abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:43:26 #276
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_73441107
Hoi, ik ben op zoek naar een toko die Union bindingen verkoopt... (ik heb net mijn Cartels verkocht aangezien ik die qua slijtage niet echt een lang leven zag hebben bij mij...)

Heeft daarnaast iemand enig idee waar je in Nederland boots van Celsius kan kopen? Ik wil graag een paar boots hebben die niet zwart zijn en de boots van Celsius zien er wel errug cool uit... pasvorm ben ik ook erg benieuwd naar.

Oh ja, ik rijd een Nitro Blacklight 1.63....

[ Bericht 6% gewijzigd door ergodyne1 op 06-10-2009 22:58:01 ]
Only sick music makes money today...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:09:26 #277
117107 MarcoD
.........
pi_73442242
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:43 schreef ergodyne1 het volgende:
Hoi, ik ben op zoek naar een toko die Union bindingen verkoopt... (ik heb net mijn Cartels verkocht aangezien ik die qua slijtage niet echt een lang leven zag hebben bij mij...)

Heeft daarnaast iemand enig idee waar je in Nederland boots van Celsius kan kopen? Ik wil graag een paar boots hebben die niet zwart zijn en de boots van Celsius zien er wel errug cool uit... pasvorm ben ik ook erg benieuwd naar.

Komakie verkoopt Union met z'n (web)winkel (www.gnarly.nl) hij krijgt als het goed is de bindingen binnenkort binnen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_73442433
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:26 schreef JRB het volgende:
Ben zelf wel benieuwd naar het effect van capstraps (en alle andere nieuwe shizzle die erop zit). Kijken hoeveel directer het allemaal stuurt.

Hoelang duurt het nog allemaal, maandje of anderhalf? Ach, het is zo weer Sinterklaas...
Jullie rijden volgens mij allemaal op softboots,
dat is toch nooit een directe overbrenging?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:13:47 #279
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73442435
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:02 schreef Dwyrin het volgende:

[..]

Triads (2009)
ohwja foutje

Triads zijn ook wel een duidelijke upgrade
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:16:28 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73442553
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:43 schreef ergodyne1 het volgende:

Union is nog niet uitgeleverd zijn ze mee aan de gang.
Celcius wordt door dezelfde importeur gedaan, maar ik weet niet waar ze die aan verkocht hebben. Ik weet in ieder geval dat het niet best verkoopt.

Enne.... Union bindingen durf ik bijna niet te zeggen maar.... wij verkopen ze Als ze uitgeleverd zijn. (deze week waarschijnlijk)
Al een idee welke je wilt hebben?

Het lijkt wel alsof ik alleen maar me eigen zooi hier aan het verkopen ben hiero als iemand zich hier aan stoort spijt me dat
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_73443240
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:13 schreef Soohr het volgende:

[..]

True enough, maar ik vergelijk het even met m'n vorige K2 binding. Daar had ik nog bewegingsruimte, en zat er geen flashy nose/capstraps op die je schoen beter in de binding drukt. Denk dat het voor mij nu wel aanvoelt als een freecarveboard

Je blijft alleen bezig, want kan nu weer op zoek naar een stijvere boot ala een Ruler/Driver X.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:09:56 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73444356
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:13 schreef Soohr het volgende:

[..]

Niet zo direct als een veredelde skischoen, maar dat wil niet zeggen dat ze slap zijn. Ik rij op een Driver X schoen en dat is zo ongeveer de stijfste die je kunt krijgen.

Voordeel met een softboot is dat je ook nog een beetje kunt bewegen om je truukjes te maken en iets meer met je snowboard te doen dan alleen maar bochten draaien naar beneden. Als ik dat wil ga ik wel skiën.

Toch heb ik een directe overbreng met mijn schoen in combinatie met mijn binding. De binding geeft ook weer wat stijfheid mee.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:11:53 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73444415
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:33 schreef JRB het volgende:

[..]

True enough, maar ik vergelijk het even met m'n vorige K2 binding. Daar had ik nog bewegingsruimte, en zat er geen flashy nose/capstraps op die je schoen beter in de binding drukt. Denk dat het voor mij nu wel aanvoelt als een freecarveboard

Je blijft alleen bezig, want kan nu weer op zoek naar een stijvere boot ala een Ruler/Driver X.
Een Ruler is maar even stijf. Hij wwordt vrij snel slapper. De Driver X is al een stuk stijver en blijft dat ook wat langer. Dus als je keuze hebt....
pi_73448045
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

Niet zo direct als een veredelde skischoen, maar dat wil niet zeggen dat ze slap zijn. Ik rij op een Driver X schoen en dat is zo ongeveer de stijfste die je kunt krijgen.

