abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72376981
Ze hebben of niet betaald of geen bankgarantie afgegeven. Maar wat echt een lachbui uitlokt is de termijnen
pi_72377228
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:48 schreef sjimz het volgende:
Het zal wel aan ADO liggen en niet aan Twente.
pi_72377312
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja??
pi_72377609
- dubbel, zelfde staat in de OP -

reactie op OP:

Zo zie je maar weer dat die dominee niet te vertrouwen is

[ Bericht 86% gewijzigd door Prosac op 02-09-2009 20:15:31 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72377971
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
- dubbel, zelfde staat in de OP -

reactie op OP:

Zo zie je maar weer dat die dominee niet te vertrouwen is
Precies kerel, echt wel he, ja he diego
pi_72379140
quote:
‘Ik neem het leven zoals het is’
Joop Munsterman valt op met zijn eigenzinnigheid bij transfers

FC Twente-voorzitter Joop Munsterman laat zich bij transfers niet behandelen als een kleine jongen. „We hadden tegen Ajax moeten zeggen: ‘wegwezen’.”

Door onze redacteur Michiel Dekker

Enschede, 1 sept.

Twintig, soms dertig keer per dag krijgt Joop Munsterman tegen de sluiting van de transfertermijn voetballers aangeboden. Bezuinigende clubs willen nog snel dure spelers kwijt, vage makelaars zeggen het grootste
talent ter wereld in hun stal te hebben. De voorzitter van FC Twente vertrouwt alleen op zijn technische staf en scouts, die hem bij twijfel niet op pad sturen. „Maar laat geen bestuurslid zeggen dat hij altijd met visie en beleid
zijn club heeft geholpen”, zegt Munsterman. „Soms is het een kwestie van dom geluk. Bij FC Twente gaat het tot nu toe goed, maar morgen maken we een keer een miskleun.” Munsterman zit een dag voor het verstrijken van de transfertermijn – vandaag om 18.00 uur – niet meer in de zenuwen. „Vo o r mij was het wel een angstige tijd”, vertelt hij in zijn kantoor in Enschede, dat wordt opgesierd door een zwart-witfoto van het oude Stadion Diekman en een kleurenfoto van de Grolsch Veste. Kort daarvoor hebben technisch manager Cees Lok enmanager commerciële zaken Jan van Halst de werkkamer van de topman van uitgeverij Wegener verlaten. Over transfers is het niet meer gegaan, bezweert
Munsterman. Maar: „Mocht er vandaag of morgen nog een snoepje langskomen, dan pikken we het in.” Dat ‘snoepje’ blijkt later die middag Wellington te zijn, een Braziliaanse spits die waarschijnlijk wordt gehuurd van 1899 Hoffenheim.
De IJslandse middenvelder Bjarni Vidarsson verlaat op zijn beurt de club uit Enschede. Hij heeft mede door blessures niet weten door te breken en vertrekt naar Roeselare. Het zijn de laatste stuiptrekkingen in de Europees vastgelegde termijn waarin voetballers van club mogen veranderen. Voor FC Twente is dat transfervenster een kwetsbare periode geworden. De club raakte vorige zomer trainer Fred Rutten enmiddenvelders Karim El Ahmadi en Orlando Engelaar kwijt. Deze keer vertrokken assistent-trainer Erik ten Hag, buitenspelers Marko Arnautovic en Eljero Elia en verdediger Edson Braafheid. Tussendoor verliet ook verdediger Rob Wielaert de club. Bij de stroef verlopen transfer van Wielaert naar Ajax in de winterstop viel Munsterman op door zijn onwrikbare houding. Het kwam hem op kritiek te staan van de club uit Amsterdam en zaakwaarnemer Kees Ploegsma.

Deze zomer was het opnieuw raak, bij de onderhandelingen over Elia, die uiteindelijk naar HSV zou vertrekken. Ajax en FC Twente konden het niet eens worden over de transfersom, waarna Elia zijn teleurstelling in de voorzitter uitsprak – maar later weer zijn waardering. Ook de overgang van Arnautovic naar Internazionale liet lang op zich wachten. „Elia en Arnautovic riepen steeds dat ze weg wilden”, blikt Munsterman terug. „Zij zetten druk op hun eigen transfers, dat heeft te maken met onervarenheid en misschien met hun makelaars. We hebben ze verteld dat het verstandig is rustig te blijven, zodat we in alle rust konden onderhandelen. De kritiek van spelers is vaak ook een spelletje van de andere club, waar voetballers niet in moeten trappen. Want als een speler roept dat hij alleen nog maar naar die ene club wil, gaat dat ten koste van zijn nieuwe contract.” Munsterman wijst op de veranderde status van FC Twente. Hij maakte als bestuurslid het bijnafaillissement van de volksclub mee en volgde in 2004 de intussen overleden Herman Wessels op als voorzitter. Onder zijn leiding steeg de begroting in de afgelopen drie jaar van 15,1 naar naar 32,7 miljoen euro. Al twee seizoenen op rij troefde FC Twente Ajax af in de strijd om deelname aan voorronde van de Champions League. Volgend jaar wordt de derde zijde van het stadion opgehoogd, zodat er ruimte is voor 32.000 toeschouwers. Zo’n club hoeft zijn spelers niet voor een ondermaats bod te verkopen aan de eerste gegadigde, redeneert Munsterman, die gruwt van het woord ‘provincieclub’. Verbaasd was hij over de schamperende reacties. Dacht FC Twente nu echt een topclub te zijn? Trok Munsterman niet een te grote broek aan? „De waardebepaling van een speler heeft niets te maken met de status van de club, maar met die van de competitie. Eljero Elia en Marcus Berg van FC Groningen brachten bij HSV hetzelfde op. In Nederland moeten we er nog steeds aan wennen dat clubs buiten de topdrie onmiddellijk aan het buitenland verkopen. Het is een oude traditie dat FC Twente een speler voor drie miljoen euro koopt, voor zes miljoen verkoopt aan Ajax, dat twaalf miljoen vangt als ze hemdoorverkopen. Wie kan het ons kwalijk nemen dat wij die twaalf miljoen willen.” In het geval van international Elia twijfelde Munsterman helemaal niet. „Het tweede bod van Ajax kwam binnen op een briefje per opdracht via de secretaresse. Dat vond ik al niet zo kies. Ik dacht dat het een vergissing was, want het was maar 100.000 euro meer dan het vorige. Dan praten we over de grootte van de auto of het huis van de speler. Daarna kwam de mededeling van Ajax dat zij hun laatste bod hadden gedaan. Vervolgens zouden wij vervelend zijn en zou ik wild om me heen slaan. Ik wil niet pedant zijn, maar dat doe ik juist nooit.Met 4.000 werknemers en hun vakbonden om je heen leer je wel niks te zeggen.” Intussen blijken de nieuwe buitenspelers, de Costa-Ricaan Bryan Ruiz en de Slowaak Miroslav Stoch, zeker gelijkwaardige vervangers. Ook haalde FC Twente drie internationals: Nashat Akram (Irak), Bernard Parker (Zuid-Afrika) en David Carney (Australië).

Munsterman heeft van de transferperikelen geleerd. „Onderhandelingen gaan om millimeters, maar bepaalde dingen zou ik niet meer op dezelfde manier doen. Wij geloven in afhandeling van goede onderhandelingen binnen enkele uren. Dit jaar hebben we ons toch wel eens laten verleiden tot langdurige toestanden. Met Elia hadden we eerder tegen Ajax moeten zeggen: ‘wegwezen, hier hebben we geen zin in’.” Want de scouts van Europese topclubs zitten tegenwoordig in de Arena én de Veste. „We zijn gewoon clubs gaan bellen en hebben tegen Manchester United en Inter Milaan gezegd dat ze ook direct bij ons kunnen komen. Voor de bouw van het stadion heb ik drie dagen stage gelopen bij Arsenal. We zijn bij Chelsea eens bij een wedstrijd geweest en ontmoetten technisch directeur Frank Arnesen. Zo komen we aan trainer Steve McClaren. Ik ben op bezoek geweest bij manager Rafael Benitez van Liverpool, zo komen we aan reservedoelman Nikolaj Mihailov. We gaan daar heen met een houding van: wij weten niks, jullie weten alles. Daarna proberen we een relatie op te bouwen, zodat clubs denken: we kunnen ook wel bij FC Twente op de tribune zitten.” Bij een eerste poging om een nieuwe buitenspeler te halen, ontstond ook commotie. De club zag uiteindelijk maar af van Sekou Cissé, die nu bij Feyenoord speelt. „Cissé komt hier binnen met een makelaar uit Parijs en een briefje dat die man zijn zaakwaarnemer was. We komen eruit, ze tekenen allebei en later hoor ik dat wij achter de rug van zijn werkelijke manager met een valse zaakwaarnemer over Cissé hebben onderhandeld. Die jongen zat er gewoon bij! Wij waren te goeder trouw. Is het dan aan ons om te controleren of die man zijn echte makelaar is? Zeker in Nederland zijn veel nette begeleiders, maar sommige Afrikanen en Zuid-Amerikanen hebben steeds nieuwe en meerdere makelaars. Doodzonde.” Maar Munsterman wil niet mopperen, zoals de clubcultuur bij FC Twente voorschrijft. „Ik neem het leven zoals het is”, zegt hij. „Als dit soort dingen me zouden tegenstaan, had ik geen voorzitter moeten worden. Natuurlijk vind ik ook dat de regelgeving aangepast moet worden, maar wat kan ik doen? Vergelijk het met allerlei winkeltjes die klaagden over de politiek, infrastructuur en juridische problemen. Albert Heijn paste zich gewoon aan en groeide door. In feite werken wij net zo.” Hij geeft een voorbeeld van die andere club die hij leidt, de amateurs van ATC’65. „Onze beloften spelen zondagochtend om half tien. Vaak genoeg heb ik bij de KNVB aangegeven dat het verstandig zou zijn op zaterdag te spelen. Want nu stoppen A-junioren met voetballen omdat ze zaterdag lekker uitgaan en zondag niet vroeg willen opstaan. Zo wordt de top van het amateurvoetbal uitgehold. Ik kan dat steeds roepen,maar wat doe ik ertoe in dat hele spel? Zo is het bij de UEFA ook. Wie zijn FC Twente en Joop daar dan wel?”
NRC
pi_72380584
Lees even voor.
pi_72380755
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:30 schreef Neleos het volgende:

[..]

Ja leuk. Maar dat heeft niks met deze zaak te maken.
Zeker wel. Vooral als Twente stelt het geld van HSV nog niet te hebben gehad.
Sterker nog, sowieso zelfs. Want ADO wacht nog altijd op zijn geld.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 2 september 2009 @ 23:37:26 #34
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_72385844
Joop is de beste voorzitter die ik mij kan bedenken.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:48:44 #35
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72386265
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:37 schreef Robinhoo het volgende:
Illustratief voor Joop.
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
  woensdag 2 september 2009 @ 23:48:46 #36
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_72386268
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:37 schreef Robinhoo het volgende:
Toen las ik je ondertitel
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
  woensdag 2 september 2009 @ 23:49:17 #37
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_72386289
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:48 schreef Bevin het volgende:

[..]

Toen las ik je ondertitel
Wat?
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_72386324
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:48 schreef Prosac het volgende:

[..]

NRC
Mooi stuk .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 2 september 2009 @ 23:50:57 #39
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_72386354
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:49 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Wat?
Ik vond het zelf wel grappig maar verder niets hoor, ik denk dat je gelijk hebt dat ze bij Twente niet mogen klagen met zo'n voorzitter.
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
  woensdag 2 september 2009 @ 23:53:05 #40
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_72386425
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:50 schreef Bevin het volgende:

[..]

Ik vond het zelf wel grappig maar verder niets hoor, ik denk dat je gelijk hebt dat ze bij Twente niet mogen klagen met zo'n voorzitter.
Ik heb er niets over te klagen. Laat ze maar lullen, ik hoef alleen maar resultaten te zien.
pi_72386500
ADO spant arbitrage aan tegen FC Twente2-9-2009 20:51:18
ADO Den Haag gaat een arbitragezaak aanspannen tegen FC Twente.

Inzet is de vergoeding die de club uit de residentiestad moet ontvangen na de verkoop van Eljero Elia van Twente aan het Duitse HSV. Afgesproken is dat 15 procent van de transfersom van naar verluid 10 miljoen euro naar Den Haag moet maar volgens technisch directeur Wetzel komt Twente de afspraken niet na. Er is onduidelijkheid over een bankgarantie die zou moeten worden afgegeven. Het bedrag moet in drie termijnen worden betaald. Volgens Twente is er niets aan de hand. De Enschedeers zeggen de eerste termijn inmiddels te hebben overgemaakt en ook het overige deel aan ADO Den Haag te zullen betalen.

Aldus RTV Oost...
Beter hard gekookt dan te zacht gebakken.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:59:59 #42
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_72392944
Wel opvallend dat er van de voorzitter van FC Twente al 3 topics zijn, en de voorzitter van Ajax geen 1.
Terwijl daar volgens mij evenveel opvallende dingen gebeurt zijn.
pi_72394125
Hahahah Jopie heeft de pers weer eens nodig om zijn straatje schoon te vegen.
Hetgeen niet lukt overigens want iedereen weet (behalve de tukkers zelf blijkbaar) hoe Jopie is. Jopie, ontsla nog een aantal mensen voor je eigen bonus kom op je kan het!!
pi_72394205
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:59 schreef Robinhoo het volgende:
Wel opvallend dat er van de voorzitter van FC Twente al 3 topics zijn, en de voorzitter van Ajax geen 1.
Blijkt maar dat je geen kennis van zaken hebt, de voorzitter van Ajax Coronel heeft geen enkele inspraak bij transfers. Munsterman daarentegen handelt met de zaakwaarnemers, spelers, clubs en eventuele investeringsmaatschappijen.

En welke frappante zaken bedoel je?
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
pi_72395302
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:59 schreef Robinhoo het volgende:

Waarom wordt er in Enschede opeens altijd vergeleken met Amsterdam? Joop is gewoon een enge man, deal with it.
pi_72395377
Ik vind Jan Smit een stuk enger om naar te kijken hoor.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:35:56 #47
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_72395585
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:28 schreef Prosac het volgende:
en Gudde . zak hooi
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_72395777
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:28 schreef Prosac het volgende:
Die hartproblemen komen dus omdat hij elke ochtend schrikt zodra hij in de spiegel kijkt.
pi_72397486
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:26 schreef Blawh het volgende:

[..]

Waarom wordt er in Enschede opeens altijd vergeleken met Amsterdam? Joop is gewoon een enge man, deal with it.
Ik denk dat het komt omdat vele, vooral ajax-forumleden, op elk Munsterman-nieuws reageren. En het onder een grote vergrootglas leggen. Het komt natuurlijk omdat de meeste transfers van Twente naar ajax worden tegengehouden door Munsterman, en terecht natuurlijk. Als we aan het buitenland kunnen verkopen ipv van concurrent ajax, levert het ons meer op.
Zou jij het willen, dat als Heracles vrij hoog stond samen met ajax, en dat ajax komt, om jullie beste spelers te gaan kopen?

Ik vind het ook prima, dat de buitenwereld en jij het ook een enge man vind. Hij is tenminste aanwezig, en werkt hard voor de club. En volgens mij levert het ook veel op. Twente groeit als club. Je merkt het in alles.

Twente is hot! En daar is Munsterman een groot aandeel in!
DEAL WITH IT!
pi_72397704
Hitler werkte ook hard voor Duitsland, Mao ook voor zijn land, net zoals Stalin en consorten, ik vond hen ook enge mannen

mods: als deze grap te ver gaat mogen jullie hem weg halen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2009 13:53:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')