Verbruikslasten zoals gas, water, licht, telefoon, internet etc etc betaald de gebruiker (jij dus)
Klopt
quote:
Ik neem aan dat jullie ook een samenlevingsovereenkomst hebben. Mijn tip is om deze pas op het moment dat het huis is verkocht te beeindigen want dat scheelt redelijk veel gedoe bij de overdracht en verdere finaniele afhandeling.
Normaal gesproken is een samenlevingsovereenkomst vooral voor de erven opgesteld; als de een overlijdt, gaat de uitkering van het overlijdensrisico of levensverzekering naar de ander.
Echter, het is zo opgesteld dat wanneer de een het uitmaakt, het de overeenkomst beeindigd is. Hiervoor hoef je dus ook niet aan de notaris.
Op dit moment is dus jullie samenlevingscontract reeds beeindigd, door het simpele feit dat de relatie uit is.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D