Voordeel met een softboot is dat je ook nog een beetje kunt bewegen om je truukjes te maken en iets meer met je snowboard te doen dan alleen maar bochten draaien naar beneden. Als ik dat wil ga ik wel skiën.

Toch heb ik een directe overbreng met mijn schoen in combinatie met mijn binding. De binding geeft ook weer wat stijfheid mee.
Ik moet ook toegeven dan mijn laatste echte softboots ervaring van een jaar of 12 terug was.
Een nitro boardje met nogal goedkope bindingen en crazy creek schoenen.

Was opzich wel geinig voor erbij.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:45:00 #285
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73448524
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:24 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ik moet ook toegeven dan mijn laatste echte softboots ervaring van een jaar of 12 terug was.
Een nitro boardje met nogal goedkope bindingen en crazy creek schoenen.

Was opzich wel geinig voor erbij.
Gast serieus
OK Nitro is prima, maar goedkope bindingen en Crazy Creek schoenen zijn natuurlijk niet bepaald representatief voor softboots en dan ook nog eens 12 jaar terug. Dat is gewoon crap.

Softboots is tegenwoordig gewoon beter en leuker om op te rijden.
Iik heb een aantal leerlingen gehad die op hardboots reden aan het begin van de week en aan het einde van de week met veel plezier op soft boots.
Eigenlijk zijn hardboots volledig achterhaald. Slalom en dergelijke zijn dan nog wel op hardboots om optimaal te kunnen carven en omdat je met hardboots gewoon kortere carvebochten kan maken, maar kijk maar naar boardercross. Vroeger reed iedereen die op hardboots, tegenwoordig steeds meer op softboots.

Waarom rij je eigenlijk op hardboots
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:14:20 #286
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_73449257
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof ik alleen maar me eigen zooi hier aan het verkopen ben hiero als iemand zich hier aan stoort spijt me dat
elke post van jou is dikke spam voor je webwinkel, zou een ban moeten zijn
pi_73449937
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gast serieus
OK Nitro is prima, maar goedkope bindingen en Crazy Creek schoenen zijn natuurlijk niet bepaald representatief voor softboots en dan ook nog eens 12 jaar terug. Dat is gewoon crap.
Ben ik met je eens.
quote:
Softboots is tegenwoordig gewoon beter en leuker om op te rijden.
Iik heb een aantal leerlingen gehad die op hardboots reden aan het begin van de week en aan het einde van de week met veel plezier op soft boots.
Eigenlijk zijn hardboots volledig achterhaald. Slalom en dergelijke zijn dan nog wel op hardboots om optimaal te kunnen carven en omdat je met hardboots gewoon kortere carvebochten kan maken, maar kijk maar naar boardercross. Vroeger reed iedereen die op hardboots, tegenwoordig steeds meer op softboots.

Waarom rij je eigenlijk op hardboots
Ik heb op een kunstskibaan (in bergen) leren snowboarden een jaar of 16 geleden,
ben begonnen op skischoenen, die konden zo de binding in, was je voor weinig geld klaar om het snowboarden uit te proberen.
Ook waren softboots daar nog niet beschikbaar, iedereen reed op hardboots.

vervolgens mn beginneboard vervangen door een slalomplank, een freesurf highlander van 153 cm

en hardboots van blax.

deze plank helemaal opgereden, hij ligt nog in de garage om ooit te gaan dienen als bankje,
daarna een nidecker van 156 cm gekocht, weer hardboots erbij en burton plates.
Later nog een F2 van 183 cm erbij, die mooie gele

Ik ben dus niet anderes gewend dan hardboots, en ze geven lekker veel steun en alles reageerd heel direct.
Daarnaast kan ik ook goed off-piste op de nidecker en springen gaat ook nog redelijk (in vergelijking met de gemiddelde snowboarder)

En volledig plat op de sneeuw tijdens de bocht is gewoon zoveel leuker dan een funpark pakken.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:55:01 #288
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73450290
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:42 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.
[..]

Ik heb op een kunstskibaan (in bergen) leren snowboarden een jaar of 16 geleden,
ben begonnen op skischoenen, die konden zo de binding in, was je voor weinig geld klaar om het snowboarden uit te proberen.
Ook waren softboots daar nog niet beschikbaar, iedereen reed op hardboots.

vervolgens mn beginneboard vervangen door een slalomplank, een freesurf highlander van 153 cm [ afbeelding ]

en hardboots van blax.

deze plank helemaal opgereden, hij ligt nog in de garage om ooit te gaan dienen als bankje,
daarna een nidecker van 156 cm gekocht, weer hardboots erbij en burton plates.
Later nog een F2 van 183 cm erbij, die mooie gele

Ik ben dus niet anderes gewend dan hardboots, en ze geven lekker veel steun en alles reageerd heel direct.
Daarnaast kan ik ook goed off-piste op de nidecker en springen gaat ook nog redelijk (in vergelijking met de gemiddelde snowboarder)

En volledig plat op de sneeuw tijdens de bocht is gewoon zoveel leuker dan een funpark pakken.

Dit is met softboots carven. Als je het echt goed kunt dan kun je dus ook zo goed als plat door de bocht.
Deze gast ziet er trouwens wel echt sick uit met zijn bochten

Geloof me. Probeer een keer softboots. Gewoon een dagje huren en kijken wat je vindt. Wel even aangeven dat je hardboots rijdt en een keer softboots wil proberen, maar wel alles gewoon stijf wilt hebben. Anders geven ze je straks een of ander slap freestyle setje en daar heb je natuurlijk niets aan. Off-piste en springen zullen niet meer vergelijkbaar zijn zo veel beter en zoals je in het filmpje ziet kun je met softboots ook heel diep carven. De techniek is iets anders, maar verder...
Softboots zijn niet voor freestyle! Softboots zijn voor snowboarden!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:55:12 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73452165
Union bindingen zijn ook binnen
pi_73454019
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:55 schreef Komakie het volgende:
Union bindingen zijn ook binnen
Vetvetvet!

Voor degene die het nieuwe topic aanmaakt (omdat deze bijna vol zit) hier de link naar het tekstbestand

[ Bericht 17% gewijzigd door MarcoD op 07-10-2009 13:09:19 ]
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:52:33 #291
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73462862
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:58 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Vetvetvet!

Voor degene die het nieuwe topic aanmaakt (omdat deze bijna vol zit) hier de link naar het tekstbestand
Ik heb het setje ff bij elkaar gezet. Boardje uit de hoes gehaald, bindingen erop gezet (zonder schroeven. Alleen ff kijken) en het ziet er nice uit. Ik ben jaloers op je...
pi_73466008
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb het setje ff bij elkaar gezet. Boardje uit de hoes gehaald, bindingen erop gezet (zonder schroeven. Alleen ff kijken) en het ziet er nice uit. Ik ben jaloers op je...
Dat is mooi! Kan hem van de week dus verwachten?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:13:28 #293
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_73474202
Niks mis met Nitro boards als je het mij vraagt. Ze zijn wat stijver dan gemiddeld maar als je dat gewend bent is bijvoorbeeld een Burton Custom een beetje vaatdoekerig

@Komakie: kan je mij via pb aangeven wat je kan leveren/op voorraad hebt en tegen welke prijzen? van bijvoorbeeld de Force SL of de Data?
Only sick music makes money today...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:40:08 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73474816
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 19:32 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Dat is mooi! Kan hem van de week dus verwachten?
Volgende week moet lukken
Alleen nog ff kijken hoe ik hem het beste kan versturen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:41:56 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73474845
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 23:13 schreef ergodyne1 het volgende:
Niks mis met Nitro boards als je het mij vraagt. Ze zijn wat stijver dan gemiddeld maar als je dat gewend bent is bijvoorbeeld een Burton Custom een beetje vaatdoekerig

@Komakie: kan je mij via pb aangeven wat je kan leveren/op voorraad hebt en tegen welke prijzen? van bijvoorbeeld de Force SL of de Data?
De Custom is sowieso een wat overschat board.
Nitro heeft een wat ander flex patroon waardoor hij agressief een bocht uit stuurt. Dat geeft een wat sneller gevoel.

Je hebt een pm

[ Bericht 6% gewijzigd door Komakie op 07-10-2009 23:48:25 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:00:21 #296
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_73475162
Zo ff gekeken bij de bindingen vanmiddag.
Het ziet er allemaal super vet uit

Kleur mooi glanzend. Geen plastic gevoel en allemaal heel degelijk.
Een aantal dingen zijn denk ik wel even wennen als je jaren lang Burton gewend bent. De Hi-backs zijn anders opgebouwd wat even raar aanvoelde toen ik hem beetpakte. Maar dat komt wel goed

Verder vallen de magnesium buckels op (2 keer lichter dan alluminium en 4 keer zo sterk. Kortom, geen kapotte buckels meer ) en de heelcup die of van magnesium of van extruded alluminium is.
En alles blinkt gewoon een beetje, maar niet zo irritant dat het "bling blng" wordt. Het straalt gewoon kwaliteit uit

[ Bericht 1% gewijzigd door Komakie op 08-10-2009 00:07:40 ]
pi_73476077
tvp

Ben weer van plan te gaan snowboarden deze winter, want is de afgelopen 2 jaar niks van gekomen.
Eerst binnenkort maar is weer naar Snowworld om weer een beetje snowboard gevoel te krijgen.
Oohja en nieuwe jas en broek kopen.
............................
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:27:58 #298
202334 Dwyrin