Als de rechter uitspraak heeft gedaan is het blijkbaar al voorgekomen...quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:17 schreef Joe-Momma het volgende:
Gewoon voor laten komen en daar je verhaal doen.
Want? Als ik er niets van heb gehoord, en ik ook nooit iets per post heb ontvangen tot vandaag, waarom ben ik dan nalatig geweest?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Iets zegt me dat je zelf nalatig geweest bent... Heb je wel eerder een boete gezien?
Staat je auto (?) wel op je huidige adres geregistreerd?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:25 schreef Nairua het volgende:
[..]
Want? Als ik er niets van heb gehoord, en ik ook nooit iets per post heb ontvangen tot vandaag, waarom ben ik dan nalatig geweest?
Jup.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Staat je auto (?) wel op je huidige adres geregistreerd?
Dit dus .quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:45 schreef Croga het volgende:
Als er al een uitspraak van de rechter is krijg jij geen brief meer van het incassobureau, dan krijg je een brief van de rechter of eventueel van een deurwaarder.
Maar daar is dan, voor zover mij bekend, wel aangetekend briefverkeer aan vooraf gegaan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:41 schreef Daniel1976 het volgende:
Alleen belastingdienst en cjb daar moet je mee oppassen. die hebben geen rechter nodig om beslag te leggen
Ik gok dat daar 'een klein beetje kosten bijzitten voor het gerecht en de deurwaarderquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:00 schreef Fer het volgende:
Centraal Justitieel incasso bureau misschien?
500 euro voor een verboden straatje? Was dat voor of nadat je die verkeersagent omver reed die ervoor stond om je tegen te houden.
Moahquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:21 schreef Fer het volgende:
Boete is 60¤ dan is 500 na wat kosten beetje overdreven he. Zelfs een belastingschuld wordt na incassokosten + rente + explootkosten niet meteen het 10-voudige.
Nee, dat kunnen ze niet. Zolang een gerechtsdeurwaarder geen rechterlijke veroordeling bij zich heeft is hij niets anders dan ieder willekeurig incassobureau en mag hij dus niets (behalve brieven sturen waarin hij je probeert te overtuigen toch te betalen).quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:27 schreef Fer het volgende:
gerechtsdeurwaarders zijn het gevaarlijkste van allemaal. Die kunnen zonder gerechterlijke tussenkomst gelijk beslag leggen, op je loon, bank tegoeden, bezittingen enz.
ff iets anders dan een blaffende pitbull van een incasso bureautje..
Lijkt me sterk dat een persoon geacht wordt koste te maken omdat CJIB uit het niets met vorderingen komt.quote:Op zondag 6 september 2009 09:38 schreef LoudGirl het volgende:
Heeft het CJIB geen recht van parate executie? Ik vermoed van wel. Dat moet je een verzetsdagvaarding uitbrengen of een executiegeschil aanspannen.
quote:Op zondag 6 september 2009 19:34 schreef karr-1 het volgende:
Gewoon betalen en verder niet moeilijk doen.
Als er een uitspraak van een rechter is geweest staat er echt niet "zomaar" iemand voor je deur, dan moet er wel heel wat aan voor af gegaan zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 19:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]. Je hebt nog niet gehoord en dan ineens staat er zo'n kuttekop voor je deur en jij zou zomaar betalen?
En TS zegt dus dat ie nergens vanaf weet, niks heeft gehad en daardoor zeer verbaasd is. Dan zou ik niet zomaar betalen.quote:Op zondag 6 september 2009 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als er een uitspraak van een rechter is geweest staat er echt niet "zomaar" iemand voor je deur, dan moet er wel heel wat aan voor af gegaan zijn.
Tsja dat is dan de fout van TS. Voor je aan de rechter toe bent moet je toch al meerdere malen op de hoogte gebracht zijn schriftelijk. Het lijkt me sterk dat al die brieven allemaal niet aankomen.quote:Op zondag 6 september 2009 22:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En TS zegt dus dat ie nergens vanaf weet, niks heeft gehad en daardoor zeer verbaasd is. Dan zou ik niet zomaar betalen.
Waar, maar wat als dat nu wel gebeurd is? TS reageert alleen niet meer, dat is jammer want er blijven een hoop vragen onbeantwoord.quote:Op zondag 6 september 2009 22:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat is dan de fout van TS. Voor je aan de rechter toe bent moet je toch al meerdere malen op de hoogte gebracht zijn schriftelijk. Het lijkt me sterk dat al die brieven allemaal niet aankomen.
Tuurlijk theoretisch kan het gebeuren, het is alleen zeer onwaarschijnlijk. TS zal er zelf op moeten antwoorden.quote:Op zondag 6 september 2009 22:40 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waar, maar wat als dat nu wel gebeurd is? TS reageert alleen niet meer, dat is jammer want er blijven een hoop vragen onbeantwoord.
Geen internet in het gevang?
Correct, echter geloof ik het ook niet helemaal, ben wel benieuwd naar de afloopquote:Op zondag 6 september 2009 22:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tuurlijk theoretisch kan het gebeuren, het is alleen zeer onwaarschijnlijk. TS zal er zelf op moeten antwoorden.
Mwoah, het kan zeker wel. Natuurlijk is het niet gebruikelijk, maar als je weet wat er bij het OM allemaal fout gaat, dan kan het best wel. De kans is klein, dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 6 september 2009 22:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat is dan de fout van TS. Voor je aan de rechter toe bent moet je toch al meerdere malen op de hoogte gebracht zijn schriftelijk. Het lijkt me sterk dat al die brieven allemaal niet aankomen.
Tuurlijk is het sterk maar er bestaat toch de mogelijkheid dat er fouten zijn gemaakt die niet aan hem te wijten zijn. Evengoed maar 't boeit niet jij zou evengoed gaan betalen... Waar woon je dan kom ik morgen even langs om even te de boete te cashen van 1000 euro wegens openstaande snelheidsovertredingen.quote:Op zondag 6 september 2009 22:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 september 2009 08:25 schreef ReWout het volgende:
[..]
Tuurlijk is het sterk maar er bestaat toch de mogelijkheid dat er fouten zijn gemaakt die niet aan hem te wijten zijn. Evengoed maar 't boeit niet jij zou evengoed gaan betalen... Waar woon je dan kom ik morgen even langs om even te de boete te cashen van 1000 euro wegens openstaande snelheidsovertredingen.
Precies wat ik bedoelquote:Op zondag 6 september 2009 22:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, het kan zeker wel. Natuurlijk is het niet gebruikelijk, maar als je weet wat er bij het OM allemaal fout gaat, dan kan het best wel. De kans is klein, dat ben ik met je eens.
Maarja, als het CJIB geen GBA-check heeft gedaan, kan het zijn dat er wel een hoop is gebeurd, maar dat TS daar 0,0 van heeft mee gekregen.quote:Op zondag 6 september 2009 22:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als er een uitspraak van een rechter is geweest staat er echt niet "zomaar" iemand voor je deur, dan moet er wel heel wat aan voor af gegaan zijn.
Aangezien TS uit Belgie komt heeft het CJIB er weinig mee te maken lijkt mij.quote:Op maandag 7 september 2009 15:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maarja, als het CJIB geen GBA-check heeft gedaan, kan het zijn dat er wel een hoop is gebeurd, maar dat TS daar 0,0 van heeft mee gekregen.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:
Iets zegt me dat je zelf nalatig geweest bent... Heb je wel eerder een boete gezien?
Oh, dat was me nog niet opgevallen.quote:Op maandag 7 september 2009 16:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Aangezien TS uit Belgie komt heeft het CJIB er weinig mee te maken lijkt mij.
Maar dan nog snap ik je redenering niet: omdat de kans klein is, betaal je maar? Ik zou het uitzoeken, het is geen klein bedrag waar je over praat.quote:
Ik zou het waarschijnlijk ook wel uitzoeken, gezien de hoogte van het bedrag. Maar eerlijk gezegd verwacht ik weinig succes daarin gezien de rechterlijke uitspraak.quote:Op maandag 7 september 2009 17:55 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar dan nog snap ik je redenering niet: omdat de kans klein is, betaal je maar? Ik zou het uitzoeken, het is geen klein bedrag waar je over praat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |