abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2009 @ 01:53:25 #1
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_72422098
Om een lang verhaal nog langer te maken zal ik jullie de situatie een beetje uit proberen te leggen (Werkt wel zo makkelijk voor iedereen, hahaha!)

Ik heb dus al jaren kabel door het huis liggen (letterlijk) over de trap heen, het ziet er dus eigenlijk niet echt uit.
Nu kwam ik ooit op het ingenieuze idee om een antennedoos (hirschmann nog wat) te kopen en hoge kwaliteitskabels door het hele huis heen te trekken en zulks om natuurlijk boven betere ontvangst te krijgen.
(lees: De ontvangst is nu zo belabberd, ik hoef niet naar Oostenrijk om sneeuw te zien )

Maar (en daar had ik niet echt aan gedacht (STOM STOM STOM) : Ik moet nu nog wel even een gat naar boven boren. Maar hoe in de fuck doe ik dat qua kabelgootjes? Qua boren en hoe dik moet de bit zijn waarmee ik ga boren? Het is immers van groot belang dat het allemaal wel mooi en goed oogt.

Ik hoop dat de handige Harries/Harriettas me een goed en duidelijk advies kunnen geven aan een -vrij- atechnisch persoon.

(lees: Ik ben het type McGuyver-klusser. Al moet ik met een schoenzool een spijker in de muur slaan, dan doe ik dat ook. Zal vast wel komen omdat ik een lichte vorm van autisme heb, maar dat even terzijde )
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_72422312
Ik heb al 16 jaar een kabel over de trap liggen maar wel heel netjes weggewerkt (je ziet het nauwelijks) met een aparte aansluiting in de woonkamer (dus twee aansluitingen in de woonkamer) (tja die zat al in het huis ) Heb je geen aansluiting in de meterkast zitten en een gat naar boven toe? Ik weet niet in wat voor soort huis je woont maar de meeste nieuwere huizen (zeker vanaf 1998) hebben dat systeem. Je moet trouwens wel een versterker gebruiken anders blijft je ontvangst belabberd. Wat betreft gaten boren in je plafond, wat voor soort plafond heb je...beton of wat anders, bij beton moet je een goede grote betonboor kopen (die je dus 1 keer in je leven gebruikt ) en de diameter + een beetje van de kabel aanhouden en natuurlijk zoveel mogelijk aan de rand maar wel zo dat het ook met zo weinig mogelijk kabelgebruik beneden en boven is (hoe minder je gebruikt hoe minder je moet wegwerken), kabels in kabelgoten leggen afwerken van de gaten....wellicht werken die rozetten die je voor verwarmingsleidingen gebruikt in dit geval?

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 04-09-2009 02:30:13 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72423154
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 02:21 schreef trovey het volgende:Je moet trouwens wel een versterker gebruiken anders blijft je ontvangst belabberd.
Dit hangt geheel af van het binnenkomende signaal. Als je een paar aansluitingen hebt, hoeft dit niet per se een probleem te zijn. Bij sommige woningen komt het signaal loeisterk binnen (rond 70 dB) en hoef je je geen zorgen te maken over een verlies van 3.5 dB voor een splittertje. Daarnaast is het van belang om goede kabels te gebruiken, min. dubbelafgeschermde c12 coax wat je een verlies van 12 dB per 100m oplevert, met andere woorden: per meter een 0,12 dB. Zorg ervoor dat er geen knikken in de kabel zitten, neem het allemaal iets ruimer (maar ook niet te ruim) en gebruik metalen connectoren.
pi_72423309
Hoe oud is je huis, wat voor vloer etc etc.

Zoek eerst een plek waar je de kabel door de vloer wilt hebben. Het mooiste zou zijn via de meterkast.

Verzeker je ervan dat er geen kabels door de vloer lopen waar je het gat wilt maken.
Zorg er voor de zekerheid voor dat je snel bij de hoofdsafsluiters van gas en water zit.

Bij een houten vloer. Neem een houtboor en boor een gat die iets groter is dan je kabel in de vloer, steek de kabel erdoor.
Bij een betonnen vloer. Regel een goeie klopboor of liever nog een boorhamer, regel een boor speciaal voor beton met een diameter iets groter dan de kabel die je wilt gebruiken, boor het gat en steek de kabel er door.

Nu kun je de rest van de route van de kabel gaan afwerken met kabelgootjes.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72442912
je kan ook het geluk hebben dat je bv al bij en CV buis een ruim gat hebt..

en dan hop daar bij in!
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:27:15 #6
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_72443042
pas bij het boren op als je vloerverwarming hebt in de vloer waar je door wilt boren!
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:03:08 #7
187674 Sigmund666
pi_72444351
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan ook het geluk hebben dat je bv al bij en CV buis een ruim gat hebt..

en dan hop daar bij in!
Dat is er idd, maar dan moet ik heel wat meters kabel meer gaan rekenen dan 10 meter wat je volgens mij maximaal kunt gebruiken zonder dat je weer signaalverlies krijgt
pi_72445969
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:03 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

Dat is er idd, maar dan moet ik heel wat meters kabel meer gaan rekenen dan 10 meter wat je volgens mij maximaal kunt gebruiken zonder dat je weer signaalverlies krijgt
als je 10 of 40 meter gebruikt.. met goede kabels en een deugelijke versterker ( indien nodig! ) kom je een heel eind hoor!!

signaal versterken op de plaats waar het signaal nog niet gedegradeerd is
pi_72464192
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:26 schreef Earry het volgende:

[..]

Dit hangt geheel af van het binnenkomende signaal. Als je een paar aansluitingen hebt, hoeft dit niet per se een probleem te zijn. Bij sommige woningen komt het signaal loeisterk binnen (rond 70 dB) en hoef je je geen zorgen te maken over een verlies van 3.5 dB voor een splittertje. Daarnaast is het van belang om goede kabels te gebruiken, min. dubbelafgeschermde c12 coax wat je een verlies van 12 dB per 100m oplevert, met andere woorden: per meter een 0,12 dB. Zorg ervoor dat er geen knikken in de kabel zitten, neem het allemaal iets ruimer (maar ook niet te ruim) en gebruik metalen connectoren.
Zou best kunnen hoor maar in de huizen waar ik heb gewoond was het signaal altijd bagger als je geen versterker gebruikte
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72466576
Goede kabels zijn inderdaad erg belangrijk. Vroeger gebruikte ik het goedkoopste bouwmarkt materiaal en was het beeld echt waardeloos. Nu gebruik ik al enige tijd goede kabels en het beeld is echt perfect. De afstand is hier 25-30 meter.

Al was het meer geluk dan wijsheid; toen wij nog internet via de kabel hadden hebben wij goede kwaliteitcoax erbij gekregen (het modem stond boven). Die heb ik hergebruikt
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:22:20 #11
187674 Sigmund666
pi_72469716
Ik heb zelf alles van Hirschmann gekocht:

Van de versterker tot aan 22 m kabel van het merk zelf, F-plugjes, en zelfs antenne-aansluiting
Moet wel goed komen? Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')