abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 april 2002 @ 20:49:52 #1
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3912228
Bolkestein begrijpt dat dit niet kan, maar heeft het misschien toch nog onderschat 10 jaar geleden.
Pim Fortuyn heeft het in grotere mate bespeekbaar gemaakt.
Maar ook Thom de Graaff neemt nu eindelijk duidelijk stelling in deze en andere soortgelijke kwesties (zie Netwerk)
Al heb ik van die laatste (en zijn partij) weinig hoop op krachtdadig optreden.

Wanneer deze trend niet gekeerd wordt overweeg ik uit 'Klein Marokko' te verhuizen.

Koranfascisme bedankt Islam
  zondag 21 april 2002 @ 20:52:02 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3912253
quote:
Op zondag 21 april 2002 20:49 schreef machteld het volgende:
Bolkestein begrijpt dat dit niet kan, maar heeft het misschien toch nog onderschat 10 jaar geleden.
Maar ook Thom de Graaff neemt nu eindelijk duidelijk stelling in deze en andere soortgelijke kwesties (zie Netwerk)

Wanneer deze trend niet gekeerd wordt overweeg ik uit 'Klein Marokko' te verhuizen.

doei
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 21 april 2002 @ 20:54:25 #3
25809 markjacoo
sokken van geitenwol
pi_3912286
dat is het mooie van een vrij land he, je kunt gaan en staan waar je wilt en zo maar vertrekken als het je niet zint.

doei, stuur je een kaartje?

komt van links
pi_3912308
Laterz

Ik blij

pi_3912332
quote:

Gelijk heb je!
IK STEM OP PIM!
JIJ STEMT OP PIM!
WIJ STEMMEN ALLEMAAL OP PIM, PIM, PIM!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 21 april 2002 @ 21:02:37 #6
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3912383
quote:
Op zondag 21 april 2002 20:56 schreef hicham het volgende:
Laterz

Ik blij

Wanneer je niet normaal kunt reageren, reageer dan liever niet.
Ik heb hier nog een leuk citaatje van je liggen.
Ik zal de link ff voor je opzoeken.
  zondag 21 april 2002 @ 21:03:24 #7
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3912395
Ja het is echt om te huilen dat dit getolereerd wordt. Ik heb trouwens begrepen dat men ook al een uitleg heeft gegeven waarom Moslims een vlag met een Swatiska wel mogen gebruiken bij demonstraties en extreem-rechts niet. De uitleg die gegeven werd is dat de Moslims de vlag negatief gebruiken als in:"Sharon is slecht want hij doet hetzelfde als de Nazi's deden" en de extreem-rechtse hoek de vlag "positief" gebruikt. Ja op deze manier breien we overal een gunstig (geitenwollen) einde aan.

BTW:Als je in ogenschouw neemt dat er ook "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas!" werd gezongen bij de demonstratie lijkt me de uitleg nog slechter, dan hij lijkt.

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zondag 21 april 2002 @ 21:03:50 #8
11027 Revian
Klein maar fijn!
pi_3912403
quote:

Gegroet.
Ignorance is bliss... damn why am I learning stuff??
  zondag 21 april 2002 @ 21:34:53 #9
19775 Slam
The True AoD
pi_3912754
Vanmiddag was er weer zo'n pro-Israel demonstratie, wat me bijzonder irriteerde was dat massale vlaggenvertoon, dat nationalistische gedoe, echt verschrikkelijk. Dat doen ze maar in Israel.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  † In Memoriam † zondag 21 april 2002 @ 21:48:18 #10
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_3912934
Er is een topic ges;otem over die demonstratie in Amsterdam vandaag.

Eem van de punten daar was de mogelijkheid het Nederladerschap te verwerven. Als Marokko niet toestaat dat Marrokanen een andere nationaliteit aannemen dan vindt ik dat Nederland daar de consequentie uit moet trekken en niet moet toestaan dat burgers van zo'n land de Nederlandse nationaliteit ooit krijgen.

Ze blijven Marokaan, zoals de Marokaanse overheid stelt, hun Marokaanse rechten kunne ze alleen in Marokko uitoefenen en hier hebben ze zich gewon aan onze wetten te houden en verder geen gezeur.
Er gelden voor buitenlanders trouwens strengere wetten wbt bv demonstraties, je mag als buitenlander geen politieke kwesties hier aankaarten via demonstraties die niets met Nederland te maken hebben.
Dat geld dus ook voor die kut-marokanen met hun kut-demonstratie pro moordenaar arafat.

[edit]
Ik vind dat de overheid de moe dmoet hebben om gezien het marokkanse standpuytn dat te respecteren en alle marokanen vervolgens het nederlanderschap te ontnemen.
als ze zich misdragen, of blijken hun kinderen niet te willen opvoeden kan daarna het hele gezin uitgezet worden.
Moet je eens opletten hoe principieel Marokko dan wordt.
dat is het laatste wat ze willen, het is gewoon een pokerspel waar Nederland steeds weer intrapt. Als Marokko een standpunt inneemt gaat Nederland op zijn rug om de goede vrede te bewaren.
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san op 21-04-2002 21:56]

The future is after you
  zondag 21 april 2002 @ 21:58:49 #11
17205 Profesor
I have a dream!
pi_3913080
quote:
Op zondag 21 april 2002 21:03 schreef Kaalhei het volgende:
Ja het is echt om te huilen dat dit getolereerd wordt. Ik heb trouwens begrepen dat men ook al een uitleg heeft gegeven waarom Moslims een vlag met een Swatiska wel mogen gebruiken bij demonstraties en extreem-rechts niet. De uitleg die gegeven werd is dat de Moslims de vlag negatief gebruiken als in:"Sharon is slecht want hij doet hetzelfde als de Nazi's deden" en de extreem-rechtse hoek de vlag "positief" gebruikt. Ja op deze manier breien we overal een gunstig (geitenwollen) einde aan.

BTW:Als je in ogenschouw neemt dat er ook "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas!" werd gezongen bij de demonstratie lijkt me de uitleg nog slechter, dan hij lijkt.

Polder model:
NEE!... maar als je ... dan wel!
JA!..... maar als je ... dan wel!
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_3913150
quote:
Op zondag 21 april 2002 21:02 schreef machteld het volgende:

[..]

Leuk dat je alleen op Hicham reageerd, trut.
pi_3913179
quote:

Doei.
pi_3913316
quote:
Op zondag 21 april 2002 21:03 schreef Kaalhei het volgende:

Ik word zo moe van mensen die dat soort dingen echt zo uitproberen te leggen. Het mag of het mag niet. Zelf heb ik geen probleem met de uitingen, maar dan wel voor alle partijen en niet alleen maar voor het soort wat in het straatje van de huidige normen en waarden past.

Kabouter Plop in buitenhof sloeg de plank weer heerlijk mis. Deden er nog wel een paar in een "debatje".

zondag 21 april 2002 @ 22:47:00 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3913704
Tot zover mijn ietwat groeiende sympathie voor Haselhoef.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 21 april 2002 @ 22:50:07 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3913743
quote:
Op zondag 21 april 2002 22:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

Leuk dat je alleen op Hicham reageerd,

He allahverdomme, is het weer discriminatie Youssef?
Voel je je weer achtergesteld? Snik...
quote:
trut.
Zeg dat maar tegen je moeder.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3913790
quote:
Op zondag 21 april 2002 22:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

He allahverdomme, is het weer discriminatie Youssef?
Voel je je weer achtergesteld? Snik...
[..]

Zeg dat maar tegen je moeder.

Nee hoor, ik voel me helemaal niet gediscrimineerd, maar jij wilt zeggen dat jij het helemaal niet bijzonder vind?
  zondag 21 april 2002 @ 22:57:13 #18
2889 Zander
He's gone
pi_3913844
Jammer dat dit topic nu alweer in een hoop geschreeuw dreigt te vervallen. Had dat niet wat constructiever gekund?

Evengoed vind ik dat dergelijke taferelen met vlagverbrandingen absoluut niet op z'n plaats zijn in een modern Westers land en ik vind het dan ook erg jammer dat dit kennelijk goedgepraat wordt door (toch) een prominente vertegenwoordiger van de Islamitische Nederlanders.

Ik heb niet gezien of gehoord in welke context Haselhoef deze uitspraak heeft gedaan, maar het is betreurenswaardig dat hij niet keihard afstand heeft genomen van dit soort wangedrag. Dit is natuurlijk weer koren op de molen van degenen die sowieso al vinden dat de integratie is mislukt. Sowieso zouden dit soort acties eens vanuit de eigen moslim-kringen scherp bekritiseerd moeten worden, maar in plaats daarvan krijgen we nu nog een vergoeielijkend praatje ook. Erg jammer.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 21-04-2002 23:01]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 21 april 2002 @ 22:59:25 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_3913878
quote:
Op zondag 21 april 2002 22:47 schreef X-Ray het volgende:
Tot zover mijn ietwat groeiende sympathie voor Haselhoef.
Mijn sympathie voor Haselhoef's gedachten is nooit groot geweest.

Maar ik heb dan ook nogal wat ongefundeerde stukken van zijn hand gelezen op internet.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3913923
quote:

[..]

quote:
Op zondag 21 april 2002 20:52 schreef Re het volgende:

[..]

doei

quote:
Op zondag 21 april 2002 20:54 schreef markjacoo het volgende:
dat is het mooie van een vrij land he, je kunt gaan en staan waar je wilt en zo maar vertrekken als het je niet zint.

doei, stuur je een kaartje?

Je mist er twee
pi_3914081
quote:
Op zondag 21 april 2002 21:34 schreef Slam het volgende:
Vanmiddag was er weer zo'n pro-Israel demonstratie, wat me bijzonder irriteerde was dat massale vlaggenvertoon, dat nationalistische gedoe, echt verschrikkelijk. Dat doen ze maar in Israel.
Nee, Palestijnse vlaggen hebben we vorige week totaal niet gezien. Gelukkig maar, want die zouden enkel in de weg hangen bij het vertoon van plastic wapens, het scanderen van racistische leuzen en het gooien van molotov-cocktails. Bah, zo'n vreedzame pro-Israel demonstratie, om van te walgen!
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zondag 21 april 2002 @ 23:39:17 #22
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3914376
quote:
Op zondag 21 april 2002 23:02 schreef hicham het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je mist er twee

Welke twee citaten zou ik missen?

Dat ene citaat van je broertje kan ik in ieder geval missen als kiespijn, zie ook mijn ondertitel.

zondag 21 april 2002 @ 23:45:13 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_3914465
quote:
Op zondag 21 april 2002 23:15 schreef Berserker het volgende:

[..]

Nee, Palestijnse vlaggen hebben we vorige week totaal niet gezien. Gelukkig maar, want die zouden enkel in de weg hangen bij het vertoon van plastic wapens, het scanderen van racistische leuzen en het gooien van molotov-cocktails.

En bij deze T-shirts

pi_3914540
quote:
Op zondag 21 april 2002 23:39 schreef machteld het volgende:

Dat ene citaat van je broertje kan ik in ieder geval missen als kiespijn, zie ook mijn ondertitel.

Kap nu eens met dit soort geneuzel, en reageer of inhoudelijk, of niet.
(En voordat er weer "jamaar, hij..." gezeur volgt: Dit geldt voor alle partijen.)
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 21 april 2002 @ 23:54:01 #25
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_3914554
quote:
Op zondag 21 april 2002 23:45 schreef R@b het volgende:

[..]

En bij deze T-shirts

[afbeelding]

Amsterdam, let op uw saeck!
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_3915325
quote:
'Haselhoef begrijpt hakenkruis spandoeken'
Machteld, heb je een link naar het betreffende interview/artikel?

In dit artikel bv lees ik niets over een begripvolle Haselhoef:

quote:
HASELHOEF: "BETEUGEL MOSLIMJEUGD BIJ BETOGING"

Volkskrant, 20 april 2002

Imam Abdullah Haselhoef roept de islamitische gemeenschap op verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van de jongeren...

'Als u weet of vermoedt dat uw kinderen, broertjes of neefjes van plan zijn om naar deze tweede bijeenkomst voor vrede te gaan om deze te verstoren, houd hen thuis! Een dergelijke verstoring zou een wrange aantasting zijn van de vrijheid van meningsuiting en demonstratie', aldus de imam.

Haselhoef liep zaterdag mee in de pro-Palestina-demonstratie en heeft zich toen 'intensief bezig gehouden' met de agressieve moslimjongeren. Hij vatte post bij de deur van hotel Krasnapolsky. 'Wat me opviel, is dat veel van hen niet boven de achttien waren, dat een deel beschonken was en sommigen rode oogjes hadden van te veel jointjes', zegt de imam. Ze wilden niet demonstreren, maar 'kickten op het gooien van stenen'.

Haselhoef is van plan zondag naar de joodse demonstratie te gaan. Niet om deze te steunen, want hij verwerpt de boodschap van de joodse demonstranten, maar om een oogje in het zeil te houden.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_3915375
Volgens mij komt het uit dit artikeltje op de Frontpage, maar er staan geen letterlijke quotes van Haselhoef.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 22 april 2002 @ 02:24:41 #28
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3915716
quote:
Op maandag 22 april 2002 01:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:

he cosma, het is een beetje kansloos om aan machteld een linkje te vragen, ze heeft pas net het quoten door.

ontopic;

wel heel erg triest hoe daar honderden burgers worden afgemaakt en hier men elkaar zit te bestoken met discussies over wat wel mag en niet. waar gaat het dan nog #$*$#(*^8 over?

er wordt maar gehamerd op het antisemitische karakter van de pro palestina van vorige week terwijl er vorige week genoeg joodse mensen hebben meegelopen.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_3915806
quote:
Op maandag 22 april 2002 02:24 schreef don_quichot het volgende:

[..]

he cosma, het is een beetje kansloos om aan machteld een linkje te vragen, ze heeft pas net het quoten door.

Zander heeft het al gefikst.
quote:
ontopic;

wel heel erg triest hoe daar honderden burgers worden afgemaakt en hier men elkaar zit te bestoken met discussies over wat wel mag en niet. waar gaat het dan nog #$*$#(*^8 over?

Over Haselhoef (wederom...)

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 22-04-2002 03:16]

maandag 22 april 2002 @ 03:03:04 #30
272 R@b
No-nonsens
pi_3915810
quote:
Op maandag 22 april 2002 02:24 schreef don_quichot het volgende:

er wordt maar gehamerd op het antisemitische karakter van de pro palestina van vorige week terwijl er vorige week genoeg joodse mensen hebben meegelopen.

En die Joodse mensen zijn trots op 75 borden met hakenkruizen, en leuzen als 'joden zijn honden' , 'Hamas, Hamas, joden aan het gas' en Amerikaanse en Israëlische vlaggen die in brand vlogen.

Je zegt het maar......

maandag 22 april 2002 @ 03:40:00 #31
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3915860
quote:
Op maandag 22 april 2002 03:03 schreef R@b het volgende:

En die Joodse mensen zijn trots op 75 borden met hakenkruizen, en leuzen als 'joden zijn honden' , 'Hamas, Hamas, joden aan het gas' en Amerikaanse en Israëlische vlaggen die in brand vlogen.

ik heb geen idee. ik kan geen pagina vinden van Een ander Joods geluid. wel is op www.joods.nl en www.cidi.nl via search engines te lezen hoe deze groep vanaf de eerste oprichting als verraders en angsthazen wordt ervaren door andere joodse organisaties.

dat ik persoonlijk dit soort uitingen niet goedkeur moge duidelijk zijn, het is ook d ereden dat ik niet bij de demonstratie was omdat ik wist dat dit soort materiaal mee genomen zou worden. ik vind echter wel dat de aandacht achteraf zwaar overdreven is.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_3915871
Mensen voor de honderdste keer: er is een verschil tussen het nazisme op zich verheerlijken (wat tijdens die demonstratie dus uitdrukkelijk niet gebeurde) en de huidige Israelische politiek gelijkstellen aan nazisme. Dat laatste is inderdaad veelvoudig tijdens de demonstratie gedaan. En terecht naar mijn mening. Ariel Sharon heeft zijn strijdkrachten zelfs opdracht gegeven om lering te trekken uit tactieken die SS'ers tijdens WO-II gebruikten tijdens vergelijkbare operaties in de getto's van Warschau.

Dus samengevat: Sharon hoeft nu alleen nog maar een hitlersnorretje te laten groeien and the fuhrer is back. (God help us. )

Ars longa, vita brevis
  † In Memoriam † maandag 22 april 2002 @ 03:57:14 #33
10849 Hagelslag

pi_3915877
quote:

[..]

veel succes met de verhuizing naar Staphorst!
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
pi_3915879
quote:
Op maandag 22 april 2002 03:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Je zegt het maar......

Je hebt nog altijd totaal geen recht van spreken wat dat betreft, r@b. Ik was met mijn ouders en broer bij de demonstratie. Ik heb daar met mensen van Een Ander Joods Geluid en een lid van Vrouwen in Zwart gesproken. De demonstratie zelf verliep voorbeeldig. De beschrijving van Hazelhoef komt ook zeer veel overeen met het beeld dat ik van die ettertjes had: de meesten van de relschoppertjes waren volgens zijn getuigenis onder de achttien, een aantal van hen beschonken (en noemen zichzelf dus "Islamitisch" ) en hadden een jointje op.
Ars longa, vita brevis
pi_3915931
quote:
Op maandag 22 april 2002 03:53 schreef motown het volgende:
Mensen voor de honderdste keer: er is een verschil tussen het nazisme op zich verheerlijken (wat tijdens die demonstratie dus uitdrukkelijk niet gebeurde) en de huidige Israelische politiek gelijkstellen aan nazisme. Dat laatste is inderdaad veelvoudig tijdens de demonstratie gedaan. En terecht naar mijn mening. Ariel Sharon heeft zijn strijdkrachten zelfs opdracht gegeven om lering te trekken uit tactieken die SS'ers tijdens WO-II gebruikten tijdens vergelijkbare operaties in de getto's van Warschau.

Dus samengevat: Sharon hoeft nu alleen nog maar een hitlersnorretje te laten groeien and the fuhrer is back. (God help us. )

Nee joh, motown toch, dat wil R@b helemaal niet zien.
pi_3915946
quote:
Op zondag 21 april 2002 23:39 schreef machteld het volgende:

[..]

Twee keer "doei"
Waarom quote je hen beide niet samen met mij?
  maandag 22 april 2002 @ 07:07:10 #37
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3915959
quote:
Op maandag 22 april 2002 06:43 schreef hicham het volgende:

[..]

Twee keer "doei"
Waarom quote je hen beide niet samen met mij?

Kap nu eens met dit soort geneuzel, en reageer of inhoudelijk, of niet.
(En voordat er weer "jamaar, hij..." gezeur volgt: Dit geldt voor alle partijen.)
  maandag 22 april 2002 @ 07:14:05 #38
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3915969
quote:
Op maandag 22 april 2002 01:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

In dit artikel bv lees ik niets over een begripvolle Haselhoef:
[..]

Wat Thom de Graaff betreft zie (de herhaling) Netwerk.
Wat Bolkestein en Haselhoeff betreft zie ook de herhaling op maandagmiddag van Buitenhof.
  maandag 22 april 2002 @ 09:52:35 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3916564
quote:
Door Kaalhei - zondag 21 april 2002 21:03
Iedereen denkt waarschijnlijk: Jaja Kaalhei, je hebt weer eens te veel gezopen en je gaat zo'n onzin opschrijven, dit gaat toch niemand serieus beweren. Maar tot mijn verbazing komt er iemand met dit verhaal aanzetten:
quote:
Door motown - maandag 22 april 2002 03:53
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 22 april 2002 @ 11:24:11 #40
3542 Gia
User under construction
pi_3917469
quote:
Op zondag 21 april 2002 21:48 schreef otaku-san het volgende:

Een van de punten daar was de mogelijkheid het Nederlanderschap te verwerven. Als Marokko niet toestaat dat Marokkanen een andere nationaliteit aannemen dan vindt ik dat Nederland daar de consequentie uit moet trekken en niet moet toestaan dat burgers van zo'n land de Nederlandse nationaliteit ooit krijgen.

Ze blijven Marokkaan, zoals de Marokkaanse overheid stelt, hun Marokaanse rechten kunne ze alleen in Marokko uitoefenen en hier hebben ze zich gewon aan onze wetten te houden en verder geen gezeur.
Er gelden voor buitenlanders trouwens strengere wetten wbt bv demonstraties, je mag als buitenlander geen politieke kwesties hier aankaarten via demonstraties die niets met Nederland te maken hebben.
Dat geldt dus ook voor die kut-marokkanen met hun kut-demonstratie pro-moordenaar arafat.

[edit]
Ik vind dat de overheid de moed moet hebben om gezien het marokkaanse standpunt dat te respecteren en alle marokkanen vervolgens het nederlanderschap te ontnemen.
als ze zich misdragen, of blijken hun kinderen niet te willen opvoeden kan daarna het hele gezin uitgezet worden.
dat is het laatste wat ze willen, het is gewoon een pokerspel waar Nederland steeds weer intrapt. Als Marokko een standpunt inneemt gaat Nederland op zijn rug om de goede vrede te bewaren.
[/edit]

Hier sluit ik me volledig bij aan, met nog 1 aanvulling:

Direct de kinderbijslag afschaffen voor alle kinderen die noch de Nederlandse nationaliteit hebben noch ooit in Nederland zijn geweest.

Moet je eens zien hoeveel geld er vrij komt voor het onderwijs in Nederland.

maandag 22 april 2002 @ 11:39:45 #41
15717 Festen
or is just me?
pi_3917655
Hoe banaal kan je de geschiedenis maken? Als je je politieke punt niet kan maken zonder Hitler in zijn graf te laten rusten, of Joodse omstanders in elkaar te trimmen, hou dan gewoon je mond. En verlaag je jezelf niet tot een anti-semitische stammenstrijd met een politiek sausje.
Sharon mag wel of niet een misdadige politiek voeren, zo'n vergelijking met Hitler is dom, demagogisch en buiten alle proporties. Is Israel het nieuwe Derde Rijk van de regio, een bloedige dictatuur met enorme expansiedrift? Israel is een heel ander land dan Duitsland in 1933, Sharon staat dus in een heel andere context, je kan een matige huisschilder dan net zo goed met Hitler gaan vergelijken.

Overigens is de band tussen extreem-rechts en moslim fundamentalisme er wel een om in de gaten te houden, ze vinden elkaar in de onheilige "Third Position".

http://www.publiceye.org/frontpage/911/third_position.htm

Verder heeft Bolkestein helemaal gelijk: Nederland lijkt niet genoeg aan haar eigen extreem-rechtse clubjes te hebben, en laat nu een nieuw soort barbarisme toe in Amsterdam (en andere grote steden). Grote schande.

"Gentlemen! You can't fight in here, this is the War Room!"
  maandag 22 april 2002 @ 11:48:02 #42
7966 eRR_
Op maandag 22 april 2002 03:53 schreef motown het volgende:
pardon...als de betreffende figuren een jood achterna rennen, hem/haar schoppen en slaan, het krasnapolsky indrijven en daar de ruiten van in gooien, en ook nog roepen: "Hitler is er een vergeten", is het verschil tussen verheerlijken en gelijk stellen aan voor mij compleet zoek..
the internet makes you stupid
pi_3917840
quote:
Op maandag 22 april 2002 11:39 schreef Festen het volgende:
Hoe banaal kan je de geschiedenis maken? Als je je politieke punt niet kan maken zonder Hitler in zijn graf te laten rusten, of Joodse omstanders in elkaar te trimmen, hou dan gewoon je mond. En verlaag je jezelf niet tot een anti-semitische stammenstrijd met een politiek sausje.
Sharon mag wel of niet een misdadige politiek voeren, zo'n vergelijking met Hitler is dom, demagogisch en buiten alle proporties. Is Israel het nieuwe Derde Rijk van de regio, een bloedige dictatuur met enorme expansiedrift? Israel is een heel ander land dan Duitsland in 1933, Sharon staat dus in een heel andere context, je kan een matige huisschilder dan net zo goed met Hitler gaan vergelijken.

Overigens is de band tussen extreem-rechts en moslim fundamentalisme er wel een om in de gaten te houden, ze vinden elkaar in de onheilige "Third Position".

http://www.publiceye.org/frontpage/911/third_position.htm

Verder heeft Bolkestein helemaal gelijk: Nederland lijkt niet genoeg aan haar eigen extreem-rechtse clubjes te hebben, en laat nu een nieuw soort barbarisme toe in Amsterdam (en andere grote steden). Grote schande.

helemaal mee eens.
jammer dat er in een ontwikkeld land als nederland nog debiele en middeleeuwse taferelen afspelen zoals vlaggenverbranding of leuzen als kankerjoden etc. Als ik de touwtjes in handen had dan had ik dit keihard aangepakt. En als ik ooit iemand een dergelijke leus als : hammas hammas joden moeten aan het gas of wat het ook was wat ik hierboven las, hoor roepen dat denk ik dat ik mij heel erg moet inhouden om mij niet ook als een beest te laten gaan en deze idioten een pak rammel te geven.
Nederland gaat naar de klote.
  maandag 22 april 2002 @ 18:23:04 #44
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3924029
Bolkestein vreest meer antisemitisme
(Van onze politieke redactie)

DEN HAAG - Europees Commissaris Frits Bolkestein is er 'woedend' over dat de demonstratie van vorige week zaterdag tegen het optreden van Israël tegen de Palestijnen, is uitgelopen op een antisemitische betoging. De liberaal vreest ook voor een herhaling van dit soort incidenten. Hij sprak gisteren over het onderwerp in het tv-programma Buitenhof.

Bolkestein ziet een verband met de 'stroom antisemitische en antiwesterse propaganda' die de officiële media in het Midden-Oosten uitzenden.

''Ik ben geboren in het vreselijke jaar 1933. Ik heb de Tweede Wereldoorlog zeer bewust meegemaakt. Twee van mijn klasgenoten zijn weggevoerd en vermoord. In mijn zwartste nachtmerrie had ik niet vermoed dat een groep Marokkanen zich in het hart van Amsterdam zou verzamelen en dat een van hen zou roepen: daar loopt een jood. En dat die dan in elkaar getrimd zou worden.''

Bolkestein verwees daarbij naar het incident met een man die vrijwel onder de ogen van de politie werd gemolesteerd en uiteindelijk door de ordedienst van de demonstratie en twee andere joden hotel Krasnapolsky werd binnengebracht. De ruiten van het hotel werden vervolgens ingegooid.

Bolkestein toonde zich zeer geëmotioneerd. ''Hoe kan ik dit overdrijven? Ik ben er woedend over.''

Toen hij nog landelijk VVD-politicus was, had hij voorspeld dat de toename van het aantal allochtonen in de hoofdstad gepaard zou gaan met problemen. Hij vond de uit de hand gelopen demonstratie daar een voorbeeld van en vreest dat dit zich kan herhalen. ''In de praktijk kan het daarop neerkomen.''

De islamitische jongeren kunnen zich volgens hem niet onttrekken aan de invloed van de antisemitische propaganda van de media uit het Midden-Oosten.

© Het Parool, 22-4-2002

maandag 22 april 2002 @ 18:27:45 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_3924059
quote:
Op maandag 22 april 2002 18:23 schreef machteld het volgende:
''Ik ben geboren in het vreselijke jaar 1933. Ik heb de Tweede Wereldoorlog zeer bewust meegemaakt. Twee van mijn klasgenoten zijn weggevoerd en vermoord. In mijn zwartste nachtmerrie had ik niet vermoed dat een groep Marokkanen zich in het hart van Amsterdam zou verzamelen en dat een van hen zou roepen: daar loopt een jood. En dat die dan in elkaar getrimd zou worden.''
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 april 2002 @ 18:41:29 #46
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3924229
quote:
Bolkestein verwees daarbij naar het incident met een man die vrijwel onder de ogen van de politie werd gemolesteerd en uiteindelijk door de ordedienst van de demonstratie en twee andere joden hotel Krasnapolsky werd binnengebracht. De ruiten van het hotel werden vervolgens ingegooid.

Bolkestein toonde zich zeer geëmotioneerd. ''Hoe kan ik dit overdrijven? Ik ben er woedend over.''

En Bolkestein niet alleen natuurlijk. Maar ja je leeft in een GedoogStaat of niet, dus zand erover (en laat de onvrede maar lekker onderhuids dooretteren..tot de echte uitbarsting volgt; het kalf moet nou eenmaal minimaal 1 keer maar liefst meermaals verdrinken).
pi_3924269
quote:
Op maandag 22 april 2002 11:48 schreef eRR_ het volgende:

[..]

pardon...als de betreffende figuren een jood achterna rennen, hem/haar schoppen en slaan, het krasnapolsky indrijven en daar de ruiten van in gooien, en ook nog roepen: "Hitler is er een vergeten", is het verschil tussen verheerlijken en gelijk stellen aan voor mij compleet zoek..

En ja, hoor... Weer eentje die niet op die demonstratie is geweest maar toch denkt er objectief over mee te kunnen praten... Dat met Krasnapolsky (aslmede de molotov-cocktail die naar de iT naar binnen is gegooid) waren de acties van een stelletje randgroepjongeren die ruzie aan het zoeken waren en helemaal geen verstand hebben van politiek of wat er daar in het Midden Oosten in feite allemaal gebeurt. Die dienen wat mij betreft ook zonder pardon in hun nek gegrepen te worden en naar HALT te worden gestuurd, waar ze de komende weekend de hele dag grafitti van de Amsterdamse kantoorpanden mogen schrobben. Die ettertjes hebben die hele demonstratie verpest, terwijl ze er maar een heel klein miniscuul deel van uitmaakten. Gun het die rotjochies nou alsjeblieft niet om hen erin te laten slagen de hele show te stelen bij die demonstratie waaraan meer dan 10000 vreedzame demonstranten meeliepen. Dat verdienen ze niet. We hebben het hier op 100 tot 200 probleemjongeren t.o.v. 10000 tot 30000 serieuze vreedzame demonstranten!
Ars longa, vita brevis
  maandag 22 april 2002 @ 19:14:19 #48
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3924573
quote:
Op maandag 22 april 2002 18:45 schreef motown het volgende:
Kletsverhaal
Je wil nog steeds niet snappen dat de steun voor het voor de politie achterhouden van protestborden met bepaalde teksten wijdverbreid was. En ja, daaraan ben jij dus ook medeplichtig door je passieve houding.

[Dit bericht is gewijzigd door machteld op 22-04-2002 19:17]

pi_3924591
-edit-
Off-topic. Dat is een andere discussie.
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 22-04-2002 19:24]

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 23 april 2002 @ 01:09:27 #50
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_3929465
quote:

Jij praat onzin !
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 23 april 2002 @ 03:08:47 #51
272 R@b
No-nonsens
pi_3930062
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij praat onzin !

Welnee, ze praat uit ervaring, iets wat jij kennelijk niet wil accepteren.
  dinsdag 23 april 2002 @ 03:10:57 #52
272 R@b
No-nonsens
pi_3930072
quote:
Op maandag 22 april 2002 18:45 schreef motown het volgende:

Gun het die rotjochies nou alsjeblieft niet om hen erin te laten slagen de hele show te stelen bij die demonstratie waaraan meer dan 10000 vreedzame demonstranten meeliepen. Dat verdienen ze niet. We hebben het hier op 100 tot 200 probleemjongeren t.o.v. 10000 tot 30000 serieuze vreedzame demonstranten!

En geef jij nu eens toe dat het niet de ROT-jochies waren die met hakenkruis-spandoeken en kinderen verkleed als jihad-strijder rondliepen.

Nogal makkelijk om alle anti-semitische uitingen aan die rot-jochies toe te schrijven.

pi_3930139
quote:
Op zondag 21 april 2002 21:48 schreef otaku-san het volgende:

Als Marokko niet toestaat dat Marrokanen een andere nationaliteit aannemen dan vindt ik dat Nederland daar de consequentie uit moet trekken en niet moet toestaan dat burgers van zo'n land de Nederlandse nationaliteit ooit krijgen.

Ze blijven Marokaan, zoals de Marokaanse overheid stelt, hun Marokaanse rechten kunne ze alleen in Marokko uitoefenen en hier hebben ze zich gewon aan onze wetten te houden en verder geen gezeur.
Dat geld dus ook voor die kut-marokanen met hun kut-demonstratie pro moordenaar arafat.

[edit]
Ik vind dat de overheid de moe dmoet hebben om gezien het marokkanse standpuytn dat te respecteren en alle marokanen vervolgens het nederlanderschap te ontnemen.
[/edit]

Dit topic ging over Imam Haselhoef, bij mijn weten geen Marokkaan.

Ik heb overigens nergens gelezen dat het expliciet Marokkanen betrof die zich misdroegen tijdens de demonstratie.

dinsdag 23 april 2002 @ 05:14:50 #54
2018 PC eend
relativist
pi_3930142
quote:
Op dinsdag 23 april 2002 04:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Dit topic ging over Imam Haselhoef, bij mijn weten geen Marokkaan.

Hasselhoef heeft joods bloed.
(denk dat dat eerder tegen- dan voor hem pleit.....toch?)
quote:
Ik heb overigens nergens gelezen dat het expliciet Marokkanen betrof die zich misdroegen tijdens de demonstratie.
Heeft Cohen meerdere malen verteld.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 23 april 2002 @ 07:50:21 #55
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3930252
quote:
Op maandag 22 april 2002 18:23 schreef machteld het volgende:
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3935183
Ik begrijp mensen die het over teringmarokkanen hebben.
  dinsdag 23 april 2002 @ 15:18:39 #57
272 R@b
No-nonsens
pi_3935219
Werkgever beraadt zich op positie imam Haselhoef

DEN HAAG (ANP) - De positie van imam Abdullah Haselhoef staat bij zijn werkgever, psycho-medisch centrum Parnassia in Den Haag, ter discussie. Het centrum, waar Haselhoef geestelijk verzorger is, meent dat de imam te veel negatief in de publiciteit komt met zijn uitspraken.

Volgens hoofd geestelijke gezondheidszorg H. de Bie, ,,oriënteert Parnassia zich op de mogelijkheden'' naar aanleiding van uitspraken van de imam in het tv-programma Buitenhof. In de uitzending van zondag zei Haselhoef begrip te hebben voor de woede van pro-Palestijnse demonstranten die tijdens een manifestatie in Amsterdam hakenkruisen op hun spandoeken hadden staan.

Opspraak

Haselhoef raakte eerder in opspraak toen hij de doodstraf voor homoseksuelen onder bepaalde voorwaarden aanvaardbaar noemde. Parnassia stuurde de geestelijk verzorger daarop twee weken met verlof. Hij mocht weer aan het werk nadat hij toezegde dat hij zorgvuldig met zijn eigen belangen en die van Parnassia zou omgaan.

Na de uitspraak over hakenkruisen vindt de werkgever dat het niet meer om een incident gaat. ,,Er tekent zich nu een lijn af. Daardoor zijn Haselhoefs betrouwbaarheid en integriteit in het geding gekomen'', aldus De Bie. Het is niet bekend wanneer het psycho-medisch centrum een beslissing neemt over het aanblijven van Haselhoef, is onbekend.

Haselhoef wilde dinsdag niets zeggen over de relatie met zijn werkgever. Wel reageerde hij fel op de commotie die na het tv-programma is ontstaan. ,,Na de uitzending heeft de NOS niet op teletekst vermeld dat ik de daden van die demonstranten afkeur. Als ik zeg dat ik ergens begrip voor heb, betekent dat niet automatisch dat ik het ermee eens ben.'' Verder vermeldde de teletekstpagina volgens hem niet dat hij de vergelijking tussen de Israëlische regering van Sharon en de dictatuur van Hitler, die door middel van de hakenkruisen werd getrokken, fout vond.

====

Terecht, de man is een volslagen idioot aan het worden zolangzamerhand.

pi_3935334
opzouten met die mediageile rel surinamer..
pi_3935838
Die Hazelip spoort echt niet in zijn bovenkamer, dat hij in de Surinaamse bush-bush deze lompe uitspraken rond gaat bazelen ofzo...
  dinsdag 23 april 2002 @ 17:02:58 #60
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3936781
Moet je zo'n man nog serieus nemen?
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
pi_3938980
Ik begrijp het ook wel, maar heb er geen (lees: geen) begrip voor.
  woensdag 24 april 2002 @ 10:21:26 #62
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_3944125
quote:
DEN HAAG -
De positie van imam Abdullah Haselhoef staat bij zijn werkgever, psycho-medisch centrum Parnassia in Den Haag, ter discussie. Het centrum, waar Haselhoef geestelijk verzorger is, meent dat de imam te veel negatief in de publiciteit komt met zijn uitspraken.

Volgens hoofd geestelijke gezondheidszorg H. de Bie, ,,oriënteert Parnassia zich op de mogelijkheden'' naar aanleiding van uitspraken van de imam in het tv-programma Buitenhof. In de uitzending van zondag zei Haselhoef begrip te hebben voor de woede van pro-Palestijnse demonstranten die tijdens een manifestatie in Amsterdam hakenkruizen op hun spandoeken hadden staan.

Opspraak

Haselhoef raakte eerder in opspraak toen hij de doodstraf voor homoseksuelen onder bepaalde voorwaarden aanvaardbaar noemde. Parnassia stuurde de geestelijk verzorger daarop twee weken met verlof. Hij mocht weer aan het werk nadat hij toezegde dat hij zorgvuldig met zijn eigen belangen en die van Parnassia zou omgaan.

Na de uitspraak over hakenkruisen vindt de werkgever dat het niet meer om een incident gaat. ,,Er tekent zich nu een lijn af. Daardoor zijn Haselhoefs betrouwbaarheid en integriteit in het geding gekomen'', aldus De Bie. Het is niet bekend wanneer het psycho-medisch centrum een beslissing neemt over het aanblijven van Haselhoef, is onbekend.

Haselhoef wilde dinsdag niets zeggen over de relatie met zijn werkgever. Wel reageerde hij fel op de commotie die na het tv-programma is ontstaan. ,,Na de uitzending heeft de NOS niet op teletekst vermeld dat ik de daden van die demonstranten afkeur. Als ik zeg dat ik ergens begrip voor heb, betekent dat niet automatisch dat ik het ermee eens ben.'' Verder vermeldde de teletekstpagina volgens hem niet dat hij de vergelijking tussen de Israëlische regering van Sharon en de dictatuur van Hitler, die door middel van de hakenkruizen werd getrokken, fout vond.

donderdag 25 april 2002 @ 11:32:18 #63
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3958499
De knuffelallochtonen mogen alles, ook met nazivlaggen lopen. Alles omdat ze Sharon een Nazi vinden.Ik denk dat de meeste van die figuren niet eens weten waar Israel ligt. Ze kunnen hun eigen land niet eens vinden.Extreem rechts vind men dom ,wat zijn deze mensen dan? Ze bijten de hand die hen voedt.
pi_3958520
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:32 schreef hounddog het volgende:
De knuffelallochtonen mogen alles, ook met nazivlaggen lopen.
Ho stop: Discussieren onmogelijk?.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 25 april 2002 @ 12:34:14 #65
272 R@b
No-nonsens
pi_3959258
Toch begrijpt burgemeester Job Cohen de spandoeken niet helemaal, en ook het verbranden van vlaggen was volgens hem NIET toegestaan:

'Jongelui op gympies' waren 13 april ongrijpbaar

- Had de tegen Israël gerichte demonstratie van vorige week niet moeten worden afgelast toen zoveel antisemitische teksten werden gescandeerd en meegedragen? Hadden de honderd tot tweehonderd relzoekers aan de kop van de stoet niet van de duizenden betogers moeten worden gescheiden? Burgemeester Job Cohen had veel op te helderen in de commissie Algemene Zaken, gisteren.

Dat lukte hem aardig. ''Ik denk dat de lijn die we gevolgd hebben, wel de juiste is geweest,'' stelde Cohen vast en hij werd nauwelijks aangevallen. ''Wat als je zegt dat je de demonstratie niet laat doorgaan vanwege die leuzen? Daar zijn die borden en spandoeken niet mee weg, evenmin als die duizenden mensen. Wie weet hoe het dan verder gaat?''

Tot zijn notitie af is waarin hij alle relevante feiten rond de betoging zal vatten, krijgt de burgemeester het voordeel van de twijfel. Al viel heel wat op te merken over zaken die de stad hebben geschokt, zoals de jongens die uitgerekend op het nationaal monument waren geklommen met afbeeldingen die hakenkruisen met Davidssterren vergeleken. Of die 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas' hadden geschreeuwd - al dan niet massaal.

De 'driehoek' van Cohen, korpschef Jelle Kuiper en hoofdofficier van justitie Leo de Wit had vooraf uitgebreid over de demonstratie gesproken. Er waren signalen dat 'tachtig tot honderd' Marokkaanse jongens uit Gouda en de Utrechtse wijk Kanaleneiland zouden komen om de demonstratie te verstoren, samen met groepen uit West.

Vanuit het beleidscentrum in het hoofdbureau zag men dat zich op de kop van de stoet een groep vormde van honderd tot tweehonderd jongens die ruiten ingooiden, antisemitische leuzen riepen en een brandbom naar 'homodisco' iT gooiden.

Had die groep niet moeten worden geïsoleerd? vroegen meerdere raadsleden zich af. En waarom waren er met 23 zo weinig aanhoudingen? Waarom waren 'slechts' zo'n zestig spandoeken en protestborden ingenomen, terwijl nog zoveel stuitende leuzen werden meegedragen?

Cohen verklaarde zijn spitsroedenlopen. Waar trek je de grens tussen de vrijheid van meningsuiting en onoirbaar kwetsende teksten? De driehoek trok die grens bij racistische uitingen en het verbranden van vlaggen. De ordedienst en de politie probeerden leuzen in te nemen, maar dat was geen sinecure omdat borden en spandoeken werden doorgegeven. Het lukte dan ook 'niet voor de volle honderd procent', evenmin als het voorkomen van vlagverbrandingen.

Het arresteren van betogers is ingewikkelder dan het oppakken van zomaar individuen, gezien het gevoel van verbondenheid dat leidt tot massaal verzet.

Politiecommissaris Joop van Riessen legde uit waarom die vervelende 'kopgroep' niet van de demonstratie was geïsoleerd. ''Als ze hadden besloten linksaf te gaan waar de demonstratie rechtsaf ging, hadden we dat graag toegestaan. Maar ze zijn wel zo slim dat niet te doen. Dan erbij: het gaat om een groep jongelui op gymschoentjes die zich zeer snel beweegt. Zodra wij naderen, drukken we ze in de groep en kunnen we niets meer doen.''

De politierechter heeft gisteren een twintigjarige man uit Roosendaal tot honderd uur taakstraf veroordeeld omdat hij een steen gooide naar de politie. Hij ontkende, maar de politierechter achtte op basis van verklaringen van twee agenten het gooien bewezen. De man, die via snelrecht werd berecht, werd samen met acht minderjarige relschoppers opgepakt. De minderjarigen worden achter gesloten deuren berecht.

PAUL VUGTS © Parool
==

pi_3959294
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 25-04-2002 13:11]

Wie?
  donderdag 25 april 2002 @ 13:12:53 #67
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3959695
quote:
Op donderdag 25 april 2002 11:32 schreef hounddog het volgende:
De knuffelallochtonen mogen alles, ook met nazivlaggen lopen.
je kent het verschil tussen de rood/witte vlag met een zwarte swastika en wat er bij die demonstratie vertoont werd?

was dus geen sprake van verheerlijking van nazisymbolen, wel van het gebruik van geweld. zag kindertjes met speelgoed M16's rondlopen. maar ja die worden alleen door het Israelische leger gebruikt. lastig he, al die symboliek.

donderdag 25 april 2002 @ 13:22:37 #68
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3959806
quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:12 schreef don_quichot het volgende:

[..]

je kent het verschil tussen de rood/witte vlag met een zwarte swastika en wat er bij die demonstratie vertoont werd?

Er werd wel degelijk met VLAGGEN met daarop een hakenkruis gelopen.
quote:
was dus geen sprake van verheerlijking van nazisymbolen, wel van het gebruik van geweld.
Het was ook een suggestie dat 'Hitler er een paar vergeten was', zoals ook geroepen bent.
quote:
zag kindertjes met speelgoed M16's rondlopen. maar ja die worden alleen door het Israelische leger gebruikt. lastig he, al die symboliek.
Kinderen werden uitgedost met Palestijnse hoofddoeken en sjaals en voorzien van speelgoedwapens. De boodschap was duidelijk. Ga nu niet zeggen dat M16's door Israel gebruikt worden en het daarom een symbolische daad was, de kids moesten gewoon Palestijnse strijders voorstellen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 25 april 2002 @ 20:07:38 #69
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3965343
Ik heb de oorlog meegemaakt en ik vind het niet kunnen dat dat toegestaan werd. Hier had keihard ingegrepen moeten worden.
Ik kan mij ook voorstellen dat Bolkenstein woedend was.
Ik blijf volhouden dat die Marokaanse jongeren te veel toegestaan wordt.
Ze zijn zo bang voor die jongeren dat ze zich als een hond overgeven en op hun rug gaan liggen.
Ik vind dit een schandaal. Wat in de Palestijnse gebieden gebeurt is erg, maar ze hebben het met hun zelfmoord aanvallen over zich zelf afgeroepen.
Deze Marokaanse jongeren weten volgens mij niet eens waar Israel ligt.
Ze zijn meestal onopgeleid en lopen alleen maar rotzooi op straat te schoppen en oude mensen te beroven.
Ik weet wel wat ik zeg is niet politiek correct en zal wel weer geedit worden maar ik sta hier volledig achter.
Als mensen zich niet aan de wet houden moet er hard ingegrepen worden binnen het raam van de wet en moet niet altijd alles met de mantel der liefde toegedekt worden.
  vrijdag 26 april 2002 @ 02:15:47 #70
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3969055
Overigens moet men wel realiseren dat die hakenkruizen Nazi-Duitsland symboliseren, diezelfde Nazi-Duitsland die ervoor gezorgd heeft dat er nu in het Midden-Oosten zo'n enorme bende is -anders had Israël nooit bestaan of iig niet in de situatie zoals het is- en waar deze demonstranten die beweren voor de Palestijnse zaak te demonstreren het weer gebruiken om de Israelische militaire acties met Nazi-praktijken te vergelijken. O ironie....
The Internets, I needs it..
  vrijdag 26 april 2002 @ 02:23:53 #71
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3969084
Ik schijn niet te mogen zeggen dat ik elk mens evenveel respecteer. En toch, dat is mijn mening.

Er zijn tijden geweest dat daar een andere invulling aan werd gegeven.

(is deze post inhoudelijk genoeg?)

pi_3979163
Dit is een reactie van S.J.M. Moenandar, secretaris van de Moslim Media Groep (MMG)
Vrede zij met u,

Geachte mensen,
Met verbijstering hebben wij als MMG via de media kennisgenomen van de negatieve consternatie die is ontstaan rondom Imam Haselhoef, en hoe deze voor zijn werkgever de aanleiding gevormd heeft om zijn positie ter discussie te stellen.

Wij zijn vooral verbaasd over de gang van zaken: Imam Haselhoef is negatief in de publiciteit komen te staan naar aanleiding van een zeer onzorgvuldig en ongenuanceerd teletekstbericht. Dit teletekstbericht was een samenvatting van een interview in het tv programma Buitenhof, met betrekking tot zijn door ons verzorgde en verspreidde oproep tot een vreedzame gang van zaken rond de Joodse demonstratie van afgelopen zondag (deze oproep is op aanvraag verkrijgbaar via moenan_moena@hotmail.com ).
In het teletekstbericht stond over dit interview slechts vermeld: 'Imam Haselhoef heeft begrip voor het gebruik van hakenkruizen.'

Wij zouden begrip voor de NOS en de positie van de werkgever van Imam Haselhoef kunnen hebben als dit het enige geweest zou zijn wat hij over het dragen van hakenkruizen gezegd zou hebben. Imam Haselhoef, familie van Amsterdamse Joden, Joden die in de 2e wereldoorlog in de vernietigingskampen Auswitch, Sorbibor en Dachau zijn omgekomen, herhaalt echter diverse keren in de uitzending dat de vergelijking tussen hetgeen wat gebeurt in Palestina, niet te vergelijken is met hetgeen wat gebeurde in de concentratiekampen tijdens de 2e wereldoorlog. Derhalve zou hij zelf nooit hakenkruizen meedragen en keurt hij het af dat mensen dit wel doen. Nogmaals, deze noodzakelijke nuanceringen zijn genoemd in de uitzending. De redactie van Teletekst vond deze echter niet de moeite van het vermelden waard, in tegenstelling tot een abjecte verwijzing naar eerdere (en inmiddels opgeloste, maar dat werd weer niet vermeld) commotie rond de persoon van Abdullah Haselhoef.

Deze uitzending is via het programma Realplayer op het internet te zien op:
http://www.buitenhoftv.nl/rmstreams.db?6296225 (smalband)
http://www.buitenhoftv.nl/rmstreams.db?6296355 (breedband)

Heeft u geen Realplayer tot uw beschikking dan kunt u deze hier downloaden:
http://www.real.com/R/RC.rpchoiceintl_nl_nl.lowerBar.txt..R/proforma.real.com/real/player/player.html?lang=nl&dc=426425424&src=downloadr,010221rpchoice_c1,rpchoiceintl_nl_nl,rpchoiceintl_nl_nl

Dat imam Haselhoef begrip heeft voor hen die dit wel doen, is niet het gevolg van onwetendheid of onbegrip van dhr. Haselhoef voor de Nederlandse geschiedenis en haar tragedie, maar heeft alles te maken met het feit dat dhr. Haselhoef een geestelijke is. Een geestelijke wiens pastoranten deels bestaan uit sociaal, economisch en intellectueel zwakkeren. Als geestelijk ziet hij het als zijn levensweg om begrip te tonen voor mensen, ongeacht hun politieke kleur, intellectuele vermogens, geaardheid, sekse, afkomst of religie, om compassie aan hen te tonen, zelfs aan hen die hier niet om vragen.

Dus zeker ook aan hen die de vlag van Israël en het hakenkruis verbinden door een '= 'en zo het symbool van het kwaad en het fascisme, vergelijken met de politiek die verantwoordelijk is voor het leed van de Palestijnen, leed dat dhr. Haselhoef doet herinneren aan zijn pijnlijke familie geschiedenis.

Wij nemen het de NOS teletekst redactie buitengewoon kwalijk dat de noodzakelijke nuancering die de Imam in het gesprek heeft aangebracht, namelijk begrip hebben maar wel AFKEUREN (!), niet door de NOS zijn overgenomen.
Deze 'onzorgvuldigheid', die geleidt heeft tot terechte en negatieve reacties in de samenleving zijn op deze wijze door NOS veroorzaakt en wij houden de NOS hier ook volledig voor verantwoordelijk.

Het meest wrange aan deze situatie is echter dat imam Haselhoef, vader van 4 kinderen, die zijn leven letterlijk inzette om op 13 april en op 21 april te komen tot vreedzame demonstraties - om de vrijheid van meningsuiting van zowel Pro-Israel als pro-Palestina betogers te garanderen- in Nederland nu door de pertinent onvolledige berichtgeving van de NOS persoonlijk het slachtoffer is geworden.

Wat pijnlijk opvalt is de oorverdovende stilte vanuit de media, de moslimgemeenschap en allen die de vrijheid van meningsuiting een warm hart toedragen, over het lot van iemand die oprecht en eerlijk probeert standpunten van - steeds meer- tegen over elkaar staande partijen te verduidelijken en steeds weer onder het motto van 'Shoot the messenger', wordt neergeschoten.

S.J.M. Moenandar,

secretaris van de Moslim Media Groep (MMG).

zaterdag 27 april 2002 @ 00:10:29 #73
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3979335
Ik heb de uitzending gezien, en Bolkestein heeft gelijk en Haselhoef niet. It's as simple as that.

Begrip hebben voor een hakenkruis op een spandoek is fout.
Net zoals men geen begrip dient te hebben voor het in elkaar slaan van homo's of het voor hoer uitmaken van autochtone meisjes.

pi_3979344
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 00:10 schreef machteld het volgende:
Ik heb de uitzending gezien, en Bolkestein heeft gelijk en Haselhoef niet. It's as simple as that.

Begrip hebben voor een hakenkruis op een spandoek is fout.
Net zoals men geen begrip dient te hebben voor het in elkaar slaan van homo's of het voor hoer uitmaken van autochtone meisjes.

Of andere mensen, bv moslims, als minderwaardig te zien.
  zaterdag 27 april 2002 @ 00:20:32 #75
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3979433
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 00:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Of andere mensen, bv moslims, als minderwaardig te zien.

Idd

(Ik was niet van plan een uitputtende opsomming te geven)

pi_3979440
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 00:20 schreef machteld het volgende:

[..]

Idd

(Ik was niet van plan een uitputtende opsomming te geven)

Nee, maar je beperken tot 1 doelgroep is ook niet echt netjes he ?
  zaterdag 27 april 2002 @ 00:22:42 #77
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3979449
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 00:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, maar je beperken tot 1 doelgroep is ook niet echt netjes he ?

En die doelgroep is?
pi_3979457
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 00:22 schreef machteld het volgende:

[..]

En die doelgroep is?

Laat maar machteld ..
  zaterdag 27 april 2002 @ 00:27:49 #79
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_3979490
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 00:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Laat maar machteld ..

Waarom reageer je dan?

Volgende keer je beschuldigingen onderbouwen svp

pi_3979913

dit hadden ze met die nazivlaggen moeten doen stelletje fundamentele eikels

we are.. slaves to the rave
pi_3979925
nee hoor..met deze vlag is het veel mooier

en bedoel je niet fundamentalistische? ipv van fundamentele

......
pi_3979940
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 01:13 schreef kariem112 het volgende:
nee hoor..met deze vlag is het veel mooier

en bedoel je niet fundamentalistische? ipv van fundamentele

Jij kan het weten.
pi_3979969
nee, ik weet het niet... ik geef mijn mening alleen...
......
  zaterdag 27 april 2002 @ 01:23:00 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3979995
Dit eerst even lezen:

Discussieren onmogelijk?

En daarna verder inhoudelijk discussiëren.

Zo niet: waarschuwingen en bans.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3980002
-edit-
we are.. slaves to the rave
  zaterdag 27 april 2002 @ 09:46:47 #86
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3981109
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 23:54 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

Het meest wrange aan deze situatie is echter dat imam Haselhoef, vader van 4 kinderen, die zijn leven letterlijk inzette om op 13 april en op 21 april te komen tot vreedzame demonstraties - om de vrijheid van meningsuiting van zowel Pro-Israel als pro-Palestina betogers te garanderen- in Nederland nu door de pertinent onvolledige berichtgeving van de NOS persoonlijk het slachtoffer is geworden.

Als het slechts op 1 voorval gebaseerd zou zijn, zou je gelijk kunnen hebben. Maar het is niet slechts 1 losstaand voorval. Haselhoef zoekt non-stop de media op met dit soort uitspraken, getuige oa het doodstrafverhaal voor homos, begrip voor 11 september etc.
Haselhoef moet eens zijn eigen verantwoordelijkheid nemen en niet alles afschuiven op de media.

Wie kaatst kan de bal verwachten...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 28 april 2002 @ 10:45:01 #87
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3989636
-edit-
niet doen
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 28-04-2002 11:46]

dinsdag 11 juni 2002 @ 11:37:32 #88
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_4539820
Die marokkaantjes zijn gewoon zielepoten...
als er een 2000 kale mafkezen met dezelfde vlaggen komen, gaan ze rennen. hoe triest kun je zijn?

Mijn mening: leer gewoon nederlands man... in woord, geschrift, en daad... en ga niet zo zielig lopen doen, doe dat maar fijn in marokko dan, ga daar de boel maar verzieken.

Als ik met zo'n vlag rondloop wordt ik opgepakt, en zij komen er mee weg... wat heb ik een hekel aan positieve discriminatie zeg.

if u don't like it, then get the f#ck out!

Bombing EarDruMzZ
  dinsdag 11 juni 2002 @ 11:39:43 #89
21400 kariem112
Nederlander
pi_4539841
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:37 schreef RaVeDaVe het volgende:
Die marokkaantjes zijn gewoon zielepoten...
als er een 2000 kale mafkezen met dezelfde vlaggen komen, gaan ze rennen. hoe triest kun je zijn?

Mijn mening: leer gewoon nederlands man... in woord, geschrift, en daad... en ga niet zo zielig lopen doen, doe dat maar fijn in marokko dan, ga daar de boel maar verzieken.

Als ik met zo'n vlag rondloop wordt ik opgepakt, en zij komen er mee weg... wat heb ik een hekel aan positieve discriminatie zeg.

if u don't like it, then get the f#ck out!

schrikbarend hoe laag het niveau bij jou is
......
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:14:23 #90
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_4540410
LOL
je eigen posts wel eens bekeken?

Doe toch gewoon normaal man, pas je gewoon aan, en laat je domme vlaggen thuis...

Bombing EarDruMzZ
  zaterdag 22 juni 2002 @ 01:22:00 #91
13462 BansheeBoy
pi_4697250
Ik zelf vind de "israëlische" ook niet echt je van het... Deze vlag symboliseert nl. diefstal en moorden op onschuldige kinderen etc. ...
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 22 juni 2002 @ 09:37:05 #92
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_4699461
als de israelische vlag dat allemaal wel niet symboliseert, wat symboliseert de Palestijnse vlag voor verschrikkingen dan niet?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_4700197
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zelf vind de "israëlische" ook niet echt je van het... Deze vlag symboliseert nl. diefstal en moorden op onschuldige kinderen etc. ...
Door Hamas en Al-Aqsa, bedoel je?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 22 juni 2002 @ 11:24:45 #94
13462 BansheeBoy
pi_4700237
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 11:20 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Door Hamas en Al-Aqsa, bedoel je?

Nee, door de israeliërs...
  zondag 23 juni 2002 @ 01:27:09 #95
13462 BansheeBoy
pi_4709207
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 09:37 schreef Kugari-Ken het volgende:
als de israelische vlag dat allemaal wel niet symboliseert, wat symboliseert de Palestijnse vlag voor verschrikkingen dan niet?
De Palestijnse vlag symboliseert:

- vrede
- genegenheid
- betisting
- broederschap
- tikkeltje woede
- onbegrip

zondag 23 juni 2002 @ 11:23:00 #96
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4711935
quote:
Op zondag 23 juni 2002 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

- vrede
- genegenheid
- betisting
- broederschap
- tikkeltje woede
- onbegrip

Betisting?

En als al-Aqsa een tikkeltje boos is, dan hoop ik toch dat er daar binnenkort niemand ECHT boos wordt.

zondag 23 juni 2002 @ 13:16:58 #97
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_4712916
quote:

[..]

- vrede
- genegenheid
- betisting
- broederschap
- tikkeltje woede
- onbegrip

hey kijk zie je dat daar... vliegende varkens... en daar roze olifanten die al dansend door de starten van parijs bewegen. En kijk, daar heb je Winnie de pooh en al zijn vriendjes.

-edit- en nu zonder te schelden. -edit-

want je bent zo goed als blind als je Israel alle schuld geeft en ze gelijksteld aan dieven en moordenaars en vervolgens de Palestijnen ziet als heiligen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 23-06-2002 13:26]

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 23 juni 2002 @ 13:41:16 #98
13462 BansheeBoy
pi_4713179
quote:
Op zondag 23 juni 2002 13:16 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

hey kijk zie je dat daar... vliegende varkens... en daar roze olifanten die al dansend door de starten van parijs bewegen. En kijk, daar heb je Winnie de pooh en al zijn vriendjes.

-edit- en nu zonder te schelden. -edit-

want je bent zo goed als blind als je Israel alle schuld geeft en ze gelijksteld aan dieven en moordenaars en vervolgens de Palestijnen ziet als heiligen.

Daar heb je groot gelijk in, we moeten de zaak van beiden kanten belichten, het probleem is dat ik Israël de grootste boosdoener vind heeft puur te maken met de oorzaak van het probleem, en dat is in de geval "Israel" zelf, zij hebben het land ingepikt en vervolgens onschuldige kinderen etc. vermoord...

De Palestijnen gaan niet vrijuit, maar ik vind dat zij het volste recht hebben o hun land terug te winnen, en met minder geen genoegen moeten nemen...

zondag 23 juni 2002 @ 13:49:31 #99
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_4713280
quote:
Op zondag 23 juni 2002 13:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar heb je groot gelijk in, we moeten de zaak van beiden kanten belichten, het probleem is dat ik Israël de grootste boosdoener vind heeft puur te maken met de oorzaak van het probleem, en dat is in de geval "Israel" zelf, zij hebben het land ingepikt en vervolgens onschuldige kinderen etc. vermoord...

De Palestijnen gaan niet vrijuit, maar ik vind dat zij het volste recht hebben o hun land terug te winnen, en met minder geen genoegen moeten nemen...

Als ik groot gelijk heb, waarom komt er dan van jouw kant louter negatieve berichtgeving richting Israel en absoluut geen enkel kriisch geluid richting Palestijnen? Palestijnen hebben ook onschuldige kinderen vermoord en ze doen het nog steeds.

Als de Palestijnen niet vrij-uit gaan, waarom staat dan Israel voor alles wat slecht is, en worden de Palestijnse gruweldaden gebagataliseerd? Als Israel een kind aan flarden schiet is het een schande en is Sharon een hond, als de Palestijnen een kind opblazen dan is het voor hun zaak, maar dan is Arafat geen hond?

Ook al kies je partij, het is nogal blind en zielig om de gruweldaden van een groep te negeren en de leider ervan nooit te noemen terwijl de andere groep word afgeschildert als varkens en hun leider een hond word genoemd. Waarom staat er in jouw mooie sig niet dat Arafat een net zo grote hond is als Sharon?

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 23 juni 2002 @ 13:50:14 #100
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4713289
  zondag 23 juni 2002 @ 14:22:50 #101
272 R@b
No-nonsens
pi_4713661
quote:

[..]

- vrede
- genegenheid
- betisting
- broederschap
- tikkeltje woede
- onbegrip

Gek voor mij symboliseert de Palestijnse vlag het vermoorden van onschuldige burgers dmv zelfmoordaanslagen.

Je moet wel ziek in je hoofd zijn om zo'n ding nu uit je raam te willen hangen. GroenLinks heeft zo'n ziek figuur in de Eerste-kamer fractie zitten.

=

GroenLinks senator Jos van der Lans heeft afgelopen dinsdag de Palestijnse vlag uit een raam van de Eerste Kamer gehangen, als een onderdeel van een estafette-actie om de 'Palestijnse zaak' onder de aandacht van het publiek te brengen.

Die actie is opgezet door Gretta Duisenberg, de echtgenote van de directeur van de Europese Centrale Bank Wim Duisenberg.

Net als de actie van mevrouw Duisenberg zorgde ook de GroenLinks-actie voor opschudding omdat even voor het vlagincident in Jeruzalem twintig mensen waren gedood bij een Palestijnse zelfmoordaanslag. De Senaat sprak er schande van. GroenLinks-fractieleider De Boer erkende dat de actie op een slecht moment plaatshad.

Uit de fractiekamer van Groen- Links wapperde dinsdag de Palestijnse vlag. Precies op de dag dat een bus met scholieren in Israël werd opgeblazen.

zondag 23 juni 2002 @ 15:07:28 #102
13462 BansheeBoy
pi_4714045
quote:
Op zondag 23 juni 2002 14:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Precies op de dag dat een bus met scholieren in Israël werd opgeblazen.

Dus ??? M.i. is dit alleen maar een beter teken voor het volk in Nederland juist omdat het op hetzelfde moment een bus met scholieren is opgeblazen, ik keur die aanslag wel af, maar het wordt tijd dat de agressor Nederland ook een vinger in de pap doet en zich ondoet van haar pro-israëlische standpunt en daadwerkelijk op zoek gaat naar een eventuele oplossing voor het huidige probleem in de Palestina-kwestie...
pi_4714080
Net als het dom was volgens jou dat die dames In Alanya zich verzette tegen het geweld van die heren, een strijd die ze onmogelijk konden winnen en ze dus door het gepleegde verzet de zaak alleen maar verergerden , is het dom van de Palestijnen zich te verzetten tegen het geweld van Israel, een strijd die ze onmogelijk kunnen winnen en ze dus door het gepleegde verzet de zaak alleen maar verergeren.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 juni 2002 @ 15:19:46 #104
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_4714136
quote:
Op zondag 23 juni 2002 15:13 schreef milagro het volgende:
Net als het dom was volgens jou dat die dames In Alanya zich verzette tegen het geweld van die heren, een strijd die ze onmogelijk konden winnen en ze dus door het gepleegde verzet de zaak alleen maar verergerden , is het dom van de Palestijnen zich te verzetten tegen het geweld van Israel, een strijd die ze onmogelijk kunnen winnen en ze dus door het gepleegde verzet de zaak alleen maar verergeren.
Laat hem toch, het is het gewoon niet waard, hij is het gewoon niet waard.
  zondag 23 juni 2002 @ 15:24:29 #105
10090 waspman
life is sweet
pi_4714193
die zelfmoordaanslagen geven maar weer eens aan, hóe wanhopig de Palestijnen wel niet zijn.
Ze hebben helemaal niks. ze moeten als volk vechten tegen het grote (door de VS en Europa financierde) Israelische leger.
Ik keur de zelfmoordaanslagen af. maar ik kan er wel begrip voor opbrengen. je kan toch niet van de Palestijen verwachten dat ze helemaal niks doen, terwijl ze dagelijks door Israel geterroriseerd worden?

ik vind de actie van GL trouwens wel een beetje triest. hadden ze dat niet een paar maanden eerder kunnen doen?
oh nee tuurlijk niet, want dan zouden ze 'Joodse' stemmen verloren hebben bij de verkiezingen...

zondag 23 juni 2002 @ 15:27:51 #106
13462 BansheeBoy
pi_4714236
quote:
Op zondag 23 juni 2002 15:24 schreef waspman het volgende:
die zelfmoordaanslagen geven maar weer eens aan, hóe wanhopig de Palestijnen wel niet zijn.
Ze hebben helemaal niks. ze moeten als volk vechten tegen het grote (door de VS en Europa financierde) Israelische leger.
Ik keur de zelfmoordaanslagen af. maar ik kan er wel begrip voor opbrengen. je kan toch niet van de Palestijen verwachten dat ze helemaal niks doen, terwijl ze dagelijks door Israel geterroriseerd worden?

ik vind de actie van GL trouwens wel een beetje triest. hadden ze dat niet een paar maanden eerder kunnen doen?
oh nee tuurlijk niet, want dan zouden ze 'Joodse' stemmen verloren hebben bij de verkiezingen...

Helemaal mee eens !
pi_4716562
quote:

[..]

Gek voor mij symboliseert de Palestijnse vlag het vermoorden van onschuldige burgers dmv zelfmoordaanslagen.

Je moet wel ziek in je hoofd zijn om zo'n ding nu uit je raam te willen hangen. GroenLinks heeft zo'n ziek figuur in de Eerste-kamer fractie zitten.

=

GroenLinks senator Jos van der Lans heeft afgelopen dinsdag de Palestijnse vlag uit een raam van de Eerste Kamer gehangen, als een onderdeel van een estafette-actie om de 'Palestijnse zaak' onder de aandacht van het publiek te brengen.

Die actie is opgezet door Gretta Duisenberg, de echtgenote van de directeur van de Europese Centrale Bank Wim Duisenberg.

Net als de actie van mevrouw Duisenberg zorgde ook de GroenLinks-actie voor opschudding omdat even voor het vlagincident in Jeruzalem twintig mensen waren gedood bij een Palestijnse zelfmoordaanslag. De Senaat sprak er schande van. GroenLinks-fractieleider De Boer erkende dat de actie op een slecht moment plaatshad.

[afbeelding]
Uit de fractiekamer van Groen- Links wapperde dinsdag de Palestijnse vlag. Precies op de dag dat een bus met scholieren in Israël werd opgeblazen.

Het enge hiervan is, dat dit niet eens in het nieuws is geweest. Als de LPF of de VVD een soortgelijke actie had gedaan hadden ze er in 2Vandaag een complete topic aan gewijdt.. Ik vind het zorgwekkend dat mensen met een terreurverleden (Duivendak, Groenlinks) en mensen die zelfmoordenaars steunen (ook van Groenlinks) in de kamer getolereerd worden omdat aan het woordje 'Links' het labeltje 'Goed' zit...
  maandag 24 juni 2002 @ 11:58:43 #108
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4727228
quote:

[..]

Ook de geallieerden gooien als het moet bommen op steden en dan niet eens gericht op militaire doelen. Kijk maar naar de Duitse steden in WO II.
Dat westerse landen nu heel lief en aardig kunnen komen met allerlei zogenaamde 'smart-bombs' en daarbij zo prachtig kunnen zeggen "kijk, wij bombarderen alleen maar militaire doeleinden, menslievend zijn we he!" komt omdat men nu in een betere positie zit. Dan kan men zich dat veroorloven.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')