abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:26:29 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72888918
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef marinos.. het volgende:

[..]

Klopt, Ik heb afgelopen seizoen voor sunweb gewerkt, maar sjonge wat kunnen mensen zeiken zeg. Dan komen er van die tokkies aan die voor 400e pp incl skipas en materiaal huur in een all inclusive chalet verblijven. En dan nog zeuren dat het niet is wat ze er van hadden verwacht.
Voor 400 euro kun je ook geen top villa verwachten...

Maar het feit dat je moet wachten tot in de avond voordat je je accommodatie in kan, is wel vervelend. Aangezien er heel vaak geen mogelijkheid is om je spullen neer te leggen. En je ze dan dus maar onvertrouwt in een bar achter moet laten oid.

Maaaar het winterseizoen komt er weer aan!! En ik ben wel toe aan nieuwe bindingen
Ik heb nu de burton mission, alleen die vind ik te slap.
Iemand nog tips? ( Ze moeten mooi op bataleon riot boardje passen )
Union all the way baby!
De force zijn perfect voor een roit
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 19 september 2009 @ 00:24:54 #52
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72895353
Woohoo en ik heb mijn eerste speeltje voor de komende seizoenen al binnen

Nieuwe Barryvox Pulse lawinepieper van Mammut.



Me oude pieper is het beeldscherm van gesprongen. Dikke ster en niets meer aan te doen. Dus ik met Mammut gebeld en gevraagd of dit op te lossen is. Een lawinepieper moet toch tegen een stootje kunnen en hij zat in de houder toen hij stuk ging, dus klopt niet helemaal. Ondanks dat hij al 5 jaar oud is
Dus geregeld dat ik voor de inkoopsprijs een nieuwe mag kopen en de oude dan moet opsturen. Dus vanmiddag de nieuwe alvast opgehaald. Vet dingetje wel. Heeft wel dikke features
quote:
Beschrijving Mammut BARRYVOX PULSE. Digitale/analoge lawinepieper met drie antennes. Intu?tieve bediening. Aanduiding van afstand en het aantal lawineslachtoffers. 3D-bewegingssensoren: bewegingsdetector voor overdracht van zogenaamde 'vital data'. Verloop 'vital data' vanaf beginpunt lawine opvraagbaar. Hartslagregistratie. (Informatie over lichaamsfuncties en gegevensuitwisseling alleen tussen Barryvox-apparaten); Wireless-link voor updates, configuratie en nog veel meer. Draagsysteem ook geschikt voor vrouwen. Instructie-CD. Automatische omschakeling 'zoeken/zenden', LCD-achtergrondverlichting, koptelefoonaansluiting, frequentie 457 kHz, batterijen: 3xAAA 1,5 V (bij de levering inbegrepen), gebruiksduur min. 200 uur. Maximale reikwijdte meer dan 60 m. Breedte zoekstrepen: 40 m. Afm.: 113x75x27 mm. Gewicht ca. 210 g (incl. batterijen).
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_72964488
Terug van landgraaf. Eerste keer boarden ging goed, eerste uren was kut. Veel vallen en weinig controle, vooral pijnlijke vallen, op de polsen en verdraaid been, maarja no pain no gain. Toen het eenmaal beter ging en ik mijn bochten kon maken waren de valpartijen ook een stuk minder pijnlijk. Eerste avond meteen de lange piste geprobeerd (die anderen zijn echt TE kort) en dat ging goed. Veel geoefend op balans doormiddel van mijn armen langs mijn zij te houden tijdens het boarden. Na 3 dagen tevreden over het resultaat, en het was vooral ook erg leuk.

Moet nog vooral letten op dat ik niet achterover ga hangen als ik hard ga, waardoor er geen druk meer staat op mijn voorste voet. Ook druk ik bij de toe side turn vaak mijn achterste voet vaak de bocht in, ipv de bocht met mijn voorste voet te beginnen. Allemaal puntjes die bij wintersport weer verbeterd kunnen worden.

Landgraaf is overigens wel een ongeorganiseerde bende, ik snap dat niet, het is niet alsof ze net nieuw zijn.
  maandag 21 september 2009 @ 13:55:00 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72965680
Ehm... het is "no pain, no game"

Landgraaf is ruk qua organisatie. Ik heb er ook al problemen mee gehad.

btw, niemand die het waard vind om te melden dat mijn nieuwe pieper vet is???
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_72965866
Van mijn fitnesstijd zit no pain, no gain er nog in.

Wat een vette pieper trouwens!
pi_72975253
Ok mooie pieper, top dat ze zo omgaan met hun klanten!
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_72978449
He Komakie.. ik ga deze winter (20 dec. zoiets) naar Gerlos toe. Welke verbiljven zijn daar een aanrader qua prijs/kwaliteit? Aan ligging wordt volgens mij wel redelijk veel waarde gehecht in onze groep, dus niet te ver vd piste af en ook niet te ver van apres ski gebeuren, d.w.z. ongeveer max. 5 a 10 minuten lopen.
pi_72988907
Ik vroeg me af, ik zag veel mensen "lopen" op een snowboard ofwel dit:

Is dit gewoon een kwestie van een soort sprongetje maken? Het lukte mij in ieder geval niet...
pi_72991289
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:37 schreef onearmedman het volgende:
Ik vroeg me af, ik zag veel mensen "lopen" op een snowboard ofwel dit:

Is dit gewoon een kwestie van een soort sprongetje maken? Het lukte mij in ieder geval niet...
Je moet druk geven op je meest "voorste voet" (als je board een beetje schuin staat),
hierdoor komt je "achterste voet" los van de grond en kan je die heel gemakkelijk naar voren bewegen,
dit blijf jeeen tijdje herhalen totdat je bent waar je wilt wezen, moe bent of omvalt.

Gewoon op een vlak stuk proberen, als je het gevoel hebt kan je het ook op schuine stukken proberen.
pi_72992862
In aanvulling op wat Soohr zegt, als je eenmaal één stapje kunt maken, dan moet je vooral in een ritme komen. Je springt een beetje van je nose naar je tail en dat schuin naar voren. Het is overigens erg vermoeiend.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:08:58 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_72996503
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:37 schreef onearmedman het volgende:
Ik vroeg me af, ik zag veel mensen "lopen" op een snowboard ofwel dit:

Is dit gewoon een kwestie van een soort sprongetje maken? Het lukte mij in ieder geval niet...
Het is zo simpel.
Gewichtverplaatsing naar 1 been. Bijvoorbeeld je rechter. Als je board dan een klein beetje aan de andere kant omhoog komt draai je je linker schouder klein beetje naar voren. Je board gaat dan draaien op je rechterbeen. Dan verplaats je het gewicht naar je linkerbeen en draai je je rechter schouder naar voren. Dit doe je af wisselend. Dan ga je vanzelf duckwalken

Over die prijs kwaliteit verhouding. Ik weet niet met hoeveel man je bent...
hochstaffl is erg goed. Hele lieve vrouw die alles verzorgd. Zorg er alleen voor dat je altijd je gewoon heel netjes gedraagd en dat ze geen last van je hebben. Dan krijg je bijna alles voor elkaar bij haar. is op dit moment ook nog rond die tijd een kamer vrij. (in ieder geval voor 2 man)
Redelijk betaalbaar (396.00 met zijn 2en)

Zit midden in het dorp. Piste is wat verder lopen, maar je kunt altijd gewoon met de bus. Dan is het 5min.

http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004376&SPTyp=1&FilteredIDs=79005849

Haus Rinner is ook super. Daar heb ik het vorig seizoen gezeten. Wel gedeelde douche en wc, maar altijd goed schoon gehouden en het eten is er ook wel ok. Als je je gedraagd doet die vrouw ook alles voor je

http://www.gerlos.at/de/gerlos/winter/index_zimmer&submenu=zimmer&template=fremd&modul=Zimmerliste.html?fremdsource=http://feratel2.concentrator.net/a2t2/tosc.asp?OC%3DZELL%26RG%3DDN%26ID%3D1000123%26CF%3DWINTER%26FC%3DHO%26FN%3DLIST%26LG%3D1

Lopen naar de apres ski duurt ongeveer 10min. De lift is ook 10min lopen. je hebt alleen geen mogelijkheid om met de bus te gaan.

Bij Hochstaffl is volgens mij nog plek. Rinner weet ik niet. Maar bij Rinner zijn nooit zo heel veel mensen dus ik vaak nog wel plek. Ook in drukkere periodes.

het geld gewoon voor allebei dat je je er goed moet gedragen. Het is geen hotel maar prive kamers. Dus die mensen willen gewoon dat je normaal doet. Als je dat doet zijn het hele leuke mensen. Alleen de vrouw van Rinner kan je nogal eens aan het ouwehoeren houden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73000255
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is zo simpel.
Gewichtverplaatsing naar 1 been. Bijvoorbeeld je rechter. Als je board dan een klein beetje aan de andere kant omhoog komt draai je je linker schouder klein beetje naar voren. Je board gaat dan draaien op je rechterbeen. Dan verplaats je het gewicht naar je linkerbeen en draai je je rechter schouder naar voren. Dit doe je af wisselend. Dan ga je vanzelf duckwalken

Over die prijs kwaliteit verhouding. Ik weet niet met hoeveel man je bent...
hochstaffl is erg goed. Hele lieve vrouw die alles verzorgd. Zorg er alleen voor dat je altijd je gewoon heel netjes gedraagd en dat ze geen last van je hebben. Dan krijg je bijna alles voor elkaar bij haar. is op dit moment ook nog rond die tijd een kamer vrij. (in ieder geval voor 2 man)
Redelijk betaalbaar (396.00 met zijn 2en)

Zit midden in het dorp. Piste is wat verder lopen, maar je kunt altijd gewoon met de bus. Dan is het 5min.

http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004376&SPTyp=1&FilteredIDs=79005849

Haus Rinner is ook super. Daar heb ik het vorig seizoen gezeten. Wel gedeelde douche en wc, maar altijd goed schoon gehouden en het eten is er ook wel ok. Als je je gedraagd doet die vrouw ook alles voor je

http://www.gerlos.at/de/gerlos/winter/index_zimmer&submenu=zimmer&template=fremd&modul=Zimmerliste.html?fremdsource=http://feratel2.concentrator.net/a2t2/tosc.asp?OC%3DZELL%26RG%3DDN%26ID%3D1000123%26CF%3DWINTER%26FC%3DHO%26FN%3DLIST%26LG%3D1

Lopen naar de apres ski duurt ongeveer 10min. De lift is ook 10min lopen. je hebt alleen geen mogelijkheid om met de bus te gaan.

Bij Hochstaffl is volgens mij nog plek. Rinner weet ik niet. Maar bij Rinner zijn nooit zo heel veel mensen dus ik vaak nog wel plek. Ook in drukkere periodes.

het geld gewoon voor allebei dat je je er goed moet gedragen. Het is geen hotel maar prive kamers. Dus die mensen willen gewoon dat je normaal doet. Als je dat doet zijn het hele leuke mensen. Alleen de vrouw van Rinner kan je nogal eens aan het ouwehoeren houden.
. Ik zal die Haus Rinner voorleggen.. Op de site staat ook dat die wellicht maar zo'n 13.50 per nacht kost inc. ontbijt?? Dat is echt geen geld. Bovendien zijn we met 1 stel + 3 of 4 vrijgezelle mannen (op dit moment althans ). Dan zouden we mooi die 2 persoonkamer + 4 persoonkamer kunnen boeken en dan is die gedeelde douche/wc ook geen probleem.

Oh in het hoogseizoen 22,- p/dag, nog steeds vrij goedkoop in ieder geval.
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:33:51 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73001103
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:08 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

. Ik zal die Haus Rinner voorleggen.. Op de site staat ook dat die wellicht maar zo'n 13.50 per nacht kost inc. ontbijt?? Dat is echt geen geld. Bovendien zijn we met 1 stel + 3 of 4 vrijgezelle mannen (op dit moment althans ). Dan zouden we mooi die 2 persoonkamer + 4 persoonkamer kunnen boeken en dan is die gedeelde douche/wc ook geen probleem.

Oh in het hoogseizoen 22,- p/dag, nog steeds vrij goedkoop in ieder geval.
Hmm je zou moeten kijken of dat nog lukt. Het is maar een heel klein pensionnetje. Er zijn 6 kamers ofzo. 2 persoons allemaal geloof ik. Dus dan moet je opschieten.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73007266
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is zo simpel.
Gewichtverplaatsing naar 1 been. Bijvoorbeeld je rechter. Als je board dan een klein beetje aan de andere kant omhoog komt draai je je linker schouder klein beetje naar voren. Je board gaat dan draaien op je rechterbeen. Dan verplaats je het gewicht naar je linkerbeen en draai je je rechter schouder naar voren. Dit doe je af wisselend. Dan ga je vanzelf duckwalken

Over die prijs kwaliteit verhouding. Ik weet niet met hoeveel man je bent...
hochstaffl is erg goed. Hele lieve vrouw die alles verzorgd. Zorg er alleen voor dat je altijd je gewoon heel netjes gedraagd en dat ze geen last van je hebben. Dan krijg je bijna alles voor elkaar bij haar. is op dit moment ook nog rond die tijd een kamer vrij. (in ieder geval voor 2 man)
Redelijk betaalbaar (396.00 met zijn 2en)

Zit midden in het dorp. Piste is wat verder lopen, maar je kunt altijd gewoon met de bus. Dan is het 5min.

http://feratel-zell.concentrator.net/a2t2/tosc/show_ServiceProvider.asp?ID=79004376&SPTyp=1&FilteredIDs=79005849

Haus Rinner is ook super. Daar heb ik het vorig seizoen gezeten. Wel gedeelde douche en wc, maar altijd goed schoon gehouden en het eten is er ook wel ok. Als je je gedraagd doet die vrouw ook alles voor je

http://www.gerlos.at/de/gerlos/winter/index_zimmer&submenu=zimmer&template=fremd&modul=Zimmerliste.html?fremdsource=http://feratel2.concentrator.net/a2t2/tosc.asp?OC%3DZELL%26RG%3DDN%26ID%3D1000123%26CF%3DWINTER%26FC%3DHO%26FN%3DLIST%26LG%3D1

Lopen naar de apres ski duurt ongeveer 10min. De lift is ook 10min lopen. je hebt alleen geen mogelijkheid om met de bus te gaan.

Bij Hochstaffl is volgens mij nog plek. Rinner weet ik niet. Maar bij Rinner zijn nooit zo heel veel mensen dus ik vaak nog wel plek. Ook in drukkere periodes.

het geld gewoon voor allebei dat je je er goed moet gedragen. Het is geen hotel maar prive kamers. Dus die mensen willen gewoon dat je normaal doet. Als je dat doet zijn het hele leuke mensen. Alleen de vrouw van Rinner kan je nogal eens aan het ouwehoeren houden.
Hey die bovenste klinkt wel interessant, maar linkje werkt niet en ik kan het verder ook niet op internet vinden (teveel dingen die dezelfde naam hebben, kwam al bij een garage terecht). Weet jij wat slimme zoekwoorden om alsnog bij dit appartement terecht te komen?

Edit: nvm, heb het al voor elkaar (link kopieren naar venster)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:10:31 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73008760
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:39 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hey die bovenste klinkt wel interessant, maar linkje werkt niet en ik kan het verder ook niet op internet vinden (teveel dingen die dezelfde naam hebben, kwam al bij een garage terecht). Weet jij wat slimme zoekwoorden om alsnog bij dit appartement terecht te komen?

Edit: nvm, heb het al voor elkaar (link kopieren naar venster)
Eventueel kun je ook nog naar de site van Gerlos www.gerlos.at
Dan moet je het daar even opzoeken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73022075
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:44 schreef Soohr het volgende:

[..]

Je moet druk geven op je meest "voorste voet" (als je board een beetje schuin staat),
hierdoor komt je "achterste voet" los van de grond en kan je die heel gemakkelijk naar voren bewegen,
dit blijf jeeen tijdje herhalen totdat je bent waar je wilt wezen, moe bent of omvalt.

Gewoon op een vlak stuk proberen, als je het gevoel hebt kan je het ook op schuine stukken proberen.
Sinds ik een TBT boardje heb gaat dit trouwens stukken moeilijker!! Aangezien je geen grip meer heb met je kanten. ( je kan ze niet in de sneeuw hakken, aangezien ze bol staan..) Best vervelend als je wat vlakke stukken naar de lift toe moet overlappen...
  woensdag 23 september 2009 @ 13:21:20 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73035937
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:19 schreef marinos.. het volgende:

[..]

Sinds ik een TBT boardje heb gaat dit trouwens stukken moeilijker!! Aangezien je geen grip meer heb met je kanten. ( je kan ze niet in de sneeuw hakken, aangezien ze bol staan..) Best vervelend als je wat vlakke stukken naar de lift toe moet overlappen...
Hmmm ik had er niet zo veel moeite mee. Ik denk dat het berg op wel lastiger is, maar op vlakke stukken viel het wel mee.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73054383
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:09 schreef Komakie het volgende:
Ok, een fatsoenlijk boardvoor jouw bodemprijs ga je niet vinden. Dan ga je op meuk rijden die je niet aan jou besteed is. Dat zou pas zonde van je geld zijn. Als je je budget naar 500 verhoogd zou je trouwens een heel goed plankje van dit jaar kunnen kopen. Maar een model van vorig jaar is uiteraard ook een optie.

Ik zou sowieso een board met een camber voorspanning nemen. Voor hard knallen en carven vind ik persoonlijk dat het beste. Het beetje springen wat je wilt gaan doen, is denk ik geen reden om een Banana of een rocker board te nemen (type voorspanning. Camber is omhoog in het midden en rocker juist andersom. De camber voorspanning zorgt voor betere carve eigenschappen)
Een rockerboard houdt prima op snelheid en is super in poeder, maar carven vind ik matig.

Je bent in ieder geval op zoek naar een freeride board. Big Mountain gaat te ver richting de poeder, freestyle te veel richting... freestyle

Ik ben een beetje aso aangezien ik mijn eigen boards ga aanprijzen, maar ik doe het lekker toch (als het maar niet als reclame wordt gezien.... )

Ik ga er bij deze even vanuit dat je max 430 voor het board wil uitgeven ex. binding.

De Bataleon Omni is erg goed voor freeriden. Ik heb er vorig jaar op gereden en door de kleine setback (bindingen staan ietsjes naar achteren) heeft hij veel drijfkracht in de poeder en draait hij ook heel makkelijk. Daarnaast heeft hij niet zo veel setback dat je er niets meer mee kunt met springen, maar vooral hard gaan, poeder rijden en carven kan hij erg lekker. Als ik jou zo hoor gaat die aardig jouw richting op. En hij is net breed genoeg voor je (de versie 163cm lang). Daar moet je ook mee uit kijken...

http://www.gnarly.nl/epag(...)11/Products/bat00004

De Bataleon Goliath is ook redelijk, maar net ietsje minder jouw richting op denk ik. Minder setback zodat hij ietsje minder in de poeder is, maar wel goed op snelheid, goed voor een beetje freestyle. De brede versie rijdt ook wel aardig in de poeder door de breedte, maar de brede versie is denk ik wat aan de brede kant en de normale versie iets aan de smalle. Misschien toch niet zo'n goede optie....

http://www.gnarly.nl/epag(...)11/Products/bat00002

De T.Rice is een banana board (rocker) maar zou ook kunnen, hoewel ik ze wat carven betreft minder vind dat de rest. Echt uitgestuurde bochten (dus die je weer de berg op rijdt) vond ik lastig. De gemiddelde carven die gewoon flauwe bochten op zijn kant naar beneden maakt kan er wel mee uit de voeten.
Door de nieuwe powerbanana moet hij meer grip hebben en beter kunnen carven, maar dat weet ik niet. Nog niet op gereden.

http://www.lib-tech.com/s(...)ice-c2-power-banana/

Dit zijn boards waar ik op gereden heb (de T.Rice vorig jaar toen er nog gewone banana op zat en geen C2BTX) Lang verhaal om uit te leggen. Op verzoek alleen . Ik vind het altijd lastig om boards aan te prijzen waar ik niet zelf op gestaan heb, want dan gaat ik net zo gissen als jij. Maar kijken naar specs en verhaaltjes zonder dat je echt iets te weten komt.

Conclusie: Als ik naar deze boards kijk is de Omni perfect voor je. Precies ook binnen je totaal bedrag. Hoewel ik dus niet weet of je met of zonder bindingen bedoelt. Dan wordt het natuurlijk duurder.
Als je een vergelijkbaar board wilt (goed merk wat lekker rijdt en je lang plezier van blijft houden), maar dan voor die prijs met bindingen kom je zeker weten bij een boardje van vorig seizoen uit Een setje bindingen van dit jaar kost al gauw tussen de 150 en de 200 euro en dan nog je board. Van vorig jaar kun je nog wel een goed setje krijgen voor ongeveer 400
Bedankt voor je uitgebreide reactie!!! Heel erg fijn, en ik vat het zeker niet op als reclame maken, maar als zeer goede ondersteuning!

Helaas heb ik nog steeds geen besluit kunnen maken! Nog veel gelezen op forums en reviews. Op een van de forums rade ze me de Volkl Coal aan als het bordje.

Ben nu tot de volgende shortlist gekomen qua bordjes:
-Apo Apocalypse (niet de swallow)
-Nitro Blacklight
-Bateleon Omni
-Nitro Suprateam
-Volkl Coal

Ik vroeg me af of je misschien je ligt eens over de overige bordjes zou kunnen laten schijnen? Zoals de Apo Apocalypse, weet je hier iets van / heb je er een mening over?

Vrienden van mij hebben me aangeraden om zelf een paar bordjes te testen, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik weet dat je bij Duivenstijn in Langraaf bijvoorbeeld bordjes kunt testen, nadeel is dat ze alleen de volgende merken hebben:
-Bateleon
-Burton
-K2
-Nitro
-Salomon
En dat Snowworld nou ook weer niet echt representatief is qua piste en sneeuw, maar goed het is waarschijnlijk beter dan niks vergelijken...

Ben ik nog leuke bordjes vergeten in mijn lijstje? Nog enige raad?

Alvast bedankt!!!

Ps. Ik weet dat ik lastig ben
  donderdag 24 september 2009 @ 01:23:52 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73059256
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:33 schreef ffknallen het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!! Heel erg fijn, en ik vat het zeker niet op als reclame maken, maar als zeer goede ondersteuning!

Helaas heb ik nog steeds geen besluit kunnen maken! Nog veel gelezen op forums en reviews. Op een van de forums rade ze me de Volkl Coal aan als het bordje.

Ben nu tot de volgende shortlist gekomen qua bordjes:
-Apo Apocalypse (niet de swallow)
-Nitro Blacklight
-Bateleon Omni
-Nitro Suprateam
-Volkl Coal

Ik vroeg me af of je misschien je ligt eens over de overige bordjes zou kunnen laten schijnen? Zoals de Apo Apocalypse, weet je hier iets van / heb je er een mening over?

Vrienden van mij hebben me aangeraden om zelf een paar bordjes te testen, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik weet dat je bij Duivenstijn in Langraaf bijvoorbeeld bordjes kunt testen, nadeel is dat ze alleen de volgende merken hebben:
-Bateleon
-Burton
-K2
-Nitro
-Salomon
En dat Snowworld nou ook weer niet echt representatief is qua piste en sneeuw, maar goed het is waarschijnlijk beter dan niks vergelijken...

Ben ik nog leuke bordjes vergeten in mijn lijstje? Nog enige raad?

Alvast bedankt!!!

Ps. Ik weet dat ik lastig ben
Het is alles behalve lastig
We praten hier over niets anders dus lekker makkelijk toch?

De Nitro Blacklight en de Suprateam zijn hetzelfde. De Blacklight is de opvolger van de Suprateam. De Suprateam is al 2 jaar oud.

Ik vind zelf nitro niet zo rijden. Het rijdt altijd vrij stijf. Hij stuurt wel aardig snel een bocht uit. Dat is dan weer een voordeel van Nitro. Maar wel een wat meer all mountain board. Kun je heel goed mee freestylen en je kunt er hard en gecontrolleerd mee, maar ik vind hem niet lekker door de poeder rijden. Een collega van me van vorig jaar had er 1 en daar heb ik een paar rondjes op gedaan.
Hij is trouwens relatief wat smaller geloof ik. Maar zit op me telefoon te internetten dus is het moeizaam nakijken.

Die andere planken ken ik niet. Vooral Apo zul je niet makkelijk vinden in een winkel. Er zijn er vast die het hebben, maar niet veel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 september 2009 @ 16:09:29 #70
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73072548
Neff is vandaag binnen gekomen
Morgen ff wat mutsjes op de site zetten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 september 2009 @ 16:26:06 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73073170
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:33 schreef ffknallen het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!! Heel erg fijn, en ik vat het zeker niet op als reclame maken, maar als zeer goede ondersteuning!

Helaas heb ik nog steeds geen besluit kunnen maken! Nog veel gelezen op forums en reviews. Op een van de forums rade ze me de Volkl Coal aan als het bordje.

Ben nu tot de volgende shortlist gekomen qua bordjes:
-Apo Apocalypse (niet de swallow)
-Nitro Blacklight
-Bateleon Omni
-Nitro Suprateam
-Volkl Coal

Ik vroeg me af of je misschien je ligt eens over de overige bordjes zou kunnen laten schijnen? Zoals de Apo Apocalypse, weet je hier iets van / heb je er een mening over?

Vrienden van mij hebben me aangeraden om zelf een paar bordjes te testen, maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik weet dat je bij Duivenstijn in Langraaf bijvoorbeeld bordjes kunt testen, nadeel is dat ze alleen de volgende merken hebben:
-Bateleon
-Burton
-K2
-Nitro
-Salomon
En dat Snowworld nou ook weer niet echt representatief is qua piste en sneeuw, maar goed het is waarschijnlijk beter dan niks vergelijken...

Ben ik nog leuke bordjes vergeten in mijn lijstje? Nog enige raad?

Alvast bedankt!!!

Ps. Ik weet dat ik lastig ben
Nog even gekeken naar die Apo.

Heel erg gespecificeerd op Big Mountain rijden en piste rijden. Zit heel extreem in de hoek die jij wel een beetje zoekt. Maar! (er is altijd een maar )
Dit is echt puur een board voor kneiterhard knallen. Makkelijke korte bochten draaien gaat niet werken.
De 162 is wel een goede lengte (iets aan de korte kant voor poeder, maar met wat setback gaat het prima) maar die is wat aan de smalle kant (25.1cm in het midden) en de 166 wordt wel weer wat lang, maar zou je op kunnen met 25.4cm in het midden.

Ik vind het een beetje een net-wel-net-niet'je. Als je hem wilt hebben zul je concessies moeten doen. De langere is beter voor poeder rijden, maar voor de korte bochten zullen moeilijk gaan. De kortere is beter voor kortere bochten, maar voor poeder net iets minder geschikt. Voor freestyle zijn ze allebei niet echt geschikt (hij is rete stijf ) en carven moet met allebei gewoon knallen

btw, de Swallowtail versie is 186cm lang. Hoe ziek kun je dan grote bochten draaien

En ook gekeken naar die Volkl Coal.
Ik kan alleen de Coal XT vinden op de site van Volkl dus dat zal wel goed zijn.
De 162 is aan de smalle kant met 25.2cm in het midden. De 167cm is wel goed als je kijkt naar de breedte (25.7cm) maar is te lang.

Allebei de planken zijn wel zo stijf dat je ze juist niet te lang moet rijden. Anders krijg je een boeing 757. Hij kan heel hard, maar is niet meer erg wendbaar. Terwijl als je hem kort rijdt, je meer het straaljageridee krijgt. Heel snel en toch nog een stuk wendbaarder. (zover mijn vliegtuig kennis gaat )

Het zijn allebei planken (De Nitro Blacklight ook nog wel een beetje) uit het absolute topsegment die heel erg specifiek zijn voor freeride. Dat laatste is niet zo erg, maar het zijn wel boards waar je mee om moet kunnen gaan. Ik denk dat de gemiddelde vakantie de prijs er niet uit krijgt en echt moeite heeft om zo'n board onder controle te houden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Komakie op 24-09-2009 16:46:13 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_73088606
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nog even gekeken naar die Apo.

Heel erg gespecificeerd op Big Mountain rijden en piste rijden. Zit heel extreem in de hoek die jij wel een beetje zoekt. Maar! (er is altijd een maar )
Dit is echt puur een board voor kneiterhard knallen. Makkelijke korte bochten draaien gaat niet werken.
De 162 is wel een goede lengte (iets aan de korte kant voor poeder, maar met wat setback gaat het prima) maar die is wat aan de smalle kant (25.1cm in het midden) en de 166 wordt wel weer wat lang, maar zou je op kunnen met 25.4cm in het midden.

Ik vind het een beetje een net-wel-net-niet'je. Als je hem wilt hebben zul je concessies moeten doen. De langere is beter voor poeder rijden, maar voor de korte bochten zullen moeilijk gaan. De kortere is beter voor kortere bochten, maar voor poeder net iets minder geschikt. Voor freestyle zijn ze allebei niet echt geschikt (hij is rete stijf ) en carven moet met allebei gewoon knallen

btw, de Swallowtail versie is 186cm lang. Hoe ziek kun je dan grote bochten draaien

En ook gekeken naar die Volkl Coal.
Ik kan alleen de Coal XT vinden op de site van Volkl dus dat zal wel goed zijn.
De 162 is aan de smalle kant met 25.2cm in het midden. De 167cm is wel goed als je kijkt naar de breedte (25.7cm) maar is te lang.

Allebei de planken zijn wel zo stijf dat je ze juist niet te lang moet rijden. Anders krijg je een boeing 757. Hij kan heel hard, maar is niet meer erg wendbaar. Terwijl als je hem kort rijdt, je meer het straaljageridee krijgt. Heel snel en toch nog een stuk wendbaarder. (zover mijn vliegtuig kennis gaat )

Het zijn allebei planken (De Nitro Blacklight ook nog wel een beetje) uit het absolute topsegment die heel erg specifiek zijn voor freeride. Dat laatste is niet zo erg, maar het zijn wel boards waar je mee om moet kunnen gaan. Ik denk dat de gemiddelde vakantie de prijs er niet uit krijgt en echt moeite heeft om zo'n board onder controle te houden.
Ik vind het héél erg fijn dat je de moeite hebt genomen om de bordjes die je niet kent zelfs even op te zoeken en je mening er over te geven! Bedankt!!!

Betreffende de Apo Apocalypse, die zag er erg interessant uit, en zeker omdat ik een bordje van vorig jaar tegen kwam dat nu nieuw 280 euro koste als over jarig model zijnde.

En de Volkl Coal is een bordje dat ik van iemand op een ander forum had gekregen die met zo'n magazine aan het testen was geweest in Frankrijk, en daar kwam deze als beste uit de test. Dit magazine zou binnenkort in de winkel komen, maar hij wou wel vast vertellen dat dit bord het beste eruit kwam.

Maar goed alles evaluerende dan denk ik dat deze zogenaamde echte offpiste borden idd wel eens te stijf kunnen zijn om veel plezier te hebben op de piste. Want een beetje snel draaien is toch wel lekker, vooral op buckel pistes. Er zijn twee puntjes waar ik nog een beetje over twijfel bij de Bateleon Omni, ten eerste wordt het bordje nogal in het freestyle segment geduwd, terwijl ik zoiets heb van freestyle is eigenlijk totaal niet mijn ding ik wil freeride! Maar zoals jij al aangeeft dat hij naar jouw mening alle facetten van het freeriden goed beheerst, van stijf genoeg om stabiel te blijven op hoge snelheid en ook lekker blijft drijven op de poeder (vind ik zéér belangrijk, want heb afgelopen jaar ook een dik halfuur zitte graven voor ik een vlak stukje voorbij was in de poeder met een burton weetnietmeerwelkbordje). En ja als je daarnaast nog de voordelen krijgt van een freestyle bordje is dat altijd meegenomen.

Ander punt is dat ik zoiets had van ja het is september laat ik eens gaan kijken naar een overjarig bordje want die zijn momenteel sterk afgeprijst, maar ja de Omni is net nieuw op de markt, al is de prijs niet eens verkeerd. Maar om de keuze mogelijkheden toch iets uit te breiden dan alleen de Omni, welk overjarig bordje komt hier nu het beste bij in de buurt? de Undisturbed of "the Jam"? Of komen ze er beide gewoon niet in de buurt en toch gewoon Omni...

Iemand anders toevallig nog een mening?

Qua bindingen ben ik er gelukkig wel uit, heb de Apo Expresso Team 2009 in Frankrijk besteld voor 120 euries. Vorig seizoen had ik bij een huurbordje de SP United bindingen, werkelijk heerlijke bindingen, lijkt op de Flow binding (je komt er ook van achterin in) alleen zitten er streps op die je netjes op maat kunt instellen en dus dezelfde druk voelt als de normale streps. Nadeel is alleen in de poeder om er uit en in te komen. Tevens heeft de SP United 2009 variant een klein gebrek dat wel in de 2010 versie zou zijn opgelost. Maar de Apo die ik nu heb gekocht hebben gewone streps waar je van boven en van achter in kunt komen, het beste van beide wereld dus. Nadeel van normale streps vind ik persoonlijk vooral dat ze iedere keer niet even strak zitten waardoor je de ene keer het gevoel hebt dat je ze te los hebt zitten (door je haast) en de andere keer zo strak dat het bloed onder aan de berg al bijna uit je voet is gelopen Vorig jaar dus gehad en meteen verliefd, vond het ook een goede rede om een bordje te kopen want ik wil geen andere bindingen meer !
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:02:45 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73089864
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:50 schreef ffknallen het volgende:
Maar goed alles evaluerende dan denk ik dat deze zogenaamde echte offpiste borden idd wel eens te stijf kunnen zijn om veel plezier te hebben op de piste. Want een beetje snel draaien is toch wel lekker, vooral op buckel pistes. Er zijn twee puntjes waar ik nog een beetje over twijfel bij de Bateleon Omni, ten eerste wordt het bordje nogal in het freestyle segment geduwd, terwijl ik zoiets heb van freestyle is eigenlijk totaal niet mijn ding ik wil freeride! Maar zoals jij al aangeeft dat hij naar jouw mening alle facetten van het freeriden goed beheerst, van stijf genoeg om stabiel te blijven op hoge snelheid en ook lekker blijft drijven op de poeder (vind ik zéér belangrijk, want heb afgelopen jaar ook een dik halfuur zitte graven voor ik een vlak stukje voorbij was in de poeder met een burton weetnietmeerwelkbordje). En ja als je daarnaast nog de voordelen krijgt van een freestyle bordje is dat altijd meegenomen.

Ander punt is dat ik zoiets had van ja het is september laat ik eens gaan kijken naar een overjarig bordje want die zijn momenteel sterk afgeprijst, maar ja de Omni is net nieuw op de markt, al is de prijs niet eens verkeerd. Maar om de keuze mogelijkheden toch iets uit te breiden dan alleen de Omni, welk overjarig bordje komt hier nu het beste bij in de buurt? de Undisturbed of "the Jam"? Of komen ze er beide gewoon niet in de buurt en toch gewoon Omni...

Iemand anders toevallig nog een mening?
De Undisputed is eigenlijk de grote broer van de Omni. Dus vergelijkbaar, maar iets stijver en nog wat duurdere tech. En een stuk duurder en de Omni is doordat hij ietsje minder stijf is net iets breder inzetbaar.
Voor de rest zijn de basic specs voor het grootste gedeelte hetzelfde. Even breed bij dezelfde lengte (163) en de setback is ook hetzelfde. Allebei ook Freeride TBT. Wat betekent dat de TBT iets meer naar achter ligt. Check de website van Bataleon voor uitleg

De Jam is meer richting freestyle dan de Omni en heeft de freestyle TBT. Daarnaast heeft hij wat minder setback waardoor hij minder drijft in de poeder.
Het is trouwens meer All-mountain dan freestyle. Dat soort boardjes worden in amerika vaak al als freestyle aangegeven aangezien daar bijna niets anders bestaat dan freestyle snowboarden. Ze hebben daar een beetje tunnelvisie. Dus als je iets niet als freestyle aanduidt verkoop je maar weinig

Maar waar zie je het staan dat hij de freestyle kant uit gedrukt wordt
Bij Bataleon staat hij duidelijk als freerider en op internet lees ik dingen die ongeveer gelijk zijn aan mijn ervaringen. Dus linkjes

[ Bericht 9% gewijzigd door Komakie op 25-09-2009 01:11:21 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 25 september 2009 @ 06:48:31 #74
202334 Dwyrin
Powered by espresso
pi_73090759
Iemand hier ervaring met Never Summer boards? (Legacy-R met name), kom op u.s. forums erg veel positieve dingen tegen, maar hier in NL zijn ze bijna niet te krijgen (of verschrikkelijk overpriced t.o.v. uk/us).
Wil dit seizoen nog met mn huidige board gaan boarden, maar daarna is het tijd voor iets nieuws
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:25:15 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73095116
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 06:48 schreef Dwyrin het volgende:
Iemand hier ervaring met Never Summer boards? (Legacy-R met name), kom op u.s. forums erg veel positieve dingen tegen, maar hier in NL zijn ze bijna niet te krijgen (of verschrikkelijk overpriced t.o.v. uk/us).
Wil dit seizoen nog met mn huidige board gaan boarden, maar daarna is het tijd voor iets nieuws
Ze zijn overpriced omdat ze geen nederlandse importeur hebben. Daarom is het bijna ook niet te krijgen. Ze moeten dus alles uit een ander land halen wat meer geld kost en dus duurder is.

Vorig jaar had Neversummer het idee van zowel camber als rocker in hun boards. Dat hebben nu meer merken zoals Lib Tech en Gnu. Volgens mij ook nog een paar anderen.

Het is wel een cool merk maar bijna niet fatsoenlijk te verkrijgen in Nederland.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')