quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1335386/2/50#72392502]woensdag 2 2009 schreef keesjeislief het volgende:
Tussen () Nadine26, bevond jij je niet ooit in de situatie dat jij als tienermeisje geen enkel middel hebt geschuwd om de getrouwde heer des huizes van een oppasadresje tot vreemdgaan te bewegen?? Nou? He? En dan hier een beetje meehuilen met de wolven!
Ja, maar dat was in een periode die in het teken stond van grijstinten en me totaal niet kompliet voelen, en toen raakte ik vatbaar voor... afijn, beetje het Micky-verhaal. Ik had het me niet eerder gerealiseerd, maar ik zie nu dat het mijn verantwoordelijkheid is om in dit topic Micky te verdedigen, of in elk geval te
verklaren. Zij heeft, als enige van alle hoofdrolspelers, geen team. Daarom: vanaf nu ben ik Team Micky
Omdat iemand het moet doen. En omdat ze recht heeft op een eerlijk proces, óók hier, op Fok - of eigenlijk
juist hier, want die arme vrouw - of moet ik 'meisje' zeggen? - krijgt dagelijks de grootst mogelijke ellende over zich heen, en waarom? Omdat ze verliefd is geworden. Op een getrouwde man. Maar toevallig is die getrouwde man - of moet ik jongen zeggen? - haar alter ego, haar liefdesblauwdruk, haar spirituele tweelingbroer, en wanneer je zoiets unieks meemaakt, denk je niet aan huwelijkscontracten en andere aardse zaken, dan neemt het Hogere het over.
Maar ja, intussen voelt Micky zich erg onbegrepen. Niet door Adam, want Adam begrijpt haar als geen ander, hij heeft die fase van Verlicht Denken En Voelen ook bereikt, maar 'het publiek' verguist haar. Op een bepaalde manier kan Micky dat wel begrijpen, zij heeft zelf een lange weg afgelegd om dit denkplateau te bereiken, en dat is niet voor iedereen weggelegd. De meeste mensen zullen altijd in hokjes blijven denken, in hokjes en hoekstenen van de samenleving en andere kleingeestige zaken. Dat vindt Micky wel jammer. Tegelijk heeft zij de innerlijke kracht om erboven te staan.
Daar mogen wij best een beetje bewondering voor hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nadine26 op 03-09-2009 11:35:45 ]