Sinds kort staat hier thuis een Line 6 Vetta Gitaarversterker. Nu ben ik op zoek naar mensen die ook deze versterker hebben en tips hebben voor vette sounds van bekende pop/rock/blues/metalbands, of voor nummers hiervan.
Iemand?
Bij voorbaat dank!!
Gebruik je eigen oren! Geluid zit gedeeltelijk in de versterker, maar ook in de gitaar, en nog veel meer in de vingers van degene die hem bespeelt!
Ik zal natuurlijk ook sounds hier posten en zal zo met de 1e beginnen!
quote:Dat is zooooo vorige eeuw.
Op zondag 21 april 2002 19:35 schreef Zander het volgende:
Voor het authentieke Spinal Tap-geluid zet ik altijd alles op 11.
quote:Mooie film, echt iets voor jou --H-I-M-- (Spinal Tap) Hee Ullie, is dat John Bonham, jou icoontje?
Op zondag 21 april 2002 19:37 schreef ullie het volgende:[..]
Dat is zooooo vorige eeuw.
Tegenwoordig heeft Tap nieuwe versterkers die tot 20 gaan!
quote:[offtopic] Jep dat is 'm
Op zondag 21 april 2002 20:25 schreef search64 het volgende:[..]
Mooie film, echt iets voor jou --H-I-M-- (Spinal Tap) Hee Ullie, is dat John Bonham, jou icoontje?
ok hier komt dan het 1e geluidje
voor de metallica liefhebbers, want hiermee krijg je de sound zoals in bijvoorbeeld "creeping death" en de slagpartij van Fade to Black:
Je pakt een mesaboogie dual en triple rectifier, combineert deze op amp 1 en 2 en zet ze als volgt neer: drive voluit, bass op 2 uur, mid uit, treble op 12 uur en presence en volume op 10. Bij de equalizer doe je hetzelfde en zet je zowel de hig mid als de low mid uit. Voor het mooie solo effect zet je een grote reverb erop (concerthal) en laat deze 3/4 open. De double tracker kun je ook nog op 9 uur zetten voor een volle livesound!
Veel plezier!
Nu jullie!
MEsa rectifier, contour op tien, gain op 20, mids 0 bas 10 high op 8 een beetje reverb en tada.
ff zoeken op www.google.com
quote:Ik betwijfel het, de Vetta is pas net uit.
Op maandag 22 april 2002 17:23 schreef madcap het volgende:
Ik had een poosje geleden een Marshal stereo versterker met een Korg Toneworks ax30g efektenbak te leen wat een herrie maakt zo'n ding
voor die bak kon je op I-net allrhande instellingen opzoeken voor bepaalde sounds...
misschien hebbie dat voor jou versterker ook wel...ff zoeken op www.google.com
Wat is er mis met originaliteit? Probeer zelf wat!
quote:Mijn Marshall gaat ook tot 11. Gewoon een groter bocht erop zetten :p
Op zondag 21 april 2002 19:35 schreef Zander het volgende:
Voor het authentieke Spinal Tap-geluid zet ik altijd alles op 11.
de van halen sound is heel vet met een 1968 marshall variac plexi. Je gebruikt dan een echoplex ep-3 als delay met 310 ms als basisinstelling. (bijvoorbeeld intro "aint talking about love"
iemand nog meer vette sounds?
quote:Super sound = metal sound (dat vint ik niet, maar jouw super sound is metal sound, om misverstanden uti de weg te ruimen).
Op woensdag 24 april 2002 13:40 schreef Dave_Mustaine het volgende:
Marshall + Jackson + Boss MT2 = Super sound
[offtopic] btw jammer van dave mustaine met zn ongeluk dave ( [/offtopic]
Heeft iemand ook een vette maiden sound (bij voorkeur voor Vetta amps)??????????????
quote:Ik weet wel dat de Virtual Amps (Line 6 PODS) echt geweldige dingen zijn om mee te werken. Wat een ongelooflijk superheftige distortion vormen zitten daarbij! Niet normaal. (Net zoals bij de V-amp2 van Behringer trouwens, die er bijna niet voor onderdoet)
Line 6 Vetta Gitaarversterker
quote:He, zo speelt onze lead guitarist ook altijd op zijn H&K bak
mids 0 bas 10 high op 8 een beetje reverb en tada.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-04-2002 17:30]
Amp od 1 kanaal verterker met enorm bassige od zonder veel gain: Mid 10, treble 7, bas 5
Amp supeclean met mn superfuzz (herrieding met dun geluit) mid 5, treble 6/7, bas 10. En dan is ie nog iets te dun. Maar superfuzz roelt wel .
quote:FLIKKER NOU EENS OP MET JE SUPERFUZZ!
Op woensdag 24 april 2002 17:39 schreef LenL het volgende:
Ik vint dat geluit zelf om te kotsen. zelf gebriuk ik:Amp od 1 kanaal verterker met enorm bassige od zonder veel gain: Mid 10, treble 7, bas 5
Amp supeclean met mn superfuzz (herrieding met dun geluit) mid 5, treble 6/7, bas 10. En dan is ie nog iets te dun. Maar superfuzz roelt wel
.
quote:
Op woensdag 24 april 2002 18:02 schreef search64 het volgende:[..]
FLIKKER NOU EENS OP MET JE SUPERFUZZ!
quote:Was jij nou die gast met dat zelfgemaakte nummer dat zo ongelooflijk ......... klonk?
Op woensdag 24 april 2002 17:39 schreef LenL het volgende:
Ik vint dat geluit zelf om te kotsen. zelf gebriuk ik:Amp od 1 kanaal verterker met enorm bassige od zonder veel gain: Mid 10, treble 7, bas 5
Amp supeclean met mn superfuzz (herrieding met dun geluit) mid 5, treble 6/7, bas 10. En dan is ie nog iets te dun. Maar superfuzz roelt wel
.
Dat is pas "whauhauhaaa", ofzo.
quote:Jep dat is em. Als je even wacht zegt ie dadelijk "dat die Superfuzz de Line 6 Vetta ownt"
Op woensdag 24 april 2002 18:22 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Was jij nou die gast met dat zelfgemaakte nummer dat zo ongelooflijk ......... klonk?
En dan durven zeggen dat die setting brak klinkt
Dat is pas "whauhauhaaa", ofzo.
En ik mis hier iets? Superfuzz overruled Vetta?????
quote:Op een omgedraaide strat wel
Op woensdag 24 april 2002 19:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
jongens, WTF heeft een superfuzz met de vetta of met artiestentonen uit te staan????En ik mis hier iets? Superfuzz overruled Vetta?????
quote:Nee Rotje, maar Lenl begon weer over zijn "geweldige" pedaal te zeuren, je weet wel, waar Enge Sjon en ik het altijd over hebben.
Op woensdag 24 april 2002 19:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
jongens, WTF heeft een superfuzz met de vetta of met artiestentonen uit te staan????En ik mis hier iets? Superfuzz overruled Vetta?????
en wat betreft die strat.........tja een gibson vind ik meer de tool om te spelen, maar dat is natuurlijk persoonlijk!!
quote:De omgekeerde strat is ook weer een verwijzing naar Lenl. En een Gibson is een leuk instrument, maar natuurlijk niks vergeleken bij een Pearl Masterworks (geen idee wat de link is met gitaren, maar goed, het is gewoon hipper)
Op woensdag 24 april 2002 19:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
o Ja nu snap ik em search...........Brams gt-6 avontuur schiet me weer te binnen
en wat betreft die strat.........tja een gibson vind ik meer de tool om te spelen, maar dat is natuurlijk persoonlijk!!
quote:Dat je misschien 'es kunt kijken per situatie wat de beste gitaar is, ipv altijd een omgedraaide strat aan te raden. En vooral omdat qua sound er geen enkel verschil is met een normale strat.
Op woensdag 24 april 2002 20:51 schreef LenL het volgende:
En wat is er mis met mijn keuze voor een omgedraaide strat?
maar jongens het ging hier even om de versterker der versterkers.........de vetta.......en ik zoek sounds!!!!!!!
BVD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kusje van mij
quote:Aparte definitie van wijze woorden heb je
Op woensdag 24 april 2002 21:17 schreef --H-I-M-- het volgende:kusje van mij
quote:Hier heb je echt veel he Roger, aan dit topic! Al drie mensen die je helpen!
Op woensdag 24 april 2002 21:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
dan ken je mij nog niet......
quote:Haha, je bent dus echt die met dat nummer. Koop eerst eens een normaal mengpaneel voordat je gaat lullen over hoe iets klinkt. Want die mp3 van je klonk gewoon gaar, zeg nou zelf. Ik bedoel, dan klinkt mijn elec-drumskit met een Philips grootmembraan mic van 10 euro erboven gehangen nog beter.
Superfuzz 0wnz line6!
quote:De mic die wij gebruikten was wel een stuk cheap skater en ik heb voor dat lietje mn superfuzz niet gebruikt. Heb vandaag wel sinds lopngtemps weer gesuperfuzzt en heb nu een beetje last van mn oren
Op woensdag 24 april 2002 22:52 schreef Yokozuna het volgende:
Ik heb wel sounds van de nieuwere Line6 POD Pro versterkers, maar die zijn ook volgend mij nog een stap duurder. Dus niet echt nuttig denk ik
[..]Haha, je bent dus echt die met dat nummer. Koop eerst eens een normaal mengpaneel voordat je gaat lullen over hoe iets klinkt. Want die mp3 van je klonk gewoon gaar, zeg nou zelf. Ik bedoel, dan klinkt mijn elec-drumskit met een Philips grootmembraan mic van 10 euro erboven gehangen nog beter.
quote:En onze opname techniek was ook superieur: We hadden 1 microfoon en waren te lui met meerdere tracks te werken, dus we hebben mijn gitaarversterker op een stoel getild, de microfoon op een stapel cd's gelegt vlak voor de speaker en de zanger is met zn hooft rigting de microfoon gaan zingen
Haha, je bent dus echt die met dat nummer. Koop eerst eens een normaal mengpaneel voordat je gaat lullen over hoe iets klinkt. Want die mp3 van je klonk gewoon gaar, zeg nou zelf. Ik bedoel, dan klinkt mijn elec-drumskit met een Philips grootmembraan mic van 10 euro erboven gehangen nog beter.
quote:??? Een ELECTRISCHE gitaar heeft een UITGANG, een effecten pedal als het goed is ook. Een UITGANG kun je met VERLOOPSTUKJES (van 5 euro) in de LINE-IN pluggen van SBLIVE (of wat je ook mag hebben). Dat klinkt nog enigzinds NORMAAL. Aanrader. Als je een mp3 van iets post, laat hem dan waardig zijn. Een veel betere geluidskwaliteit heb je al voor de prijs van een verloopstukje!
Op donderdag 25 april 2002 13:28 schreef LenL het volgende:[..]
En onze opname techniek was ook superieur: We hadden 1 microfoon en waren te lui met meerdere tracks te werken, dus we hebben mijn gitaarversterker op een stoel getild, de microfoon op een stapel cd's gelegt vlak voor de speaker en de zanger is met zn hooft rigting de microfoon gaan zingen
:D:D. Professioneler kan niet.
Rocktron Vooduvalve online pre-amp
Mesa/Boogie 50/50 stereo eindtrap
2x london city 4x12" cabinetten
dimarzio v2 pickup als achterste humbucker
cannibal corpse, here I come...
quote:Haal de mt2 uit het rijtje weg en je kan er ook fantastische jazz en blues mee spelen (Zie Chris Poland)
Op woensdag 24 april 2002 15:42 schreef LenL het volgende:[..]
Super sound = metal sound (dat vint ik niet, maar jouw super sound is metal sound, om misverstanden uti de weg te ruimen).
Een Jackson in combinatie met marshall zorgt inderdaad voor een lekkere metalsound, maar is ook uitermate geschikt voor andere muziekstijlen.
quote:Ik heb wel zon verloopstukje, maar hoe moet de zang er dan bij als je te lui bent om met meerdere "tracks" te gaan klooien?
Op donderdag 25 april 2002 13:39 schreef Yokozuna het volgende:[..]
??? Een ELECTRISCHE gitaar heeft een UITGANG, een effecten pedal als het goed is ook. Een UITGANG kun je met VERLOOPSTUKJES (van 5 euro) in de LINE-IN pluggen van SBLIVE (of wat je ook mag hebben). Dat klinkt nog enigzinds NORMAAL. Aanrader. Als je een mp3 van iets post, laat hem dan waardig zijn. Een veel betere geluidskwaliteit heb je al voor de prijs van een verloopstukje!
En ja ik heb een SB live.
Squier strat niet gemod, brug element.
Boss BE5-B bass multi fx pedaal dat al 15 jaar niet meer wort verkogt met de graphic eq en de distortion.
In de graphic eq alle mids eruit, niets boosten. Bij het distortion alles op tien, behalve de enhancer die op 6.
Gorilla tc 110 150 watt 1-kanaals combo op bijna superclean, alle mids er weer uit, bas op 10 treble op 8 en het volume niet te hoog ander hout de speaker het niet meer
Drop D en de tabs post ik nog wel eens
Ik weet nu al wat voor reacties ik hier op ga krijgen maar laat u dat niet beletten hier commentaar op te leveren
quote:Tuurlijk klinkt dat beter, het is een drumstel!
Haha, je bent dus echt die met dat nummer. Koop eerst eens een normaal mengpaneel voordat je gaat lullen over hoe iets klinkt. Want die mp3 van je klonk gewoon gaar, zeg nou zelf. Ik bedoel, dan klinkt mijn elec-drumskit met een Philips grootmembraan mic van 10 euro erboven gehangen nog beter.
quote:Bedankt voor de handleiding: "hoe moet je je gitaar vooral niet instellen"!
Op donderdag 25 april 2002 18:27 schreef LenL het volgende:
Hehe, voor alle mensen die Mortus regi nog in hun hooft hebben (mijn lietje dus). Hier is de setup:Squier strat niet gemod, brug element.
Boss BE5-B bass multi fx pedaal dat al 15 jaar niet meer wort verkogt met de graphic eq en de distortion.
In de graphic eq alle mids eruit, niets boosten. Bij het distortion alles op tien, behalve de enhancer die op 6.Gorilla tc 110 150 watt 1-kanaals combo op bijna superclean, alle mids er weer uit, bas op 10 treble op 8 en het volume niet te hoog ander hout de speaker het niet meer
Drop D en de tabs post ik nog wel eens
Ik weet nu al wat voor reacties ik hier op ga krijgen maar laat u dat niet beletten hier commentaar op te leveren
Maar Roger, ik zou zeggen ga anders gewoon een flink weekend pielen hehe
Pak een mooie marshall set en zet elk effect ff aan en uit , probeer alle parameters op elke mogelijke stand etc.. , ik zou het wel weten
quote:Ik ben eht wel eens met jouw beschrijving
Op donderdag 25 april 2002 20:22 schreef search64 het volgende:[..]
Bedankt voor de handleiding: "hoe moet je je gitaar vooral niet instellen"!
quote:Lees dan
Op donderdag 25 april 2002 20:21 schreef search64 het volgende:[..]
Tuurlijk klinkt dat beter, het is een drumstel!
Hoe duur is zo'n bak incl. pedaal eigenlijk als ik vragen mag. 4000 piek?
quote:Dat had ik al gelezen, ik wil maar zeggen dat een drumstel altijd beter klinkt dan een gitaar
Op donderdag 25 april 2002 21:26 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Lees dan
Met 1 MICROFOON, een electrisch drumstel opnemen.
quote:Ja goed plan, zonder al die knopjes kun je je aandacht beter op je gitaarspel richten
Op donderdag 25 april 2002 21:37 schreef LenL het volgende:
Ik heb eht persoonlijk niet zo op die line-6 agtige dingen, het is natuurlijk wel super vet en koel het lijkt me koel om in huis te hebben (tweak/knopjes-fanaat) maar ik ga liever voor een fender twin reverb ofzo.
quote:Niet altijt... als je een drumstel onder water hebt bespeeld door mij
Op donderdag 25 april 2002 21:36 schreef search64 het volgende:[..]
Dat had ik al gelezen, ik wil maar zeggen dat een drumstel altijd beter klinkt dan een gitaar
quote:Ook ja... maar de toonv an een egte marshall of een egte fender twin reverb is altijd beter dan een line6 emulatie ervan.
Op donderdag 25 april 2002 21:38 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja goed plan, zonder al die knopjes kun je je aandacht beter op je gitaarspel richten
Mijn voorkeur gaat echt naar H&K, (Silver Line) voor dat geld is er geen vettere gain uit een 12" bak te krijgen zonder effecten pedaal. En het is niet echt persoonlijke voorkeur, heel de band was overtuigd na het horen van de Silver Line van H&K. Dat merk verdient veel meer naamsbekendheid hier in NL. (was trouwens uitgeprobeert met een Dean Mach 5, slechte elementen, mooiste design wat ik ooit gezien heb )
Trouwens, een electrisch drumstel klinkt absoluut slechter dan alles als je het opneemt met MICROFOON, daar is het ook niet voor bedoeld, het is bedoeld als triggerbak. Slaan op pads klinkt nieteens als een drumstel hoor Het verschil is een wereld, ik wil het wel opnemen voor je, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-04-2002 21:43]
quote:Ik heb 1 keer op een H&K combo gespeeld, en dat is me idd niet slegt bevallen. Ze zijn alleen totaal niet bekend, maarn daar gaat het niet om, het gaat erom hoe ze klinken.
Op donderdag 25 april 2002 21:39 schreef Yokozuna het volgende:
Heb die in de winkel al bespeeld met onze lead gitarist. Ik snap niet wat men eraan vind, ik vind ze echt ouderwets klinken.Mijn voorkeur gaat echt naar H&K, (Silver Line) voor dat geld is er geen vettere distortion uit een 12" bak te krijgen zonder effecten pedaal. En het is niet echt persoonlijke voorkeur, heel de band was overtuigd na het horen van de Silver Line van H&K. Dat merk verdient veel meer naamsbekendheid hier in nl.
http://www27.brinkster.com/qoko/solo.mpga
(rechtermuisknop, opslaan van locatie, gewoon openen met winamp)
quote:Ik ken het nummer niet maar dat is Dream Theater, nietwaar?
Op donderdag 25 april 2002 22:10 schreef Yokozuna het volgende:
Elke amp/gitaar klinkt vet met de Line 6 POD
Voorbeeldje van een ZEER recent gereleaste cd.http://www27.brinkster.com/qoko/solo.mpga
(rechtermuisknop, opslaan van locatie, gewoon openen met winamp)
Heel erg experimentele muziek, net als Dream Theater inderdaad. Ze zijn steeds meer van thrash naar experimenteel/progressieve muziek gegaan. Ik ben zeer zeer te spreken over de originaliteit van het album.
Maargoed, op 8 seconde dat stukje. Oh, dat klinkt ZOOO stoer. Niet te geloven, gewoon met een V-amp bakje van 420 piek. (Behringer V-amp2)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-04-2002 22:37]
quote:Dat meen je niet! Dat klinkt precies als Dream theater, vooral hoe de drums gestemd zijn, en ook de stax hoor je duidelijk.
Op donderdag 25 april 2002 22:34 schreef Yokozuna het volgende:
Nee, Soilwork.Heel erg experimentele muziek, net als Dream Theater inderdaad. Ze zijn steeds meer van thrash naar experimenteel/progressieve muziek gegaan. Ik ben zeer zeer te spreken over de originaliteit van het album.
Maargoed, op 8 seconde dat stukje. Oh, dat klinkt ZOOO stoer. Niet te geloven, gewoon met een V-amp bakje van 420 piek. (Behringer V-amp2)
Enuh, drums gestemd? Volgens mij gebruiken ze allebei ddrum4 trigger modules Trouwens niet met behringer v-amp2 maar line6 pod gedistort.
Daarentegen klinkt een echt goede gitarist zelfs op de meest crappy kutgitaar over een 10w transistorversterkertje van 100 piek nog goed.
Materiaal wordt vaak zo enorm overrated
Ik vind juist dat de potentie van een goed geluid wordt onderschat. Als je supervet kunt drummen en je neemt het op met een 1 mic van 20 piek klinkt het nog super amateur. Ik vind het gewoon een feit dat goed geluid het halve werk, matig drumwerk kan superimpressive klinken door het drumstel zelf / de triggers. Natuurlijk is de drummer zelf belangrijk, maar onderschat het geluid zelf ook niet!
Ik heb bv. het hele nummer Toxycity van Toxycity van SOAD meegedrumt. Naar mijn idee klonk het wel goed, toen ik de opname afspeelde klonk het echt gewoon goedkoop. Terwijl het technisch gewoon correct was. Ik blijf erbij dat een goed geluid = halve werk. Beide factoren (geluid zelf en de kreator ervan zijn beide enorm belangrijk)
quote:Wie is allebei? Want van Mike Portnoy weet ik toch heel zeker dat ie geen triggers gebruikt!
Op donderdag 25 april 2002 22:39 schreef Yokozuna het volgende:Enuh, drums gestemd? Volgens mij gebruiken ze allebei ddrum4 trigger modules
Trouwens niet met behringer v-amp2 maar line6 pod gedistort.
quote:Dasnie, lees maar terug, het gaat al een hele tijd over drummen
Op woensdag 01 mei 2002 14:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
maar jongens we hadden het dus over gitaarsounds.........
nee maar nu weer ff serieus.......heeft iemand nog toontjes van zichzelf of van artiesten, of tips/tricks voor de vetta???????
Feel free to post them!
Iemand meer ervaring met direct recording?
quote:Ik niet, maar posten dan die sound! Hier moeten binnen 24 uur mp3's komen te staan van HIM die jam't!
Op zaterdag 04 mei 2002 19:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
jo voor de weinig mensen die het nog lezen of geinteresserd zijn, Vandaag voor het eerst opnames gemaakt met de vetta. We hadden direct in de geluidskaart gesepeeld met een A.I.R. methode van de shure sm57. Klok heel leuk!!
Iemand meer ervaring met direct recording?
quote:Direct Recording? Hmmm... nou ja, met gewoon thuis opnemen heb ik wel ervaring. Als ik een liedje opneem op mn PC (als concept om aan mn band te laten horen), maak ik meestal eerst de drums & bas in midi met Cakewalk. Door mn YamahaXG SoftSynth klinkt dat nog redelijk. Vervolgens slaat ik mn Korg Triton ProX aan op de line-in en neem ik de toetsen-partij er overheen op. En tot slot mn gitaar in mn Korg Pandora X3 en dan in de line-in van mn soundcard.
Op zaterdag 04 mei 2002 19:16 schreef --H-I-M-- het volgende:Iemand meer ervaring met direct recording?
Dan nog wat mixen en klaar
quote:Hier zijn er 2 die ik gefixt heb:
Op maandag 06 mei 2002 11:02 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik niet, maar posten dan die sound! Hier moeten binnen 24 uur mp3's komen te staan van HIM die jam't!
een korte snelle met een gemaakt slash effect:
Http://www.acidnightmare.tmfweb.nl/loopje.mp3
en een lange gevoelige met een mooi clean effect:
Http://www.acidnightmare.tmfweb.nl/k4.mp3
Ik hoop dat je ze hip vindt!
quote:Ik dacht al, die kerel heeft wel veel vingers! Maaruh, jou gitaarwerk zelf mag er ook wel zijn
Op maandag 06 mei 2002 19:27 schreef --H-I-M-- het volgende:
trouwens k4.mp3 heb ik eerst in Cakewalk de onderpartij gedaan en dan de solo er over......ge-exporteerd en klaar is kees!
ik ben nu bijna twee jaar geleden begonnen met electrisch gitaarspelen en heb hier geen les in gehad, maar speel wel heel veel. De overstap van accoustisch naar electrisch lijkt klein, maar was best wel groot, vooral vanwege de vele andere technieken en het spelen met een plectrum.
quote:ALs je al een paar jaar les hebt, en dan nog zo speelt, stel ik voor dat je moed opgeeft, en een ander instrument kiest.
Op dinsdag 07 mei 2002 16:45 schreef LenL het volgende:
Ik heb ook al een paar jaar klassiek les (nu nog steeds) en doe bijna een jaar electrisch erbij.
quote:Ik heb zo mijn exkuzen voor mortus regi en verder valt klassiek gitaar spel aboluut maar dan ook helemaal niet te vergelijken met electrisch gitraarspel... Het is bijna een vompleet ander instument als je geen beginner meer bent...
Op dinsdag 07 mei 2002 18:31 schreef search64 het volgende:[..]
ALs je al een paar jaar les hebt, en dan nog zo speelt, stel ik voor dat je moed opgeeft, en een ander instrument kiest.
Komt er nog wat van, of was het maar gein. Wij zijn namelijk al een beetje bezig met onze demo. Straks loop jij achter, en dat kan natuurlijk niet he!
Yoko is altijd geinteresseerd in nieuw werk, maarja. Hier op het forum post nooit iemand gitaarriffs. Het leuke zou zijn dat bv. iemand een drumloop post en dat dan een gitarist die mixt met zijn opname. Het FokBand Topic! Dan ben je tenminste productief bezig. Als fundering drumloops en de gitarist erop losraggen of andersom. Geen id? Mekaar ondersteunen, op GoT al een keer gebeurd. Superleuk.
quote:Groot gelijk! Een vompleet instument. Als je gitaar leert spelen heb je toch wel de vingers om normaal de typen? Of moet ik daarvan afleiden dat je gitaar spelen ook ..............
bijna een vompleet ander instument
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-05-2002 20:02]
quote:Goed idee, ik wil ook wel drumloops fixen...
Op dinsdag 07 mei 2002 19:56 schreef Yokozuna het volgende:
Yoko is altijd geinteresseerd in nieuw werk, maarja. Hier op het forum post nooit iemand gitaarriffs. Het leuke zou zijn dat bv. iemand een drumloop post en dat dan een gitarist die mixt met zijn opname. Het FokBand Topic! Dan ben je tenminste productief bezig. Als fundering drumloops en de gitarist erop losraggen of andersom. Geen id? Mekaar ondersteunen, op GoT al een keer gebeurd. Superleuk.
he H.I.M. misschien is het verstandig als je de mensen aan het begin van je topic even uitlegt wat een godenapparaat de Vetta inhoudt, RESPECT!
oh en...fuck nirvana, kan ons dus niks schelen want kurt cobain gebruikte voor een van zijn geweldige one-string-4-notes-solo's. Dus rotje zet er ook maar bij watvoor sounds je zoekt.
dus:
sinds kort hebben we een line6 Vetta versterker.
Ik zoek geluiden van bekende bands, noem je lijstje maar, om via de pc in dit state-of-the-art digitaal tonenspeeltje te stoppen.
Als ik zelfs alles uit wil gaan vogelen ben ik weet ik hoelang bezig omdat er zo verschrikkelijk verschillende parameters zijn in te stellen voor een bepaald geluid.
van de meeste weet ik zelfs nog niet eens waar ze voor zijn.
Het liefst hoor ik dus van mensen met een vetta hoe zijhem voor bepaalde geluiden hebben ingesteld, maar anders een beetje uitgebreide algemene instellingen maar dus niet iets als bass 10, mid 0, treble 10, voor een vette metalsound dude!
toedeledokie
[Dit bericht is gewijzigd door Fixxxer op 08-05-2002 15:15]
De niet vetta kennners kunnen naar een hele goede vetta site gaan van een ware vetta-fan, waar echt ALLES OVER DE VETTA STAAT!
Adres: http://www.geocities.com/nathanshane/mainpage.htm
Voor een review van mijn favoriete apparaatje (in het engels) van een geod gitaarmagazine kun je naar http://www.guitarist.co.uk/print.asp?ID=1706&type=rev gaan!
Ik hoop dat je nu een beetje de picture krijgt!
Veel plezier!
PS post maar flink door als je amp settings hebt he!
quote:Hej, dat doet me denken aan Ali-G! Hehe.
RUMMOL (H.I.M.) munne gitaargod, RESPECT!
quote:Maak een apart topic voor gitaarloops en drumloops waar ze met elkaar gemix worden. Zo kun je geweldige "ballads" maken
PS post maar flink door als je amp settings hebt he!
Zeg ik kan trouwens bij niemand hier een icon zien onder ze'n naam. Hoe zit da.
quote:He ik heb nog een nummer voor je Revenge: Vengeance Absolute. Echte muziek voor jou, lijkt wel op dat nummer van jou Ghehe. En REARGEER nou eens, ga je nog meer nummers maken en met drums erbij of hoe zit dat.
muhahaha... superfuzz roels...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-05-2002 14:25]
quote:
RUMMOL (H.I.M.) munne gitaargod, RESPECT!
quote:Hehe, maar Rummol aka Tony is veel hipper
Hej, dat doet me denken aan Ali-G! Hehe.
quote:Talk to the hand cause the face ain't listening...muhahaha... superfuzz roels...
