programma radar!quote:
Die volg ik even niet helemaal. Je hebt ruim twee maanden geleden geboekt maar het heeft pas sinds een paar dagen de status "op aanvraag"? Wat voor status had het in de afgelopen twee maanden dan?quote:Ik heb ruim 2 maanden van te voren geboekt. Na enkele dagen "op aanvraag" te hebben gestaan werd ik gisteren gebeld met een soort verhaal als:
Ehm. Nee. Heb afgelopen weekend geboekt. Maar de reis zelf is pas over ruim twee maanden. Ik HAD het me voor kunnen stellen als ik 'n week van te voren had geboekt, maar dit klinkt als een "we peuren er nog ff een paar tientjes meer uit...".quote:Op donderdag 3 september 2009 07:58 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Die volg ik even niet helemaal. Je hebt ruim twee maanden geleden geboekt maar het heeft pas sinds een paar dagen de status "op aanvraag"? Wat voor status had het in de afgelopen twee maanden dan?
Nee, heb nog niets betaald. Maar ik vind het een beetje typisch dat ze er op deze manier kennelijk gewoon geld bij op kunnen drukken. Omdat het "achteraf" is, ben je veel eerder geneigd om "okay" te zeggen. Dat stoort me. En uiteraard KAN ik gewoon nee zeggen. Maar da's ook niet wat ik wil.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:08 schreef Salatrel het volgende:
pin me er niet op vast maar zolang die trip op op aanvraag staat lijkt mij dat er nog geen overeenkomst is...
kan best zijn dat ze nog 25 euro extra uit je proberen te wringen maar je kan hooguit nee zeggen denk ik..
heb je het originele bedrag al wel betaald?
Je hebt dus enkele dagen gelden geboekt (?), de reisorganisatie is aan het werk gegaan en heeft van de vliegmaatschappij te horen gekregen dat de normale klas is volgeboekt. Een hogere klas is nog wel beschikbaar en de reisorganisatie vraagt aan jou of je akkoord gaat met deze extra kosten. Lijkt me, ondanks de kleine tegenvaller voor jouw, niets mis met hun kwaliteit van werken. Je hebt als je niet akkoord gaat nog 1,5 maand om een andere reisorganisator te zoeken.quote:Op donderdag 3 september 2009 07:21 schreef 3rno het volgende:
Ik heb een reis geboekt via een reisorganisatie (zoiets als Shoestring, Fox of Djoser zeg maar). Ik heb ruim 2 maanden van te voren geboekt. Na enkele dagen "op aanvraag" te hebben gestaan werd ik gisteren gebeld met een soort verhaal als:
"We konden geen vliegtuigstoelen meer krijgen, maar tegen een meerprijs van 25E was het nog wel mogelijk. Ga je akkoord?".
MAG dit zo maar? Ik kan natuurlijk gewoon NEE zeggen, maar zo'n organisatie gaat er uiteraard vanuit dat je dan toch wel "Ach, ja... nu heb ik er al zoveel zin in...". Ik heb wel zin om "uit principe" te weigeren, maar goed, dan heb ik ook mezelf ermee.
Volgens mij boeken ze niet vooraf en zal er ergens bij de prijs is hebben gestaan onder voorbehoud van becshikbaarheid. Kennelijk zijn er alleen nog maar duurdere plekken beschikbaar.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:11 schreef 3rno het volgende:
[..]
Nee, heb nog niets betaald. Maar ik vind het een beetje typisch dat ze er op deze manier kennelijk gewoon geld bij op kunnen drukken. Omdat het "achteraf" is, ben je veel eerder geneigd om "okay" te zeggen. Dat stoort me. En uiteraard KAN ik gewoon nee zeggen. Maar da's ook niet wat ik wil.
Dat gaat meestal oplopend. Minder populaire vlucht is een lagere prijs. Een volle vlucht is een hogere prijs. Een variant op wat schaars is is duurder. Ze beginnen met de lagere prijs om mensen te lokken en om die vlucht zo snel mogelijk vol te krijgen.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:18 schreef Riffey4 het volgende:
Je kunt eens vragen hoe het zit met die duurdere stoelen. Zitten ze in een ander vliegtuig, zitten ze lekkerder of breder, staan ze in de business class?
Er zit maar een vast aantal stoelen in een vliegtuig. Waarom zijn sommige duurder?
Ja. Dat snáp ik ook wel. Maar het is een beetje "ondoorzichtig" dat zo'n organisatie een (groeps)reis aanbiedt voor maximaal 20 personen. Dan zouden ze ermee wegkomen door op de website te zetten:quote:Op donderdag 3 september 2009 08:19 schreef ArnoKlaassen het volgende:
ts werkt niet echt hoe het werkt. Ten eerste is het op aanvraag wat betekent dat er nog geen boeking is maar men moet kijken of er plek is. Er is dus geen sprake van een vaste prijsafspraak. Daarnaast zijn populaire bestemmingen 9 maanden voor vertrek al voor of je moet de vreselijk dure vluchten nemen.
Als er geen kwade opzet zou zijn, dan zou de website ook al wel aangepast worden. Maar dat gebeurt niet. Sterker nog, het is een aanbieding... Maar goed.quote:Op donderdag 3 september 2009 08:31 schreef Godtje het volgende:
Hoe moeten ze dat zien aankomen dan? Ze zijn nog niet zo ver dat alle boekingskantoren een live feed hebben met alle hotels en vliegtuigmaatschappijen.
Ze hebben de laagst mogelijke prijs in hun systeem staan en ze moeten nog kijken of die beschikbaar is. Dat doen ze niet elke 10 min maar wanneer er een aanvraag binnenkomt. Jij hebt die aanvraag nu gedaan en de laagst mogelijke prijs blijkt niet meer beschikbaar te zijn. Ze bellen netjes om te vragen of dit ook goed is.
Dit is natuurlijk ook niet in het voordeel van je boekingskantoor want ze hebben er extra werk aan en lopen een groter risico dat jij nee zegt en dan verdienen ze niks en hebben ze wel werk gedaan. Ik zie hier dan ook echt geen kwade opzet in.
Wat is de bestemming? 2 maanden van de voren boeken op groepsreizen is vrij laat! Wij reizen ook veel met dit soort organisaties en boeken meestal al in februari voor de zomer. 2 maanden van de voren heb je zelfs kans dat het vliegtuig vol zit en je via een andere route moet vliegen, afhankelijk van de populariteit van de vlucht. (hadden een aantal mensen in onze groep dit jaar last van)quote:Op donderdag 3 september 2009 08:27 schreef 3rno het volgende:
[..]
Ja. Dat snáp ik ook wel. Maar het is een beetje "ondoorzichtig" dat zo'n organisatie een (groeps)reis aanbiedt voor maximaal 20 personen. Dan zouden ze ermee wegkomen door op de website te zetten:
1000E!
En vervolgens 1 stoel te reserveren. Vervolgens kunnen ze "op aanvraag" de andere 19 rustig 100E extra chargen. En ja, uiteráárd kunnen die andere 19 gewoon "Nee" zeggen. Probleem wat IK hiermee heb is dat je dan al in een "in-aanvraag" proces zit waarbij je veel eerder geneigd bent om NEE te zeggen dan dat je vooraf wist dat het 1100E kostte.
Als je dan (als 18e boeker ofzo) 1 week voor vertrek nog snel boekt, kan ik me voorstellen dat die organisatie nog snel wat moet regelen. Maar dit konden ze toch aan zien komen...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |