abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72507378
Ik vraag me af of een mens kan overleven door alleen maar hondenbrokken te eten en water te drinken? Dus voor de rest helemaal niks.

De reden dat ik hier de term overleven gebruik is omdat ik een artikel las wat er zoal in hondenbrokken zit. En daar wordt je nou niet echt vrolijk van. Ze mieteren gewoon dode karkassen ( niet geschrikt voor het normale slacht proces en ook dieren die overleden zijn door kanker e.d), met huid en al bij elkaar, gaan dit vervolgens mixen en koken , en maken daar dan brokken van.

Dit is dus wat honden dagelijks gevoerd krijgen. Dit zal waarschijnlijk voor hun minder schadelijk zijn omdat ze van naturen carnivoren zijn en in het wild dus prooi dieren ook met alles erop en eraan opeten. Maar goed hoe lang zal een mens hierop kunnen leven? Misschien is dit al is een keer getest?
  zondag 6 september 2009 @ 23:48:44 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_72507468
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:46 schreef NoShitSherlock het volgende:
Ik vraag me af of een mens kan overleven door alleen maar hondenbrokken te eten en water te drinken? Dus voor de rest helemaal niks.

De reden dat ik hier de term overleven gebruik is omdat ik een artikel las wat er zoal in hondenbrokken zit. En daar wordt je nou niet echt vrolijk van. Ze mieteren gewoon dode karkassen ( niet geschrikt voor het normale slacht proces en ook dieren die overleden zijn door kanker e.d), met huid en al bij elkaar, gaan dit vervolgens mixen en koken , en maken daar dan brokken van.

Dit is dus wat honden dagelijks gevoerd krijgen. Dit zal waarschijnlijk voor hun minder schadelijk zijn omdat ze van naturen carnivoren zijn en in het wild dus prooi dieren ook met alles erop en eraan opeten. Maar goed hoe lang zal een mens hierop kunnen leven? Misschien is dit al is een keer getest?
geen flauw idee , heb wel een artikel gelezen over een kerel die jaren op duiven voer had geleefd!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 6 september 2009 @ 23:52:41 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_72507622
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:46 schreef NoShitSherlock het volgende:Ze mieteren gewoon dode karkassen ( niet geschrikt voor het normale slacht proces en ook dieren die overleden zijn door kanker e.d), met huid en al bij elkaar, gaan dit vervolgens mixen en koken , en maken daar dan brokken van.
Ik heb mijn karkassen het liefste dood
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 6 september 2009 @ 23:55:26 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_72507718
Waarom niet. Mensen eten van nature ook vlees en gebruikten/aten zo veel mogelijk van het dier. Het enige nadeel is dat je zo weinig diversiteit in je menu hebt.
Long live music.
pi_72507776
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:55 schreef MASD het volgende:
Waarom niet. Mensen eten van nature ook vlees en gebruikten/aten zo veel mogelijk van het dier. Het enige nadeel is dat je zo weinig diversiteit in je menu hebt.
Ja maar als je leest wat een rotzooi erin zit. Al het slachtafval dat niet voor menselijke consumptie in aanmerking komt wordt erin verwerkt. Dus ook karkassen van zieke dieren etc.
Een hond zal dit wel kunnen hebben omdat die wat dit betreft volgens mij een beter infectie systeem hebben maar een mens krijgt denk ik wel al snel gezondheid problemen.
pi_72507932
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:57 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Ja maar als je leest wat een rotzooi erin zit. Al het slachtafval dat niet voor menselijke consumptie in aanmerking komt wordt erin verwerkt. Dus ook karkassen van zieke dieren etc.
Een hond zal dit wel kunnen hebben omdat die wat dit betreft volgens mij een beter infectie systeem hebben maar een mens krijgt denk ik wel al snel gezondheid problemen.
Dat zal reuze meevallen want het vlees wordt voordat het in brokken verandert, goed gekookt en meestal ook nog geextrudeerd. En daarna overspoten met vitaminen. Van enige ziekten merk je niets meer van. En in je maag is het toch donker . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_72508010
Ik denk niet dat hondebrokken dodelijk zijn voor een mens. Anders had allang iemand die er aan overleden is een rechtzaak begonnen. En ik heb nog nooit gehoord van een rechtzaak over "dood door hondebrokken", dus zijn hondebrokken niet dodelijk voor een mens.

Maar het is ook niet echt heel erg voedzaam. Dus ik zou zeker ook wat vogelvoer erbij nemen. En een stuk peen, dat je van je konijn jat. Gewoon, voor de afwisseling.
pi_72508013
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:01 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Dat zal reuze meevallen want het vlees wordt voordat het in brokken verandert, goed gekookt en meestal ook nog geextrudeerd. En daarna overspoten met vitaminen. Van enige ziekten merk je niets meer van. En in je maag is het toch donker . . .
Het zou in ieder geval wel een mooi onderzoek zijn. Een soort Supersize me documentaire waarin iemand 2 maand op hondenbrokken leeft.
  maandag 7 september 2009 @ 00:04:59 #9
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_72508025
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:48 schreef maickeltje het volgende:

[..]

geen flauw idee , heb wel een artikel gelezen over een kerel die jaren op duiven voer had geleefd!
die is inmiddels gestorven aan iets

http://www.spitsnieuws.nl(...)nvoer_overleden.html
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_72508045
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:48 schreef maickeltje het volgende:

[..]

die's trouwens niet zo heel lang geleden overleden.
Zoals junkiesietze ook al aangeeft...

OT:
geen idee eigenlijk... Ma Flodder at het iig. wel
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_72508101
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:05 schreef bas-beest het volgende:

En die had wel een lekkere dochter. Dus is het nog ergens goed voor.
pi_72508115
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:04 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval wel een mooi onderzoek zijn. Een soort Supersize me documentaire waarin iemand 2 maand op hondenbrokken leeft.
Ik stel WAARHEID ter beschikking voor het wetenschappelijke belang.
pi_72508146
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:04 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

die is inmiddels gestorven aan iets

http://www.spitsnieuws.nl(...)nvoer_overleden.html
Wat zit er zoal in duivenvoer dan? Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat deze gast is overleden aan duivenvoer maar gezond lijkt het me niet.
pi_72508169
hier nog een bericht over het overlijden van G. Hoeksma:

http://www.blikopnieuws.n(...)sma_is_vermoord.html
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_72508186
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:05 schreef bas-beest het volgende:

[..]

die's trouwens niet zo heel lang geleden overleden.
Zoals junkiesietze ook al aangeeft...
[ afbeelding ]

OT:
Ma flodder vrat het uit een blik. Da's veel smeuiger dan droge brokken. Maar ze zijn prima te happen die brokken. Heb ze vaak genoeg geproefd. Alleen de nasmaak is niet je van het en een droge bek dat je er van krijgt. Geen wonder dat die honden zoveel water zuipen.
pi_72508220
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:09 schreef bas-beest het volgende:
hier nog een bericht over het overlijden van G. Hoeksma:

http://www.blikopnieuws.n(...)sma_is_vermoord.html
Oh vermoord dus.
pi_72508244
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:08 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Wat zit er zoal in duivenvoer dan? Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat deze gast is overleden aan duivenvoer maar gezond lijkt het me niet.
In duivenvoer zitten voornamelijk granen en dat is heel erg verkeerd. Maar het gebrek aan broodnodige eiwitten en vitaminen zal hem waarschijnlijk hebben opgebroken. Of zijn ouderdom want daar gaan ook een hoop mensen aan dood heb ik gehoord.
pi_72508263
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:11 schreef SpiekerJozef het volgende:
Of zijn ouderdom want daar gaan ook een hoop mensen aan dood heb ik gehoord.
Ja, maar het zijn bijna altijd dezelfde types die aan ouderdom dood gaan.
pi_72508269
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:09 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Ma flodder vrat het uit een blik. Da's veel smeuiger dan droge brokken. Maar ze zijn prima te happen die brokken. Heb ze vaak genoeg geproefd. Alleen de nasmaak is niet je van het en een droge bek dat je er van krijgt. Geen wonder dat die honden zoveel water zuipen.
Is dat ergens op youtube te zien? Ik weet wel dat ze van die grote sigaren at ,maar hondenbrokken, dat heb ik nooit geweten
pi_72508347
ik denk niet dat alle nodige voedingsstoffen in hondenbrokken zijn te vinden. honden houden net als mensen van een divers aanbod in eten, zal wel niets voor niets zijn.

bron: het schooigedrag van mijn hond.
pi_72508365
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:46 schreef NoShitSherlock het volgende:

Ja dat kan.
Je word misschien idd ziek ervan , maar je lichaam heeft liever iets in het lijf waar hij tegen kan vechten dan niets in het lijf

En er is even een verschil tussen een hond in goede zorg en een hond die aan zijn lot over is gelaten (die dus vuilnis gaat struinen)
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_72508525
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:12 schreef NoShitSherlock het volgende:

[..]

Is dat ergens op youtube te zien? Ik weet wel dat ze van die grote sigaren at ,maar hondenbrokken, dat heb ik nooit geweten
In een van die Flodder films neemt ze een hap uit z'n megablik Pluto hondevoer. Big fake natuurlijk. Maar het ziet er wel ranzig uit. Zoals het hoort in een flodderfilm.
pi_72508550
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:12 schreef humordenaar_ het volgende:

[..]

Ja, maar het zijn bijna altijd dezelfde types die aan ouderdom dood gaan.
En geen van allen kan het navertellen . . .
pi_72508564
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:21 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

In een van die Flodder films neemt ze een hap uit z'n megablik Pluto hondevoer. Big fake natuurlijk. Maar het ziet er wel ranzig uit. Zoals het hoort in een flodderfilm.
Zeker nadat Kees weer een 1 of andere mislukte deal had opgezet? Wat was dat een mooie serie zeg. Alleen al om een keer die jetsers van die blondine te checken bleef ik al kijken.
pi_72508710
Andersom is het al wel eens getest. Ze hebben een tros labradors elke dag een verse biefstuk gegeven voor een test van veertien dagen. De eerste paar dagen vraten ze zonder blikken of blozen die biefstukken op. Na vier dagen was hun enthousiasme aardig getempert en begonnen ze de biefstukken te begraven. Deze lieten ze een paar dagen in de grond zitten en begroeven elke dag hun biefstuk op een andere plek. Na drie dagen gingen ze de biefstuk van de eerste dag weer opgraven en vonden een stukje vlees in staat van ontbinding. Pas nu voldeed hij aan de voedingswens van de labrador en deze werd dan ook met smaak op gegeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')