Het is eigenlijk al een behoorlijk oude klacht maar aangezien ik 'm toch wel het klagen waard vind doe ik er hier even mijn beklag over.
Mijn familie bestaat helaas uit een stelletje sloebers. Het is niet anders, ik zeg gewoon hoe het is. Hele aardige mensen, maar geen intellectuele hoogvliegers.
Ik ben anders. Ik ben wel gezegend met het vermogen diepere gedachten te kunnen cultiveren. Geen idee waar het vandaan is gekomen en eerlijk gezegd maak ik er ook niet zoveel gebruik van.
Na de basisschool ging ik dus naar de HAVO om mijn hersentjes nog verder uit te dagen. Een oudtante van mij vond dat een hele prestatie en zij vond dat zij mij moest stimuleren. Zij hield mij voor dat als ik van de HAVO af zou studeren dat ze een grote verrassing voor me zou hebben. Iedere keer als ik haar zag kwam ze daar op terug. Ze zou een grote verrassing voor me hebben.
Vijf jaar lang heb ik me bezig gehouden met bedenken wat de verrassing zou zijn. Vijfhonderd gulden? een brommer, een wereldreis... mogelijkheden te over.
Na vijf jaar lang studeren was dan daar het moment... mijn diploma. Als verrassing kreeg ik een briefje van 25
Had ik daar nu zo lang naar uitgekeken?
Klacht: Herinneringen
Subklacht: Ik wil slapen, maar ik ben te moe daar voor
Antiklacht: Dinsdag!