abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72515842
Beste mensen,

ik zal even een situatieschets geven van wat er is gebeurd.

Mijn schoonmoeder heeft een kroeg cq. evenementenhalletje. Daar is een huwelijk georganiseerd en hiervoor had mijn schoonmoeder gevraagd of ik wilde helpen, omdat er anders misschien personeel te kort zou zijn. Uiteraard zoals de goede schoonzoon betaamt heb ik dit gedaan.
Hiervoor vraag ik niets, ik doe het omdat ik daarmee mijn schoonmoeder blij maak.

Drankjes die besteld worden, werden geturfd. Dus opgeschreven.

Nu werd er bij mijn collega halverwege de avond 2 rose geschonken, maar de mevrouw had zich vergist en het moesten er 3 zijn. Mijn collega was toen al bezig en verstond de mevrouw niet, vanwege de harde muziek. Ik was ondertussen, glazen aan het wassen. Maar hoorde wat de vrouw zei en vertelde dus aan mijn collega dat het er 3 moesten zijn.
Na de bestelling is de vrouw weggelopen, maar even later kwam ze terug met de vraag aan mijn of ik nou ook die drankjes had opgeschreven. Dit had ik niet gedaan, aangezien het de bestelling van mijn collega was.

Nu 2 dagen later werden wij gebeld, dat er volgens meerdere mensen op de bruiloft gezien zou zijn dat ik teveel drankjes op zou hebben geschreven. En dat ik zelfs tegen mijn collega gezegd zou hebben, dat "ze ons doorhebben".

Ik weet natuurlijk van niets. Ik heb er totaal geen baat bij om extra drankjes te schrijven, want daar zie ik niets van terug. Ik zou namelijk eerder een drankje niet opschrijven, omdat ik daar eigenlijk nooit werk en dus wel is een bestelling vergeet op te schrijven.Daarnaast kan het ook nog is dat ik meerdere bestellingen in een keer op schrijf om zo mensen sneller van dienst te kunnen zijn. Tevens zou ik het risico niet willen lopen dat dit soort situaties ontstaan. Want hiermee zou ik dus en een kwade schoonmoeder hebben een geen vriendin meer.

Nu zal er vandaag een gesprek zijn met de desbetreffende personen. Graag hoor ik van jullie hoe jullie erover denken en wat voor rechten ik, maar ook mijn schoonmoeder als eigenaar heeft.

Naar mijn inziens, hebben ze geen poot om op te staan. Er kan nooit bewezen worden, mocht ik het gedaan hebben, dat het gebeurt is.

Dit wordt een welles nietes verhaaltje. Maar volgens mij zijn ze hoe dan ook verplicht om te betalen.

Alvast bedankt!
pi_72515923
Ik denk dat jullie veeeeeeel sterker staan!!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  maandag 7 september 2009 @ 12:37:43 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72515973
quote:
Want hiermee zou ik dus en een kwade schoonmoeder hebben een geen vriendin meer.
Ik zou idd beginnen met alles zoveel mogelijk dramatiseren.

Verder begrijp ik niet wat jouw rol in het hele verhaal is; jij bent niet verantwoordelijk en die vrouw probeert gewoon onder een hoge rekening uit te komen.
Het is voor het eerst dat er iemand op een evenement / feest zich zorgen maakt over een wijntje dat teeel is opgeschreven....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_72516283
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:37 schreef error_404 het volgende:

[..]

Ik zou idd beginnen met alles zoveel mogelijk dramatiseren.

Verder begrijp ik niet wat jouw rol in het hele verhaal is; jij bent niet verantwoordelijk en die vrouw probeert gewoon onder een hoge rekening uit te komen.
Het is voor het eerst dat er iemand op een evenement / feest zich zorgen maakt over een wijntje dat teeel is opgeschreven....
Nou, mijn schoonmoeder staat bij zulke situaties gewoon niet zo heel sterk in haar schoenen. Ze vind het verschrikkelijk dat iemand dat durft te zeggen, omdat ze goudeerlijk is en daarbij ook nog belachelijk lage prijzen hanteert.
Ik heb daarentegen mijn bekkie wel bij en weet wel een beetje hoe het in elkaar steekt en wil haar dus bij staan. Daarom vraag ik hier toch nog even hoe jullie erover denken, ondanks dat ik zelf eigenlijk wel weet dat ze geen poot hebben om op te staan.
pi_72516674
Dat jullie opzettelijk teveel drankjes opschrijven valt niet te bewijzen en ik zou dat ook nooit toegeven.
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de opgeschreven drankjes iets (positief of negatief) van de bestelde drankjes afwijken.
Als het ze echt om 1 roseetje gaat dan kun je ze dat gewoon kado doen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_72516843
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:09 schreef jeroen25 het volgende:
Dat jullie opzettelijk teveel drankjes opschrijven valt niet te bewijzen en ik zou dat ook nooit toegeven.
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat de opgeschreven drankjes iets (positief of negatief) van de bestelde drankjes afwijken.
Als het ze echt om 1 roseetje gaat dan kun je ze dat gewoon kado doen.
Het rose gevalletje, is in principe het enige moment over de hele avond dat iemand in mijn ogen dacht dat het gewoon fout ging met het opschrijven. Hier is toen geen ophef over gemaakt. Maar nu 2 dagen later zeggen ze dat er meerdere mensen zijn die het gezien, gehoord of gezegd hebben.
Erg raar dat je dan niet meteen naar de eigenaar stapt toch!?
pi_72517088
Als gast kun je natuurlijk zelf ook nooit controleren, wat daadwerkelijk wordt opgeschreven bij zo een feest.
Als jullie geen slechte reclame willen moeten jullie proberen het op te lossen tijdens het gesprek. Vooral ook proberen te achterhalen waarom ze denken dat er te veel is opgeschreven.
pi_72517132
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:26 schreef Zana het volgende:
Vooral ook proberen te achterhalen waarom ze denken dat er te veel is opgeschreven.
Onder andere hierdoor:
quote:
En dat ik zelfs tegen mijn collega gezegd zou hebben, dat "ze ons doorhebben".
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 7 september 2009 @ 13:29:18 #9
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_72517169
Jammer dat dit gebeurt op een leuk feestje.
ik zou me er niet teveel van het feit aantrekken, maar meer je schoonma ondersteunen. Zorg ervoor dat zij weet wat jouw standpunt hierin is.
Volgens mij zijn zij het ermee eens geweest dat de consumpties genoteerd werden en hebben ze geen vaste prijs afgesproken.

Geef niet toe op iets wat jij niet gedaan hebt, tenzij het om enkele glazen gaat.
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  maandag 7 september 2009 @ 13:29:59 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72517180
quote:
Op maandag 7 september 2009 12:52 schreef Yatsuba het volgende:

Ik heb daarentegen mijn bekkie wel bij en weet wel een beetje hoe het in elkaar steekt en wil haar dus bij staan.
Pas maar wel op dat je niet pissig wordt; negatieve "reclame" over dit soort dingen kun je als horeca-onderneming goed missen.
Geef dat mens een korting en laat haar blij naar huis gaan, het zal je wel kosten, maar zo gaat dat nou eenmaal.
Als dat mens weggejaagd wordt door je of zich alleen al bedonderd voelt door je, heb je een veel groter probleem.
pi_72517565
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef error_404 het volgende:

[..]

Pas maar wel op dat je niet pissig wordt; negatieve "reclame" over dit soort dingen kun je als horeca-onderneming goed missen.
Geef dat mens een korting en laat haar blij naar huis gaan, het zal je wel kosten, maar zo gaat dat nou eenmaal.
Als dat mens weggejaagd wordt door je of zich alleen al bedonderd voelt door je, heb je een veel groter probleem.
Aan de andere kant krijg je dat ze dan gaan denken: "zie je wel dat ze teveel hebben gerekend, anders zouden ze geen korting geven."
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_72517634
Op een feestje waar veel gedronken wordt zijn de gasten natuurlijk ook niet meer al te helder en kunnen ze ook makkelijk situaties verkeerd interpreteren, maar ik kan mij voorstellen dat menig uitbater van de beschonken toestand van de gasten misbruik maakt en meer opschrijft vooral ook nu met de slechte economie. Dat wil niet zeggen dat ik TS als onbetrouwbaar inschat. Als je echt niets verkeerd hebt gedaan, zou ik deze standpunt ook verdedigen en bij de rekening blijven, anders misschien korting geven.

Misschien was het feest te gezellig en zijn de gasten achteraf van de hoogte van de rekening geschrokken en proberen nu iets eraf te krijgen?
pi_72517731
Als horeca-ondernemer ben je gewoon genaaid in zo'n situatie. Niet qua wat ze je 'wettelijk' kunnen maken, maar vanwege negatieve reclame zoals eerder opgemerkt. Niet uit je slof schieten dus.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 7 september 2009 @ 13:58:58 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72517814
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:46 schreef Griebus het volgende:

[..]

Aan de andere kant krijg je dat ze dan gaan denken: "zie je wel dat ze teveel hebben gerekend, anders zouden ze geen korting geven."
Precies. Either way, you're screwed and they know it.....
pi_72517933
En hoe zit het met tellen van de voorraad?

Ik het mogelijk om dat nog te doen / wisten jullie wat je precies in voorraad had aan het begin van de avond?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 7 september 2009 @ 14:10:29 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72518097
quote:
En hoe zit het met tellen van de voorraad?
En wat bereik je daarmee?
"Nou mevrouw, we hebben de gehele voorrad nageteld en vergeleken met de boeken, maar er is toch juist geteld op de betreffende avond."
Of nog erger: "...en we zijn tot de conclusie gekomen dat u gelijk heeft betreffende een onjuiste telling."
Ga jij de hele voorraad van een horecaonderneming natellen?
Die vrouw vindt dat ze gelijk heeft en dat haar onrecht is aangedaan. That's it sadly.
pi_72666246
Wij zijn natuurlijk benieuwd hoe het is opgelost TS.
pi_72666733
Wat een gezeur achteraf. Kom dan op het moment zelf.
Ben blij dat ik op mijn bruiloft de drank de hele dag had afgekocht! Nooit geen verrassingen.

Ik zou wel bij je standpunt blijven, want anders voelt het als toegeven, daar krijg je ook slechte reclame door. Niets doen krijg je waarschijnlijk ook slechte reclame, dus een middenweg vinden. Moeilijke situatie dus want jullie moeten er goed uitkomen. De mensen die zeuren, zeuren waarschijnlijk altijd!
pi_72669382
Jezus Stelletje gieren heb je ook op de wereld.
Facts don't care about your feelings
pi_72670790
Hebben ze al betaald?

Ik had wel een keer in een restaurant iets soortgelijks dat ze het wel dubbel hadden geteld. Aangezien we maar 2/3 drankjes pp hadden wisten we het precies. En toen kwamen die dozen van de bediening letterlijk zeggen "We geloven jullie niet, maar geven jullie toch korting." Dat helpt natuurlijk ook niet.

Verder is het natuurlijk kansloos als mensen op een totaal van een paar honderd drankjes gaan klagen over 2 wijntjes te veel of te weinig. Ze nemen dan heus geen genoegen met 5 euro terug, maar willen je gewoon oplichten voor de helft van het bedrag.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')