abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72373902
Hallo fokkers,

Ik heb 5 dagen geleden gehoord dat ik alsnog geslaagd ben. Onze school heeft namelijk een speciaal systeem waarin wij alle vakken kunnen herkansen, maar dan wel pas van 10 tot 19 augustus. Nu heb ik dus op 28 augustus gehoord dat dus alsnog mijn VWO diploma krijg. Ik wilde naar een HBO in Amsterdam, maar mijn aanmelding was ingetrokken omdat ik dus nog niet voor 17 juli kon vertellen of ik wel of niet geslaagd was. Nu wil m'n vader dat ik alsnog op de wachtlijst zet en toch nog naar Amsterdam ga. Dat zie ik niet zitten, omdat ik dan ten eerste de intro heb gemist (wat mij toch echt belangrijk lijkt) en ten tweede ik heb de eerste paar school dagen (weken) gemist. De HBO die ik wilde doen was Media, Informatie en Communicatie. Nu wil ik dus dit jaar iets in die richting doen (marketing) dat een jaar duurt. Dus niet naar een hogeschool of universiteit. Hebben jullie een idee wat ik dit jaar zou kunnen om dit jaar toch nog nuttig te besteden?

Alvast bedankt,
Peter

EDIT:

Het is een numerus fixus. Er kunnen maar een bepaald aantal mensen aan die studie beginnen. Ik stan u dus op een wachtlijst. Ik kan dus niet even bellen en volgende dag beginnen omdat het maximum is bereikt.

[ Bericht 10% gewijzigd door petern91 op 02-09-2009 18:42:49 ]
pi_72373933
Je kunt vaak na een week nog makkelijk beginnen. Vraag naar de mogelijkheden bij de hogeschool.
You dream it, I live it.
pi_72373987
Je kan nog gewoon beginnen hoor, als je belt en het is in orde kan je waarschijnlijk die dag erna (als je de juiste mensen te pakken krijgt) al langs gaan.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72373999
Ik zou er persoonlijk naartoe gaan
당신을 사랑합니다
pi_72374038
Zeg tegen je pa dat je die aanvraag hebt ingediend, maar dat het niet meer kan.
Kun je lekker jaartje part-time (zou ik doen) gaan werken, lekkere doekoe maken dus en dan daarna beginnen met je opleiding, maak je de intro mee, gezellig dus.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_72374232
Werken kan je 40 jaar lang na je bul doen
당신을 사랑합니다
pi_72374282
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:21 schreef Microtechs het volgende:
Werken kan je 40 jaar lang na je bul doen
Hoezo? Dit is iets heel anders hoor. Nu kan hij lekker onbezorgd part-time gaan werken, zonder dat hij er van rond moet komen. Lekker bij je ouders wonen, alles wordt voor je gedaan, beetje geld verdienen, chillen, nergens druk om maken, heeeeeeeeeeeerlijk.
  woensdag 2 september 2009 @ 18:26:24 #8
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_72374366
Die intro is niet essentieel. Gewoon lekker alsnog beginnen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_72374406
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:10 schreef petern91 het volgende:
Hallo fokkers,

Ik heb 5 dagen geleden gehoord dat ik alsnog geslaagd ben. Onze school heeft namelijk een speciaal systeem waarin wij alle vakken kunnen herkansen, maar dan wel pas van 10 tot 19 augustus. Nu heb ik dus op 28 augustus gehoord dat dus alsnog mijn VWO diploma krijg. Ik wilde naar een HBO in Amsterdam, maar mijn aanmelding was ingetrokken omdat ik dus nog niet voor 17 juli kon vertellen of ik wel of niet geslaagd was. Nu wil m'n vader dat ik alsnog op de wachtlijst zet en toch nog naar Amsterdam ga. Dat zie ik niet zitten, omdat ik dan ten eerste de intro heb gemist (wat mij toch echt belangrijk lijkt) en ten tweede ik heb de eerste paar school dagen (weken) gemist. De HBO die ik wilde doen was Media, Informatie en Communicatie. Nu wil ik dus dit jaar iets in die richting doen (marketing) dat een jaar duurt. Dus niet naar een hogeschool of universiteit. Hebben jullie een idee wat ik dit jaar zou kunnen om dit jaar toch nog nuttig te besteden?

Alvast bedankt,
Peter
Misschien wel erg offtopic, maar ik ben nieuwsgierig. Hoe werkt dat herkans-systeem bij jullie op school dan? Is 't een speciale school?
pi_72374628
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Misschien wel erg offtopic, maar ik ben nieuwsgierig. Hoe werkt dat herkans-systeem bij jullie op school dan? Is 't een speciale school?
Iets particuliers lijkt me
pi_72374689
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:23 schreef DuTank het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is iets heel anders hoor. Nu kan hij lekker onbezorgd part-time gaan werken, zonder dat hij er van rond moet komen. Lekker bij je ouders wonen, alles wordt voor je gedaan, beetje geld verdienen, chillen, nergens druk om maken, heeeeeeeeeeeerlijk.
Naja tijd is kostbaar he

Als je ervan houdt om achterover te leunen prima, maar ik zou bijvoorbeeld een jaartje dan gaan focussen op een taal wat ik altijd al wou perfectioneren/leren. Of leuk vrijwilligerswerk doen (desnoods on het buitenland )
Staat nog eens goed op je CV

Edit: dingen doen die nu nog kunnen dus
당신을 사랑합니다
pi_72374744
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:38 schreef Microtechs het volgende:

[..]

Naja tijd is kostbaar he

Als je ervan houdt om achterover te leunen prima, maar ik zou bijvoorbeeld een jaartje dan gaan focussen op een taal wat ik altijd al wou perfectioneren/leren. Of leuk vrijwilligerswerk doen (desnoods on het buitenland )
Staat nog eens goed op je CV

Edit: dingen doen die nu nog kunnen dus
Het is maar net wat je chill vindt. Ik zou inderdaad ook een jaar naar Italië willen gaan om de taal te leren, maar dat is een hoop geregel joh... En daar zul je wel een baantje moeten hebben, zie dat maar eens te vinden
pi_72374765
De wereld is hard
당신을 사랑합니다
pi_72374841
Heel dom van mij! Lees m'n edit. Ik wil dus IETS ANDERS dan die studie

@Razztwizzle Wij zijn 1 van de dacht ik 10 pilot scholen in Nederland. Wij kunnen een vervroegd examen doen in januari. Heel het examen of een aantal vakken. Je kan dus ook al klaar zijn in januari. Maar om dat te kunnen doen moet je ook eerdere proefwerkweken doen en dus ook al wel goed in het vak zijn want je mist dus een half jaar les dan. Als je dat vervroegd examen niet haalt kan je het in mei nog een keer proberen, twee kansen dus. Maar de meeste zoals ik doen dus alles in mei zoals het hoort. Ik had al twee vaste onvoldoendes voor ANW en Duits. Ik was gezakt op engels. Ik kon dus ook nog kiezen om in Augustus nog al m'n vakken over te doen om eventueel een hoger punt te halen, maar aan om m'n punten gaf ik niet zoveel haha als ik m'n diploma maar had. Dus ik had er eigenlijk niks aan dat hele systeem omdat ik maar 1 vak deed. Ik had een 5.1 nodig en had 5.3 . Sommige waren gezakt op 3 vakken, hadden 3 vakken over gedaan en alsnog geslaagd dat kan dus ook! Maar ik zat liever op een school die die pilot niet had, zodat ik 2 weken na het examen er al van af was, zodat ik niet 3 dagen van te voren hoor of ik wel of niet naar de HBO kan.

[ Bericht 90% gewijzigd door petern91 op 02-09-2009 18:48:24 ]
pi_72374988
Ja, part-time werken dus. Als je zo'n 20 uur in de week maakt, dus zeg zo'n 80 per maand. Krijg je 5 euro per uur? Dan verdien je maandelijks zo'n 400 euro. Tel je zakgeld, kleedgeld en (als je 18+ bent) je zorgtoeslag bij op en heb je een lekker bedrag per maand om uit te geven aan drank en drugs
pi_72375037
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:47 schreef DuTank het volgende:
Ja, part-time werken dus. Als je zo'n 20 uur in de week maakt, dus zeg zo'n 80 per maand. Krijg je 5 euro per uur? Dan verdien je maandelijks zo'n 400 euro. Tel je zakgeld, kleedgeld en (als je 18+ bent) je zorgtoeslag bij op en heb je een lekker bedrag per maand om uit te geven aan drank en drugs
Haha ja dat wil ik eigenlijk ook doen. Alleen mijn ouders zien dat niet zitten. Werken kan later nog nu moet je kennis vergaren zeggen ze. Dus daarom moet ik even iets anders vinden en dan misschien ook nog werken, als dat iets anders niet bijv 5 uur per dag is.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:16:19 #17
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_72375824
Wordt matroos op een zeeschip en neem studieboeken (marketing) mee.

Dat zou ik doen.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_72378520
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:49 schreef petern91 het volgende:

[..]

Haha ja dat wil ik eigenlijk ook doen. Alleen mijn ouders zien dat niet zitten. Werken kan later nog nu moet je kennis vergaren zeggen ze. Dus daarom moet ik even iets anders vinden en dan misschien ook nog werken, als dat iets anders niet bijv 5 uur per dag is.
Nou, het gaat niet altijd om kennis vergaren. Soms is het ook belangrijk om levenservaring op te doen.
pi_72380493
Ga een paar maanden werken er vervolgens een paar maanden reizen. Of reizen en ondertussen werken. Dat zou ik doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')