quote:ADO Den Haag gaat arbitreren tegen FC Twente
ADO Den Haag spant een arbitragezaak aan tegen FC Twente. De club uit de residentie is zeer ontstemd over de gang van zaken rond de transfer van Eljero Elia van FC Twente naar Hamburger SV.
De international, die zijn loopbaan begon bij ADO, verkaste afgelopen zomer voor ongeveer tien miljoen euro naar Duitsland. Bij die deal maakten de partijen de afspraak dat ADO vijftien procent van het transferbedrag zou ontvangen. In de nasleep zijn er problemen gerezen.
‘Twente komt afspraken niet na', aldus technisch directeur André Wetzel van de Haagse club tegen Voetbal International. 'In eerste instantie zouden we ons deel van de som in één keer overgemaakt krijgen. Dat werd moeilijk, omdat Twente in drie termijnen betaald zou worden door HSV.'
'Toen hebben we ons laten overhalen om óók genoegen te nemen met betaling in drie delen, maar expliciet op voorwaarde van een bankgarantie. Nu herinneren ze zich die afspraak ineens niet meer in Enschede. Ze verspreiden nu leugens, terwijl wij hiervoor keiharde bewijzen hebben. We zijn al vier, vijf weken aan het bakkeleien.'
'Ik heb twee keer een aangetekend schrijven gestuurd naar Twente, zonder resultaat. Daarom gaan we nu arbitreren. De leiding van Twente komt afspraken niet na, en wij zijn niet de eerste club die daarover klagen de laatste tijd. Zo ga je niet met elkaar om. Laat een rechter hier maar eens over oordelen.’
quote:Op woensdag 2 september 2009 14:48 schreef sjimz het volgende:
Het zal wel aan ADO liggen en niet aan Twente.
Wat een onzin. Wetzel zegt dat Munsterman heeft toegezegd een bankgarantie af te geven. En Munsterman zelf heeft nog helemaal niks gezegd. Voorbarige conclusies dus weer allemaal.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:47 schreef Messenga het volgende:
Het is wel echt het zoveelste bewijs van koppigheid.
Feit is wel dat Munsterman Elia niet aan Ajax wilde verkopen vanwege betalingen in termijnen en dat hij bij HSV dus wel heeft toegestemd. Prachtig. Maar ho, het is weer de schuld van Ajax, hoor. Boehoe.quote:Op woensdag 2 september 2009 16:46 schreef Neleos het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wetzel zegt dat Munsterman heeft toegezegd een bankgarantie af te geven. En Munsterman zelf heeft nog helemaal niks gezegd. Voorbarige conclusies dus weer allemaal.
Vanwege betalingen in termijnen? Of vanwege het feit dat het Ajax is, een concurrent?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:09 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Feit is wel dat Munsterman Elia niet aan Ajax wilde verkopen vanwege betalingen in termijnen en dat hij bij HSV dus wel heeft toegestemd. Prachtig. Maar ho, het is weer de schuld van Ajax, hoor. Boehoe.
quote:Zoals eerder duidelijk werd verkoopt Twente haar spelers bij voorkeur niet binnen Nederland, dit om de concurrentie niet sterker te maken. "We verkopen liever niet meer in het binnenland. Biedingen van Ajax op Elia zullen we blijven weigeren. Of het moet een extreem bedrag zijn, dat domweg niet is te weigeren,"
quote:Op woensdag 2 september 2009 17:16 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Vanwege betalingen in termijnen? Of vanwege het feit dat het Ajax is, een concurrent?
[..]
quote:Ajax wil de transfersom die het over heeft voor Eljero Elia - zo'n negen miljoen euro - in vier jaarlijkse termijnen voldoen. Dit beweert FC Twente-preses Joop Munsterman (foto, archief), die hier absoluut niet voor open staat, dinsdag tegenover de NOS. 'We zijn toch niet de bank?'
Dat zei hij in de pers ja, maar jij en ik weten wel waarom hij niet aan Ajax verkooptquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
Ja leuk. Maar dat heeft niks met deze zaak te maken.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:09 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Feit is wel dat Munsterman Elia niet aan Ajax wilde verkopen vanwege betalingen in termijnen en dat hij bij HSV dus wel heeft toegestemd. Prachtig. Maar ho, het is weer de schuld van Ajax, hoor. Boehoe.
Oké, als het zo blijkt te zijn, dat moet Twente(Joop) gewoon betalen, dan vind ik het ook zwak.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:16 schreef Chadi het volgende:
Het ligt nooit aan Joop. Het is altijd deschuld van een ander
En over die betalingstermijnen![]()
Ik neem aan dat je "fatsoenlijke" bedoelt?quote:Op woensdag 2 september 2009 19:35 schreef need2009 het volgende:
[..]
Oké, als het zo blijkt te zijn, dat moet Twente(Joop) gewoon betalen, dan vind ik het ook zwak.
Vind het alleen wel lachen dat als Joop in de picture komt, er diverse alarmbellen beginnen te rinkelen bij sommige mede fokkers hier. Of het bij hun club allemaal florissant verloopt. De één kan de spelersgroep niet meer betalen en betaalt spelers door investeerders, de ander denkt alleen maar aanvallend, terwijl ze geen verzoenlijke verdediger hebben.
Ach ja, zo heeft iedereen wat.
Je hebt gelijk, beetje achterhoeks/twentsquote:Op woensdag 2 september 2009 19:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je "fatsoenlijke" bedoelt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |