Ik geef haar trouwens groot gelijk.quote:Ter Horst loopt boos weg uit Kamer
2-09-09
Minister Ter Horst is boos weggelopen uit een debat in de Tweede Kamer. In een overleg met de commissie Binnenlandse Zaken over burgemeesters en veiligheid reageerde Ter Horst geïrriteerd op een procedurele discussie over het verloop van de vergadering.
Toen minister Hirsch Ballin eerst het woord kreeg omdat hij nog naar een ander debat moest, zei ze " Ik zit hier toch niet voor Piet Snot" en verliet de zaal. Kamerleden waren daar kwaad over.
Schandalige vertoning
D66-leider Pechtold zei zich aan haar gedrag te storen en de SP'er Van Raak sprak van een schandalige vertoning. Na een gesprek met commissievoorzitter Leerdam kwam Ter Horst weer terug.
Ter Horst zei na afloop dat het niet de eerste keer is dat ze in een Kameroverleg, dat meestal een paar uur duurt, "in een kwartier" haar antwoorden "er doorheen moet jagen".
http://weblogs.nos.nl/denhaag/2009/09/02/piet-snot/quote:Piet Snot
2-9-2009 16:38
“Ik zit hier toch niet voor Piet Snot”, riep minister Ter Horst uit. Ze vloekte en was weg. Tijdens het debat vandaag in de Tweede Kamer over burgemeesters en het veiligheidsbeleid had ze het ineens helemaal gehad.
Alle Kamerleden hadden net hun vragen gesteld aan de aanwezige ministers Ter Horst en Hirsch Ballin. Over burgemeesters en veiligheid. Maar vooral ook over het incident in Hoek van Holland.
De antwoorden van het kabinet zouden nu komen. Eerst van Ter Horst (Binnenlandse Zaken) en daarna van Hirsch Ballin (Justitie).
Maar toen bleek Hirsch Ballin op hete kolen te zitten. Hij moest snel naar een ander debat. En dus vonden de Kamerleden dat hij eerst aan de beurt was. Dan kregen ze in ieder geval antwoorden.
Dat ging Ter Horst dus te ver. Zij zat daar toch als eerstverantwoordelijke minister? Boos beende ze de zaal uit.
Daarop werden de Kamerleden natuurlijk boos. Ze eisten dat de minister terug zou komen.
Voorzitter John Leerdam kon niet anders dan de vergadering schorsen. “Ik ga even naar de gang en kijken waar de minister is”
Een paar minuten later kwam de minister weer terug. Om haar antwoorden toch maar te geven.
Daar lijkt het wel op. Wat een overdreven gedoe van Ter Horst. Iemand beelden?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:12 schreef Adfundum het volgende:
Ze is een beetje overwerkt denk ik.
Yup. Duidelijk toe aan nog twee maandjes vakantie.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:12 schreef Adfundum het volgende:
Ze is een beetje overwerkt denk ik.
In feite doe je er nu vrolijk aan meequote:Op woensdag 2 september 2009 17:05 schreef Klopkoek het volgende:
Het parlementaire jaar is weer begonnen en kennelijk gaat men op de oude voet verder: de media willen beheersen door middel van pietluttige incidentjes ipv zinnige inhoudelijke discussies:
Voor verantwoordelijke functies hebben we mensen nodig die niet als een emo reageren zodra de Kamer die persoon even links laat liggen. En die niet zat achter het stuur kruipen en dat in de doofpot willen stoppen.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
Hallo, minister zijn is een verantwoordelijke baan. Leef je eens in. Is niet fraai om zo aan de kant te worden geschoven. Zeker niet bij zo'n belangrijk debat wat een hoop gedoe kan opleveren als je het niet fatsoenlijk doet.
Dat vind ik heel vervelend voor je. Neem een asperientje.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:30 schreef waht het volgende:
Het is weer die periode van de maand.
Ter Horst is een topvrouw en toppolitica die ook nog eens zeer helder en duidelijk uit haar woorden komt. Geen vage antwoorden, geen oeverloos geneuzel. Dus laten we blij met haar zijnquote:Waarom zitten er uberhaupt vrouwen in de regering en het parlement?
Dat is zo lekker haraam. Dan kunnen we lekker de vrome massa irriteren.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:30 schreef waht het volgende:
Het is weer die periode van de maand.
Waarom zitten er uberhaupt vrouwen in de regering en het parlement?
mee eens het was een overdreven reactie, al zou ik er ook niet vrolijk van worden om nog 2 uur langer dat oeverloos gezwam aan te horenquote:Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef Pool het volgende:
Lijkt me onterecht. Ze hadden ook minister HB langer kunnen laten zitten, maar kwamen hem tegemoet omdat hij nog weg moest. Het is niet dat de Kamer Ter Horst wilde pesten of zo, ze wilden alleen haar collega-minister te hulp schieten.
Ik denk dat er geen beelden zijn. Dit was een commissievergadering, die zijn meestal niet in de plenaire zaal. En niet in elke vergaderzaal is een camera.quote:Op woensdag 2 september 2009 20:24 schreef Klaagbak het volgende:
Niet op het Journaal? Ik wil beelden zien.
Wow, we zijn het eensquote:Op woensdag 2 september 2009 17:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ik geef haar trouwens groot gelijk.
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wow, we zijn het eensEen minister heeft wel wat beters te doen dan uren naar het gezwam van zo'n commissie vol met mensen die zichzelf erg belangrijk vinden te luisteren om vervolgens maar een kwartier te krijgen om de vragen te beantwoorden. Waarom worden die vragen dan überhaupt gesteld en waarom moet de minister dan aanwezig zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |