bronquote:ROTTERDAM – Rotterdam is de volgende stad in Nederland die een carrotmob krijgt: een horde kopende consumenten voor de deur van één winkel die er willen kopen, in ruil voor milieumaatregelen van de winkelier.
Dat blijkt uit een recent bericht op http://nederland.carrotmob.org. De actie bij de Rotterdamse winkel gaat over een paar weken plaatsvinden. Momenteel praat de actiegroep met winkels. Als er genoeg winkels mee willen doen, zal er een bieding plaatsvinden, en wordt de eerste winkel die wordt overvallen bekendgemaakt.
Utrecht of Amsterdam
Dan gaat het snel met de wortelactie: de tweede actie heeft vrij snel na Rotterdam plaats in Amsterdam of Utrecht. In Nederland zijn onder meer Jumbo en het Amsterdamse café Waldorf getroffen door een carrotmob.
Het actiemiddel werd in maart 2008 voor het eerst gebruikt in San Francisco en heeft zich als een olievlek verspreid over de VS. De getroffen winkels investeerden snel in duurzame maatregelen. De activisten roepen de Nederlandse consumenten onder meer via een eigen Twitter-pagina op om mee te doen.
bronquote:Carrotmob Rotterdam
Weleens in Berlijn geweest? Daar vind je op elke straathoek een biologische bakker of supermarkt. Het is haast moeilijk om een niet-biologisch geproduceerd brood te kopen.
Dat willen we in Rotterdam ook graag! Duurzaam winkelen in Rotterdam is nu nog niet zo vanzelfsprekend. Neem bijvoorbeeld het centrum van Schiebroek; daar is geen groene slager of een biologische winkel te vinden. Door als consumenten onze krachten te bundelen kunnen we ondernemers makkelijk overhalen om maatschappelijk verantwoord te gaan ondernemen. Overal in de stad.
Als we met velen zijn, hebben we met z´n allen genoeg koopkracht om winkeliers te laten overschakelen op een duurzame bedrijfsvoering. Dus: een duurzaam assortiment, groene stroom en een laag energieverbruik. Wij steunen winkeliers die daarin willen investeren door georganiseerd massaal bij hen te komen winkelen.
Doe daarom mee, schrijf je in en geef gehoor aan de oproepen van Carrotmob Rotterdam om te kopen bij geselecteerde ondernemers - die aangespoord door de beloofde toevloed van extra klanten (wij dus) duurzamer willen gaan ondernemen.
De consument is aan zet!
En placebo's genezen kanker.quote:Op maandag 7 september 2009 14:40 schreef dabadbass het volgende:
het is smaakvoller en gezonder.
Ik zie niet in waarom doodsbedreiginen goedgepraat worden. Laten we wel wezen dit soort groepjes brengt meer schade toe dan moslimsterroristen.quote:Op maandag 7 september 2009 13:42 schreef Monolith het volgende:
Prima toch? Als het je niet bevalt organiseer je lekker je eigen groepje dat pleit voor niet-biologische winkels.
QFT.quote:Op maandag 7 september 2009 15:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom doodsbedreiginen goedgepraat worden. Laten we wel wezen dit soort groepjes brengt meer schade toe dan moslimsterroristen.
Ik zie in de OP niets staan over doodsbedreigingen. Staat dat in de aangehaalde bronnen of is dit gewoon een Pavlovreactie?quote:Op maandag 7 september 2009 15:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom doodsbedreiginen goedgepraat worden. Laten we wel wezen dit soort groepjes brengt meer schade toe dan moslimsterroristen.
Het is algemeen bekend dat dit soort mensen een doodsbedreiging meer of minder niet schuwt.quote:Op maandag 7 september 2009 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie in de OP niets staan over doodsbedreigingen. Staat dat in de aangehaalde bronnen of is dit gewoon een Pavlovreactie?
Wat bedoel je met 'dit soort mensen'?quote:Op maandag 7 september 2009 16:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat dit soort mensen een doodsbedreiging meer of minder niet schuwt.
Vanwaar dat slappe getrol de laatste tijd?quote:Op maandag 7 september 2009 16:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat dit soort mensen een doodsbedreiging meer of minder niet schuwt.
Eens. Maar schaf stierenvechten dan ook afquote:Op maandag 7 september 2009 16:11 schreef El_Matador het volgende:
Wat betreft vlees zou bio-industrie gewoon verboden moeten worden, op Europees vlak. Dieren zouden op diervriendelijke wijze gehouden moeten worden, dat zijn wij als superieur Westerse beschaving aan onze stand, kennis en kunde verplicht.
Wat betreft gewassen vind ik niets mis met bespuiten tegen ongedierte en ik wil dan ook niet gedwongen worden om "biologische" groenten te kopen.
Dat vind ik prima. Samen met een verbod op bio-industriele veehouderij vind ik dat goed te billijken.quote:Op maandag 7 september 2009 17:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Eens. Maar schaf stierenvechten dan ook af
"... een leven lang goed te verzorgen..."quote:Op maandag 7 september 2009 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik prima. Samen met een verbod op bio-industriele veehouderij vind ik dat goed te billijken.
Nu zijn het de Nederlanders en anderen die voor 3 euro bij de kiloknaller 2 kilo kippenvleugels halen waar ze de helft van weggooien die de Spanen verbieden om stieren een leven lang goed te verzorgen en de laatste 45 min van hun leven een marteling te laten ondergaan.
Dat laatste is nogal.... hypocriet.
Vechtstieren worden hun hele leven lang goed verzorgd. Vergelijk dat eens met de bio-industriekoeien in Nederland die nooit van hun leven daglicht gezien hebben.quote:Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef woid het volgende:
[..]
"... een leven lang goed te verzorgen..."
oh?
de Spanen doen niet aan bio... hmmmquote:Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vechtstieren worden hun hele leven lang goed verzorgd. Vergelijk dat eens met de bio-industriekoeien in Nederland die nooit van hun leven daglicht gezien hebben.
Waar zeg ik dat, trolletje?quote:
Waarmee ik zeg dat het in Spanje niet gebeurt.quote:Op maandag 7 september 2009 17:48 schreef woid het volgende:
[..]
"... Vergelijk dat eens met de bio-industriekoeien in Nederland..."
hier zeg je dat jochie
's goe.. ik laat je in je spaanse macho waan.quote:Op maandag 7 september 2009 17:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarmee ik zeg dat het in Spanje niet gebeurt.![]()
Man, leer toch es normaal discussieren of blijf weg.
Ja moet wel samen gaan natuurlijk.quote:Op maandag 7 september 2009 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind ik prima. Samen met een verbod op bio-industriele veehouderij vind ik dat goed te billijken.
Nu zijn het de Nederlanders en anderen die voor 3 euro bij de kiloknaller 2 kilo kippenvleugels halen waar ze de helft van weggooien die de Spanen verbieden om stieren een leven lang goed te verzorgen en de laatste 45 min van hun leven een marteling te laten ondergaan.
Dat laatste is nogal.... hypocriet.
Bullshit. Blinde smaaktesten wijzen juist het omgekeerde uit. En gezonder? Er is geen enkele onderbouwing voor.quote:Op maandag 7 september 2009 14:40 schreef dabadbass het volgende:
Dat we gedwongen om Biologisch voedsel te kopen is een prima zaak, het is smaakvoller en gezonder.
Dat die bullshit gesponsord en gepromoot wordt met gemeenschapsgeld is al volslagen van de pot gerukt.quote:Maar gedwongen worden om iets duurders te kopen, en daarmee de goedkopere spullen in de ban doen, dat vind ik, voor minima gezinnen not-done.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |