Ik meen het helaas wel: Klik. Ik ken de fietsbuis van de Maastunnel en daar kunnen mensen lekker hard naar beneden sjeezen. Maar aan de andere kant moeten ze hijgen en puffen om boven te komen, dus ik zie het nu t er echt niet van inquote:Op donderdag 3 september 2009 08:55 schreef Yi-Long het volgende:
Dit meen je niet...
Als dit serieus is: wordt het niet eens tijd om de verantwoordelijke idioten politici weer ouderwets op de brandstapel te gooien!?
De helmplicht zal niet verkeerd zijn voor racefietsers, want die rijden een stuk harder dan 'normale' fietsers. In Duitsland is er al een helmplicht voor fietsers.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:59 schreef DrDarwin het volgende:
Dan zal landelijke invoering niet lang op zich laten wachten.
En een verplichte helm natuurlijk ook niet.
In dat artikel lees ik de volgende quote:quote:Op donderdag 3 september 2009 08:57 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Ik meen het helaas wel: Klik. Ik ken de fietsbuis van de Maastunnel en daar kunnen mensen lekker hard naar beneden sjeezen. Maar aan de andere kant moeten ze hijgen en puffen om boven te komen, dus ik zie het nu t er echt niet van in
...dus dat betekent dat het niet voor normale fietsers geldt!?quote:De snelheidslimiet is ingesteld met het oog op elektrisch aangedreven fieten, rijwielen met hulpmotoren en steppen, zoals de Segway.
Ik ben ooit in Duitsland aangehouden met de racefiets voor overtreding van de maximumsnelheid, ik reed 85 (bergaf natuurlijk) waar 50 was toegestaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:05 schreef Ladylike het volgende:
Ik ken zelfs iemand die (per ongeluk, dat wel) geflitst is op de fiets
geweldig hequote:Op donderdag 3 september 2009 09:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik ben ooit in Duitsland aangehouden met de racefiets voor overtreding van de maximumsnelheid, ik reed 85 (bergaf natuurlijk) waar 50 was toegestaan.
De Polizeibeambte heeft twintig minuten in allerlei boekjes lopen zoeken maar kon me niet bekeuren.
Dat had ik ook in de OP vermeldquote:Op donderdag 3 september 2009 09:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In dat artikel lees ik de volgende quote:
[..]
...dus dat betekent dat het niet voor normale fietsers geldt!?
Zou een naaistreek zijn als je als fietser niet even flink vaart mag maken om die 'heuvel' verderop wat makkelijker te kunnen maken.
Blijkbaar verzonnen door iemand die een hekel aan fietsers heeft.
Zou kunnenquote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 08:55 schreef Yi-Long het volgende:
Dit meen je niet...
Als dit serieus is: wordt het niet eens tijd om de verantwoordelijke idioten politici weer ouderwets op de brandstapel te gooien!?
Dat zal jou met de auto niet eens lukkenquote:Op donderdag 3 september 2009 09:05 schreef Ladylike het volgende:
Ik ken zelfs iemand die (per ongeluk, dat wel) geflitst is op de fiets
Er staat: met het oog op. Het geldt dus voor iedereen, maar het is ingesteld met het oog op elektrische dingen.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In dat artikel lees ik de volgende quote:
[..]
...dus dat betekent dat het niet voor normale fietsers geldt!?
Zou een naaistreek zijn als je als fietser niet even flink vaart mag maken om die 'heuvel' verderop wat makkelijker te kunnen maken.
Blijkbaar verzonnen door iemand die een hekel aan fietsers heeft.
Lijkt mij ook. Dat je geen snelheidsmeter hebt is jouw probleem, en dat vrijwel niemand een snelheidsmeter heeft is geen argument. Je moet je aan de verkeersregels houden. Bij fietsen is het allemaal wat soepeler, maar uiteindelijk ben je gewoon een weggebruiker die dus bijvoorbeeld ook niet harder dan snelheid X mag.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:22 schreef HuHu het volgende:
Maar je moet je als fietser toch sowieso al aan de regels houden? Dus als je (bijvoorbeeld) in een woonwijk niet harder dan 30 mag, dan mag je toch ook met de fiets niet harder dan 30? Die regels zijn toch gewoon allemaal hetzelfde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |