Ja, ik ook. Spijt betuigen en hem het verschil teruggeven.quote:Op maandag 7 september 2009 10:20 schreef Djahani het volgende:
Als iemand iets van mij koopt, en komt over een half jaar terug met dat het kapot is zou ik wel weten wat te doen.
Hij kon opdonderen met zijn aankoop, had hij maar beter op moeten letten.quote:Op maandag 7 september 2009 10:20 schreef Djahani het volgende:
Als iemand iets van mij koopt, en komt over een half jaar terug met dat het kapot is zou ik wel weten wat te doen.
Inderdaad.quote:Op maandag 7 september 2009 10:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Spijt betuigen en hem het verschil teruggeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een garage heb je dat na een half jaar ook niet meer.quote:Op maandag 7 september 2009 10:17 schreef Christie1 het volgende:
ook al is deze een particulier en heb ik in feite geen garantie.
Beter moeten opletten?quote:Op maandag 7 september 2009 10:23 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Hij kon opdonderen met zijn aankoop, had hij maar beter op moeten letten.
Risico van het vak.quote:Op maandag 7 september 2009 10:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Beter moeten opletten?![]()
Het was wel zo netjes geweest als je alle mogelijke gebreken even had aangestipt. Dat er nog altijd mensen zijn die voor een paar euro de boel willen belazeren zeg._!
Inderdaad. Je bespaart tot pakweg 1000 euro als je bij een particulier koopt, maar als je er te weinig kennis van hebt om dit te voorkomen moet je dat niet doen.quote:
Na het lezen van dat topic zal topicstarter wel denken: pfff, het kan dus nog ergerquote:Op maandag 7 september 2009 10:37 schreef error_404 het volgende:
-edit- hier een wellicht interessant topic voor je
De koper heeft ook een onderzoeksplicht. Daarbij lijkt het me relevant of TS gevraagd heet of de auto ooit schade gehad heeft, en wat het antwoord daarop was.quote:Op maandag 7 september 2009 10:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het was wel zo netjes geweest als je alle mogelijke gebreken even had aangestipt. Dat er nog altijd mensen zijn die voor een paar euro de boel willen belazeren zeg._!
Bovenstaande dus. Let vooral op het woord "plicht". Voortaan je auto naar de dichtstbijzijnde ANWB-vestiging brengen voor een keuring. Kost je even wat, maar kan je dus ook een hoop geld besparen.quote:Op maandag 7 september 2009 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De koper heeft ook een onderzoeksplicht. Daarbij lijkt het me relevant of TS gevraagd heet of de auto ooit schade gehad heeft, en wat het antwoord daarop was.
Welke Sjonnie zet er trouwens andere velgen onder z'n auto?!
Behalve als er sprake is van oplichting. Maar dat is volgens mijn wel altijd moeilijk aan te tonen.quote:Op maandag 7 september 2009 12:59 schreef Mart1n het volgende:
Particulier kopen = Garantie tot de deur.
Jammer voor je!
zeker als je van een particulier koopt. Ik heb mijn vorige BMW ook weggedaan met het gedacht dat er niets mis aan was (buiten de schade achteraan door een ongeluk, maar daar wist de koper perfect van wat het was en daar had ik zelfs taxatierapporten & een herstel-offerte voor geregeld, zodat die perfect wist waar hij aan toe was). Blijkt 1 maand later dat er een vrij serieus probleem met de motor zelf was, daar wist ik dus totaal niets van (ik had er nooit iets van problemen mee gehad).quote:Op maandag 7 september 2009 13:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Behalve als er sprake is van oplichting. Maar dat is volgens mijn wel altijd moeilijk aan te tonen.
Dan moet je inderdaad bewijzen hebben dat de vorige eigenaar de problemen wist en dit bewust heeft achtergehouden. Ookal is dit zo, volgens mij heb je dan nog geen poot om op te staan.quote:Op maandag 7 september 2009 13:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Behalve als er sprake is van oplichting. Maar dat is volgens mijn wel altijd moeilijk aan te tonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |