quote:De 13-jarige Laura Dekker dacht een rondje wereldzeeën te kunnen gaan doen zonder de aanwezigheid van papa of mama tijdens de trip.
Er was ontheffing aangevraagd om 2 jaar Havo op de boot te doen maar de leerplichtambtenaar wees het verzoek af, vervolgens kwam jeugdzorg in beeld en spande een rechtzaak aan om te voorkomen dat Laura komende week in haar uppie op haar bootje Guppie het land uitvaart.
De rechter vond ook niet duidelijk dat Laura er toe in staat is dit huzarenstukje te volbrengen en gaf opdracht tot nader onderzoek. De komende 2 maanden zal dus onderzocht worden of Laura geen schade zal ondervinden van zo'n solotochtje van 2 jaar.
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
Ik vrees dat ik hier de spijker op z'n kop slaquote:Op donderdag 3 september 2009 15:05 schreef 49R het volgende:
Eigenlijk wel een goede ontwikkeling.
Jeugdzorg heeft laten zien wel degelijk in staat te zijn snel op de ontwikkelingen publiciteit in te kunnen springen.
Ik hoop het, maar vrees van niet... Tuig aanpakken is moeilijk, 1 meisje dat netjes volgens de regels wil werken is makkelijk aan te pakken.quote:Ik neem nu zonder meer aan dat Jeugdzorg alle tuig wat voor galg en rad opgroeit in onze kanswijken ook voortvarend gaat aanpakken, en subiet onder voogdij plaatst
Ik ben bang, zó bang... dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 3 september 2009 15:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik hier de spijker op z'n kop sla
[..]
Ik hoop het, maar vrees van niet... Tuig aanpakken is moeilijk, 1 meisje dat netjes volgens de regels wil werken is makkelijk aan te pakken.
Oftewel: koop een klein oud zeilbootje (5000 euro max.!), geef dat bootje aan zo'n relschoppertje, schop hem bij Vlissingen de sluis door, en wens hem veel plezier? Lijkt me een goedkope oplossingquote:Op donderdag 3 september 2009 15:30 schreef 49R het volgende:
[..]
Ik ben bang, zó bang... dat je gelijk hebt
Je bent wel erg begaan met het lot van dit kind. Eerst was het een blaag en nu reeds een verwend nest. Bespeur Proef ik iets van afgunst?quote:Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef ThunderBitch het volgende:
Nog iets van dat verwend nest gehoord?
Jaloers dat jij vastzit aan je kutbaantje, je kutrelatie, je kutkind en je kuthuis en niet, zoals dat "verwende nest" vrij bent om te doen en laten wat je wilt zeker?quote:Op donderdag 3 september 2009 16:13 schreef ThunderBitch het volgende:
Nog iets van dat verwend nest gehoord?
Ben ik even blij.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Jaloers dat jij vastzit aan je kutbaantje, je kutrelatie, je kutkind en je kuthuis en niet, zoals dat "verwende nest" vrij bent om te doen en laten wat je wilt zeker?
Whahaha, ik wilde weer Blaag typen, maar dacht, kom laat ik voor iets anders gaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Je bent wel erg begaan met het lot van dit kind. Eerst was het een blaag en nu reeds een verwend nest. Bespeur Proef ik iets van afgunst?
Autist is geen belediging. Integendeel.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:55 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Whahaha, ik wilde weer Blaag typen, maar dacht, kom laat ik voor iets anders gaan.
Ik heb er hier nog meer gelezen.... morgen ga ik voor 'autistje' en dan wil ik daarmee niet de overige autisten in Nederland of waar dan ook beledigen.
Ben ik ook benieuwd naar. Zal toch wel? Waarom eigenlijk niet he?quote:Op donderdag 3 september 2009 17:57 schreef Leandra het volgende:
Ah een deel 17... ben benieuwd of we dit topic nog te horen krijgen of Laura deze week idd in de schoolbanken zat.
quote:Op woensdag 2 september 2009 19:44 schreef Cerbie het volgende:
Vergeef me dat ik niet alle 16 topics door ga lezen, maar we moeten een minderjarige dus gewoon haar gang laten gaan in deze, ook al is de kans groot dat haar iets lelijks overkomt?
Ik dacht dat we als samenleving minderjarigen moesten beschermen tegen onverstandige, roekeloze of uit onervarenheid gemaakte beslissingen? Natuurlijk iedereen moet zijn eigen fouten maken om ervan te leren en je moet een kind niet tegen alles beschermen want dan groeit het nooit op. Maar een twee jaar lange zeiltocht rond de wereld is toch wel wat anders dan een blauwtje lopen op het schoolfeest.
Dat sfeertje wordt natuurlijk gevoed vanuit 2 kampen hequote:Op donderdag 3 september 2009 17:52 schreef Anarki het volgende:
Ik erger me aan het minachtende sfeertje dat express door sommige wordt neergezet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
quote:Op donderdag 3 september 2009 18:31 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dat sfeertje wordt natuurlijk gevoed vanuit 2 kampen he
Ik zet dat express neer iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
http://twitter.com/Born_to_Sailquote:Hoi allemaal ik wil nog even zeggen dat alles wat op LauraGuppy geschreven word komt niet van mijzelf. hellaas doet iemand zich voor als mij
Ik denk dat vrijwel alles wat ik heb gezegd over het zeilen makkelijk te controleren is op het internet, we hadden het ergens in het begin over het verschil in golven bvb, die ik beiden heb meegemaakt en daarom uit eerste hand het verschil ken .. ipv het op te zoeken wordt er nu betwijfeld of ik überhaupt gevaren heb .. en tja, dat gaat de hele tijd al zo.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:30 schreef Perico het volgende:
Ik heb overigens wel alle delen gelezen, de ene post van moussie die ik quootte had ik eruit gelicht omdat hij me was bijgebleven en er niet op gereageerd was. Maar ja, volgens moussie maakt dat niet uit, dan heb je gewoon niet goed gelezen.
Het is begrijpelijk, maar daarom niet minder stuitend gedrag als je vindt dat je als ervaringsdeskundige of als expert meer recht van spreken hebt dan anderen en "landrot-leken" diskwalificeert.
En daar komt dus het perspectief om de hoek kijken, waarmee ben je opgegroeid, wat is voor jou normaal .. als je van jongs af aan geleerd hebt hoe je je in het verkeer moet gedragen is dat ook wel gevaarlijk maar best te doen, als je uit een dorp in de rimboe komt is het levensgevaarlijk .. daar komt de opmerking over landrotten vandaan, het is een gevaar dat je niet kent en daarom anders benadert.quote:Het gaat namelijk niet eens meer om het zeilinzicht van Laura, maar meer om: heeft een 13 jarig meisje een goed beoordelingskader om 1001 beslissingen te nemen, en wat doet het met haar psyche en ontwikkeling om zo lang op zee en weg van huis te zijn, als normaliter een 13 jarige niet eens alleen op vakantie mag naar het buitenland (want, te gevaarlijk).
Natuurlijk gebeuren die dingen, wat dan ook je passie is (of noodzaak om van A naar B te komen) en hoe goed je ook voorbereid bent, dat zeg ik dan ook nergens, alleen dat de door haar gekozen route verhoudingsgewijs veilig is en zo genoemd wordt door een aantal zeilers die ik ken (voor hun zit er geen uitdaging aan) .. dus ja, ik vind dat de risico's overdreven worden, uitvergroot.quote:Verder hoef je horrorverhalen van solo zeezeilers niet te negeren. Die dingen gebeuren. Alleen maar zaken rooskleurig voorstellen als: "oww, is een pretroute, en een feestroute van Canarias tot Cariben", dat lijkt me niet juist. In het bergbeklimmen heb je ook zgn. "makkelijke" en "moeilijke" bergen, maar laat nou net een Poolse klimlegende op de makkelijkste achtduizender zijn verongelukt, bijvoorbeeld.
http://www.nauticlink.com(...)weer-de-wereld-rond/quote:Kuitenbrouwer over Laura Dekker: ‘Vader Dick wil ook weer de wereld rond’
Het eigenaardigste aan de zaak Laura Dekker vind ik dat we nooit iets van haar ouders vernemen. Zij woont bij haar vader; haar vader is aanwezig bij persconferenties, maar zegt nooit iets. Wij moeten het doen met haar advocaat, een ‘zeilvriend’ (vorige week in Knevel & Van den Brink) en Laura zelf. Haar ouders voelen zich blijkbaar niet verantwoordelijk voor haar, of in elk geval op een andere manier dan gebruikelijk. Ik kan me voorstellen dat je als ouder de indruk wilt vermijden dat jij de motor bent achter zo’n onderneming, maar dat hoeft je er toch niet van te weerhouden een verklaring af te leggen? Je zo angstvallig schuilhouden kan evengoed argwaan wekken. Is er iets te verbergen? Laura’s vader heet Dick, zoveel weten we. Ik googlede Dick Dekker. (HP/De Tijd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |