abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72470788
Volgende week ga ik een paar dagen naar Rome. Zijn er nog bezienswaardigheden die ik absoluut niet mag missen ( ja doh genoeg natuurlijk, maar noem er toch maar een paar ) of winkeltjes waar ik echt heen zou moeten? Dingen om te doen die ik eigenlijk gedaan moet hebben? Andere dingen die de moeite waard zijn?
Ben sowieso wel benieuwd naar welke eetgelegenheden goed doch goedkoop zijn (en iets speciaals hebben), aangezien ik momenteel niet erg veel geld heb

Hoe zit het verder met de openingstijden en de drukte van musea en winkels op de zaterdag en op de zondag?

Is het verder nog leuk om buiten Rome iets te bezichtigen/ naar een andere stad te gaan (met de trein/ het OV)? Opzich hebben we aan Rome denk ik natuurlijk wel genoeg te zien die 4 dagen, maarja nu we er toch zijn....mocht er nog iets de moeite waard zijn.

We beschikken allebei niet over erg veel geld momenteel dus vooral gratis en goedkope tips doen het goed :-p

Tnx :-)
pi_72471460
Bij mooi weer kan je het vergeten om ergens binnen te komen...tenzij je de hele dag wacht...

Parijs op een mooie dag is ook niet te doen namelijk...maar daar ga je niet naartoe
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:38:30 #3
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_72471983
als je van wandelen houdt kun je een rondje lopen in Hadrianus achtertuin

http://nl.wikipedia.org/wiki/Villa_Adriana

en verder:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Villa_d%27Este

ligt wel wat buiten rome (bus of taxi nemen ) maar is echt een mooie tuin met een paar honderd fonteinen en allerlei water dinger.

in beide kun je je op zich wel een aantal uurtjes vermaken.

Verder het geeikte denk ik:
forum romanum, (dagdeel), vaticaanstad (als je van musea houdt, qua gebouwen vond ik het wat tegenvallen, ook lange wachtrijen), colosseum, spaanse trappen (avonduren is het mooiste ,maar wel het drukste), trevifontein (altijd wel druk). Als je het allemaal een beetje pland, kun je van plek naar plek lopen en zie je nog wat van de stad tussen de monumenten in. Kijk wel uit voor verkeer, dat is niet erg voetgangervriendelijk. Hoewel scooters ed wel worden aangeprezen, zelf geen ervaring mee. De metro is ook een uitstekend vervoersmiddel.

Ik denk dat je aan het einde van het vakantieseizoen de grootste drukte wel bent misgelopen. Winkelen weinig ervaring mee.
pi_72502626
Is het Colosseum de moeite waard om naar binnen te gaan trouwens? Mis ik echt iets als ik alleen de buitenkant aanschouw of is het binnen wel voorspelbaar wat je ziet?
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 10:36:26 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_72512856
Zoo Bioparco, de dierentuin van Rome in het mooie park Villa Borghese

http://www.bioparco.it/forma//attivita/attivita_ID1373.php
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 7 september 2009 @ 23:34:07 #6
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_72538847
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:22 schreef bulbjes het volgende:
Is het Colosseum de moeite waard om naar binnen te gaan trouwens? Mis ik echt iets als ik alleen de buitenkant aanschouw of is het binnen wel voorspelbaar wat je ziet?
Het is leuk om ''eens gezien te hebben'', maar als er een lange rij staat zou ik lekker doorlopen! Eigenlijk niks bijzonders te zien verder binnen, het is meer het gevoel dat je er staat! Maar Rome heeft nog veel meer moois te bieden, dus vooral niet in die lange wachtrij gaan staan, al zeg ik het zelf!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_72546613
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:22 schreef bulbjes het volgende:
Zoals hierboven al gezegd: "je moet het eens gezien hebben" zeg maar.
Koop je kaartje trouwens een paar honderd meter verderop bij de ingang van Palatino en/of Foro Romano. Daar staan meestal nauwelijks rijen, en je kaartje is ook geldig voor het Colloseum (kun je lekker aan de rij die daar staat voorbij lopen).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator dinsdag 8 september 2009 @ 14:27:30 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_72550466
Natuurlijk zijn er ook al vele FOK!kers je voorgegaan met ongeveer dezelfde vragen. Check ook: Rome #5
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')