Omdat het bij een belastingschuld net allemaal wat anders zit, maar dat was niet de vraagstellingquote:Op maandag 7 september 2009 10:41 schreef blaatertje het volgende:
Waarom heb je de erfenis niet geweigerd?
Omdat 'ze' in het ene geval geld moeten uitkeren en in het andere geval geld willen ontvangen.quote:Op maandag 7 september 2009 10:34 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe kan het dat ik om een bedrag te ontvangen zoveel bewijslast moet voeren, maar om te betalen ze echt 100% zeker zijn dat het MIJN schulden nu zijn omdat ik de enige erfgename ben![]()
Omdat die 2 afdelingen niets met elkaar te maken hebben.quote:Op maandag 7 september 2009 10:34 schreef _evenstar_ het volgende:
Gewoon een nieuwsgierig vraagje, vande belastingdienst krijg je eenzijdig antwoord en moet je het mee doen.
...
Hoe kan het dat ik om een bedrag te ontvangen zoveel bewijslast moet voeren, maar om te betalen ze echt 100% zeker zijn dat het MIJN schulden nu zijn omdat ik de enige erfgename ben![]()
Niet echt. De Belastingdienst moet zich aan de wet houden. En ze kunnen pas geld vragen over een erfenis op het moment dat jij hem ontvangen hebt. In Nederland is een Erfenis géén verplichting. Je mag hem dus altijd weigeren als de kosten hoger zijn dan de baten.quote:Op maandag 7 september 2009 10:44 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Omdat het bij een belastingschuld net allemaal wat anders zit, maar dat was niet de vraagstelling
Die schuld bij de Belasting was zijn persoonlijke schuld? NIet van jullie huishouden maar persoonlijk van hem?quote:Op maandag 7 september 2009 11:00 schreef _evenstar_ het volgende:
ik denk dat je het dan verkeerd begrijpt,
Ex ( we lagen in scheiding) had die schuld bij de belasting dienst, het is dus geen schuld over een erfenis, die schuld was mijn erfenis
quote:Op maandag 7 september 2009 10:49 schreef _evenstar_ het volgende:
( dochtertje is 3 en dus niet officieel erven omdat ik er nog ben)
bij de belastingdienst is zij geen officiele ervenquote:
Dat verklaart dus dat het "anders zit" bij belastingschulden. Die schuld komt sowieso deels al voor je rekening, erfenis of niet.quote:Op maandag 7 september 2009 11:13 schreef _evenstar_ het volgende:
nee ging over inkomsten belasting destijds over een periode dat wij gezamenlijk een huishouden voerde en nadat ik weg was, maar nog wel getrouwd.
Hij heeft destijds met de aangiftes lopen kloten, waardoor er dus zoveel schuld kwam.
En schijnbaar als je getrouwd bent ben je dan wettelijk mede verantwoordig, want in gemeenschap van goederen getrouwd.
Dat klopt niet. Als er geen testament is gaat de erfenis naar de langst levende partner, en pas naar de kinderen als deze ook is overleden. Dat heeft niets met minderjarigheid te maken.quote:Op maandag 7 september 2009 11:15 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
bij de belastingdienst is zij geen officiele ervenivm minderjarig mogen ze niet met een belastingschuld bij haar komen, zo bedoelde ik het
En jullie scheiding was ook al officieel aangevraagd (je lag nog in scheiding zei je)?quote:Op maandag 7 september 2009 12:04 schreef _evenstar_ het volgende:
stond op zijn naam , alle brieven waren ook gericht destijds even als deze
* naam*
aan de erven *naam* en zijn sofinummer.
convenant was getekend, maar nog niet door de rechter goedgekeurdquote:Op maandag 7 september 2009 16:58 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En jullie scheiding was ook al officieel aangevraagd (je lag nog in scheiding zei je)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |