abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72373487
Hoi, even een vraagje!

Sinds enkele dagen heb ik de OV-Chipkaart in gebruik. Op zich wel geinig - zij het niet dat je 'm in Zoetermeer wel kunt gebruiken maar kennerlijk alleen nog maar kunt opladen in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Lekker makkelijk, maar, Den Haag is om de hoek.. dus waarom niet.

Bij wijze van test laadde ik 'm op met ¤20,- en deed ik mijn eerste trip door Zoetermeer van punt A naar punt B. Dit kostte mij ¤1,41. Nu zijn er twee wijzen waarop ik betreffende reis kan maken. Twee bij gelijk punt startende, verschillende buslijnen dus, die uiteindelijk allebei stoppen op de plaats waar ik uit wil stappen. Bus A doet er 10 minuten over en Bus B doet er 20 minuten over.

Berekent de OV-Chipkaart nou de route die de bus aflegt, of de hemelsbrede afstand? Laatstgenoemde blijft vanzelfsprekend gelijk, maar hoe berekenen ze deze shizzle? Is de prijs bij beide alternatieven gelijk?

Iemand toevallig idee, Googlen hielp mij niet verder?
pi_72373639
De route van de bus, de daadwerkelijk afgelegde kilometers dus.
Iets dat belachelijk is, want bv vanaf A'dam Zuid kun je op 2 manieren naar CS: tram 5 en metro 51.
Tram 5 gaat door het centrum, metro 51 rijdt er omheen.
De metro rijdt meer kilometers dan de tram en is duurder.
Ik vind het nogal schandalig dat ze niet de hemelsbrede afstand nemen. Het is immers niet mijn idee om de sporen op die manier aan te leggen en om straten op een bepaalde manier neer te leggen; ook is het niet mijn idee om met een bus door allerlei buurten te rijden waar ik normaal helemaal niet wil komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72373705
Gierige methode inderdaad
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72375381
De prijs is gerelateerd aan de afstand tussen de opstap en de beginhalte maal de kilometerprijs zoals die in die regio geldt. De prijzen kun je terugvinden op www.9292ov.nl.

Verder kun je terecht in de centrale topicreeks OV-Chipkaart-perikelen #18
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')