quote:En ik heb al ,meermalen beantwoord dat de gehele band er voorlopig nog te lui voor is
Op dinsdag 07 mei 2002 19:56 schreef Yokozuna het volgende:
Zeg, komt er nog wat van die muziek van je. Heb al 100x gevraagd of je nog meer gaat opnemen en of je evt. nog drumloops nodig hebt.
quote:Gijn???? Agh nee tog, hoe kom je dáár nou bij
Komt er nog wat van, of was het maar gein.
quote:Alles kan
Wij zijn namelijk al een beetje bezig met onze demo. Straks loop jij achter, en dat kan natuurlijk niet he!
quote:1e excuus: mijn toetsenbort is verneukt.
hoop geblaat
Groot gelijk! Een vompleet instument. Als je gitaar leert spelen heb je toch wel de vingers om normaal de typen? Of moet ik daarvan afleiden dat je gitaar spelen ook ..............
en mijn gitaarspel is niet oppperbest vergeleken met anderen hier.
quote:hehehehehehehehe
meermalen beantwoord dat de gehele band er voorlopig nog te lui voor is
quote:Hoiehehah
Agh nee tog, hoe kom je dáár nou bij
ik stel voor dat je een nieuwe opent
quote:Hej H-I-M, zou je eens wat jam werk met je nieuwe Vetta Amp hier willen posten?
Op woensdag 08 mei 2002 18:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
ja jongens dit is wel een hip idee idd!!!maar niemand heeft nog suggesties voor de vetta??????
Dat zou mooi zijn!
-Nieuwe softwareversie 1.10 met 3 nieuwe amps: 2 bogners en een ENGL
-Rene shuman heeft voor mij wat patches gemaakt van zijn setup, en daramee heb ik met hem gejamt! reneshuman1 is de cleane versie reneshuman2 is de vervormde.
-mijn factorybank is vervangen door een ampbank waar alle amps precies zijn uitgebalanceerd zoals ze horen te zijn
- mijn userbank is vervangen door de 1.10 artistbank waardoor ik nu van alle 'grote' bands wel 99% exact hun sound heb, heel hip voor covers die mijn band speelt!
Als laaste gebruik ik nu altijd mijn crybaby 535 NAAST mijn vetta zodat ik met de andere pedalen allerlei andere leuke dingen kan doen.
dat was de update!
quote:heej hip bezug zeg, da klinkt goed
Op dinsdag 18 februari 2003 15:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zoo we zijn weer wat maandjes later, maar ik wilde ff melden dat mijn vetta een complete re-do heeft gehad:-Nieuwe softwareversie 1.10 met 3 nieuwe amps: 2 bogners en een ENGL
-Rene shuman heeft voor mij wat patches gemaakt van zijn setup, en daramee heb ik met hem gejamt! reneshuman1 is de cleane versie reneshuman2 is de vervormde.
-mijn factorybank is vervangen door een ampbank waar alle amps precies zijn uitgebalanceerd zoals ze horen te zijn
- mijn userbank is vervangen door de 1.10 artistbank waardoor ik nu van alle 'grote' bands wel 99% exact hun sound heb, heel hip voor covers die mijn band speelt!Als laaste gebruik ik nu altijd mijn crybaby 535 NAAST mijn vetta zodat ik met de andere pedalen allerlei andere leuke dingen kan doen.
dat was de update!
quote:dat d8 ik ook!!!!
Op dinsdag 18 februari 2003 18:28 schreef 2x4 het volgende:[..]
heej hip bezug zeg, da klinkt goed
DE VETTA 2 IS UIT, ik heb mn vetta natuurlijk al ge-upgrade en hij is !
meer info:
www.vettaville.nl
www.line6.com
quote:De vetta is nu ook idd errug verschrikkelijk uitgebreid!!!
Op dinsdag 11 november 2003 18:33 schreef LenL het volgende:
leuk voor de bump, ik had de opties van de vetta 2.0 gezien en ik moet zeggen dat die features wel ERG VERSCHRIKKELIJK uitgebreid zijn. Niet normaal hoeveel mogelijkheden, als ik een coverband bruiloft gitarist was had ik eht wel gewetenIk vind vetta's toch te duur om te hebben maar een podxt lijkt me wel wat voor in dee toekomst om olp te nemen. Van die pod heb ik echt de beste soundsamples gehoord, ideaal voor opnames!!!11
Ik weet zeker dat ik nog lang niet alle features heb uitgeprobeerd!
Ik heb trouwens de s/pdifkaart er nog niet inzitten, maar lijkt me wel heel gaaf, dan kun je gewoon als je dingen hebt ingespeeld (zelfs vocals) die dingen terugsturen naar de vetta en opnieuw aanpassen met effecten of zelfs helemaal re-ampen! lijkt me echt meesterlijk!
De podXT is idd een hele goeie optie voor op te nemen, maar deze draait nog op de vetta 1 techniek. Het zou echter best kunnen dat deze ook nog wel es wordt geupgrade!
best een stoer setje zo
quote:Gefeliciteerd!!!
Op woensdag 19 november 2003 18:36 schreef Mohammed het volgende:
ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de vetta 2 head.
echt, 1 woord: fantastisch....
alleen de eerste avond had ik zoiets van, kan ik dit wel allemaal gebruiken, ik bedoel 74 models, die gewoon stuk voor stuk goed / perfect zijn. ik heb nu mijn g-force digitaal in de loop zitten, via spdif.best een stoer setje zo
Ja de vetta is echt zo'n geniaal apparaat, maar je moet het wel ff onder de knie krijgen!
op www.instituteofnoise.com/l6 is een heel groot discussieforum waar je echt met al je vragen en suggesties terecht kan, dus dat raad ik ook ten zeerste aan!!!
als je verder vragen hebt, nou, dan kun je ze ook altijd hier aan mij stellen he!
en een voorbeeldje van slaggeluid met een Line6 Pod Pro:
onze band website (wacht ff totdat de loop geladen is)
Laatst hebben we beide pre-amps op mijn mesa 50/50 aangesloten en dat klinkt me toch een partij vet! omg!
quote:nee, we leven in een politiestaat
Op vrijdag 21 november 2003 17:37 schreef LenL het volgende:
mag ik er kritisch commentaar op geven?
quote:heeft iemand een link naar dat brakke nummer? ik wil mee lachen
Ik heb wel sounds van de nieuwere Line6 POD Pro versterkers, maar die zijn ook volgend mij nog een stap duurder. Dus niet echt nuttig denk ik
[..]Haha, je bent dus echt die met dat nummer. Koop eerst eens een normaal mengpaneel voordat je gaat lullen over hoe iets klinkt. Want die mp3 van je klonk gewoon gaar, zeg nou zelf. Ik bedoel, dan klinkt mijn elec-drumskit met een Philips grootmembraan mic van 10 euro erboven gehangen nog beter.
quote:Dit is van anderhalf jaar geleden.
Op dinsdag 25 november 2003 16:27 schreef humidity het volgende:[..]
heeft iemand een link naar dat brakke nummer? ik wil mee lachen
quote:jammer.
Op maandag 24 november 2003 07:45 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
nee, we leven in een politiestaat
quote:Ik neem aan dat je in de gaten hebt dat mijn opmerking sarcastisch bedoelt was?
Op dinsdag 25 november 2003 20:07 schreef LenL het volgende:[..]
jammer.
quote:Sweet, watvoor cabinet heb je dan?
Op woensdag 26 november 2003 11:16 schreef Mohammed het volgende:
ik heb sinds een week de nieuwe vetta 2 head.
fantastich apparaat!
eind deze week verwacht ik ook de nieuwe variax 700.
quote:die variax 700 is ook een heel fijn apparaat! heb er al op mogen spelen een tijdje terug!! prachtig!
Op woensdag 26 november 2003 11:16 schreef Mohammed het volgende:
ik heb sinds een week de nieuwe vetta 2 head.
fantastich apparaat!
eind deze week verwacht ik ook de nieuwe variax 700.
quote:DAMN! die is echt veel cooler!
Op donderdag 27 november 2003 11:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
yups, dit is em:
linkje:
http://www.line6.com/variax/
quote:Ja, maar gaat waarschijnlijk de nieuwe kopen en dan gaat de oude weg
Op donderdag 27 november 2003 12:38 schreef Fixxxer het volgende:[..]
DAMN! die is echt veel cooler!
Heeft koos die ouwe?
quote:+1 line6 heeft zich het commentaar echt aangetrokken. Iedereen klaagde altijd dat het ding zo lelijk was (ik vond dat nooit zo, maar ik ken mooiere gitaren). Maar dit ziet er toch wel een stukje beter uit.
Op donderdag 27 november 2003 12:38 schreef Fixxxer het volgende:[..]
DAMN! die is echt veel cooler!
Heeft koos die ouwe?
quote:ik heb 2 2x12 marshall's.
Sweet, watvoor cabinet heb je dan?
mijn nummer 1 megatip qua geluid: NIET. TEVEEL. GAIN!
iedereen gooit altijd een enorme bak gain over zijn signaal, in de hoop het vetter te maken. heb ik ook heel lang gedaan, en het is gewoon niet waar. de "oomph" van je geluid heeft niks met de gain te maken, zterker nog, een hele heftige compressie (die vaak gepaard gaat met metal achtige gain settings) haalt juist de "beuk" uit je geluid, dus mijn tip: een flink stuk hout, een goeie buizenbak en een goeie equalizer, en dan met mate opleuken met wat gain (een scherp randje erover bijvoorbeeld) en wat chorus als roomsausje. geloof me, het heeft me een hele tijd gekost om hierachter te komen, maar het geluid moet je niet te veel modden, daar wordt het nooit beter op.
quote:
Op maandag 1 december 2003 14:13 schreef search64 het volgende:
Misschien is ie met een slagplaat wel mooi, maar dat ding is vind iknog steeds lelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |