hoi,
Ik vis enige tijd met plezier met de vaste stok. Twee dagen geleden heb ik echter ook een werphengel aangeschaft, hiertoe geïnspireerd door mooie brasem-vangsten van sommige vissers die ik soms naast mij tref. Dit vooral met een zogenaamde feederhengel. En zo´n hengel heb ik nu dus ook. Máár...
Ik heb totaal geen werphengel ervaring, en de persoon met wie ik doorgaans samen vis, zie ik pas volgende week weer. Dus gisteren ben ik wat in mijn eentje gaan oefenen, na op het internet al wat tips gelezen te hebben. Maar het lukte me totaal niet om goed uit te werpen (lees: hij landde een paar meter voor mijn voeten), en de draad raakte verstrikt om het molentje.
Wat doe ik mogelijk fout. Dat mijn werptechniek nog verbeterd moet worden waardoor ik verder kan uitgooien, dat lijdt geen twijfel. Maar ik ben vooral geïnteresseerd in hoe ik kan voorkomen dat het draad verstrikt raakt om het molentje. Het draad hangt dan blijkbaar niet strak genoeg, maar hoe kan ik dat voorkomen? (mss iets met de stand van het molentje en positie van vinger?)
Alle basistips zijn welkom, zodat ik vandaag of morgen weer is een poging kan wagen.
bvd,