Beste mensen,
ik zal even een situatieschets geven van wat er is gebeurd.
Mijn schoonmoeder heeft een kroeg cq. evenementenhalletje. Daar is een huwelijk georganiseerd en hiervoor had mijn schoonmoeder gevraagd of ik wilde helpen, omdat er anders misschien personeel te kort zou zijn. Uiteraard zoals de goede schoonzoon betaamt

heb ik dit gedaan.
Hiervoor vraag ik niets, ik doe het omdat ik daarmee mijn schoonmoeder blij maak.
Drankjes die besteld worden, werden geturfd. Dus opgeschreven.
Nu werd er bij mijn collega halverwege de avond 2 rose geschonken, maar de mevrouw had zich vergist en het moesten er 3 zijn. Mijn collega was toen al bezig en verstond de mevrouw niet, vanwege de harde muziek. Ik was ondertussen, glazen aan het wassen. Maar hoorde wat de vrouw zei en vertelde dus aan mijn collega dat het er 3 moesten zijn.
Na de bestelling is de vrouw weggelopen, maar even later kwam ze terug met de vraag aan mijn of ik nou ook die drankjes had opgeschreven. Dit had ik niet gedaan, aangezien het de bestelling van mijn collega was.
Nu 2 dagen later werden wij gebeld, dat er volgens meerdere mensen op de bruiloft gezien zou zijn dat ik teveel drankjes op zou hebben geschreven. En dat ik zelfs tegen mijn collega gezegd zou hebben, dat "ze ons doorhebben".
Ik weet natuurlijk van niets. Ik heb er totaal geen baat bij om extra drankjes te schrijven, want daar zie ik niets van terug. Ik zou namelijk eerder een drankje niet opschrijven, omdat ik daar eigenlijk nooit werk en dus wel is een bestelling vergeet op te schrijven.Daarnaast kan het ook nog is dat ik meerdere bestellingen in een keer op schrijf om zo mensen sneller van dienst te kunnen zijn. Tevens zou ik het risico niet willen lopen dat dit soort situaties ontstaan. Want hiermee zou ik dus en een kwade schoonmoeder hebben een geen vriendin meer.
Nu zal er vandaag een gesprek zijn met de desbetreffende personen. Graag hoor ik van jullie hoe jullie erover denken en wat voor rechten ik, maar ook mijn schoonmoeder als eigenaar heeft.
Naar mijn inziens, hebben ze geen poot om op te staan. Er kan nooit bewezen worden, mocht ik het gedaan hebben, dat het gebeurt is.
Dit wordt een welles nietes verhaaltje. Maar volgens mij zijn ze hoe dan ook verplicht om te betalen.
Alvast bedankt!