abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2009 @ 14:13:23 #51
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72398341
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. Ik zag eens een item in Netwerk (?) over een man zonder verantwoordelijkheidsgevoel die met 80 km/u over fietspaden raasde in zo'n geval:

[ afbeelding ]

De politie zei niets te kunnen doen omdat de snelheidslimieten niet voor fietsers gelden.
Wanneer je boven de 60 of 80 kan daarmee hoef je zelfs nieteens over het fietspad..iets met klok en klepel
pi_72398428
Als ik echt een boete kan krijgen wegens te hard fietsen, dan zal ik er alles aan doen om hem te krijgen

Hoe grappig is dat
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_72399071
Ik ben vorige week bij Oud Beijerland geflitst. Ik was bezig met een blokjes training en er was niemand op de weg dus heb ik flink op de pedalen gestaan. ik ging zo rond de 46km/u op een weg waar je 30 mocht. Ineens zie ik een flits en ik kijk achterom en ik zie niemand alleen de paal een eindje terug. Wat willen ze nu gaan doen, mij gaan opsporen?
Haters gonna hate.
  donderdag 3 september 2009 @ 14:56:56 #54
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72399678
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben vorige week bij Oud Beijerland geflitst. Ik was bezig met een blokjes training en er was niemand op de weg dus heb ik flink op de pedalen gestaan. ik ging zo rond de 46km/u op een weg waar je 30 mocht. Ineens zie ik een flits en ik kijk achterom en ik zie niemand alleen de paal een eindje terug. Wat willen ze nu gaan doen, mij gaan opsporen?
het is wel jammer dat je datsoort fotos niet terug kunt zien..

"ja hoi, ik ben toen en toen daar geflits, op de fiets"
'geen zorgen, dat mag'
"ja maar wil graag de foto hebben "
' '
pi_72406806
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:05 schreef Ladylike het volgende:
Ik ken zelfs iemand die (per ongeluk, dat wel) geflitst is op de fiets
Lang geleden??

(De sensoren in de grond bij flitspalen werken namelijk pas vanaf een bepaald gewicht)

Tenzij die natuurlijk door een flitser is geflitst die er tijdelijk stond.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72406845
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:33 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben vorige week bij Oud Beijerland geflitst. Ik was bezig met een blokjes training en er was niemand op de weg dus heb ik flink op de pedalen gestaan. ik ging zo rond de 46km/u op een weg waar je 30 mocht. Ineens zie ik een flits en ik kijk achterom en ik zie niemand alleen de paal een eindje terug. Wat willen ze nu gaan doen, mij gaan opsporen?
Vreemd allemaal, maar misschien werken hier in Tilburg de flitskasten anders.

(Hier reageren die sensoren in de grond namelijk pas vanaf een bepaald gewicht (welke weet ik niet, maar ik kon op mijn tomos met 80+ langs flitsers))
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72407999
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:58 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Vreemd allemaal, maar misschien werken hier in Tilburg de flitskasten anders.

(Hier reageren die sensoren in de grond namelijk pas vanaf een bepaald gewicht (welke weet ik niet, maar ik kon op mijn tomos met 80+ langs flitsers))
Dan wordt het hoog tijd dat ze jouw 'tomos' in beslag nemen
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  donderdag 3 september 2009 @ 19:43:19 #58
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72408506
Gewicht my ass, metaal
pi_72409769
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:58 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Vreemd allemaal, maar misschien werken hier in Tilburg de flitskasten anders.

(Hier reageren die sensoren in de grond namelijk pas vanaf een bepaald gewicht (welke weet ik niet, maar ik kon op mijn tomos met 80+ langs flitsers))
Ik ben met mijn brommert al een aantal keer geflitst in Amsterdam. Gelukkig een paar keer van de voorkant, dan kunnen ze niks. Maar helaas ook twee keer van de achterkant

Trouwens is dat verhaal van gewicht onzin, normale snelheidsflitsers werken met een radar. Je hebt ook roodlichtflitsers, die werken wel met lussen in het wegdek.

Overigens flitst het grootste gedeelte van de flitspalen alleen nog met infrarood, dus vaak heb je het niet eens meer door als je geflitst wordt
pi_72409950
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:17 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ik ben met mijn brommert al een aantal keer geflitst in Amsterdam. Gelukkig een paar keer van de voorkant, dan kunnen ze niks. Maar helaas ook twee keer van de achterkant

Trouwens is dat verhaal van gewicht onzin, normale snelheidsflitsers werken met een radar. Je hebt ook roodlichtflitsers, die werken wel met lussen in het wegdek.

Overigens flitst het grootste gedeelte van de flitspalen alleen nog met infrarood, dus vaak heb je het niet eens meer door als je geflitst wordt
De meeste flitspalen hier in tilburg hebben gewoon de sensoren in het wegdek zitten hoor. Weet precies op welk punt (met de auto dan he) ik niet meer te snel moet rijden, want dat zie ik gewoon o pde weg.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72410515
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:21 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

De meeste flitspalen hier in tilburg hebben gewoon de sensoren in het wegdek zitten hoor. Weet precies op welk punt (met de auto dan he) ik niet meer te snel moet rijden, want dat zie ik gewoon o pde weg.
Ik denk toch echt dat die lussen in de weg voor iets anders zijn hoor, bijvoorbeeld om te kijken hoe lang de rij voor een stoplicht is of een teller, maar normale flitspalen werken echt met radar.
pi_72410630
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:36 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat die lussen in de weg voor iets anders zijn hoor, bijvoorbeeld om te kijken hoe lang de rij voor een stoplicht is of een teller, maar normale flitspalen werken echt met radar.
En ik denk nou juist het tegenovergestelde. Ik denk dat op die 2 lussen je snelheid wordt bepaalt. Ben je te snel bij de 2e lus, dan word je geflitst. Want, als ik een auto geflitst zie worden (gebeurt zelden overigens) is het altijd als de auto over de 2e lus heen rijdt.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72410705
Wikipedia zegt
quote:
Snelheidscamera

Deze camera controleert alleen de snelheid en wordt geplaatst langs de wegen.

De snelheidscamera's werken op basis van het dopplereffect (radar). Een voertuig dat zich in de straling beweegt, weerkaatst de radargolf en wijzigt de frequentie van deze straling. De grootte van deze frequentiewijziging is afhankelijk van de snelheid van het voorwerp, hieruit kan de snelheid worden berekend.
Waardoor ik het vreemd vind dat hier bij al die flitspalen lussen liggen op de plek waar het voertuig geflitst word. Waar zijn die lussen dan voor? (En dan heb ik het over snelheids flitsers, geen rood-licht).
Blaze with the fire that is never extinguished
  FOK!fotograaf donderdag 3 september 2009 @ 23:08:38 #64
145146 Andyy
pi_72417570
quote:
Op donderdag 3 september 2009 14:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Als ik echt een boete kan krijgen wegens te hard fietsen, dan zal ik er alles aan doen om hem te krijgen

Hoe grappig is dat
Inderdaad
ik fiets ook vaak genoeg harder dan 30 in de woonwijk volgens m'n fietscomputertje
pi_72417980
Ik zeg: Trajectcontrole voor fietsers in de Maastunnel
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_72418813
friet saté
pi_72419573
Nou te koop: snelheidsbegrenzer voor op de fiets!
Hallon!
pi_72419792
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
Nou te koop: snelheidsbegrenzer voor op de fiets!
een dynamo heet dat toch?


als ze het invoeren, dan betekent dat niet dat je verplicht bent een snelheidsmeter te hebben op je fiets. je moet alleen zorgen dat je niet harder gaat dan de maximumsnelheid.

ik heb twee brommers, en ze hebben beide geen kilometerteller. toch mag ik officieel maar 30 binnen de bebouwde kom (dat doe ik niet want dat is pure zelfmoord).
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  Spellchecker vrijdag 4 september 2009 @ 00:27:16 #69
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72420593
Gewoon goed opletten of er geen VROS-auto achter je aan tuft over het fietspad.
Tevens -purist.
pi_72423158
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:01 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

een dynamo heet dat toch?


als ze het invoeren, dan betekent dat niet dat je verplicht bent een snelheidsmeter te hebben op je fiets. je moet alleen zorgen dat je niet harder gaat dan de maximumsnelheid.

ik heb twee brommers, en ze hebben beide geen kilometerteller. toch mag ik officieel maar 30 binnen de bebouwde kom (dat doe ik niet want dat is pure zelfmoord).
Je mag tegenwoordig 45 rijden met een brommer binnen de bebouwde kom, tenzij de borden anders aangeven
pi_72423748
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:27 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Je mag tegenwoordig 45 rijden met een brommer binnen de bebouwde kom, tenzij de borden anders aangeven
Op de rijbaan he Op het fietspad maximaal 30, maar geen enkele brommerjosti houdt zich daaraan En o wee als je als fietser zijnde iemand inhaalt terwijl er zo'n kankerscooter met zo'n kutgang aan komt racen
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:22:28 #72
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72425736
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:10 schreef Ploertendoder het volgende:

Dat had ik ook in de OP vermeld Alsnog vind ik het gewoon een erg vage regel. E een fiets met trapondersteuning 9dus met een elektrisch motortje) zie ik als normale fiets, want je moet blijven trappen om vooruit te komen.
Sterker nog, boven de 25 km/h slaat ook het hulpmotortje af om te voorkomen dat die krengen als snorfiets worden gezien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_72426001
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:22 schreef JDude het volgende:

[..]

Sterker nog, boven de 25 km/h slaat ook het hulpmotortje af om te voorkomen dat die krengen als snorfiets worden gezien.
Daar geloof ik vrij weinig van.. een collega van mij had zo'n ding om naar zn werk te fietsen (tegen de 60, was verhuisd maar wou graag blijven fietsen) en die reed 15 km in 20-25 minuten afhankelijk van hoe hard ie meetrapte, dan zou ie zn hulp motor dus niet kunnen gebruiken volgens jou (met gem 30+)?
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:46:57 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72426294
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:34 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Daar geloof ik vrij weinig van.. een collega van mij had zo'n ding om naar zn werk te fietsen (tegen de 60, was verhuisd maar wou graag blijven fietsen) en die reed 15 km in 20-25 minuten afhankelijk van hoe hard ie meetrapte, dan zou ie zn hulp motor dus niet kunnen gebruiken volgens jou (met gem 30+)?
Zo'n elektrische fiets helpt je inderdaad vooral bij het optrekken en geeft een leuk steuntje in de rug, tot je de 25 aantikt. Daarboven mag je zelf trappen. Zie bijvoorbeeld dit artikel uit de ANWB-kampioen. Op de tweede pagina wordt even kort ingegaan op het 25 km/u verhaal.
Wie boven die snelheid ook "geholpen" wil worden, komt uit bij een spartamet o.i.d., met de extra rompslomp aan verzekering, bromfietsplaatje e.d.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:50:57 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72426386
Wetgeving
Wettelijke eisen met betrekking tot het gebruik van een elektrische fiets : volgens de Europese wetgeving blijft een elektrische fiets een fiets wanneer aan 3 vereisten is voldaan.
1. er moet sprake zijn van trapbekrachtiging, ondersteuning wordt alleen geleverd als U zelf meetrapt
2. er is ondersteuning tot een maximum snelheid van 25 km/u
3. het geleverde vermogen is maximaal 250 Watt

Door deze eisen heb je geen rijbewijs nodig, is er geen leeftijdsgrens en kan je gewoon op de fietspaden blijven rijden.
Er is in Belgie ook geen homologatie of bijkomende verzekering voor elektrische fietsen vereist. Er bestaat ook geen helmplicht.

www.elektrischefiets.be/wetgeving. Weliswaar een Belgisch artikel, maar goed, de wetgeving is Europees .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')