abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72390185
Ja hoor... de gemeente Rotterdam heeft weer iets nieuws verzonnen. Ze hebben in de Maastunnel een maximumsnelheid van 30km/h ingesteld voor fietsers. Het oog is dan gericht op fietsen met een elektrische hulpmotor en Segways. Ik vind het echt weer een vreemde regel. Hoe willen ze dit in godsnaam gaan handhaven?

Fietsen hebben geen kentekens, de meeste fietsers hebben geen snelheidsmeter en noem maar op. En een racefietser gaat in die tunnel snel 50km/h en hoe willen ze die gaan pakken? Ik vind het dus geld-weggooierij maar dat schijnt wel vaker te gebeuren in Rotterdam. Stel: ik rij daar 35km/h en ik word gepakt door meneer de agent.. dan heeft hij toch geen poot om op te staan? Want fietsen hoeven geen snelheidsmeter te hebben, dus je snelheid precies nakijken zonder snelheidsmeter is onmogelijk.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  donderdag 3 september 2009 @ 08:55:56 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72390226
Dit meen je niet...

Als dit serieus is: wordt het niet eens tijd om de verantwoordelijke idioten politici weer ouderwets op de brandstapel te gooien!?
  donderdag 3 september 2009 @ 08:57:05 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72390240
wat een bullshit zeg, dat gaat echt nooit werken..
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_72390247
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:55 schreef Yi-Long het volgende:
Dit meen je niet...

Als dit serieus is: wordt het niet eens tijd om de verantwoordelijke idioten politici weer ouderwets op de brandstapel te gooien!?
Ik meen het helaas wel: Klik. Ik ken de fietsbuis van de Maastunnel en daar kunnen mensen lekker hard naar beneden sjeezen. Maar aan de andere kant moeten ze hijgen en puffen om boven te komen, dus ik zie het nu t er echt niet van in
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_72390275
Dan zal landelijke invoering niet lang op zich laten wachten.
En een verplichte helm natuurlijk ook niet.
pi_72390304
en met een bromfiets mag je er niet doorheen tenzij je de motor afzet en er aan de hand mee loopt...
pi_72390310
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:59 schreef DrDarwin het volgende:
Dan zal landelijke invoering niet lang op zich laten wachten.
En een verplichte helm natuurlijk ook niet.
De helmplicht zal niet verkeerd zijn voor racefietsers, want die rijden een stuk harder dan 'normale' fietsers. In Duitsland is er al een helmplicht voor fietsers.
Ik ben illegaal!
  donderdag 3 september 2009 @ 09:04:22 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72390343
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:57 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Ik meen het helaas wel: Klik. Ik ken de fietsbuis van de Maastunnel en daar kunnen mensen lekker hard naar beneden sjeezen. Maar aan de andere kant moeten ze hijgen en puffen om boven te komen, dus ik zie het nu t er echt niet van in
In dat artikel lees ik de volgende quote:
quote:
De snelheidslimiet is ingesteld met het oog op elektrisch aangedreven fieten, rijwielen met hulpmotoren en steppen, zoals de Segway.
...dus dat betekent dat het niet voor normale fietsers geldt!?

Zou een naaistreek zijn als je als fietser niet even flink vaart mag maken om die 'heuvel' verderop wat makkelijker te kunnen maken.
Blijkbaar verzonnen door iemand die een hekel aan fietsers heeft.
  donderdag 3 september 2009 @ 09:04:47 #9
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72390353
Ik ken zelfs iemand die (per ongeluk, dat wel) geflitst is op de fiets
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_72390424
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:05 schreef Ladylike het volgende:
Ik ben ooit in Duitsland aangehouden met de racefiets voor overtreding van de maximumsnelheid, ik reed 85 (bergaf natuurlijk) waar 50 was toegestaan.
De Polizeibeambte heeft twintig minuten in allerlei boekjes lopen zoeken maar kon me niet bekeuren.
pi_72390439
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:08 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik ben ooit in Duitsland aangehouden met de racefiets voor overtreding van de maximumsnelheid, ik reed 85 (bergaf natuurlijk) waar 50 was toegestaan.
De Polizeibeambte heeft twintig minuten in allerlei boekjes lopen zoeken maar kon me niet bekeuren.
geweldig he
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_72390441
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[..]

Zou een naaistreek zijn als je als fietser niet even flink vaart mag maken om die 'heuvel' verderop wat makkelijker te kunnen maken.
Dat had ik ook in de OP vermeld Alsnog vind ik het gewoon een erg vage regel. E een fiets met trapondersteuning 9dus met een elektrisch motortje) zie ik als normale fiets, want je moet blijven trappen om vooruit te komen. Ik vind het even goed kansloos. En voor de Segways kan ik het ergens wel begrijpen, want die vallen onder de brom/snorfietsen dacht ik, want je heb er volgens mij Rijbewijs AM voor nodig om erop te mogen rijden.
Ik ben illegaal!
pi_72390449
Revolutie.

Iemand...?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72390482
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:10 schreef Jarno het volgende:
Revolutie.

Iemand...?
Zou kunnen Misschien zien we volgend jaar wel te hard rijdende fietsers in Wegmisbruikers
Ik ben illegaal!
  donderdag 3 september 2009 @ 09:11:57 #16
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_72390487
Ja meneer, hoe snel fietste u net?
Eh?
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
  donderdag 3 september 2009 @ 09:13:25 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72390518
Wat zij Balkenbende ook al weer? Iets met minder regels?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 09:14:44 #18
264940 8108139dpths
pi_72390542
quote:
Op donderdag 3 september 2009 08:55 schreef Yi-Long het volgende:
Dit meen je niet...

pi_72390546
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:05 schreef Ladylike het volgende:
Dat zal jou met de auto niet eens lukken met je Alfa
pi_72390569
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[..]

Er staat: met het oog op. Het geldt dus voor iedereen, maar het is ingesteld met het oog op elektrische dingen.
  donderdag 3 september 2009 @ 09:20:27 #21
78498 classpc
I don't like change
pi_72390646
Deze regel kun je als niet bestaand beschouwen.

Lijkt me niet dat deze te handhaven is in een fietstunnel. Daarnaast zit er geen kilometerteller op fietsen dus je mag van fietsers ook niet verwachten dat ze zich aan een bepaalde snelheid houden.

Het lijkt me dat je dit gewoon kunt aanvechten voor de rechter wanneer je een boete krijgt.
Grote kans dat je wint ook want deze regel is gewoon onredelijk en absurd.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 3 september 2009 @ 09:20:28 #22
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_72390647
heeft iemand dat stukje opgenomen met die the hard rijdende fietsers misschien?
ff wachten nog
pi_72390689
Maar je moet je als fietser toch sowieso al aan de regels houden? Dus als je (bijvoorbeeld) in een woonwijk niet harder dan 30 mag, dan mag je toch ook met de fiets niet harder dan 30? Die regels zijn toch gewoon allemaal hetzelfde.
  Moderator donderdag 3 september 2009 @ 09:22:13 #24
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_72390691
motor uit en zelf fietsen dat gaat vast harder
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_72390946
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:22 schreef HuHu het volgende:
Maar je moet je als fietser toch sowieso al aan de regels houden? Dus als je (bijvoorbeeld) in een woonwijk niet harder dan 30 mag, dan mag je toch ook met de fiets niet harder dan 30? Die regels zijn toch gewoon allemaal hetzelfde.
Lijkt mij ook. Dat je geen snelheidsmeter hebt is jouw probleem, en dat vrijwel niemand een snelheidsmeter heeft is geen argument. Je moet je aan de verkeersregels houden. Bij fietsen is het allemaal wat soepeler, maar uiteindelijk ben je gewoon een weggebruiker die dus bijvoorbeeld ook niet harder dan snelheid X mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')