Denk dat ik hem dan toch maar koop.quote:Op maandag 7 september 2009 18:15 schreef Ereinion het volgende:
Ik heb Brieven van Tolkien gelezen. Er zitten een paar aardige (lange) brieven in waarin hij veel uitlegt aan zijn lezers, die zeker wel de moeite waard zijn als je wat geïnteresseerd bent in de wereld achter The Lord of the Rings. Er zaten echter ook heel wat brieven tussen die hij aan zijn vrouw heeft geschreven, waar privé informatie in stond waar ik totaal geen behoefte aan heb.
Hobbit ==> LOTR ==> Silmarillion. De rest zijn vooral eerdere en uitgebreidere versies, en onafgemaakte verhalen. Dat is alleen aan te raden als je een echt grote fan bent.quote:Op woensdag 28 april 2010 13:44 schreef uppie83 het volgende:
Ik moet nog beginnen aan alles. Heb wel de films gezien, maar wil wel eens het complete (en originele) verhaal lezen. Alleen zijn er, zoals ik in mijn vorige post al zei, zoveel boeken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Children of Hurin zou ik eerder aanraden dan de Silmarillion (waar het verhaal in het kort ook in staat, met een sprongetje naar Unfinished Tales voor het middenstuk). Veel beter leesbaar voor iemand die de proza van Hobbit/LotR intussen gewend is.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hobbit ==> LOTR ==> Silmarillion. De rest zijn vooral eerdere en uitgebreidere versies, en onafgemaakte verhalen. Dat is alleen aan te raden als je een echt grote fan bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |